Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 14 Νοέ 2014
Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος για τη Δυτική Ελλάδα  τησ ΣΜΠΕ  για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη»
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

 

Κατά πλειοψηφία ήταν η απόφαση για τη θετική γνωμοδότηση επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη» της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020 στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Δυτικής Ελλάδας.

Κατά της εισήγησης αυτής ψήφισαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της παράταξης «Αντίσταση Πολιτών Δυτικής Ελλάδας» κ.κ. Χατζηλάμπρου Βασίλειος, Γαβριηλίδης Κωνσταντίνος, Κατσακούλης Ευάγγελος, Κολοβός Ιωάννης και Κούστας Κωνσταντίνος, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Παράταξης «Δυτική Συμπολιτεία» κ.κ. Σώκος Ευθύμιος και Κελεπούρης Ανδρέας, ο Περιφερειακός Σύμβουλος της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση Δυτικής Ελλάδας» κ. Κοτοπούλης Σπυρίδων, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Παράταξης « Ελληνική Αυγή για την Δυτική Ελλάδα» κ.κ. Ρήγας Χρήστος και Κοκκότη Γεωργία- Αρετή, ο Επικεφαλής της Παράταξης «Γέφυρα Ανατροπής και Δημιουργίας» κ.Λαλιώτης Παναγιώτης και ο Επικεφαλής της Παράταξης «Αριστερή Παρέμβαση-Αντικαπιταλιστική Κίνηση στη Δυτική Ελλάδα» κ.Δεσύλλας Δημήτριος.

 

 

Θετικός θα είναι ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος που θα έχει στην Δυτική Ελλάδα το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», σύμφωνα με την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) η οποία γνωμοδοτήθηκε θετικά κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου της Δυτικής Ελλάδας υπογράμμισε κατά την εισήγησή του ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας: «Η Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (ΣΠΕ) είναι μια δυναμική διαδικασία που στοχεύει στην εκπλήρωση του στόχου της βιώσιμης ανάπτυξης, διαμέσου της ενσωμάτωσης της περιβαλλοντικής διάστασης στο κατά το δυνατόν έγκαιρο στάδιο της διαδικασίας σχεδιασμού πολιτικών, σχεδίων και προγραμμάτων. Με τη λογική ότι, όταν οι αποφάσεις στηρίζονται σε περιβαλλοντικά θεμελιωμένες στρατηγικές, οι ενέργειες που ακολουθούν είναι εξίσου περιβαλλοντικά αποδεκτές, αυξάνεται η βεβαιότητα ότι η ανάπτυξη και η γενικότερη επέμβαση στο περιβάλλον δεν θα είναι επιβλαβής». Στη συνεδρίαση παρέστησαν εκπρόσωποι του αρμόδιου Υπουργείου οι οποίοι και ανέλυσαν το γενικό συμπέρασμα της μελέτης από την οποία προκύπτει ότι για το σύνολο των εξεταζόμενων περιβαλλοντικών παραμέτρων (Βιοποικιλότητα – Χλωρίδα – Πανίδα, Ύδατα, Έδαφος – Τοπίο, Χρήσεις γης, Πολιτιστικό περιβάλλον, Ατμόσφαιρα, Κλίμα, Πληθυσμός, Υγεία, Περιουσία, Ενέργεια, Μεταφορές) αναμένονται θετικές μεταβολές από την εφαρμογή του ΕΠ, ενώ το σύνολο των αρνητικών επιπτώσεων που εντοπίστηκαν είναι χρονικά και τοπικά περιορισμένες, δεν παρουσιάζουν στρατηγικό χαρακτήρα και είναι αντιμετωπίσιμες στη φάση των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων των επιμέρους έργων που προβλέπονται από το ΕΠ.

 

 

Αντίσταση Πολιτών Δυτικής Ελλάδας: Σε λάθος δρόμο η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την Περιφέρεια, εκ των υστέρων και απολογητική

Για προσανατολισμό στην πολιτική κατεύθυνση ιδιωτικοποιήσεων δικτύων και δημόσιας περιουσίας, απουσίας περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ιδιωτικοποίησης του τομέα ενέργειας, που διαπνέει το πλαίσιο της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη», επιχειρηματολόγησε η Αντίσταση Πολιτών Δυτικής Ελλάδας, κατά τη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, δίνοντας αρνητική ψήφο γνωμοδότησης. Τη ΣΜΠΕ έχουν εκπονήσει τα υπουργεία Μεταφορών και Περιβάλλοντος και εισηγήθηκε ο περιφερειάρχης.

Συγκεκριμένα, ο περιφερειακός σύμβουλος Αχαΐας και ειδικός αγορητής επί του θέματος, Κώστας Γαβριηλίδης, επισήμανε: –μεταξύ άλλων– στην τοποθέτησή του τέσσερις βασικούς άξονες που συμπυκνώνουν τη διαφωνία και διαφορετική οπτική της παράταξης αναφορικά με το πλαίσιο της ΣΜΠΕ:

1. Την απουσία της ΔΕΗ από τις επενδύσεις των ΑΠΕ, που συνδέεται άμεσα με την πολιτική που έχει ως στόχο την πλήρη ιδιωτικοποίηση του τομέα της ενέργειας στη χώρα.

2. Τον προσανατολισμό της κυβέρνησης αλλά και της Περιφέρειας σε διαχείριση απορριμμάτων με τα γνωστά φαραωνικά εργοστάσια των εργολάβων, την ίδια στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κάνει σαφή στροφή στην ανακύκλωση στην πηγή, με στόχους που περιγράφονται σε πρόσφατο νόμο (4042/2012) αλλά δεν τίθενται από την παρούσα μελέτη.

3. Την πλήρη απουσία των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις αμμοληψίες των ποταμών κατά μήκος των έργων και το μεταφορικό κόστος των διοδίων που θα κληθεί να πληρώσει πάλι ο Έλληνας πολίτης.

4. Την επένδυση σε έργα που οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση (περιφερειακά αεροδρόμια), την ώρα που τα έργα ωφέλειας για το κοινό μένουν πίσω (σιδηρόδρομος, λιμάνι Πάτρας).

 

Β. Χατζηλάμπρου (επικεφαλής της Αντίστασης Πολιτών Δυτικής Ελλάδας)

Δεν υπάρχουν οι επιπτώσεις από τη μεταφορά του Αχελώου στην ΣΜΠΕ. Τεράστια είναι η επίπτωση στη λιμνοθάλασσα και σε όλη την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας.

Στον οδικό άξονα Πατρών Κορίνθου, η χρήση της Παλαιάς εθνικής Οδού, έχει αύξηση ρύπων και μεγαλύτερες καταστροφές. Μελλοντικά με τα ακριβά διόδια, θα εξακολουθεί το φορτηγό να χρησιμοποιεί πάλι την ΠΕΟ. Υπάρχει η πρόταση πρόκρισης του τρένου, αλλά τέτοια αίσθηση δεν υπάρχει για κανέναν.

Είναι γνωστό ότι και οι τρεις νομοί της περιφέρειας έχουν πρόβλημα στα σκουπίδια. Υπάρχει η παράλειψη του τελευταίου νόμου, στον οποίο αναφέρεται ή τεράστια περιβαλλοντική αρνητική επίπτωση που δημιουργούν τα εργοστάσια σκουπιδιών και άρα πρέπει να οδηγηθούμε στην ανακύκλωση στην πηγή και σε σύμμεικτα απορρίμματα. Που είναι αυτά τα καμπανάκια… της ΣΜΠΕ που συζητάμε τώρα;

Η μελέτη αυτή είναι εκ των υστέρων και απολογητική για τα όσα γίνονται.

 

 

 

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

Κ. Γαβριηλίδης(Π.Ε. Αχαΐας)

α) Η κλιματική αλλαγή και η ρύπανση της Ατμόσφαιρας που αναδεικνύεται στη ΣΜΠΕ θα έπρεπε να έχει προτάσεις. Δεν υπάρχουν προτάσεις για την ενέργεια, για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και για τη ΔΕΗ που είναι ο πιο ρυπογόνος παράγοντας. Υπάρχει σαφής κατεύθυνση για την ιδιωτικοποίηση της ενέργειας.

β) Για τη διαχείριση των απορριμμάτων η ΣΜΠΕ βάζει στόχους που παραλείπονται, αφού στο νομικό πλαίσιο έχουν ξεχάσει τον πιο πρόσφατο νόμο 4042/2012. Στο 2006 σταματάν τα νομοθετήματα της. Ο νόμος 4042/2012 για τα απορρίμματα βάζει στόχους μέχρι το 2020 όπου το 50% θα πρέπει να ανακυκλώνεται στην πηγή, ενώ τα εργοστάσια απορριμμάτων αντιθέτως επεξεργάζονται ορισμένες ποσότητες. Και εδώ όλα δείχνουν την κατεύθυνση για την ιδιωτικοποίηση των απορριμμάτων.

γ) Η λευκή βίβλος για τις μεταφορές. Στη μελέτη για αποστάσεις άνω των 300 χλμ υπάρχει πρόκριση και σαφής προτεραιότητα για τις σιδηροδρομικές γραμμές. Το θέμα του σιδηροδρόμου βρίσκεται ακόμα στις μελέτες. Άρα η ΣΜΠΕ με τις προθέσεις της κυβέρνησης στο σημείο αυτό δεν ταυτίζονται.

δ) Για τα περιφερειακά αεροδρόμια γίνεται μια προσπάθεια αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού με χρήματα του ΕΠΕΡΑΑ, ενώ είναι στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ προς πώληση. Δηλαδή θα πουλήσουμε τα αεροδρόμια με «προίκα» από το ΕΣΠΑ;

ε) Θαλάσσιες μεταφορές. Δεν γίνεται καμία χρονική πρόβλεψη για το λιμάνι της Πάτρας (τρίτη φάση), ενώ υπάρχουν γενικόλογα για διευρωπαϊκές διασυνδέσεις.

στ) Για την πρόληψη και τη διαχείριση κινδύνων υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Δεν αναφέρονται καθόλου επιπτώσεις από τις αμμοληψίες για τα μεγάλα έργα ( οδικά και σιδηροδρομικό), αφού υπάρχουν καταγγελίες από περιβαλλοντικούς συλλόγους , πολίτες, για τις αμμοληψίες στα ποτάμια κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν ενστάσεις για διάβρωση των ακτών που δεν συντηρούνται από φερτά υλικά των ποταμών.

ζ) Δεν έχουν μελετηθεί οι επιπτώσεις από την αύξηση του κόστους του μεταφορικού έργου, μετά από την αύξηση των διοδίων της Ολυμπιακή Οδού. Επίσης δεν περιλαμβάνονται οι επιπτώσεις από τη χρήση της Παλαιάς Εθνικής Οδού από τα φορτηγά τα οποία την επιλέγουν λόγω της ακριβής ΝΕΟ.

 

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΔΥΤΙΚΗ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ»

Ευθ. Σώκος

Α)Διαβάζοντας πολλές φορές τη ΣΜΠΕ προσπάθησα να δω που βρίσκεται από πλευράς προτεραιοτήτων και επιλογών η Δυτική Ελλάδα. Δυστυχώς δεν τη βρήκα πουθενά. Διότι πουθενά, δεν υπάρχει κανένας συγκεκριμένος σχεδιασμός, και καμία σοβαρή προσέγγιση από την πλευρά του υπουργείου, Η προσφορά μας στην ΠΔΕ είναι να απορρίψουμε αυτή τη ΣΜΠΕ και να την επιστρέψουμε , για να μας πάρουν επιτέλους σοβαρά, όχι εμάς, αλλά τις υποδομές και τα έργα και τα δισεκατομμύρια του ελληνικού λαού που έχουν ξοδευτεί διαχρονικά και κανένας δεν τους δίνει σημασία. Χάνεται μια ακόμα ευκαιρία από το καινούργιο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης του παραμικρού.

Πολλή κουβέντα για το διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Σ’ αυτή τη χώρα πληρώσαμε αρκετά λεφτά πριν από 15 χρόνια, σχεδιάστηκε και αποτέλεσε κεντρική επιλογή οι μεταφορές πάνω σε σταθερή τροχιά που μας παραπέμπει στο δυτικό σιδηροδρομικό άξονα. Υπάρχει μία κουβέντα… για το δυτικό άξονα; Δυστυχώς καμία! Για τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα (Ειδομένη - Θεσσαλονίκη – Αθήνα), υπάρχει.

Β) Μεγάλες κουβέντες χωρίς τίποτα. Συνδυασμένες μεταφορές. Τι σημαίνει αυτός ο όρος; Σημαίνει σύνδεση των λιμανιών με τους οδικούς άξονες, τα αεροδρόμια και το σιδηρόδρομο. Υπάρχει μια πρόβλεψη, ώστε το λιμάνι της Πάτρας να συνδεθεί με το αεροδρόμιο; Υπάρχει μια πρόβλεψη, για το λιμάνι στο Πλατυγιάλι κόστους ενός δις ευρώ σε πλήρη αδράνεια; Τεράστια ποσά σε δύσκολες εποχές που επενδύθηκαν αλλά παραμένει σε αχρηστία. Να υπάρξουν λίγες δεκάδες εκατομμύρια για να έχουμε τη σύνδεση αυτού του μοναδικού έργου υποδομής του σημαντικότερου λιμανιού στη Μεσόγειο ( ένα από τα πέντε στην Ευρώπη), με το αεροδρόμιο και το δυτικό άξονα. Σύνδεση των νησιών με την ενδοχώρα. Υπάρχει μια λέξη να συνδεθεί ο Αστακός, άρα, όλη η δυτική Ελλάδα, Ήπειρος και Μακεδονία με τα Ιόνια νησιά, με πάρα πολύ λίγα χρήματα; Απαίτηση και σχεδιασμός χρειάζεται. Στη ΣΜΠΕ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη!

Συνδυασμένες μεταφορές με την Ηλεία.

Πως συνδέεται το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας με το Κατάκωλο ή την Κυλλήνη; Πως συνδέεται η Κυλλήνη με τη Ζάκυνθο; Μετά την 19:00 ώρα δεν υπάρχει σύνδεση της Ζακύνθου με την υπόλοιπη Ελλάδα! Αυτά μόνο εδώ γίνονται! Στα νησιά που απέχουν ένα μίλι όπως είναι ο Κάλαμος και ο Καστός, ή θα πληρώσει κάποιος 100 ευρώ και αν το βρεί το μέσο, θα περάσει στη Στερεά Ελλάδα , αλλιώς θα πεθάνει εκεί! Αυτά δεν μας παραπέμπουν στο να αξιοποιήσουμε τις υποδομές που έχουμε δημιουργήσει! Μια σημαντικότατη υποδομή είναι το αεροδρόμιο του Ακτίου και η υποθαλάσσια ζεύξη. Υπάρχει μια πρόβλεψη, αν θα ενωθεί η Λευκάδα με το Δυτικό άξονα; Θα υπάρξει μια πρόβλεψη για την παρα-Ιόνια οδό (Πρέβεζα- Άκτιο – Πάλαιρος - Μύτικας – Αστακός – Δυτικός άξονας ; Καμία απολύτως πρόβλεψη.

 

Οδικοί διευρωπαϊκοί άξονες.

Από το Μαιο του 1995, και με την επαναβεβαίωση την άνοιξη του 2004 μόλις έγινε η κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Καραμανλή, ο άξονας Αστακός- Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία ανήκει στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Υπάρχει πρόβλεψη για να ολοκληρωθεί κάποτε αυτός ο δρόμος και να ενώσει επιτέλους, τη Δυτική με την Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα; Καμία πρόβλεψη και καμία προοπτική.

 

Αξιοποίηση χειμαζουσών υποδομών

Εργοταξιακοί χώροι Αντιρρίου. Καμία νύξη και καμία αναφορά. Γιατί το ΤΑΙΠΕΔ δεν μιλά; Δεν είναι περιουσία του; Τι συμβαίνει; Τι κρύβεται πίσω από αυτή την ιστορία; Καμία συζήτηση! Χρειαζόμαστε ένα καλό χωροταξικό για την απέναντι ακτή και ένα καλό χωροταξικό με χρήσεις γης και γενικό πολεοδομικό για την εδώ ακτή Αντίρριο και περιοχή της Ναυπάκτου.

Αμβρακικός κόλπος για την αξιοποίηση του υδάτινου δυναμικού αλλά και του πλούτου που προκύπτει μέσα από τις θάλασσές μας. Το επαναλαμβάνω και πάλι: ο κόλπος πεθαίνει! Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη και προσέγγιση στο μεγάλο πρόβλημα της καταστροφής του Αμβρακικού κόλπου, ενός οικοσυστήματος που ενιαίο μοναδικό στη Μεσόγειο! Καμία αναφορά δεν γίνεται και για τα εσωτερικά ύδατα στο κανάλι του Αιτωλικού, στις λιμνοθάλασσες, και παντού.

Μιλάει η ΣΜΠΕ για τα εδάφη. Ποια εδάφη; Η Αιτωλοακαρνανία για πολλά χρόνια και ιδιαίτερα τα τελευταία 20 χρόνια, με την καλλιέργεια των καπνών υπέστη την καταστροφή των εδαφών της και στον υδροφόρο ορίζοντα από τα νιτρικά. Δεν πρέπει να μπει η ΠΔΕ στο πρόγραμμα απονιτροποίησης; Είναι θέμα περιβαλλοντικής προστασίας και αειφορίας για να έχουμε βιώσιμη ανάπτυξη.

Η χώρα έχει κάψει τα μισά της δάση. Δεν κάνουμε τίποτα για να προστατέψουμε τα δάση μας από την γενικευμένη υλοτόμηση για θέρμανση.

Κάνω μια έκκληση. Ας ξαναδούμε πως ανασυγκροτούμε τη χώρα με πρωτοβουλίες που έχουν να κάνουν με την αξιοποίηση του επενδεδυμένου κεφαλαίου (Πλατυγιάλι, Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου – Πρέβεζας- λιμάνια – λειψοί οδικοί άξονες). Ας ακυρώσουμε τις πρωτοβουλίες των τεχνοκρατών.

 

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ»

Δημ. Δεσύλας

Για το επιχειρησιακό πρόγραμμα της ΠΔΕ ο κ. Περιφερειάρχης σε σχέση με τις ενστάσεις που βάζαμε είχε πει: «οι ευρωπαίοι βάζουν τα λεφτά, οι ευρωπαίοι βάζουν και τους όρους» και δε φέραμε τα λεφτά από το χωριό μας τη Βατόραχη. Απαντώ: «κ. Περιφερειάρχα θα έπρεπε να ξέρετε ή αν δεν ξέρετε θα σας πληροφορήσω, ότι η Βατόραχη πληρώνει τον Γιουνκέρ, τον Ντελόρ, το Σαντέρ, τον Μπαρόζο. Ο Γιουνκέρ αυτά που δίνει η Βατόραχη, το χωριό μου ο Πύργος, τα δίνει δώρα, επιδοτήσεις στον «Μπέμπολα», στον Μυτιληναίο και στους λοιπούς εθνικούς εργολάβους. Οι λογαριασμοί του ΟΤΕ,της ΔΕΗ, των ηλεκτρονικών τεχνολογικών ειδών, αγροεφοδίων, κ.ά. περιέχουν εισφορά 1,5% επί της φορολογητέας βάσης του ΦΠΑ υπέρ των ταμείων της Ε.Ε. Άρα η Ε.Ε. και τα ταμεία της είναι μηχανισμός ανακατανομής πόρων, σε βάρος των φτωχών, της Βατόραχης και Πύργου Ηλείας και υπέρ των εθνικών εργολάβων. Πρέπει λοιπόν να διεκδικούμε και όχι να παρασκαλούμε την Ε.Ε. ασχέτως αν είμαστε υπέρ της αποδέσμευσης ή όχι.

 

Καταψηφίζω την εισήγηση για τη ΣΜΠΕ, διότι ο κ. Περιφερειάρχης κατά την εισήγησή του αυθαίρετα και προκαταβολικά λέει ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα είναι θετικές, αγνοεί και υποβαθμίζει τις αρνητικές επιπτώσεις για τις οποίες λέει αστήρικτα ότι θα είναι χρονικά και τοπικά περιορισμένες.

Υποτιμά τις πολύ ορατές αρνητικές επιπτώσεις από την προώθηση κατά προτεραιότητα των οδικών αξόνων σε βάρος τρένου που καταργήθηκε (από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα). Ο προγραμματισμός που αναφέρεται στη μελέτη, με το τρένο σε δυο κομμάτια, Ροδοδάφνη – Ρίο και Ρίο – Πάτρα, αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος και Καλο Νερό – Τσακώνα, αποκαλύπτει ότι πάει… η Ολυμπία οδός, έγινε μακαρία… οδός, αφού ακρωτηριάστηκε και έγινε τρεις φέτες ( Κόρινθος – Πάτρα, Μηντιλόγλι – Χανάκια, Καλο Νερό – Τσακώνα).

Αυτή η προτεραιότητα υπέρ των οδικών αξόνων σε βάρος του τρένου, έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Βλέπουμε αμμοληψίες, αμμοχαλικοληψίες το νέο δωράκι στον Μπέμπολα, που έχουν καταστρέψει τα ποτάμια τους χειμάρρους και τις ακτές της Αιγιάλειας.

Η ΣΜΠΕ αγνοεί τη συνεχιζόμενη περιβαλλοντική οξύτητα του προβλήματος, αθλιότητα των σκουπιδιών, τις χωματερές «Ξερόλακκας», «Πατρών», Παπανικολού», «Ανατ. Αιγιάλειας», περιφερόμενη χωματερή, δεματοποιητής σκουπιδιών του δήμου, καθώς και τις νέες αρνητικές επιπτώσεις που θα προκύψουν από τα ιδιωτικά εργοστάσια σκουπιδιών μεσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα). Επίσης παρακάμπτει την τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή και κλιματική αλλαγή ( γίνονται διαδηλώσεις σε χιλιάδες πόλεις στον πλανήτη), από την εκτροπή του Αχελώου στην Θεσσαλία. Αγνοεί, παρακάμπτει, περιφρονεί τις αρνητικές επισημάνσεις που έκανε το Περιφερειακό Συμβούλιο εδώ όταν έγινε γνωμοδότηση πάνω στη μελέτη διαχείρισης των υδάτινων πόρων της Περιφέρειας και της χώρας. Τι απέγινε η γνώμη του περιφερειακού συμβουλίου;

Κρύβει την τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή που θα γίνει στο περιβάλλον, στην αλιεία, στις ακτές, στο τουρισμό με τις γεωτρήσεις εξόρυξης των υδρογονανθράκων και πετρελαίου, στο Κατάκωλο και τον Πατραϊκό Κόλπο, για τα επόμενα σαράντα πενήντα χρόνια! Παρακαλώ να αναζητήσετε αυτές τις δέκα ενστάσεις του περιφερειακού συμβουλίου για την μελέτη των υδρογονανθράκων που έιχε φέρει ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης κ. Υφαντής. Έλεγε στη μελέτη: Πατραϊκός κλειστός Κόλπος. Δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για να μη καταντήσουμε Μεξικό… Επίσης, καταστροφή του τουρισμού, από την εξόρυξη στο Κατάκωλο. Χαρακτήριζε την περιοχή σεισμόπληκτη, έλεγε φόρμουλα εξόρυξης τύπου Νορβηγίας και όχι Νιγηρίας. Ερωτώ τον κ. Περιφερειάρχη, ισχύουν αυτά; Αν ισχύουν, έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται στη ΣΜΠΕ. Αν δεν συμπεριλαμβάνονται για λόγους τεχνικούς, θα πρέπει ο κ. Περιφερειάρχης να παραπέμψει τον κ. Μανιάτη και το Υπουργείο σε κείνες τις δέκα σοβαρές επισημάνσεις, αφού το έργο θα διαρκέσει 40 χρόνια.

 

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

Σπυρ. Κοτοπούλης (Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας)

Κανένα υπουργείο καμία περιφέρεια κανένας δήμος δεν μπορεί να υλοποιήσει συγκεκριμένα έργα, είτε για αντιπλημμυρική ή αντιπυρική προστασία, ή άλλων έργων για πάγιες και διαρκείς ανάγκες των πολιτών, χωρίς την έγκριση της Ε.Ε.

Περιβαλλοντικό έγκλημα συντελείται στον Αμβρακικό κόλπο, αφού έχει κλειστεί η μοναδική δίοδος προς το Ιόνιο Πέλαγος από ιδιώτες. Υπάρχουν ακόμα οι πετρελαιοδεξαμενές εκεί.

Οι κτηνοτρόφοι με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία και το δασικό νόμο απαγορεύεται να χρησιμοποιούν βοσκοτόπια, ενώ επιτρέπει την επιχειρηματική δραστηριότητα σε δασικές εκτάσεις σε μονοπωλιακούς ομίλους για μεγάλες εγκαταστάσεις.

Δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν της ΣΜΠΕ οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας(ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά).

 

 

 
© Copyright 2011 - 2022 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου