Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 14 Ιαν 2021
Γιορτάζοντας τη δύναμη των ιδεών: ένα αφιέρωμα στον Murray Bookchin
Κλίκ για μεγέθυνση

 

January 14, 2021

 

Intellectuals & Ideas

Author

ROAR Collective




Για τον εορτασμό των εκατονταετών γέννησης του Murray Bookchin, η κόρη του Debbie συνοδεύεται από αρκετούς πρώην φίλους, μαθητές και ταξιδιώτες του για να τιμήσει τη μνήμη του και να προβληματιστεί για την επαναστατική του κληρονομιά.




Στα χρόνια πριν από το θάνατό του, ο πατέρας μου έγραψε μια σειρά βιβλίων με τίτλο
The Third Revolution.Σε αυτά, ανέλυσε τις μεταμορφωτικές επαναστατικές στιγμές στην ιστορία, ξεκινώντας από τα τέλη μεσαιωνικών εξεγέρσεων και τους Γερμανούς Αγροτικούς Πολέμους του 16ου αιώνα, και τελείωσε, τέσσερις τόμους αργότερα, με τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο.Η μελέτη αυτής της επαναστατικής ιστορίας έδωσε στον πατέρα μου παρηγοριά - τον πήρε πίσω σε μια εποχή που τα επαναστατικά ιδανικά ζωντανεύουν την καθημερινή ζωή, όταν ουτοπικές κραυγές ζούσαν στα χείλη των απλών ανθρώπων.

Τον έδωσε επίσης τεράστια ελπίδα, το οποίο φαίνεται καλύτερα από την επιλογή του να αφιερώσει καθένα από τους τέσσερις τόμους τηςΤρίτης Επανάστασηςστη νεαρή εγγονή του.Για να είμαστε σίγουροι, την αγαπούσε πολύ τρελά ως άτομο, που αισθάνθηκε ότι μοιράστηκε πολλά από τα πρώτα του ταλέντα ως μουσικός, καλλιτέχνης και, πάνω απ 'όλα, συγγραφέας.Αλλά η αφοσίωσή του έδειξε επίσης την πίστη του στην υπόσχεση μιας νέας γενιάς, που θα μπορούσε να πάρει το πανό στον αγώνα για μια πιο ορθολογική κοινωνία - ένα πανό που είχε χάσει τη λάμψη του τις δεκαετίες πριν από το θάνατό του, όταν η αριστερά αγωνιζόταν για την καταπολέμηση του αυξανόμενου νεοφιλελευθερισμού, του αυταρχισμού και της ανεξέλεγκτης οικολογικής καταστροφής.

Με πολλούς τρόπους, ο πατέρας μου ήταν μπροστά από την εποχή του.Οι ιδέες του συχνά γελοιοποιήθηκαν ή απορρίπτονταν κατά τη διάρκεια της ζωής του - η πεποίθησή του ότι η κλιματική αλλαγή θα γινόταν μια σοβαρή απειλή για την επιβίωσή μας, γελούσε ως ανησυχητική από τους New York Times τη δεκαετία του 1960.τις εκκλήσεις του προς τα αριστερά τα επόμενα χρόνια για να βάλει το σκληρό και ανόητο έργο της οικοδόμησης ενός οργανωμένου δικτύου τοπικών δημοκρατικών συνελεύσεων που συχνά παρακάμπτονταν υπέρ της εξέγερσης του δρόμου.

Ωστόσο, καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής του ο πατέρας μου παρέμεινε αισιόδοξος.Αρνήθηκε να εγκαταλείψει την ελπίδα ότι αυτές οι ιδέες,οιιδέες του - που προέρχονται από επτά δεκαετίες προβληματισμού σχετικά με το είδος της κοινωνίας που θα μεγιστοποιήσει το ανθρώπινο δυναμικό για δημιουργικότητα, φαντασία και αρμονία με τον φυσικό κόσμο - μια μέρα θα εμπνεύσει τους ανθρώπους ίδιο μετασχηματιστικό ζήλο που είχε βρει στο επαναστατικό παρελθόν.

Σε ένα από τα πρώτα δοκίμια του, «Επιθυμία και ανάγκη», ο πατέρας μου έγραψε ότι, «Μια καλή ιδέα μπορεί να ξεφύγει από τα χέρια του δημιουργού της και να ακολουθήσει τη δική της διαλεκτική».Ενώ αυτό αρχικά προοριζόταν ως ένα κριτικό σχόλιο για καλλιτέχνες που δεν γνωρίζουν τη δύναμη της δικής τους τέχνης, μου φαίνεται ότι σήμερα αυτές οι λέξεις μπορούν να προβληθούν σε ένα νέο, θετικό φως.Μας θυμίζουν ότι οι ιδέες έχουν απεριόριστη δυνατότητα.ότι ο σπόρος μιας ιδέας μπορεί να επεκταθεί πολύ πέρα ​​από αυτό που θα περίμενε ο αρχικός στοχαστής, φτάνοντας σε όλο τον κόσμο για να αγγίξει ανθρώπους και μυαλά που προηγουμένως δεν ήταν φανταστικά.με τη σειρά του μεταμορφωμένος από αυτούς τους ανθρώπους, επιτυγχάνοντας τελικά έναν υπερβατικό πλούτο, ομορφιά και συγκεκριμενοποίηση που μπορεί να ξεπεράσει και να ξεπεράσει τα πιο άγρια ​​όνειρα του δημιουργού.

Θα ήταν μεγάλη χαρά του πατέρα μου να γνωρίζω, εκατό χρόνια μετά τη γέννησή του και σχεδόν 15 χρόνια μετά το θάνατό του, ότι η ελπίδα που έβαλε στο μέλλον ήταν βάσιμη.ότι ακόμη και εν μέσω έντονης παγκόσμιας αναταραχής και της αυξανόμενης απειλής ενός οικολογικού ολοκαυτώματος, έχουν ληφθεί υπόψη σε όλο τον κόσμο πτυχές του οράματός του για μια λογική κοινωνία, που χρησιμεύει ως πρότυπο για όποιον προσπαθεί να συνεργαστεί μαζί τους.

Πολλές από τις φωνές σε αυτά τα αφιερώματα αντικατοπτρίζουν άτομα που έχουν επηρεαστεί από τον πατέρα μου, από δήμους Fearless Cities έως ακτιβιστές αλλαγής παγκοσμιοποίησης - οι οποίοι απορρόφησαν τις ιδέες του και τις μεγάλωσαν ώστε να ταιριάζουν στα κοινωνικά τους πλαίσια, δημιουργώντας νέους και χειραφετητικούς πολιτικούς τρόπους ύπαρξης.Συγκεκριμένα, ξέρω ότι ο πατέρας μου θα είχε συγκινηθεί βαθύτατα από το θάρρος και την αφοσίωση που είχε περάσει στο κουρδικό σχέδιο δημοκρατικής ομοσπονδιακής στη Ροζάβα, και θεωρώ προσωπική τραγωδία που πέθανε πριν είχε την ευκαιρία να δει αυτόν τον θρίαμβο της φεμινιστικής , ισότιμη αυτοδιάθεση που έχει επιτύχει ο κουρδικός λαός.

Για μένα, η διαρκής κληρονομιά του πατέρα μου είναι το διαλεκτικό πνεύμα που έφερε στα κοινωνικά προβλήματα: η ώθηση για να δούμε τη φύση και την κοινωνία σε διαδικασία, ποτέ σε στάση - πάντα να αξιολογούμε τα πράγματα όχι μόνο όπως είναι, αλλά καθώς έχουν τη δυνατότητα να γίνουν.Σε αυτήν την 100ή επέτειο από τη γέννησή του, θα ήθελε να γιορτάσουμε τη δύναμη των ιδεών για να ξαναδημιουργήσουμε τον κόσμο.να μην απελπιστεί ποτένα συνεχίσουμε να εκπαιδεύουμε τους εαυτούς μας, τους αδελφούς και τις αδελφές μας, τους γείτονες και τους φίλους μας.και να προωθήσει την κληρονομιά του, πάνω από όλα, εφαρμόζοντας τις ιδέες μας στην πράξη

- Debbie Bookchin


Η οικογένεια Bookchin, γύρω στο 2000. Αριστερά προς τα δεξιά: εγγονή Katya, κόρη Debbie, γαμπρός Jim, μακροχρόνια συνεργάτης και πρώην σύζυγος Bea, γιος Joe και Murray Bookchin.


Με τα χρόνια, ο Murray Bookchin έχει αφιερώσει τα αξιοθαύμαστα ταλέντα και την ενέργειά του σε πολλούς διαφορετικούς τομείς: ιστορία, τεχνολογία, κοινωνική οργάνωση, αναζήτηση δικαιοσύνης και ελευθερίας και πολλά άλλα.Σε κάθε περίπτωση, έφερε φωτισμό και διορατικότητα, πρωτότυπες και προκλητικές ιδέες και εμπνευσμένο όραμα.Με εκτίμηση για πολλά χρόνια φώτισης και έμπνευσης.

⁠— Noam Chomsky


FAWZA AL-YOUSSEF

Μέλος του ηγετικού συμβουλίου του Κόμματος της Δημοκρατικής Ένωσης (PYD) στη Rojava, αρχιτέκτονας τηςΚοινωνικής Σύμβασης πουδιέπει την Αυτόνομη Διοίκηση της Βόρειας και Ανατολικής Συρίας και συγγραφέας του βιβλίου «Γιατί Jineology».

Το κράτος και η δύναμη έχουν δημιουργήσει πολλά προβλήματα, καθιστώντας μια κατάσταση διαρθρωτικής κρίσης στο παγκόσμιο σύστημα.Ο καπιταλιστικός εκσυγχρονισμός έχει κηρύξει πόλεμο εναντίον της κοινωνίας με τα τέσσερα όπλα του: τον εθνικισμό, τον θρησκευτισμό, τον σεξισμό και τον επιστημονισμό.Μέσω αυτών των ιδεολογιών, ο καπιταλιστικός εκσυγχρονισμός έχει φυλακίσει την ανθρωπότητα σε ένα σιδερένιο κλουβί.

Για να αντιμετωπίσει αυτές τις κρίσεις, ο φιλόσοφος και στοχαστής Murray Bookchin πρότεινε αυστηρές αναλύσεις της εξουσίας και του κράτους.Ανέπτυξε προηγμένες εναλλακτικές λύσεις, ανοίγοντας έτσι νέους ορίζοντες για εμάς υπό το φως του χάους και των κρίσεων που αντιμετωπίζουμε.Αυτές οι αναλύσεις εκφράστηκαν καλύτερα στα βιβλία τουThe Ecology of Freedom, Urbanization Without CitiesκαιΠρος μια Οικολογική Εταιρεία.Το τελευταίο, πράγματι, ήταν ένα μανιφέστο για τον 20ο αιώνα.

Το έργο του Bookchin προκαλεί την κραυγή της ανθρωπότητας να βγει από το σιδερένιο κλουβί.Αποκάλυψε μια εξαιρετική αλήθεια, στην οποία έδειξε την οργανική σχέση μεταξύ οικολογικών προβλημάτων και κοινωνικών προβλημάτων.Η κύρια διαφορά μεταξύ του Bookchin και άλλων στοχαστών είναι ότι όχι μόνο εξέφρασε κριτικές εναντίον του καπιταλιστικού συστήματος, αλλά πρότεινε επίσης εναλλακτικές λύσεις για να ξεπεράσει αυτό.Για παράδειγμα, το μοντέλο της «οικολογικής κοινωνίας», το οποίο βασίζεται στην απελευθέρωση του ανθρώπου και της φύσης από την κυριαρχία, και η ιδέα της άμεσης δημοκρατίας που στηρίζεται στις τοπικές ομοσπονδίες, είναι σημαντικά και πολύτιμα επιτεύγματα.

Αυτό που πρότεινε ο Bookchin είχε μεγάλο αντίκτυπο στους Κούρδους επαναστάτες, οι οποίοι εργάζονται για την επίτευξη της ελευθερίας, της ισότητας και της δικαιοσύνης για τους λαούς τους και την υπόλοιπη παγκόσμια κοινωνία μας.Οι ιδέες του Bookchin αποτέλεσαν σημαντική πηγή έμπνευσης για την οικοδόμηση ενός μοντέλου δημοκρατικής αυτοδιοίκησης στη Ροζάβα και τη Βορειοανατολική Συρία.Χτίσαμε κοινότητες και τοπικά συμβούλια, ένα σύστημα συμπροεδρίας μεταξύ γυναικών και ανδρών και επιτρέψαμε τη συμμετοχή όλων των εθνοτικών, θρησκευτικών και ιδεολογικών συνιστωσών στη διοίκηση της περιοχής.Εργαστήκαμε για να αναπτύξουμε τη δημοκρατική εξουσία στη θέση του κρατικού συστήματος, ενώ, εκείνη τη στιγμή, διασφαλίζοντας ότι η πολιτική μας συνειδητοποιεί κοινωνικά και οικολογικά.Όλα αυτά τα επαναστατικά βήματα έχουν επιτευχθεί.

Εμείς, ως η επανάσταση των γυναικών και ένα ευρύ φάσμα λαών, εμπνέουμε από όλες τις ανθρωπιστικές αξίες και θεωρούμε τις ιδέες και τη φιλοσοφία του Murray Bookchin ως μέρος αυτών των μεγάλων αξιών που θα παραμείνουν αθάνατες στη συνείδηση ​​της ανθρωπότητας.

- Μεταφράστηκε από τα Αραβικά από τον Jihad Hemmi


ERCAN AYBOĞΕΝΑ

Ακτιβιστής από το Κίνημα Οικολογίας της Μεσοποταμίας.

Πολλοί ακτιβιστές από το Κουρδικό Κίνημα Ελευθερίας άκουσαν για τον Murray Bookchin για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 2000.Μας συστήθηκε από τον πρόσφατα αιχμαλωτισμένο κουρδικό ηγέτη και στοχαστή Αμπντουλάχ Οτσαλάν, ο οποίος πρότεινε από το κελί του να φυλάξει το έργο του.Πράγματι, τα γραπτά του Bookchin μας υποστήριξαν στην αναζήτησή μας για μια απελευθερωμένη, χειραφετημένη και ισότιμη κοινωνία.Ως οικολόγος, η γνωριμία με τον Bookchin ήταν συναρπαστική λόγω της σημασίας που έδωσε στα πολιτικά του γραπτά για τη φύση ως πηγή όλης της ζωής σε αυτόν τον πλανήτη.

Κατά τη διάρκεια των δύο δεκαετιών, καταφέραμε να εφαρμόσουμε μερικές από τις επαναστατικές θεωρίες του Bookchin στο Βορρά και το Δυτικό Κουρδιστάν (Bakur και Rojava).Εκατομμύρια άνθρωποι αποτελούν πλέον μέρος μιας διαδικασίας όπου μια κοινωνία ξαναχτίζεται ριζικά δημοκρατικά, βασισμένη σε αρχές κοινότητας, ευρείας συμμετοχής, αλληλεγγύης και απελευθέρωσης των φύλων σε όλους τους τομείς της ζωής - και φυσικά σε στέρεα οικολογική βάση.Έχουμε ακόμη πολύ δρόμο ακόμη και πολλά λάθη πρέπει να σκεφτούμε.Ωστόσο, παρά τις απειλές που έχουμε αντιμετωπίσει μέχρι στιγμής, συνεχίζουμε να προχωρούμε και είμαστε αποφασισμένοι να παραμείνουμε εδώ και πολύ καιρό!


ΣΑΝΟΝ ΜΠΡΙΝΚΑΤ

Ανώτερος Λέκτορας Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων στο Πανεπιστήμιο του Sunshine Coast.

Ο Bookchin ήταν ένας διεπιστημονικός, εκλεκτικός και πάνω απ 'όλα μοναδικός στοχαστής.Έχοντας ποτέ κοινωνικοποιηθεί ⁠— «shoehorned» by— από την ακαδημία, διατήρησε μια ελευθερία σκέψης που παραμένει τόσο χρήσιμη για το χειραφετητικό έργο όσο ποτέ.

Για πρώτη φορά συνάντησα το Bookchin στα 16 μου χρόνια στο βιβλιοπωλείο Victorian Trades Hall, το οποίο πούλησε ένα απόσπασμα από τοThe Ecology of Freedomγια 20 σεντ!Αυτό μετέβαλε την πολιτική μου συνείδηση ​​όπως κανένα άλλο κείμενο, εκτός απότο Κομμουνιστικό Μανιφέστο.Δήλωσε τι παραμένει, κατά τη γνώμη μου, η πιο θεμελιώδης πτυχή της κληρονομιάς του: η κατανόηση ότι οι ρίζες της εκμετάλλευσης του ανθρώπου από τον άνθρωπο και τον άνθρωπο της φύσης βρίσκονται μέσα στις ίδιες κοινωνικές παθολογίες της ιεραρχίας.

Αυτές οι παθολογίες, τόσο διαδεδομένες όσο η αντι-φύση, η πατριαρχία, ο εθνικισμός, ο κρατισμός και ο καπιταλισμός, έρχονται να αποικίσουν τη δημόσια ζωή.Ο «κομμουνισμός» (ή «ελευθεριακός δήμος») είναι ένα από τα λίγα μέσα για να καταπολεμηθεί αυτό ριζικά (δηλαδή να αντιμετωπιστεί η «ρίζα» του προβλήματος) δίνοντας την ελευθερία θεσμική μορφή με άμεσους και συμμετοχικούς τρόπους μέσω αποκεντρωμένης κοινωνικής οργάνωσης και κοινωνικής οικολογικής αρχές.

Αποσυσκευάζει αυτή τη διακλάδωση μεταξύ ιεραρχίας και ελευθερίας ⁠ - τόσο απλό να το δούμε όταν εκφράζεται τόσο ξεκάθαρα από τον Bookchin ⁠ - που έχει τις βαθύτερες συνέπειες για τη ριζική σκέψη σήμερα.


Ο Bookchin ήταν ένας πραγματικός επαναστάτης που αφιέρωσε όλη τη σημαντική του ενέργεια για να μεταμορφώσει την κοινωνία μας.


DAN CHODORKOFF

Πολιτιστικός ανθρωπολόγος, συνιδρυτής του Ινστιτούτου Κοινωνικής Οικολογίας και συγγραφέας«Η Ανθρωπολογία της Ουτοπίας»(2014).

Ο Murray Bookchin ήταν ο μέντοράς μου, φίλος και συνεργάτης μου: συνιδρύσαμε το Ινστιτούτο Κοινωνικής Οικολογίας το 1974. Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Bookchin ήταν συχνά μια μοναχική φωνή στην έρημο.Ήδη από τη δεκαετία του 1950, μας προειδοποίησε για τους κινδύνους του αυταρχισμού τόσο στην αριστερή όσο και στη δεξιά και το μέγεθος της οικολογικής κρίσης, καθώς και τις κοινωνικές της ρίζες.Ήταν προγνωστικός στις προβλέψεις του για την υπερθέρμανση του πλανήτη το 1964 και στη δεκαετία του 1970 προώθησε εναλλακτικές τεχνολογίες όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια, καθώς και μια εκπληκτική κριτική της βιομηχανικής γεωργίας.

Το μεγάλο του έργο,Η Οικολογία της Ελευθερίας, που δημοσιεύθηκε το 1981, εξακολουθεί να αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη εξερεύνηση της διαλεκτικής ανάδυσης της ιεραρχίας και είναι πιθανή διάλυση μέσω της ανάπτυξης μιας νέας οικολογικής ευαισθησίας και μορφών ελευθερίας για την υποστήριξη και ενίσχυση της εμφάνισης ενός οικολογική κοινωνία.

Κατά τη διάρκεια της ζωής του έγραψε 25 βιβλία και αμέτρητα άρθρα που εξερεύνησαν αυτά τα θέματα και άλλα.Ήταν ένας πραγματικός επαναστάτης που αφιέρωσε όλη τη σημαντική του ενέργεια για να μεταμορφώσει την κοινωνία μας.Ανέπτυξε τις ιδέες του ελευθεριακού δήμου (επίσης γνωστός ως κομμουνισμός και δημοκρατικός συνομοσπονδιακός) ως πολιτική στρατηγική για την επίτευξη αυτού του μετασχηματισμού.

Το έργο του Bookchin αντιπροσωπεύει αυτό που ο Ernst Bloch ονόμασε «Η Αρχή της Ελπίδας», και κατά τη γνώμη μου, αυτή είναι η μεγαλύτερη κληρονομιά του.Το έργο του θα συνεχίσει να εκπαιδεύει και να εμπνέει ανθρώπους σε όλο τον κόσμο για πολλά ακόμη χρόνια.


ΕΜΙΛΙ ΜΑΡΙΟΝ ΚΛΑΝΣΙ

Δημοτικός σύμβουλος της Coalizione Civica ανά Μπολόνια, Ιταλία.

Ως δήμος δεν μπορώ να τονίσω πόσο μεγάλη επιρροή έχει το έργο του Murray Bookchin για πολλούς από εμάς.Το εμπνευσμένο όραμά του για την άμεση δημοκρατία είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίσαμε τις οργανώσεις μας, το λεξιλόγιό μας, την ίδια μας την αίσθηση του ακτιβισμού.Στην πραγματικότητα, δεν μπορώ να σκεφτώ μια καλύτερη ενσωμάτωση της παροιμίας «σκεφτείτε παγκόσμια, ενεργήστε τοπικά» για την οποία αγωνιζόμαστε στην πολιτική μας δράση.

Ως αριστερός, φοβάμαι το λαμπρό μυαλό πίσω από την κοινωνική οικολογία και πιστεύω ότι η κληρονομιά του εξακολουθεί να είναι τόσο σημαντική σε σχέση με μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας: την κλιματική αλλαγή.Εξερευνώντας τη συσχέτιση μεταξύ κοινωνικών και οικολογικών ζητημάτων, εντόπισε έναν παραλληλισμό στη δυναμική της επικράτησης και της υπεροχής που βλέπουμε μεταξύ ανθρωπότητας και φύσης και μεταξύ συνανθρώπων.Δύο πρόσωπα της καπιταλιστικής κοινωνίας στην οποία ζούμε, στα οποία ο Bookchin ανταποκρίθηκε οραματίζοντας έναν κόσμο οικολογικής ισότητας, δημοκρατικής συνομοσπονδίας / κοινοτισμού και λαϊκής συμμετοχής.

Εάν μπορεί να μας επιτραπεί μια ευχή σε αυτή την εκατονταετία της γέννησής του, ας είναι για εμάς να φέρουμε μαζί μας το ριζοσπαστικό του πνεύμα καθώς αρχίζουμε την επόμενη επανάσταση αναζητώντας έναν νέο Διαφωτισμό.


ΝΤΙΛΑΡ ΝΤΙΡΙΚ

Πολιτικός κοινωνιολόγος και συγγραφέας του επικείμενου βιβλίου «Το Κούρδο των Κούρδων των Γυναικών: Ιστορία, Θεωρία, Πρακτική».

Ποια είναι η έννοια της ελευθερίας σε μια εποχή κατά την οποία περισσότεροι άνθρωποι είναι «ελεύθεροι» να κάνουν ό, τι θέλουν ενώ ο πλανήτης καίγεται;Σε περιόδους οικοκτόνου και φασισμού, το να θέτουμε καθολικά ερωτήματα σχετικά με την κατάσταση της ανθρώπινης ελευθερίας είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου.

Η ολιστική σκέψη του Murray Bookchin για τον κόσμο ως προς τις συνέπειες και τις συνδέσεις, η επιμονή του ότι καμία ζωή στη γη δεν είναι καταδικασμένη στη βία και την κυριαρχία, μας παρέχει μια ολόκληρη σειρά ερωτήσεων και προτάσεων για να επανεξετάσουμε ουσιαστικά τη σχέση μας με την ίδια τη ζωή.Η αριστερή θεωρία και πρακτική είναι συχνά σεχταριστική και δογματική, δεν είναι σε θέση να εκφράσει τη δημιουργικότητα και την αγάπη που αποτελεί τόσο μεγάλο μέρος της ανθρώπινης κοινωνικότητας.Η κοινωνική οικολογία, ωστόσο, δεν είναι δόγμα, αλλά πλαίσιο και νοοτροπία που αρνείται να δει την καταπίεση ως μοίρα.Συμφωνεί το άτομο με την κοινωνία.Δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να καθορίσει τη σχέση της με την κοινωνία, ενώ της επιτρέπει να γίνει ενεργός παράγοντας που μπορεί να μεταμορφώσει τις κοινωνικές σχέσεις.

Σε έναν νεοφιλελεύθερο κόσμο που εμπορεύεται και εμπορεύεται κάθε πτυχή της ζωής μας και έτσι ομαλοποιεί τη βία και την κυριαρχία, οι ιδέες του Bookchin επιτρέπουν μια ριζοσπαστική, φιλική προς την κοινωνία προσωπικότητα που είναι απελευθερωτική, όχι ατομικιστική.Είναι ένα θεραπευτικό πλαίσιο στην αποξενωτική εποχή του καπιταλισμού.

EIRIK EIGLAD

Καθηγητής θρησκείας και φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Νοτιοανατολικής Νορβηγίας.

Ο Murray Bookchin ήταν παθιασμένος στοχαστής και πραγματικά γνήσιος.Όχι μόνο βοήθησε στην εισαγωγή της οικολογίας στα αριστερά, επέμεινε επίσης ότι η αριστερά πρέπει να εργαστεί για να τερματίσει όλες τις μορφές ιεραρχίας και κυριαρχίας.Συνολικά, τα πρωτοποριακά έργα του συνέβαλαν σε έναν θεμελιώδη μετασχηματισμό του επαναστατικού έργου, καθιστώντας το σχετικό για την εποχή μας.Η κοινωνική αλλαγή δεν είναι μόνο απαραίτητη για την αποφυγή οικολογικής καταστροφής και κατάρρευσης, ισχυρίστηκε, αλλά είναι επίσης απαραίτητο να υλοποιηθούν οι ανθρώπινες φιλοδοξίες για μια λογική, ελεύθερη και φροντίδα κοινωνία.

Όταν εισήχθη στην κοινωνική οικολογία στα τέλη της εφηβείας μου, ήταν ακριβώς αυτή η ιδέα που μου έκανε έκκληση, αυτό το γενικό, χειραφετητικό έργο για μια οικολογική κοινωνία.Αν και παραδέχομαι ότι το απλό πεδίο εφαρμογής αυτού του έργου μπορεί συχνά να αισθάνεται συντριπτική, εξακολουθώ να λατρεύω την κοινωνική οικολογία και στρέφω επανειλημμένα το έργο του Murray για έμπνευση και ενθάρρυνση.

Περίπου 15 χρόνια μετά το θάνατο του Murray, η πρόκληση παραμένει: θα μπορέσουν τα ανθρώπινα όντα να αλλάξουν ριζικά τους τρόπους με τους οποίους αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας και με τον φυσικό κόσμο;Θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα οικολογικό μέλλον;

Είμαι πεπεισμένος ότι η κοινωνική οικολογία - το σώμα των ιδεών που ανέπτυξε ο Murray - θα γίνει όλο και πιο σχετική μόνο τις επόμενες δεκαετίες.Μέσα από κινήματα που αναλαμβάνουν την κληρονομιά του, οι ιδέες του θα συνεχίσουν.


ELEANOR FINLEY

Κοινωνικός οικολόγος, υποψήφιος διδάκτορας στο UMass Amherst και αναπληρωτής συντάκτης στο περιοδικό ROAR Magazine.

Η ελευθερία είναι μια κατάσταση συλλογικής ύπαρξης.μια κοινωνική σχέση που καλύπτει τα μέλη μιας κοινωνίας και τα ενώνει.Μπορεί να επεξεργαστεί και να ενισχυθεί - ή, αντίστροφα, να αποτραπεί και να αφαιρεθεί - από τους κώδικες, τη συμπεριφορά και τους πολιτιστικούς κανόνες που θεσπίζουμε σε καθημερινή βάση.

Και η ελευθερία έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου.Τα πολιτικά κινήματα σε όλο τον κόσμο το εμπλουτίζουν στον αγώνα.Αυτός ο συνεχιζόμενος αγώνας για την ελευθερία δεν βασίζεται μόνο στην ανθρώπινη βούληση και τη συνείδηση, αλλά και στη δυνητική ελευθερία της φύσης.

Κατά την ανάπτυξη αυτής της αντίληψης για την ελευθερία, ο Bookchin έδωσε την πιο διαρκή συνεισφορά του.Διότι δεν αρκεί να διοργανώνουμε άμεσα δημοκρατικές συνελεύσεις σε στρατόπεδο διαμαρτυρίας ή να φυτεύουμε γειτονιές φυτικούς κήπους.Ούτε αρκεί να κωπηλατούμε γύρω από τον ίδιο παλιό κύκλο εκλογών.Εάν είμαστε σοβαροί για την οικοδόμηση της «νέας κοινωνίας στο κέλυφος της παλιάς», πρέπει να συζητήσουμε συγκεκριμένα πώς να αντιμετωπίσουμε και να μεταμορφώσουμε τους θεσμούς που διαμορφώνουν την καθημερινή ζωή - από σχολεία και νοσοκομεία σε αγροκτήματα, εργοστάσια και δημόσια έργα.Γιατί;Επειδή η ελευθερία που επιδιώκουμε μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μέσω των θεσμών που χτίζουμε οι ίδιοι.

Ο Bookchin όχι μόνο δημιούργησε το έργο για τη μετατροπή θεσμών τοπικής «διακυβέρνησης» σε άμεσα δημοκρατικές συνελεύσεις και ομοσπονδίες, αλλά επαναπροσδιόρισε την επανάσταση ως ελευθερία που πραγματοποιείται στην ουσία και τη μορφή.


DAMIAN GERBER

Ανεξάρτητος μελετητής και συγγραφέας του«Η παραμόρφωση της εικόνας της φύσης»(2019).

Ο Bookchin είναι ένας από τους σπουδαίους φιλοσοφικούς οραματιστές του 20ου αιώνα, που έφερε έναν πραγματικό διαλεκτικό προσανατολισμό στη συλλογική μας κατανόηση της μεγάλης κρίσης της εποχής μας: της παγκόσμιας οικολογικής κρίσης.Ο Bookchin παραμένει σχεδόν εντελώς μοναδικός μεταξύ των στοχαστών του 20ου αιώνα στην ικανότητά του να σκέφτεται ταηλεκτρονικάπροβλήματα όσον αφορά την προέλευσή τους στις κοινωνικές και θεσμικές σχέσεις.

Επέκτεινε τη συνειδητοποίησή μας για τις ιστορικές προσαυξήσεις στη φύση και προσέφερε προβληματικές εικασίες σχετικά με το πώς μπορούμε να αρχίσουμε να προσεγγίζουμε μια πιο συμπληρωματική σχέση με τη βιόσφαιρα με τη μορφή μιας κομμουνιστικής κοινωνίας.

Αυτό που είναι πιο αξιοσημείωτο για την κληρονομιά του Bookchin δεν είναιαυτόπου σκέφτηκε για αυτό ή για συγκεκριμένο θέμα, αλλά για τοπώςσκέφτηκε διαλεκτικά τη δεδομένη πραγματικότητα.Η τρέχουσα παγκόσμια πανδημία παρέχει άφθονα παραδείγματα για το τι, στηνΟικολογία της Ελευθερίας, οBookchin ονόμασε «το κοινωνικό πλέγμα της τεχνολογίας», τόσο όσον αφορά την αδιάκοπη εκμετάλλευση των ζώων μέσω της εργοστασιακής γεωργίας και τις επιπτώσεις της στην εξάπλωση της νόσου και την αξιοσημείωτη ικανότητα του καπιταλισμού να επιταχυνθεί μια παγκόσμια απόκριση εμβολίων, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι διαταραχές στον επικρατούμενο τρόπο παραγωγής.

Η φιλοσοφία του διαρκεί ως λεκάνη απορροής για όλους μας που είναι παθιασμένοι με την οικοδόμηση μιας πραγματικά δημοκρατικής και οικολογικής κοινωνίας.


Αυτό που είναι πιο αξιοσημείωτο για την κληρονομιά του Bookchin δεν είναι αυτό που σκέφτηκε για αυτό ή για συγκεκριμένο θέμα, αλλά για το πώς σκέφτηκε τη δεδομένη πραγματικότητα διαλεκτικά.


ΡΟΥΘ ΚΙΝΝΑ

Καθηγητής πολιτικής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Loughborough.

Διάβασα για πρώτη φορά τον Murray Bookchin κάποια στιγμή το 1983 όταν βυθίστηκα στον αναρχισμό του 19ου αιώνα.Ήμουν δυσάρεστα άγνοια για το καθεστώς που είχε ήδη αποκτήσει ως κριτικός του μαρξισμού και πρωτοπόρος της κοινωνικής οικολογίας.Μου πήρε λίγο χρόνο για να εκτιμήσω πλήρως τις συνέπειες της θεωρητικής του αναρρίχησης του αναρχισμού.Όταν διάβασα το Bookchin, άκουσα τον Kropotkin.Αλλά τότε συνάντησα το δοκίμιο του Τζον Κλαρκ στοThe Anarchist Momentκαι είδα τη ζωτική σύνδεση μεταξύ του αναρχισμού και της οικολογίας που σφυρηλατούσε ο Bookchin.Ακόμα κι αν αποδέχτηκε έντονα κάποιες από τις γραμμές που ακολούθησε αυτή η σύνδεση, ήταν ωστόσο κεντρικός για τον επαναπροσδιορισμό της αναρχίας και άνοιξε νέες προοπτικές για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του αναρχισμού.

Ο αντίκτυπος του Bookchin στην πολιτική του Αμπντουλάχ Οτσαλάν επικεντρώθηκε σωστά στην δημοκρατική συνομοσπονδία.Η αναρχική υπεράσπισή του για τη δημοκρατία αποτελεί κεντρικό νήμα στο έργο του, αλλά το δυσοίωνο σκηνικό ήταν η σωστή μετατόπιση της διεθνούς πολιτικής στη δεκαετία του 1980 και του '90.Προέτρεψε την αριστερά να οργανωθεί εναντίον της.Η πόλωση της πολιτικής στις φιλελεύθερες δημοκρατίες από το θάνατό του το 2006 ενισχύει τη σημασία των συμπερασμάτων του: «Η Αριστερά πρέπει να ξεχωρίσει τη δική της αρένα, μια που αντιστέκεται στην επαναστατική αντίθεση στην επικρατούσα κοινωνία, όχι εκείνη που συμμετέχει ως« αριστερός »εταίρος στη λειτουργία του. "


ΜΠΡΑΪΑΝ ΜΟΡΙΣ

Ομότιμος καθηγητής ανθρωπολογίας στο Goldsmiths College στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

Ο Bookchin ήταν, όπως ο Kropotkin, σε σημαντικό βαθμόηθικός φιλόσοφος.Το είδος της κοινωνίας που οραματίστηκε είναι έτσι μια έκφραση ενός ηθικού σοσιαλισμού.Ο Bookchin τόνισε ότι η επιβεβαίωση μιας ηθικής στάσης είναι κεντρική για την ανάκαμψη μιας ουσιαστικής κοινωνίας και μιας αίσθησης εγωισμού.

Ενώ ο Bookchin υποστήριξε μια μορφή ηθικού νατουραλισμού αναγνώρισε ότι δεν υπάρχει απλή ή απλή σχέση μεταξύ γεγονότων και αξιών.Όπως έγραψε, μια ηθική που στηρίζεται στην οικολογία μπορεί να αποδώσει «μια σαλάτα« φυσικών νόμων »που είναι τόσο τυραννικά στο συμπέρασμα τους όσο το χάος του ηθικού σχετικισμού».Έτσι, παρόλο που τονίζει την ανάγκη για μια βαθιά αίσθηση ηθικής δέσμευσης, καθώς και την ανάγκη «γείωσης» της ηθικής σε μια κατανόηση της φυσικής εξέλιξης, αυτό που υποστήριξε ο Bookchin είναι μια αντικειμενική ηθική που δεν είναι «απολυταρχική ούτε σχετικιστική, αυταρχική ή χαοτική, αναγκαίο ούτε αυθαίρετο. "

Λαμβάνοντας υπόψη την εγγενή γονιμότητα της φύσης, την ώθησή της προς την ολοένα αυξανόμενη ποικιλομορφία και τις δυνατότητές της για ελευθερία, συνείδηση ​​και υποκειμενικότητα, ο Bookchin πρότεινε ότι μια τέτοια προοπτική παρέχει μια βάση για μια «οικολογική ηθική» που βλέπει «την εμφάνιση του εγωισμού, του λόγου και της ελευθερίαςαπό τηφύση - όχι σε έντονη αντίθεσημε τηφύση. "

Αλλά τονίζοντας ότι η φύση είναι ένα «έδαφος» για μια ηθική ελευθερίας, ο Bookchin πρότεινε ότι αυτό δεν συνεπάγεται καμία ντετερμινιστική θεωρία, όπως το αξίωμα ορισμένων ανυπέρβλητων φυσικών νόμων.γιατί τόνισε ότι η κοινωνική οικολογία είναι ουσιαστικά μια «φιλοσοφία δυναμικότητας».Η κοινωνική οικολογία, επιβεβαίωσε συνεχώς, είναι ένας «οργανικός» τρόπος σκέψης και ένας εξελικτικός τρόπος σκέψης για τον κόσμο.


SIXTINE VAN OUTRYVE

Διδακτορικός φοιτητής στο Βέλγιο σχετικά με τον κοινοτισμό και την άμεση δημοκρατία.

"Είναι προφανές!"Πόσες φορές δεν έχω ακούσει αυτές τις λέξεις από εκείνους που ανακαλύπτουν τη θεωρία του κομμουνισμού, ή του ελευθεριακού δήμου, του Murray Bookchin.Όταν διάβασα για πρώτη φορά το Bookchin, είχα κι αυτό το αίσθημα ότι βρήκα τη μη ιεραρχική, δημοκρατική και χειραφετητική λύση στα πολλά προβλήματα που θέτει το πραγματικό πολιτικό σύστημα.

Στη θεωρία του κομμουνισμού, ο Bookchin θέτει εκ νέου αυτά τα δύο συσχετισμένα ερωτήματα: το πώς πρέπει να ασκείται η δημόσια εξουσία και αυτή που πρέπει να είναι η κύρια πολιτική μονάδα για έναν λαό να κυβερνά τον εαυτό του.Απαντά σε αυτά τα ερωτήματα υποστηρίζοντας την κοινότητα ως πολιτική μονάδα για την πραγματοποίηση της άμεσης δημοκρατίας, καθώς είναι το μόνο μέρος όπου οι άνθρωποι μπορούν να συγκεντρώνονται, να συζητούν και να λαμβάνουν άμεσα αποφάσεις πρόσωπο με πρόσωπο, αντί να ψηφίζουν μια τάξη των κυβερνητών να ασκήσουν δημόσια εξουσία.Για θέματα που υπερβαίνουν το τοπικό πεδίο, αυτοί οι αυτοδιοικούμενοι δήμοι θα οργανώνονταν σε ομοσπονδίες όπου κάθε λαϊκή συνέλευση θα έστελνε εκπροσώπους με επιτακτικές και ανακλητές εντολές.

Προτείνοντας μια απλή, αλλά συνεκτική και εφικτή θεωρία για το πώς η πολιτική τάξη θα μπορούσε να οργανωθεί διαφορετικά, ο Bookchin έχει εμπνεύσει και συνεχίζει να εμπνέει επαναστατικά κοινωνικά κινήματα σε όλο τον κόσμο.

ANDY PRICE

Συγγραφέας του«Recovering Bookchin: Social Ecology and The Crises of Our Time»(2012).

Για πρώτη φορά συνάντησα το έργο του Murray Bookchin ως προπτυχιακός πολιτικός πριν από δύο δεκαετίες.Θυμάμαι πόσο εντυπωσιάστηκα από το πώς σε έναν κόσμο συχνά ξηρής και αρχαϊκής θεωρίας, εδώ ήταν μια φωνή σαφήνειας και αρχής, με μια ασυμβίβαστη δέσμευση στο έργο της οικοδόμησης ενός καλύτερου κόσμου.Τόσο ξεκάθαρη ήταν η φωνή του όταν τον διάβασα για πρώτη φορά που φοβόμουν ότι η δουλειά του ήταν πολύ απλή: δεν έπρεπε να είναι όλη η θεωρία πυκνή και δύσκολη στην κατανόηση;Δεν είναι αυτό το σήμα κατατεθέν της καλής θεωρίας;

Ο Bookchin μου έδειξε πόσο λάθος ήταν αυτή η θέση.Πίσω από όλες τις αιτίες που αγωνίστηκε ήταν ένα σημαντικό θεωρητικό σώμα πουείναιπλούσιο και λεπτομερές, αλλά ένα που κατέστη προσιτό - για να μην το αναφέρουμε - από το κεντρικό του χαρακτηριστικό: ότι ολόκληρη η εργασία επικεντρώθηκε στις ερωτήσεις στην καρδιά της συλλογικής ανθρώπινης κατάστασης .Από πού προέρχεται η ανθρώπινη κοινωνία;Ποια είναι η σχέση της με τη φύση ως σύνολο;Και, κρίσιμα, γιατί είναι τόσο άσχημο που μας οδήγησε στο σημείο της οικολογικής καταστροφής;

Για μένα, αυτό εξακολουθεί να παραμένει η μεγαλύτερη συνεισφορά του: το θεωρητικό του πλαίσιο - ακόμα τόσο πλούσιο και απαράμιλλο, ακόμα με τόσα πολλά να προσφέρει - παραμένει ένα πραγματικό και καθημερινό προβληματισμό για την παρούσα κατάσταση μας.σήμερα, το χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ.


ΚΑΡΝ ΡΟΣ

Συγγραφέας του "The Leaderless Revolution" (2013) και το θέμα του ντοκιμαντέρ "Accidental Anarchist".

Οι γνώσεις του Murray Bookchin γίνονται πιο σημαντικές μόνο με την πάροδο του χρόνου.Για παράδειγμα: παρατήρησε ότι δεν μπορείτε να τερματίσετε την κυριαρχία της ανθρωπότητας στη φύση χωρίς να τερματίσετε την κυριαρχία ενός ανθρώπου πάνω στον άλλο.Ένας τρόπος για να το θέσουμε αυτό είναι ότι ο καπιταλισμός είναι ασυμβίβαστος με την προστασία του πλανήτη και του φυσικού του περιβάλλοντος.Μακάρι να είχαμε ακολουθήσει αυτή τη συμβουλή όταν γράφτηκε.

Τώρα, καθώς αντιμετωπίζουμε μια επική παγκόσμια κρίση, η προεξοχή της είναι μόνο μεγαλύτερη.Έχει καταστεί επιτακτική ανάγκη να αντικατασταθεί ο καπιταλισμός με ένα οικονομικό - και επομένως κοινωνικό - σύστημα που αντιμετωπίζει τη φύση ως αναπόσπαστο μέρος της ευημερίας της ανθρωπότητας, όχι ως συμπλήρωμα της ευημερίας μας ή ενός πόρου που πρέπει να εκμεταλλευτούμε.

Ο Bookchin πρότεινε, σωστά, ότι το μόνο πολιτικό σύστημα που ήταν πραγματικά συμβατό με ένα τέτοιο οικονομικό σύστημα ήταν εκείνο όπου το κράτος εξαφανίστηκε και όπου οι άνθρωποι κυβερνούσαν, τοπικά και ομοσπονδιακά: ένα σύστημα όπου οι άνθρωποι δεν κυριαρχούν πλέον ο ένας στον άλλο ή τη φύση.Έτσι, ο Bookchin ήταν ο πρώτος που ενσωμάτωσε πραγματικά μια πολιτική με μια οικολογική φιλοσοφία.

Καθώς η απογοήτευση με το σύγχρονο οικονομικό και πολιτικό μας σύστημα μεγαλώνει μόνο, και ενώ ο πλανήτης είναι ακόμη πιο υποβαθμισμένος, το όραμα του Bookchin δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικό.


ΜΑΡΙΝΑ ΣΙΤΡΙΝ

Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Binghampton και συγγραφέας του επικείμενου βιβλίου «Οι νέες επαναστάσεις: από τα κοινωνικά κινήματα στις κοινωνίες στο κίνημα.«

Το 1999, στους δρόμους του Σιάτλ, καθώς δεκάδες χιλιάδες από εμάς κλείσαμε τη συνάντηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, έμαθα στην πράξη ότι η άμεση δημοκρατία είναι δυνατή.Καθώς τα συμβούλια των εκπροσώπων συντονίζουν τις καθημερινές εκδηλώσεις, από τις άμεσες δράσεις έως τη νομική, την τροφή, την εκπαίδευση, την ιατρική υποστήριξη και τα μέσα ενημέρωσης, η φαντασία μου εξερράγη.Άρχισα να μαθαίνω, κάνοντας, ότι είναι δυνατή η μη ιεραρχική μεταμόρφωση.

Λίγο αργότερα άρχισα να διαβάζω διάφορα έργα του Murray Bookchin - συγκεκριμένα του έργου του στην Ισπανία που περιγράφει λεπτομερώς τις οργανωτικές μορφές των αναρχικών στην ισπανική επανάσταση της δεκαετίας του 1930 - η οποία άνοιξε περαιτέρω την αίσθηση μου για το τι είναι δυνατό, στηρίζοντας το σε πραγματικό ιστορικό δυνατότητες.Σε αυτό το έργο ανέλυσε σχολαστικά τις διάφορες μορφές άμεσης δημοκρατικής οργάνωσης και αναγνώρισα, σε ιστορικό γράψιμο, τα συμβούλια των εκπροσώπων που είχα ενώσει στο Σιάτλ.

Από το έργο του στην Ισπανία διάβασα περισσότερα: σχετικά με τους απαραίτητους δεσμούς μεταξύ της οικολογίας και της μη ιεραρχίας, δείχνοντας πώς αυτό που βλέπει επίσης ως επαναστατική αδυναμία είναι πραγματικά δυνατό, στηριζόμενο στην ιστορία και τη θεωρία, δείχνοντάς μας τρόπους που μπορούμε να μεταμορφώσουμε την κοινωνία και να την οργανώσουμε για πραγματικές δημοκρατικές αρχές, από κάτω, τοπικά και σπειροειδή προς τα έξω, οριζόντια.

Πάνω απ 'όλα, αυτό που κάνει το έργο του Murray είναι να μας καθοδηγήσει και να μας στηρίξει σε θεωρητικές και πρακτικές επαναστατικές δυνατότητες - τόσο αυτές που έχουμε ήδη όσο και αυτές που συνεχίζουμε να δημιουργούμε καθημερινά.


Ο Bookchin ήταν ο πρώτος που ένωσε όλα τα κομμάτια μαζί και μας βοήθησε να δούμε τον δρόμο προς μια πλήρως απελευθερωμένη οικολογική κοινωνία.


ΜΠΡΑΪΑΝ ΤΟΚΑΡ

Λέκτορας Περιβαλλοντικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Βερμόντ και συγγραφέας, πιο πρόσφατα, των «Κλιματικής Δικαιοσύνης και Ανανέωσης της Κοινότητας» (2020) και «Προς τη Δικαιοσύνη του Κλίματος» (2014).

Μπορεί να είναι δύσκολο να κατανοήσουμε πόσο ριζοσπαστική είναι η αποχώρηση που προσέφερε ο Murray Bookchin από την επικρατούσα περιβαλλοντική σκέψη της εποχής του.Σήμερα, άτομα με διαφορετικές πολιτικές προοπτικές βλέπουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα ως κρίση της σχέσης της κοινωνίας με τον φυσικό κόσμο.Έχουμε καλά αναπτυγμένα δίκτυα που υποστηρίζουν την περιβαλλοντική δικαιοσύνη, την κλιματική δικαιοσύνη και τον οικοκοινωνισμό και η πολιτική οικολογία βρίσκεται στο πρόγραμμα σπουδών των πανεπιστημίων σε όλο τον κόσμο.Αλλά κανένα από αυτά δεν υπήρχε όταν ο Bookchin άρχισε να γράφει στις δεκαετίες του 1950 και του 60.

Οι ανησυχίες για την ατμοσφαιρική ρύπανση και τη ρύπανση των υδάτων ήταν ευρέως διαδεδομένες στα μέσα της δεκαετίας του 1960, αλλά οι παραδοσιακοί οργανισμοί διατήρησης είχαν μάλλον συντηρητικές ρίζες.Οι δεξαμενές σκέψης της Ουάσινγκτον ανησυχούσαν κυρίως ότι οι ελλείψεις πόρων θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις εταιρικές κατώτατες γραμμές και το μεγαλύτερο μέρος της μαρξιστικής αριστεράς γιόρταζε με ενθουσιασμό την «σοσιαλιστική» εκβιομηχάνιση, τον «σοσιαλιστικό» γιγαντισμό και ακόμη και την «σοσιαλιστική» πυρηνική δύναμη.Μερικοί εξέχοντες οικολογικοί επιστήμονες άρχισαν να βλέπουν το έργο τους ως πιθανώς «ανατρεπτικό», αλλά ο Bookchin ήταν ο πρώτος που είπε ότι ήταν επανάσταση επαναστατικά.

Τη δεκαετία του '70 και του '80, προέτρεψε το ανθρακικό αντιπυρηνικό κίνημα να αγκαλιάσει το ριζοσπαστικό δυναμικό της αποκεντρωμένης ανανεώσιμης ενέργειας, σε συνδυασμό με μια αποκεντρωμένη, αυτοδιαχειριζόμενη οικονομία που διέπεται από την άμεση δημοκρατία, και τα πολιτικά του γραπτά και η εξερεύνηση των επαναστατικών παραδόσεων συνέχισαν να εξελίσσονται από εκεί. .

Ίσως το διευρυνόμενο πεδίο της οικολογικής κρίσης να είχε προκαλέσει τελικά ανησυχία για τις ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές του διαστάσεις, αλλά ο Murray Bookchin ήταν ο πρώτος που ένωσε όλα τα κομμάτια μαζί και μας βοήθησε να δούμε τον δρόμο προς μια πλήρως απελευθερωμένη οικολογική κοινωνία.Για αυτό, είμαστε όλοι πραγματικά ευγνώμονες - ευχαριστώ, Murray!


ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΒΕΝΤΟΥΡΙΝΙ

Ακτιβιστής-ερευνητής και συν-συντάκτης του«Your Freedom and Mine: Abdullah Ocalan and the Kurdish Question in Erdogan's Turkey» (2018) και «Social EcologyandThe Right to the City»(2019).

Ο Bookchin πρέπει να θυμόμαστε που μας έδωσε τη δυνατότητα να κατανοήσουμε καλύτερα την πραγματικότητα και την πρόκληση να εξερευνήσουμε τον περίπλοκο δεσμό των κυριαρχιών που πρέπει να ξεδιπλωθεί στο μακρύ δρόμο προς την ελευθερία.Στην πορεία, μας ενθάρρυνε να αμφισβητήσουμε το τρέχον καπιταλιστικό σύστημα και όλες τις μορφές καταπίεσης, συμπεριλαμβανομένου του ρατσισμού, του εθνοκεντρισμού, της αποικιοκρατίας και της πατριαρχίας.

Πράγματι, η κοινωνική οικολογία υπογραμμίζει τη φυσική εξέλιξη που βασίζεται στην ιδέα της διαφορετικότητας, της συνεργασίας και της συνεχούς ανάπτυξης και, στην πράξη, υπογραμμίζει τις δυνατότητες της ανθρώπινης ανάπτυξης.

Αυτή η προσέγγιση υποστηρίζει την ιδέα ότι, ακόμη και αν σε όλη την ιστορία έχει αναπτυχθεί μια κληρονομιά ιεραρχίας και κυριαρχίας, η κυριαρχία δεν είναι έμφυτη πτυχή του ανθρώπινου έργου.Στην πραγματικότητα, ο Bookchin μας έδειξε ότι στην ανθρώπινη ιστορία, μια ισχυρή κληρονομιά της ελευθερίας εκφράζεται από συνεχείς εκρήξεις κινήσεων και σχεδίων χειραφέτησης.Μας έχει δείξει πώς η αντίσταση μπορεί να καταστρέψει την επιφάνεια του καπιταλισμού και να προσφέρει τη δυνατότητα να βιώσουμε εναλλακτικούς κόσμους, επιτρέποντας στους σπόρους των εναλλακτικών κοινωνιών να βλαστάνουν.

Η Bookchin ίδρυσε και, με τη βοήθεια άλλων, ανέπτυξε την κοινωνική οικολογία ως πολιτικό σχέδιο.Τώρα είναι καθήκον μας να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να το εφαρμόζουμε για ένα οικολογικό και δημοκρατικό μέλλον.


Ζ

Συνιδρυτής και εθνικός συντονιστής Μαύροι Σοσιαλιστές στην Αμερική.

Έξω από το κουτί σκέφτεται την ετυμολογία και ταξιδεύει πίσω στο χρόνο για να εξερευνήσει τις κοινωνικές σχέσεις που καθορίζουν την ουσία μας.Ανθρωπολογικές βάσεις σε ελευθεριακές εκθέσεις.Μια συνεχής ανάκριση όλων των υποτιθέμενων (πάντα).Επιστημονική μεθοδολογία με απόρριψη του επιστημονισμού.

Σύνδεση των οικολογικών προβλημάτων με τα κοινωνικά προβλήματα.Προχωρώντας πέρα ​​από την απλή ταξική εκμετάλλευση και στην ανάκριση της κυριαρχίας.Ανάλυση ιεραρχίας σε όλες τις εκδηλώσεις της.Ανθρώπινη και μη ανθρώπινη διασύνδεση.Βιοσφαιρική συμβίωση σε αυτόν τον όμορφο πλανήτη που ονομάζουμε «Γη».Usufruct (του άρεσε πολύ η λέξη).

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα πράγματα που σκέφτομαι όταν σκέφτομαι τον κ. Murray (εκτός από την υπέροχη κόρη του Debbie, που δεν μου έδειξε τίποτα άλλο παρά αγάπη και καθοδήγηση από τότε που συναντηθήκαμε πριν από χρόνια).Αυτά είναι επίσης μερικά μόνο από τα πράγματα που με παρουσίασε ο κ. Murray και που πληροφορούν κυριολεκτικά όλα όσα κάνω σήμερα.

Ευχαριστώ τον κ. Murray για την ατελείωτη καθοδήγησή του, που συνεχίζεται ακόμη και μετά τον φυσικό του θάνατο, και για τη συμπόνια που βοήθησε να μεταδώσει στα παιδιά του, τα οποία μεγάλωσαν για να βοηθήσουν και να καθοδηγήσουν άλλους σαν εμένα, καθώς μεγαλώνω για να βοηθήσω να καθοδηγήσω άλλους σαν εμένα , στον ανθρώπινο αγώνα για ελευθερία (πραγματική ελευθερία).


Φωτογραφία από τον Ludwig Rauch.

Στη μνήμη του Murray Bookchin
14 Ιανουαρίου 1921 - 30 Ιουλίου 2006

 




ROAR Συλλογικό


Το ROAR Collective δημοσιεύει το περιοδικό ROAR Magazine , ένα διαδικτυακό περιοδικό της ριζοσπαστικής φαντασίας που παρέχει προοπτικές βάσης από τις πρώτες γραμμές του παγκόσμιου αγώνα για πραγματική δημοκρατία.


πηγη:https://roarmag.org/essays/murray-bookchin-100-birthday




 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου