Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 21 Μάρ 2024
Εκλογές Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – Ας επιστρέψουμε στην ανάπτυξη, Ευρώπη!
Κλίκ για μεγέθυνση

 

Του Dr Steffen Greubel

     

Οι φετινές ευρωπαϊκές εκλογές σηματοδοτούν μια καμπή στο μέλλον της ΕΕ, καθώς θα διαμορφώσουν την πολιτική κατεύθυνση της ΕΕ κατά τα επόμενα πέντε χρόνια. Από τις τελευταίες εκλογές του 2019, έχουμε δει τεράστιες προκλήσεις σε όλο τον κόσμο και ειδικά για την Ευρώπη. Από την πανδημία του Covid-19 για τις γεωπολιτικές εντάσεις μέχρι την επιστροφή του πολέμου στην Ευρώπη. Αυτές οι εξελίξεις προκάλεσαν πληθωρισμό, πολλαπλασίασαν το ενεργειακό κόστος, επιδείνωσαν τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού και διατάραξαν τις αλυσίδες εφοδιασμού. Εν τω μεταξύ, η κλιματική αλλαγή γίνεται όλο και πιο απτή μέσω της αύξησης των ακραίων καιρικών συνθηκών και των φυσικών καταστροφών. 

Dr Steffen Greubel, Διευθύνων Σύμβουλος METRO AG.




Είναι σαφές ότι προς το παρόν, αυτές οι ταραγμένες στιγμές είναι εδώ για να μείνουν. Και οι συνέπειες γίνονται αισθητές από επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και τομέων σε όλη την Ευρώπη. Ενώ υπήρχε ισχυρή δημοσιονομική υποστήριξη που βοήθησε στην αντιμετώπιση της πανδημίας, θα δούμε περισσότερη δημοσιονομική πειθαρχία τα επόμενα χρόνια. Πώς να προχωρήσετε από εδώ; Με τη διασφάλιση της ανάπτυξης και της καινοτομίας των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Μόνο τότε μπορούμε να διατηρήσουμε το βιοτικό μας επίπεδο, να βρούμε λύσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, να πληρώσουμε τα χρέη μας και τελικά να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην παγκόσμια οικονομία. 

Οι παγκόσμιοι ανταγωνιστές μας δεν περιμένουν. Η κορυφαία προτεραιότητα της ΕΕ πρέπει να είναι να επικεντρωθεί στη δύναμή της. Η ενιαία αγορά της ΕΕ είναι πραγματικά μια ευρωπαϊκή ιστορία επιτυχίας εδώ και 31 χρόνια. Η ενιαία αγορά φιλοξενεί 23 εκατομμύρια εταιρείες, με 17 εκατομμύρια πολίτες της ΕΕ που ζουν ή εργάζονται σε χώρα της ΕΕ διαφορετική από τη δική τους, η ενιαία αγορά αντιπροσωπεύει 56 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και 15 τρισεκατομμύρια ευρώ ΑΕΠ. Η ΕΕ με την ενιαία αγορά της εξακολουθεί να είναι μια οικονομική δύναμη, αλλά χάνουμε το πλεονέκτημά μας.

Τα τελευταία 10 χρόνια, ο στόχος της άρσης των φραγμών στο εμπόριο εντός της ενιαίας αγοράς έχει αντικατασταθεί από πρόσθετα επίπεδα ρύθμισης τόσο από την ΕΕ όσο και από τα κράτη μέλη. Αυτή η υπερβολικά ρυθμιστική προσέγγιση αποτελεί πραγματική απειλή για την παγκόσμια ανταγωνιστικότητά μας. Συμβάλλει στον αυξανόμενο κατακερματισμό και σε μια χαοτική σειρά εθνικών νομοθετικών δράσεων, αντί της εναρμόνισης. 

Με παρουσία σε 16 κράτη μέλη της ΕΕ, το επιχειρηματικό μοντέλο της METRO εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από μια λειτουργική ενιαία αγορά με ανοιχτά σύνορα: για παράδειγμα, να φέρνει φρούτα, λαχανικά, κρέας ή ψάρι από τα εμπορικά μας γραφεία στη Βαλένθια, το Concarneau και το Ρότερνταμ στις θυγατρικές μας εταιρείες στη Ρουμανία. , Γερμανία ή Σλοβακία. Λόγω της Ενιαίας Αγοράς, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας έχουν πρόσβαση σε μεγάλη ποικιλία προϊόντων υψηλής ποιότητας σε καλή τιμή όλο το χρόνο. 

Δυστυχώς, αυτή η ενιαία αγορά χάνει τον αρχικό της σκοπό – τη δημιουργία οικονομικών ευκαιριών. Η ΕΕ καθώς και τα κράτη μέλη προσθέτουν στρώματα σε επίπεδο πρόσθετων κανόνων και γραφειοκρατίας. Το πλεονέκτημα και η δύναμη της ενιαίας αγοράς είναι ότι οι εναρμονισμένοι κανόνες θα πρέπει να αντικαταστήσουν έως και 27 διαφορετικούς εθνικούς κανόνες. Αντίθετα, βλέπουμε τα κράτη μέλη να υπονομεύουν συνεχώς την ενιαία αγορά εφαρμόζοντας νέους εθνικούς κανόνες που δημιουργούν νέους εμπορικούς φραγμούς. Για την προστασία της αγοράς τους. Για την προώθηση των τοπικών παραγωγών. Για να προωθήσουμε ένα πολιτικό θέμα – χωρίς να περιμένουμε την ΕΕ να προχωρήσει τελικά μαζί.  

Ειδικά ο τομέας της επισήμανσης των προϊόντων έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Οι καταναλωτές της ΕΕ βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με εκατοντάδες ετικέτες προϊόντων. Αυτή η ζούγκλα ετικετών δεν ενδυναμώνει τους καταναλωτές, στην πραγματικότητα είναι ακόμη πιο μπερδεμένοι λόγω των παραπλανητικών ετικετών. Στη METRO, με κάθε υποχρεωτική εθνική απαίτηση, είμαστε όλο και λιγότερο σε θέση να χρησιμοποιούμε μια κοινή προσέγγιση προμήθειας και συσκευασίας για τα προϊόντα μας, μειώνοντας έτσι την αποδοτικότητα για εμάς και αυξάνοντας το κόστος για τους πελάτες μας.   

Ενώ καλούμε τα κράτη μέλη να διαμορφώσουν τις αγορές τους έχοντας κατά νου τις απαιτήσεις μιας ζωντανής Ενιαίας Αγοράς, καλούμε επειγόντως τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να ρυθμίσουν με την ίδια ακριβώς προσοχή. Και μην κάνετε λάθος: η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας δεν πρέπει να σημαίνει τη θέσπιση προστατευτικών μέτρων κατά του κόσμου εκτός ΕΕ. Η επιχείρησή μας βασίζεται στη δυνατότητα εισαγωγής αγαθών και πόρων που δεν είναι διαθέσιμα στην ΕΕ.  

Αυτή η νομοθετική περίοδος που τελειώνει έχει δει μια πρωτοφανή ποσότητα ρυθμίσεων της ΕΕ. Μόνο η Πράσινη Συμφωνία συνδέεται με 166 νομοθετήματα. Πολλοί από αυτούς είναι μόνο οδηγός της γραφειοκρατίας, όχι οδηγός του αρχικού σκοπού της ρύθμισης. Ναι, είναι σημαντικό να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τους πόρους του πλανήτη δημιουργώντας πιο βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα. Αλλά η έκδοση εκατοντάδων χιλιάδων δηλώσεων δέουσας επιμέλειας θα σταματήσει την αποψίλωση των δασών;

Μόνο ο κανονισμός της ΕΕ για την αποψίλωση των δασών θα απαιτήσει από τη METRO να εκδίδει περισσότερες από 250.000 δηλώσεις δέουσας επιμέλειας για την εισαγωγή κρέατος και προϊόντων κρέατος ετησίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόκειται για υπερβολική γραφειοκρατία για πολύ περιορισμένο αντίκτυπο. Επιπλέον, είναι πολύ αμφίβολο ότι η ΕΕ, η οποία ευθύνεται για το 10-15% της παγκόσμιας αποψίλωσης των δασών, θα είναι σε θέση να θέσει από μόνη της ένα παγκόσμιο πρότυπο. Αν θέλουμε να δημιουργήσουμε αντίκτυπο, πρέπει να συνεργαστούμε με χώρες παραγωγούς και άλλες μεγάλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία, για να δημιουργήσουμε κοινά πρότυπα.

Αυτό που χρειαζόμαστε είναι καλύτερη ρύθμιση, όχι περισσότερη ρύθμιση. Δεν θα σώσουμε τον πλανήτη μας αυξάνοντας τον αριθμό των αναφορών, των εγγράφων και άλλων απαιτήσεων που πρέπει να πραγματοποιήσουν οι εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η έκκληση για ουσιαστική ελάφρυνση των κανονισμών έγινε πιο ηχηρή τους τελευταίους μήνες – αλλά αγνοήθηκε επίμονα. Οι στατιστικές δείχνουν ότι από τον Ιούνιο του 2023 για μια νομοθεσία που σταμάτησε, ήρθαν πέντε νέες ρυθμίσεις. Μόλις δύο χρόνια νωρίτερα, αυτό το ποσοστό ήταν ακόμα μόνο στο 1,5 κανονισμούς. 

Αυτή η εξέλιξη μιλάει τόσο ξεκάθαρα όσο και οι αντίστοιχες απαντήσεις: Τις τελευταίες εβδομάδες, οι αγρότες έχουν διαδηλώσει σχεδόν παντού στην Ευρώπη, ενωμένοι στην απογοήτευση για τα βάρη της Πράσινης Συμφωνίας. Το εκπληκτικό πέρα ​​δώθε γύρω από την Οδηγία Δέουσας Επιμέλειας για την Εταιρική Αειφορία μπορεί να γίνει κατανοητό, επίσης, ως ανησυχία για έναν κανονισμό που δεν ακολουθεί σωστά μια απλή ανάλυση κινδύνου-οφέλους. 

Η επερχόμενη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στη διαχείριση ενός γεωπολιτικού περιβάλλοντος που είναι πιο ασταθές και προκλητικό από ποτέ. Η διαχείριση γεωπολιτικών κρίσεων, η οικονομική ανάκαμψη και η δημιουργία θέσεων εργασίας, η βιώσιμη ανάπτυξη και η ψηφιοποίηση, καθώς και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων δεν είναι μικρά καθήκοντα. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να ενισχύσουμε την ενιαία αγορά της ΕΕ. Μειώνοντας την πολυπλοκότητα και το κόστος. Με την αύξηση της ταχύτητας και της παραγωγικότητας. 

Ως διευθυντές, συχνά κατηγορούμαστε ότι σκεφτόμαστε μόνο βραχυπρόθεσμα. Όσον αφορά το METRO, ωστόσο, επικεντρωνόμαστε στη διασφάλιση ενός μακροπρόθεσμου βιώσιμου μέλλοντος του επιχειρηματικού μας μοντέλου. Η στρατηγική μας για την ανάπτυξη του Score εστιάζει στο έτος 2030 με ξεκάθαρο στόχο την επίτευξη ενός διαρκούς μετασχηματισμού της εταιρείας μας προς έναν εστιασμένο, προσανατολισμένο σε πολλά κανάλια και άκρως ανταγωνιστικό χονδρέμπορο. Μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για το οικονομικό μέλλον της ΕΕ είναι αυτό που περιμένουμε και από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. 

Με τις επικείμενες εκθέσεις για το μέλλον της ενιαίας αγοράς και την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα από τον Enrico Letta από τη μία πλευρά και τον Mario Draghi από την άλλη, η ΕΕ θα λάβει φιλόδοξες συστάσεις για την επόμενη θητεία της. Αυτό είναι που έχει επειγόντως σημασία τώρα: εάν η Ευρώπη θέλει να παραμείνει μια οικονομική δύναμη, είναι ζωτικής σημασίας η μετάβαση της ενιαίας αγοράς να αποτελέσει και πάλι το επίκεντρο της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, μια πηγή πλούτου και ένα μέρος για επιχειρηματικές ευκαιρίες. 


Η METRO είναι μια κορυφαία διεθνής εταιρεία χονδρικής πώλησης τροφίμων που ειδικεύεται στην εξυπηρέτηση των αναγκών ξενοδοχείων, εστιατορίων και ειδών εστίασης (HoReCa) καθώς και ανεξάρτητων εμπόρων (Traders). Σε όλο τον κόσμο, το METRO διαθέτει περίπου. 15 εκατομμύρια πελάτες που επωφελούνται από το μοναδικό πολυκαναλικό μείγμα της εταιρείας χονδρικής: οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα τους σε ένα από τα μεγάλα καταστήματα της περιοχής τους καθώς και με παράδοση (Food Service Distribution, FSD) – όλα ψηφιακά υποστηριζόμενα και συνδεδεμένα. Παράλληλα, η METRO MARKETS αναπτύσσεται ως μια διεθνής διαδικτυακή αγορά για τις ανάγκες των επαγγελματιών πελατών, η οποία αυξάνεται και επεκτείνεται συνεχώς από το 2019. Η βιώσιμη δράση είναι μία από τις εταιρικές αρχές της METRO που έχει καταχωρηθεί σε διάφορους δείκτες βιωσιμότητας και κατατάξεις. συμπεριλαμβανομένων των MSCI, Sustainalytics και CDP. Η METRO δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 30 χώρες και απασχολεί πάνω από 89.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Το οικονομικό έτος 2022/23, η METRO πραγματοποίησε πωλήσεις 30,6 δισ. ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση www.metroag.de

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου