Loading...

Κατηγορίες

Δευτέρα 25 Μάρ 2024
Το αφεντικό της γερμανικής συνδικαλιστικής οργάνωσης αμφισβητεί την τιμή του άνθρακα στην ΕΕ για τη βενζίνη και το φυσικό αέριο
Κλίκ για μεγέθυνση

 


 

Η Γιασμίν Φαχίμι — πρώην πολιτικός του γερμανικού κυβερνώντος κόμματος SPD (S&D) — επεσήμανε επίσης την απειλή μιας αποβιομηχάνισης. «Δεν είμαι από τους ανθρώπους που θέλουν να λένε τρομακτικές ιστορίες συνέχεια. Αλλά είναι πραγματικό», είπε, αναφερόμενη στη συρρίκνωση της βιομηχανικής παραγωγής της χώρας. [EPA/EFE/CLEMENS BILAN]






 

Η καθιέρωση μιας τιμής άνθρακα σε ολόκληρη την ΕΕ στα καύσιμα θέρμανσης και οδικών καυσίμων το 2027 θα πρέπει να επανεξεταστεί, δήλωσε στο Βερολίνο το Σάββατο (23 Μαρτίου) η Γιασμίν Φαχίμι, πρόεδρος της γερμανικής συνομοσπονδίας συνδικάτων (DGB).

Ο φόρος CO2 σε όλη την ΕΕ στη βενζίνη, το ντίζελ, το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο θέρμανσης και τα παρόμοια συμφωνήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τις χώρες της ΕΕ το 2023 ως μέρος μιας ευρύτερης μεταρρύθμισης της αγοράς άνθρακα της ΕΕ, γνωστής ως Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ETS). ).

Ο ακριβής αντίκτυπος στις τιμές καταναλωτή είναι ακόμη άγνωστος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει πρόσθετο κόστος 45 ευρώ ανά τόνο CO2 (περίπου 10 σεντς ανά λίτρο βενζίνης ή ντίζελ) και το πλαίσιο ETS περιέχει έναν μηχανισμό μείωσης των τιμών του άνθρακα εάν υπερβούν αυτό το επίπεδο.

Ωστόσο, αυτό δεν είναι ένα σκληρό όριο, και ορισμένοι ειδικοί της αγοράς άνθρακα αμφιβάλλουν εάν ο μηχανισμός μείωσης των τιμών θα λειτουργήσει. Αντίθετα, αναμένουν ότι οι τιμές θα αυξηθούν μεταξύ 100-300 ευρώ ανά τόνο CO2, ανάλογα με τις άλλες πολιτικές μείωσης των εκπομπών που εφαρμόζονται παράλληλα με το ETS.

Ερωτηθείς για το μέτρο το Σάββατο, ο Fahimi αμφισβήτησε την προγραμματισμένη εισαγωγή, επισημαίνοντας τον κοινωνικό αντίκτυπο της τιμολόγησης του άνθρακα και τον αντίκτυπό του στη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα.

«Τέτοιες αποφάσεις δεν είναι αμετάκλητες», είπε ο Fahimi, προσθέτοντας ότι πιστεύει ότι «χρειάζεται επειγόντως να μιλήσουμε ξανά για τις συνέπειες της οικονομικής και βιομηχανικής πολιτικής αυτής της οδού CO2».

Η Γερμανία έχει ήδη μια εθνική εισφορά 45 ευρώ ανά τόνο CO2 και ο Fahimi υποστήριξε ότι η κομητεία έχει ήδη «αγγίξει τα όρια του τι μπορεί πραγματικά να επιτύχει η τιμολόγηση του CO2 προκειμένου να δημιουργηθούν κατάλληλα κίνητρα από τη μια πλευρά, αλλά όχι κοινωνικά ελαττώματα από την άλλη. », προσθέτοντας ότι «χρειαζόμαστε επειγόντως άλλα μέσα για αυτό».

Το πλαίσιο ETS περιλαμβάνει ένα Ταμείο για το Κοινωνικό Κλίμα ύψους 87 δισεκατομμυρίων ευρώ , το οποίο στοχεύει στον περιορισμό των οικονομικών επιπτώσεων στα φτωχότερα νοικοκυριά.

Ο Φαχίμι — πρώην πολιτικός του γερμανικού κυβερνώντος κόμματος SPD (S&D) — επεσήμανε επίσης την απειλή της αποβιομηχάνισης. «Δεν είμαι από τους ανθρώπους που θέλουν να λένε τρομακτικές ιστορίες συνέχεια. Αλλά είναι πραγματικό», είπε, αναφερόμενη στη συρρίκνωση της βιομηχανικής παραγωγής της χώρας .

Σύμφωνα με το ETS, οι εταιρείες που πωλούν βενζίνη και ντίζελ και καύσιμα θέρμανσης θα πρέπει να αγοράζουν πιστοποιητικά εκπομπών. Ο αριθμός των διαθέσιμων πιστοποιητικών θα μειώνεται κάθε χρόνο, σύμφωνα με τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ. Το κόστος αγοράς των πιστοποιητικών αναμένεται να μετακυλιστεί στους καταναλωτές.

Οι αυξήσεις των τιμών αποσκοπούν στο να παρακινήσουν τους παραγωγούς και τους καταναλωτές να προτιμήσουν εναλλακτικές λύσεις με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα - για παράδειγμα ηλεκτρικά οχήματα αντί για αυτοκίνητα με βενζίνη ή αντλίες θερμότητας αντί για λέβητες αερίου.

Η Ρικάρντα Λανγκ, συναρχηγός του κόμματος των Πρασίνων της Γερμανίας, αναγνώρισε τον κίνδυνο αύξησης των τιμών στα πρατήρια καυσίμων.

«Αυτό είναι στην πραγματικότητα προς το οποίο οδεύουμε, στην παρούσα κατάσταση, ότι η τιμή του άνθρακα απειλεί να εκτοξευθεί στα ύψη το 2027», είπε σε συνέδριο που διοργάνωσε η γερμανική ΜΚΟ FiscalFuture.

Αυτό θα πρέπει να «ετοιμαστεί» με τη δημιουργία ενός μηχανισμού που θα αποπληρώνει τα έσοδα από την τιμολόγηση του άνθρακα στους πολίτες, γνωστό ως μπόνους για το κλίμα, πρόσθεσε.

Ενώ η Γερμανία χρησιμοποιεί επί του παρόντος τα έσοδα από την εθνική και την κοινοτική τιμολόγηση του άνθρακα για να υποστηρίξει τις προσπάθειες απαλλαγής από τον άνθρακα των βιομηχανιών και των νοικοκυριών, αυτές οι «επενδύσεις πρέπει να γίνουν με άλλα μέσα σε αυτό το σημείο», είπε ο Lang. Απαιτείται επίσης περαιτέρω κρατική υποστήριξη για να βοηθήσει τους καταναλωτές να στραφούν σε φιλικά προς το κλίμα συστήματα θέρμανσης, πρόσθεσε.

[Επεξεργασία από τον Donagh Cagney/Zoran Radosavljevic]

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου