Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 10 Ιούν 2015
  Άρον- άρον  φόρτωσαν τις  σκωριές μολύβδου
Κλίκ για μεγέθυνση
  Άρον- άρον  φόρτωσαν τις  σκωριές μολύβδου   Άρον- άρον  φόρτωσαν τις  σκωριές μολύβδου   Άρον- άρον  φόρτωσαν τις  σκωριές μολύβδου

 

 

Πριν δεκα μήνες περίπου η εταιρεία «ΝΕΟΝΑΚΗΣ» που εδρεύει στη Βιομηχανική Ζώνη Πατρών με αντικείμενο εργασιών «Συλλογή και μεταφορά μη επικίνδυνων αποβλήτων» με αίτησή της είχε ζητήσει αν μπορεί να προσεγγίσει πλοίο στη θαλάσσια λιμενική ζώνη του Αιγίου για να φορτώσει 2.000 τόνους ανακυκλώσιμα υλικά από μπαταρίες - αυτές τις μπαταρίες που συγκεντρώνουν στα Σούπερ-Μάρκετ και δημόσιους χώρους- με προορισμό τη Νορβηγία.

Το Λιμενικό Ταμείο Αιγίου, πριν πάρει απόφαση, ζήτησε από τη Λιμενική αρχή, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Γενικό Χημείο του κράτους και το Τελωνείο τη σύμφωνη γνώμη. Η απάντηση από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Λιμεναρχείο, το Γενικό Χημείο, το τελωνείο ήταν, ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος να μη προσεγγίσει το πλοίο για να φορτώσει αυτά τα υλικά.

Τα υλικά αυτά μπαίνουν σε ειδική συσκευασία του ενός τόνου με ειδική επισήμανση και μεταφέρονται με ειδικά οχήματα. Για όλα αυτά, η ίδια εταιρεία έχει πάρει προηγούμενα και άδεια για το λιμάνι της Χαλκίδας αφού η εταιρεία έχει επίσης εγκατεστημένο εργοστάσιο και στην Μαγνησία στην ΒΙΠΕ του Βόλου

Το Νοέμβριο του 2014 και αφού είχε ενημερωθεί το δημοτικό Συμβούλιο Αιγιάλειας , ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αιγίου κ. Φιλιππάτος, δήλωσε ότι το πλοίο δεν θα προσεγγίσει το λιμάνι του Αιγίου και να φορτώσει τους 2.000 τόνους μπαταριών διότι η εταιρεία χρειάζεται να φέρει μια διυπουργική απόφαση που να επιτρέπει τη διασυνοριακή μεταφορά των αποβλήτων.

Οι οικολογικές οργανώσεις και οι Σύλλογοι πληροφορήθηκαν ότι πρόκειται για σκωριές μολύβδου κατηγορίας «9», και με δελτία τύπου κινητοποίησαν την τοπική κοινωνία ώστε να είναι έτοιμη να εμποδίσει την μεταφορά του επικίνδυνου τοξικού φορτίου, μέσω του λιμανιού Αιγίου.

Εάν το λιμάνι Αιγίου, είναι πιστοποιημένο για μεταφορά τέτοιου είδους τοξικών αποβλήτων, σαφής απάντηση δεν υπάρχει από πλευράς του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου και της Λιμενικής αρχής.

Το πρωϊνό της 14ης Μαΐου 2015 το πλοίο προσέγγισε το λιμάνι Αιγίου - αφού είχε φορτώσει ίδιο υλικό στο Λιμάνι της Χαλκίδας - και μεταφόρτωσε σκωριές μολύβδου. Οικολογικές οργανώσεις και σύλλογοι, το μεσημέρι έφθασαν στο λιμάνι του Αιγίου και εξέφρασαν την ανησυχία τους (sic), διότι δεν υπήρξε επαρκής ενημέρωση, για την μεταφόρτωση των επικίνδυνων αυτών αποβλήτων!

Ζήτησαν να ενημερωθούν για τις απαραίτητες άδειες για τη διασυνοριακή μεταφορά, την φορτωτική του πλοίου, την ασφάλιστική του κάλυψη, το λιμάνι που θα υποδεχτεί το φορτίο και το ακριβές βάρος του.

Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου εξήγησε, ότι το φορτίο είναι χαμηλής επικινδυνότητας, ακολουθούνται όλες οι προβλεπόμενες από το νόμο προφυλάξεις, θα καταλήξει σε λιμάνι της Νορβηγίας και παρουσίασε έγγραφα που αφορούν άδειες και εγκρίσεις για την όντως επικίνδυνη αυτή διαδικασία.

Ο Υπολιμενάρχης, διαβεβαίωσε ότι τηρούνται όλοι οι προβλεπόμενοι έλεγχοι από την πλευρά της υπηρεσίας του, και θα βρίσκονται οι λιμενικές αρχές σε επιτήρηση μέχρι την απομάκρυνση του πλοίου από τα Ελληνικά χωρικά ύδατα.

Παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις εκ μέρους του κ Φιλιππάτου, ότι τα τοξικά απόβλητα θα ήταν ασφαλή και σε ειδικές συσκευασίες με ειδική σήμανση, όλως τυχαία ένας πλαστικός σάκος με σκωριές μολύβδου αποσπάστηκε από το γερανό, κατέπεσε στην προβλήτα, σκίστηκε μπροστά στα έκπληκτα μάτια των εκπροσώπων των φορέων και παραλίγο να διασκορπιστεί η σκωρία ( τρίμματα ) μολύβδου στη θάλασσα.

Τα ερωτήματα πολλά προς τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου καθώς και της Λιμενικής Αρχής. Ευχής έργο, θα ήταν ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Δ. Φιλιππάτος και ο Υπολιμενάρχης κ. Κωνσταντέλος, να πληροφορήσουν τα μέσα ενημέρωσης, την Ομοσπονδία Οικολογικών Οργανώσεων «Αλκυών», τους Συλλόγους προστασίας Περιβάλλοντος της Αιγιάλειας και τους Δημοτικούς Συμβούλους , με τα αντίγραφα που αφορούσαν το είδος του φορτίου και την επικινδυνότητά του, σε σχέση με την άδεια της εταιρείας, την καταλληλότητα του λιμανιού, και τη διυπουργική έγκριση για την οποία είχε αναβληθεί η προσέγγιση του πλοίου το Νοέμβριο του 2014.- Β.Α.

 

 
© Copyright 2011 - 2022 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου