Loading...

Κατηγορίες

Δευτέρα 12 Ιούλ 2021
5 μέτρα για τον covid 19 που ήρθαν για να μείνουν
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

ιστορίες για την αστυνομία, την εργασία, την εκπαίδευση και την πόλη του μέλλοντος

Πρόλογος

Στο κείμενο που ακολουθεί θα αναφερθούμε σε μέτρα που ελήφθησαν ή επεκτάθηκαν από το κράτος, και συνδεθήκαν με την πανδημία του covid 19. Πέρα από αυτά τα μέτρα, η πανδημία παρείχε ένα προνομιακό πεδίο στο κράτος να ελέγξει την κοινωνική και πολιτική ζωή, εξομαλύνοντας οποιαδήποτε αντίδραση απέναντι στην επίθεση που κάνει στο περιβάλλον, την εργασία, την εκπαίδευση και τους μετανάστες. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας κατήργησε την προστασία των περιοχών Natura για τουριστικές εγκαταστάσεις και Β.Α.ΠΕ., κατήργησε το οκτάωρο, επιχείρησε να βάλει αστυνομικούς στα πανεπιστήμια, έκανε καθεστώς τις επαναπροωθήσεις και τον εγκλεισμό των μεταναστών, και ο κατάλογός με τους δυστοπικούς εφιάλτες των από τα κάτω, όπως τους είδαμε να νομοθετούνται, δεν έχει τέλος.

Μπάτσοι με υγειονομικό προσωπείο

Οι μπάτσοι είναι ένα από τα μετρά που ήρθαν για να μείνουν – τόσο υλικά, όσο και ιδεολογικά. Η αλήθεια είναι ότι η κεντρική διακήρυξη της παρούσας κυβέρνησης ήταν η εφαρμογή του δόγματος του νόμου και της τάξης, και έτσι από όταν ανέλαβε την εξουσία έκανε εκτεταμένες προσλήψεις αστυνομικών. Με την αρχή της πανδημίας του covid 19 και την εφαρμογή του σχεδίου για την «ενίσχυση» του Ε.Σ.Υ. οι προσλήψεις αστυνομικών εκτοξεύθηκαν, υπερβαίνοντας εν τέλει κατά πολύ αυτές των υγειονομικών, ενώ στο ιδεολογικό επίπεδο η αστυνομία νομιμοποιήθηκε να ελέγχει τον σκοπό της κυκλοφορίας στον δημόσιο χώρο, και να κρίνει το κατά πόσο είναι ικανοποιητικός. Ένα καθεστώς ελέγχου, που για τους μετανάστες ισχύει εδώ και πολλά χρόνια, γενικεύθηκε –αν και όχι με την ίδια ένταση–για το πιο προνομιούχο κομμάτι του πληθυσμού με την ιδιότητα του έλληνα πολίτη. Μπορεί η εξέγερση στη Νέα Σμύρνη να ανέκοψε προσωρινά τους ελέγχους από τους αστυνομικούς, αλλά η ιδεολογία της ατομικής ευθύνης, και ο συνεχής κατακλυσμός της δημοσίας σφαίρας από την «παραβατικότητα» των πολιτών σε σχέση με τα μετρά «περιορισμού» της πανδημίας, δημιουργούν συνθήκες «νομιμοποίησης» της επιβολής ελέγχου από τους μπάτσους. Αυτό το έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν, όπως παραδείγματος χάρη σε «κακόφημες» συνοικίες, όταν η αστυνομία εγκαθίσταται και «νομιμοποιείται» να ελέγξει όποιον περνά από αυτές, ως άτομο που εν δυνάμει θα «συνεισφέρει» στην κακή φήμη τους. Στη σημερινή συνθήκη του covid 19 είδαμε τα δελτία «ενημέρωσης» να στοχοποιούν την απειθαρχία των πολιτών για την εξάπλωση του ίου, και έτσι ολόκληρος ο ελλαδικός χώρος να μετατρέπεται σε μια «κακόφημη» γειτονιά. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν η πρώτη εφαρμογή του νομοσχεδίου για την απαγόρευση των διαδηλώσεων, όπως και η απαγόρευση δημόσιων συναθροίσεων με πρόσχημα τον covid 19, στις 17 Νοέμβρη και τις 6 Δεκέμβρη. Ειδικά απαγορεύσεις όπως οι τελευταίες, πολύ γρήγορα ξεκίνησαν να εφαρμόζονται και χωρίς υγειονομική αφορμή, όπως έγινε στον τελικό κυπέλλου, με πρόσχημα τον κίνδυνο επεισοδίων ανάμεσα στους οπαδούς.

Εργασία και άνθρωποι ρομπότ

«Τα ρομπότ δεν μπορούν να διαχωρίσουν τον ελεύθερο χρόνο από τη δουλειά, ζουν για τη δουλειά, ζουν στη δουλειά και πεθαίνουν στη δουλειά»*

QI38,5

Είναι σαφές ότι το κράτος και το κεφαλαίο αντιλαμβάνονται τους από τα κάτω ως παραγωγικές μονάδες, που πρέπει συνεχώς να αυξάνουν την παραγωγικότητά τους, να περιορίζουν τις ανάγκες τους, αλλά και να είναι τόσο υγιείς όσο χρειάζεται για να συνεχίσουν να δουλεύουν. Με τον covid 19 βιώσαμε το πάγωμα κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας και ανάγκης που δεν είναι απαραίτητη για την εργασία και την κατανάλωση. Φυσικά μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι αυτή η κατάσταση διακόπτεται το καλοκαίρι, με σύμμαχό μας τον τουρισμό, και είμαστε ελεύθεροι να ξαναζήσουμε τις ζωές μας. Όμως θα έπρεπε να συνυπολογίσουμε όλους αυτούς που δεν βρίσκονται πλέον σε αναστολή, και θα δουλέψουν στη σεζόν, και δεν θα προλάβουν να απολαύσουν τις χαρές της χαλάρωσης του lockdown για τους τουρίστες, καθώς θα δουλεύουν μέχρι την επόμενη καραντίνα. Το κράτος, όπως έχουμε γράψει, από την αρχή της πανδημίας λαμβάνει μέτρα ώστε να προστατέψει το κεφάλαιο με την πιο κυνική δικαιολογία, που δεν είναι άλλη από την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Παράλληλα πραγματοποιήθηκε μια τεραστία αναδιάρθρωση της εργασίας που ξεκινάει με πρώτο συνθετικό το «τηλέ-». Η τηλεργασία έχει ένα τριπλό κέρδος για τα αφεντικά, και είναι τρομακτικά μίζερη για τους εργαζομένους που παραμένουν μόνιμα στον ίδιο χώρο, εναλλάσσοντας τη δουλειά με την εργασία και την ξεκούραση: Καταργεί τον διαχωρισμό του ελευθέρου χρόνου και εργασίας, και τον διαχωρισμό του χώρου εργασίας με το σπίτι. Στην καραντίνα είναι δεδομένο ότι όταν τελειώσεις τη δουλειά σου θα παραμείνεις σπίτι, στην περίπτωση που σε χρειαστεί το αφεντικό σου. Μπορείς να δουλέψεις ακόμα και όταν είσαι άρρωστος, καθώς βρίσκεσαι ήδη στο σπίτι με το λάπτοπ, και δεν χρειάζεται να πάρεις αναρρωτική για να πας να φτιάξεις κοτόσουπα. Παράλληλα τα αφεντικά καταφέρνουν να μηδενίσουν τα έξοδά τους στα μέσα παραγωγής και τα αναλώσιμα, εξαφανίζουν την υποχρέωση να αγοράσουν υπολογιστές, να νοικιάσουν τα απαραίτητα γραφεία και να πληρώσουν το ρεύμα. Τέλος, πρόκειται για άλλη μια μορφή αντιεξέγερσης, καθώς δεν μπορείς να επιτελέσεις μια από τις πλέον βασικές συνδικαλιστικές διαδικασίες, όπως το να μιλάς με τους συνάδελφους σου για τον μισθό, το αφεντικό και το τι θα κάνετε για αυτά.

Εκπαίδευση και τηλεκαταστολή με χιόνι ή με ήλιο

Εκπαίδευση· σε αυτό το σημείο θα μπορούσαμε να πούμε ότι ισχύουν ακριβώς τα ίδια με την εργασία, αν δεν είχε εξαγγελθεί η δημιουργία ειδικού σώματος της αστυνομίας, το οποίο θα δρα μέσα στα πανεπιστήμια. Πλέον οποιαδήποτε σύγκριση με τη μυθιστοριογραφία του Όργουελ είναι τουλάχιστον κοινότυπη. Βλέπουμε, λοιπόν, να ξεπετάγονται συνεχώς νέα σώματα της αστυνομίας, ώστε να ελέγξουν οποιονδήποτε τομέα της καθημερινότητας παρεκκλίνει από την οργάνωση της ζωής στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής. Από την άλλη, η τηλεκπαίδευση δύναται να λύσει ένα διαχρονικό πρόβλημα του υπουργείου παιδείας, την καταπολέμηση των καταληψιών. Για οποία εκπαιδευτική βαθμίδα και αν μιλάμε, από το γυμνάσιο μέχρι το πανεπιστήμιο, η τηλεκπαίδευση δίνει τη λύση στο πρόβλημα του σαμποτάζ των εκπαιδευομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία: Τα μαθήματα θα συνεχίζονται με τηλεκπαίδευση στην περίπτωση της κατάληψης, ενώ οι μαθητές θα αναγκάζονται να πειθαρχήσουν με τις απουσίες που θα τους εξασφαλίσει η συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τον υπολογιστή. Μια πρόβα αυτού του νέου τηλε-όπλου πραγματοποιήθηκε με το πάγωμα της κυκλοφορίας κατά τον χιονιά. Σε μια συνθήκη που παραδοσιακά τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα έκλειναν, και οι μαθητές τους θα έπαιζαν χιονοπόλεμο, το εκπαιδευτικό σύστημα γύρισε στην τηλεκπαίδευση για όσο καιρό δεν ήταν δυνατή η κυκλοφορία.

Αντί επιλόγου η Νέα Σμύρνη

Φυσικά και η Νέα Σμύρνη δεν υπήρξε η μονή άρνηση σε αυτή τη νέα συνθήκη που βιώνουμε, καθώς οι καθημερινές μικρές ή μικρότερες αρνήσεις του να κάτσουμε σπίτι μας, να βγούμε έξω χωρίς λόγο, και να κοροϊδέψουμε τους μπάτσους, ήταν η αρχή. Από την άλλη, είναι γεγονός ότι η Νέα Σμύρνη δεν ήταν μόνο η έκφραση της κοινωνικής δυσαρέσκειας ενάντια στην απαγόρευση της μετακίνησης και της αστυνομικής καταστολής, αλλά και το μόνο μέσο που κατάφερε να αναστείλει τα δυο παραπάνω. Αλλιώς θα συνεχίζαμε να περιμένουμε τους πρώτους τουρίστες και ποιος ξέρει τι άλλο…

Foreign_voice

*Φυσικά τα ρομπότ έχουν και ένα αρνητικό έναντι των ανθρώπων: Δεν μπορείς να τους πεις να δουλέψουν παραπάνω, να δουλέψουν πιο γρήγορα ή με λιγότερα χρήματα.

πηγη:https://apatris.info/5-metra-gia-ton-covid-19-poy-irthan-gia-na-meinoy/ - 07/07/2021

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου