Με ερώτηση του Πέτρου Κόκκαλη πρώην Δημοτικού Συμβούλου Πειραιά και Ευρωβουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τίθεται και σε ευρωπαϊκό επίπεδο πια το ζήτημα των αμφιλεγόμενων έργων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
Πρόκειται για τα έργα επέκτασης του λιμανιού, τα οποία πραγματοποιούνται χωρίς τις απαιτούμενες από τη νομοθεσία εγκρίσεις. Σε συνέχεια των εσωτερικών αντιδράσεων από συναρμόδιους δήμους και ομάδες πολιτών αλλά και προσφυγών στην ελληνική δικαιοσύνη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται τώρα να επανεξετάσει τη χρηματοδότηση με ευρωπαϊκούς πόρους έργων που παραβιάζουν την περιβαλλοντική νομοθεσία και την τροποποιημένη Σύμβαση της Βαρκελώνης για την Προστασία της Μεσογείου.
Σημειώνεται πως από το 2014 που έκλεισε η συμφωνία με την Cosco ως σήμερα, η κινέζικη εταιρεία απέφυγε να υποβάλει, ή υπέβαλε αφού είχαν ξεκινήσει τα έργα προς έγκριση τις απαραίτητες περιβαλλοντικές μελέτες και μελέτες διαχείρισης παρότι αυτό απαιτήθηκε και από την τελική σύμβαση παραχώρησης, η οποία υπεγράφη το 2016.
Σήμερα, επτά χρόνια μετά, στο λιμάνι του Πειραιά προχωρούν έργα, με βαρύ αποτύπωμα για το περιβάλλον χωρίς να έχουν τις εγκρίσεις του ελληνικού κράτους. Παρόλο που ο Πειραιάς είναι μία από τις πλέον περιβαλλοντικά επιβαρυμένες περιοχές της Αττικής λόγω των θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών, της κυκλοφοριακής κίνησης και της βιομηχανίας, η ακολουθία διαβούλευσης και εγκρίσεων που επιβάλλει η ευρωπαϊκή νομοθεσία παραβιάζεται συστηματικά από την Cosco.
Ως αποτέλεσμα, υπήρξαν πολύ μεγάλες αντιδράσεις από τις τοπικές αρχές και των τριών δήμων που συνορεύουν με το λιμάνι, κινήσεις πολιτών και συνδικάτων. Προσφάτως, μία μεγάλη ομάδα εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης όλου του Πειραιά, με επικεφαλής δύο δημάρχους και είκοσι δημοτικούς και περιφερειακούς συμβούλους, προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας με αίτημα της διακοπή των έργων για λόγους προστασίας περιβάλλοντος και την επανέναρξη του διαλόγου για τις επιπτώσεις τους παράλληλα με την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων. Την ίδια στιγμή, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής απέρριψε με συντριπτική πλειοψηφία τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ΟΛΠ Α.Ε. – Cosco, ενώ έχουν προηγηθεί οι ομόφωνες ανάλογες απορρίψεις από τα δημοτικά συμβούλια Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Περάματος.
O κ . Κόκκαλης ρωτά την Επιτροπή:
1. Αν είναι θεμιτή η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έργων που δεν ακολουθούν την περιβαλλοντική νομοθεσία;
2. Αν συνεχίζει να χρηματοδοτεί την αμφιλεγόμενη προβλήτα κατά 95% μέσω του ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Αττικής) παρόλες τις αντιδράσεις, τις εκκρεμείς προσφυγές προς την δικαιοσύνη και τις περιβαλλοντικές παραβιάσεις;
3. Αν και παρότι η Ελλάδα δεν έχει ακόμα εναρμονιστεί με το τροποποιημένο σύμφωνο της Βαρκελώνης για την προστασία της Μεσογείου, επιτρέπεται να το παραβιάζει;
πηγη: https://www.documentonews.gr