Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 11 Δεκ 2014
Εν ώρα δημιουργικού παιχνιδιού!!!!
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

 

 

 

 

Το παιχνίδι συμβάλλει στη νοητική, συναισθηματική και σωματική ανάπτυξη του παιδιού. Συγκεκριμένα, αναπτύσσει τη κριτική του σκέψη, τη δημιουργικότητα του, καλλιεργεί τη μίμηση και τη φαντασία. Του παρέχει ευκαιρίες να επιλύει προβλήματα. Του δίνει τη δυνατότητα, επιπροσθέτως, να εκφράσει τα συναισθήματά του, να ανακαλύψει τον εαυτό του και να δομήσει την ταυτότητα του. Μέσω του παιχνιδιού το παιδί κοινωνικοποιείται, επικοινωνεί με τους άλλους και εντάσσεται σε ομάδες μειώνοντας από τη μια τον εγωκεντρισμό του, υπακούοντας από την άλλη στους κανόνες (Vygotsky). Σύμφωνα με τον Piaget, το παιχνίδι είναι μια προκαθορισμένη βιολογική λειτουργία που συμβάλλει στην πνευματική ανάπτυξη και διακρίνεται:

α) στο παιχνίδι άσκησης, β) στο συμβολικό παιχνίδι και γ) στο παιχνίδι κανόνων.

Τέλος, το παιχνίδι λειτουργεί ως διαδικασία κάθαρσης, το οποίο απελευθερώνει το παιδί από το άγχος και τις συναισθηματικές φορτίσεις, αναπτύσσει την αυτοεκτίμησή του και τον ενθαρρύνει να συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία, (Freud).

Τα παιδιά συμμετέχοντας σε διάφορα παιχνίδια αναπτύσσονται κοινωνικά, αποκτούν επικοινωνιακές δεξιότητες, διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους και αναπτύσσουν θετική στάση απέναντι στη μάθηση. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν να ασχοληθούν με ποικίλα παιχνίδια, όπως τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα παζλ, τα λογοτεχνικά παιχνίδια, το θεατρικό παιχνίδι, το κουκλοθέατρο, τα μουσικοκινητικά παιχνίδια, τις ψυχοκινητκές δραστηριότητες, οι κατασκευές. Η ενασχόληση με τέτοιου είδους παιχνίδια είναι μια νοητική δραστηριότητα που ενδυναμώνει το ανθρώπινο μυαλό και αναπτύσσει την ικανότητά του να ανταποκρίνεται γρήγορα σε απαιτητικές καταστάσεις οξύνοντας τη συγκέντρωση και καλλιεργώντας τη μνήμη και την ανθρώπινη δημιουργικότητα.

Τα παιδιά διασκεδάζοντας μαθαίνουν να ακολουθούν κανόνες, να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους και να συνυπάρχουν ομαδικά. Αναπτύσσουν τον προφορικό τους λόγο, και τους δίνεται η δυνατότητα να επιχειρηματολογούν. Εν κατακλείδι, το παιχνίδι αποτελεί ένα δίαυλο που οδηγεί τα παιδιά στην ανακάλυψη και αφομοίωση του πραγματικού κόσμου μέσω της δύναμης της εξερεύνησης και έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο διαπαιδαγώγησης.

Ευανθία Αγγελοπούλου

 

 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου