Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 31 Αύγ 2023
Έκθεση: «Μικροϋπνίες» κατά την πτήση αναφέρουν πιλότοι ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

Περισσότεροι από τους μισούς πιλότους θεώρησαν ότι ο κίνδυνος κόπωσης δεν αντιμετωπίζεται ως επί το πλείστον καλά από την αεροπορική τους εταιρεία, ενώ μόνο το 22% απάντησε ότι αντιμετωπίζεται «πολύ καλά» ή «ως επί το πλείστον καλά». [Olena Yakobchuk / Shutterstock]

Οι ανεπαρκείς ευκαιρίες ανάπαυσης αναγκάζουν τους κουρασμένους πιλότους στην ΕΕ να πετούν περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε, με τα τρία τέταρτα των πιλότων να παθαίνουν «μικροϋπνίες» στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια της πτήσης, σύμφωνα με νέα έκθεση.

Η έκθεση που συντάχθηκε για λογαριασμό της European Cockpit Association (ECA), μιας συνδικαλιστικής οργάνωσης που εκπροσωπεί τους πιλότους των αεροπορικών εταιρειών, βασίζεται σε έρευνα με σχεδόν 6.900 πιλότους από 31 χώρες. Το μοτίβο που έδειξε η έρευνα ήταν το εξής: οι πιλότοι καλούνται να πετάξουν πέραν των συνηθισμένων ωρών υπηρεσίας τους, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται η κόπωση.

Ένας στους τέσσερις πιλότους που συμμετείχαν στην έρευνα παραδέχτηκε ότι βίωσε πέντε ή περισσότερες μικροϋπνίες, που ορίζονται ως σύντομες ακούσιες περιόδους ύπνου, σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων. Αυτό υποδηλώνει αυξημένα επίπεδα υπνηλίας, παρά τη νομοθεσία της ΕΕ που απαιτεί από τους αερομεταφορείς να παρέχουν επαρκείς περιόδους ανάπαυσης ώστε να διασφαλίζεται ότι τα μέλη του πληρώματος έχουν ξεκουραστεί επαρκώς πριν από την έναρξη νέας βάρδιας.

Περισσότεροι από τους μισούς πιλότους θεώρησαν ότι ο κίνδυνος κόπωσης δεν αντιμετωπίζεται ως επί το πλείστον καλά από την αεροπορική τους εταιρεία, ενώ μόνο το 22% απάντησε ότι αντιμετωπίζεται «πολύ καλά» ή «ως επί το πλείστον καλά».

Σύμφωνα με την έκθεση, η λεγόμενη διακριτική ευχέρεια του κυβερνήτη, η οποία επιτρέπει στους κυβερνήτες να παρατείνουν το χρόνο πτήσης έως και δύο ώρες (ή τρεις ώρες εάν είναι δυνατή η ανάπαυση κατά τη διάρκεια της πτήσης), χρησιμοποιείται συχνότερα από ό,τι θα έπρεπε.

Ένα τέτοιο αίτημα θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως καθυστερήσεις που προκαλούνται από δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Όμως περίπου το 60% των πιλότων ανησυχούν ότι θα αντιμετώπιζαν αρνητικές συνέπειες εάν αρνούνταν να παρατείνουν το χρόνο πτήσης τους.

Είναι κατανοητό ότι ορισμένα πληρώματα αεροπορικών εταιρειών αισθάνονται ότι πιέζονται από τη διοίκηση να συνεχίσουν να λειτουργούν εκτός του κανονικού ωραρίου, όπως καταδεικνύουν ορισμένες νομικές υποθέσεις υψηλού προφίλ.

Το 2021, ένα ισπανικό δικαστήριο αποφάσισε υπέρ ενός πληρώματος που είχε ασκήσει νομική προσφυγή κατά της Ryanair αφού απολύθηκε επειδή αρνήθηκε να εργαστεί πέραν του μέγιστου προβλεπόμενου ωραρίου.

Το πλήρωμα καμπίνας επικαλέστηκε εξάντληση μετά από 12ωρη βάρδια, αλλά η διοίκηση πίεσε να συνεχίσει. Στην απόφασή του, το δικαστήριο έδωσε εντολή στην ιρλανδική αεροπορική εταιρεία να επαναπροσλάβει ή να αποζημιώσει τους εργαζόμενους.

Η έκθεση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «υπάρχουν προκλήσεις και ανεπάρκειες στις ρυθμίσεις διαχείρισης του κινδύνου κόπωσης των πιλότων  σε όλες τις χώρες που εκπροσωπούνται και κενά στην εποπτεία που παρέχεται από τις ρυθμιστικές αρχές».

Αρκετές χώρες της ΕΕ επισημαίνονται ότι δεν κάνουν περισσότερα για την επιβολή των περιόδων ανάπαυσης των πιλότων, με την Ιρλανδία και τη Μάλτα να δέχονται ιδιαίτερη κριτική για τις ανεπαρκείς επιδόσεις τους σε διάφορες πτυχές.

«Η Ιρλανδία και η Μάλτα -δύο χώρες έδρες μεγάλων διεθνών αεροπορικών εταιρειών και με κάποια φήμη στον κλάδο των αερομεταφορών -ξεχωρίζουν σε αυτή την έρευνα, αλλά όχι με θετικό τρόπο», δήλωσε ο Philip von Schöppenthau, Γενικός Γραμματέας του ECA.

«Αυτό εγείρει μια σειρά από ερωτήματα, και εναπόκειται σαφώς στις αρχές, καθώς και στον EASA [τον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της ΕΕ], να εξετάσουν σε βάθος τι συμβαίνει στις χώρες αυτές και στις αεροπορικές εταιρείες που βρίσκονται υπό την εποπτεία τους».

Οι αεροπορικές εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στην Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο επιπλήττονται επίσης στην έκθεση για την ανεπαρκή διαχείριση της κόπωσης των πιλότων.

Αναφορές για την κόπωση

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να εφαρμόζουν ένα σύστημα «αναφοράς κόπωσης», στο οποίο οι πιλότοι που υποφέρουν από κόπωση μπορούν να ειδοποιούν τη διοίκηση. Αυτό, θεωρητικά, επιτρέπει στις αρχές να κάνουν τις απαραίτητες προσαρμογές για να εξασφαλίσουν τους κατάλληλους χρόνους ανάπαυσης.

Ωστόσο, μόνο ένας στους 10 πιλότους δήλωσε ότι οι αναφορές κόπωσης οδήγησαν την εταιρεία τους να προβεί σε αλλαγές για τη βελτίωση της ασφάλειας της ανάπαυσης, ενώ μόλις το 12% δήλωσε ότι εμπιστεύεται το σύστημα αναφοράς κόπωσης της αεροπορικής εταιρείας του.

«Ελπίζουμε ότι ο EASA και οι εθνικές αρχές σε όλη την Ευρώπη θα εξετάσουν προσεκτικά την έκθεση και θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες παρέχουν αποτελεσματικά συστήματα αναφοράς της κόπωσης και διαχειρίζονται σωστά τους κινδύνους ασφάλειας που σχετίζονται με την κόπωση», δήλωσε ο von Schöppenthau.

Η έλλειψη κοινών προτύπων μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών στις μεθόδους αναφοράς της κόπωσης αναφέρεται επίσης ως τομέας που χρήζει βελτίωσης.

πηγη: https://www.euractiv.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου