Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 06 Ιούν 2021
Ηλεκτρικά καθρεφτάκια για ιθαγενείς: Η Wolkswagen, ο Μητσοτάκης και πώς «η Αστυπάλαια του 2021 φωτίζει το μέλλον της επόμενης γενιάς»
Κλίκ για μεγέθυνση

 

Του Νίκου Λακόπουλου

Συστηματικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης εγκαινιάζει ό,τι κινείται -άσχετα αν συχνά είναι έργα του ΣΥΡΙΖΑ- και παρουσιάζει την εικόνα του πιο δημοφιλούς κι από το κόμμα του που κινείται άνετα ανάμεσα σε «απλούς ανθρώπους».

 

Πολύ συχνά μάλιστα ζητάει ο ίδιος και όχι εκείνοι να βγάλουν μια σέλφι και σχεδόν πάντα εκεί που περπατάει ξαφνικά και τυχαία βρίσκεται μπροστά του που θα τον εγκωμιάσει.

Αυτή τη φορά βρέθηκε στην Αστυπάλαια σε ένα φούρνο όπου ο φούρναρης ήταν ικανοποιημένος που «μας έχετε δώσει πάρα πολλά εργαλεία να ξέρετε, μας έχετε βοηθήσει σε αυτή τη δύσκολη και κρίσιμη στιγμή που περνά η χώρα. Ειλικρινά σταθήκατε στήριγμα και αρωγοί στις επιχειρήσεις».

Προ καιρού βρέθηκε να μοιράζει φαγητό στα Καμίνια -σε ταβέρνα όπου εργάστηκε και η κόρη του για μια μέρα… καθαρίζοντας πατάτες. Η ¨αυθόρμητη» αυτή κίνηση, όμως είχε προετοιμαστεί μήνες πριν από το γραφείο του και προσέφερε ασύγκριτα πλάνα του «ανθρώπινου» πρωθυπουργού που βρίσκεται κοντά στον απλό άνθρωπο.

«Αυτό που κάνουμε στην Αστυπάλαια είναι ένα ξεκίνημα. Ένα παράθυρο σε ένα καθαρότερο και πιο πράσινο μέλλον» έχοντας καθαρίσει με την κρίση της κλιματικής αλλαγής -με θαυμάσια πλάνα με ηλιοβασίλεμα όπως πέρυσι είχε «καθαρίσει» με τον κορονοϊό στην Σαντορίνη.

«Η Αστυπάλαια του 2021 φωτίζει το μέλλον της επόμενης γενιάς. Ο σχεδιασμός μας είναι τολμηρός. Η Αστυπάλαια θα είναι η δοκιμαστική βάση για την πράσινη μετάβαση. Ενεργειακή αυτονομία, απολύτως τροφοδοτούμενη από τη φύση. Αυτό το όμορφο νησί αποτελεί κεντρικό πυλώνα αυτής της μετάβασης».

Η αλήθεια είναι διαφορετική όπως θα αποκαλύψει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός:

«Ο Πρωθυπουργός σήμερα παραλαμβάνει πέντε ηλεκτρικά οχήματα από γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία, και αυτό το ονομάζει πράσινη ανάπτυξη. Εγκαινιάζει και 9 φορτιστές, από τους οποίους τους 6, τους έχει αγοράσει ο ίδιος ο Δήμος Αστυπάλαιας και τους 3 τους διαθέτει η ιδιωτική εταιρεία, και αυτό το ονομάζει κυβερνητική πρωτοβουλία για την ενεργειακή αυτονομία των νησιών. 

Διατυμπανίζει, ακόμη, ότι η Αστυπάλαια θα είναι το πρώτο πράσινο και αυτόνομο νησί της Μεσογείου, αποκρύπτει όμως ότι και η Τήλος και ο Αι Στράτης έγιναν ενεργειακά αυτόνομα με πραγματικές πολιτικές επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ».

Το πιο «έξυπνο» ή το πιο «χαζό» νησί;

Για το μεγάλο σχέδιο ενεργειακής αυτονομίας για το νησί, τα νούμερα δεν βγαίνουν αφού το νησί θα καλύπτει τις ανάγκες του κατά 60%. Τα έργα δημοπράτησης δεν βρίσκονται σε ώριμο στάδιο και η εισήγηση του αρμόδιου διαχειριστή βρίσκεται υπό εκπόνηση! Ωστόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει για φωτεινό πρότυπο και -πόσες άραγε;- θέσεις εργασίας.

Φαίνεται πως το πρώτο ενεργειακά «έξυπνο και πράσινο» νησί της Μεσογείου -που τελικά ΘΑ είναι το….τρίτο- θα γίνει με την υποστήριξη και για τα συμφέροντα της Volkswagen με στόχο την καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης με την προοδευτική αντικατάσταση όλων των οχημάτων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης.

 

Για τρεις …φορτιστές

Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ έκανε ήδη λόγο για ένα ψεύτικο, επικοινωνιακό υπερθέαμα δίχως ουσία και δίχως όφελος για το νησί. 26 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ήδη φορτισμένα εκτός Αστυπάλαιας, θα καταφθάσουν στο λιμάνι, θα κινηθούν για τις επικοινωνιακές ανάγκες της φιέστας και θα αποχωρήσουν, εκτός από ελάχιστα (3-5) που θα μείνουν ως ενθύμιο στο νησί.

Η εταιρεία μάλλον την βγάζει φτηνά με πέντε ηλεκτρικά οχήματα που πρόσφερε η ίδια και …τρεις φορτιστές, ενώ ο δήμος αγόρασε έξι. H είδηση είχε δει πέρυσι το φως της δημοσιότητας αποκαλύπτοντας πως το νησί διάλεξε η εταρεία για να δοκιμή νέων τεχνολογιών στην αυτόνομη οδήγηση. 

Η Ελλάδα θα εξασφαλίσει την ύπαρξη ποιοτικών οδικών υποδομών, άριστη σήμανση και επαρκή δεδομένα αναφορικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες, αλλά μένει αδιευκρίνιστο τι ακριβώς θα εξασφαλίσει η Volkswagen.

Aπό ό,τι φαίνεται πάντως δεν είναι η εταιρεία που βοηθά τα σχέδια της κυβέρνησης, αλλά η κυβέρνηση τα σχέδια της εταιρείας. Υπάρχει όμως και ένα ενδεχόμενο όφελος όπως διέρρευσε στον τύπο:

«Από την ελληνική πλευρά διατυπώνεται αισιοδοξία ότι, εφόσον το project αυτό συνεχίσει να τρέχει με τους θετικούς ρυθμούς με τους οποίους ξεκίνησε, ενδέχεται να οδηγήσει και σε νέες επενδύσεις του γερμανικού ομίλου στη χώρα, κατά το μοντέλο που η Microsoft αποφάσισε να φέρει στην Ελλάδα».

Ο Μητσοτάκης εγκαινίασε ένα …σχέδιο κι όχι ένα έργο με μεγαλοστομίες όπως «η Αστυπάλαια του 2021 φωτίζει το μέλλον της επόμενης γενιάς». Οι κάμερες έκαναν την δουλειά τους και η Wolksagen την δική της: εκτός από την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παράγει κυψέλες μπαταριών, κατασκευάζει υποδομές φόρτισης και παρέχει -πουλάει- πράσινο ηλεκτρικό ρεύμα.

Οι Γερμανοί θα επενδύσουν και θα χρησιμοποιούν την Αστυπάλαια για τις δοκιμές των αυτοκινήτων του μέλλοντος και η «ανάγκη να περιορίσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη» γίνεται μια γιγαντιαία κερφοφόρα επιχείρηση.

Μένει να δούμε στη πράξη πόσο «πράσινο» και πόσο «έξυπνο» νησί θα γίνει η Αστυπάλαια, αλλά προς το παρόν εξυπηρέτησε τις ανάγκες του Κυριάκου Μητσοτάκη για να προβάλει ένα έργο από το μέλλον με όρους διαφήμισης και με καθρεφτάκια τους ιθαγενείς:

ΘΑ ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό, η δυνατότητα επιδότησης για κατοίκους και επιχειρήσεις του νησιού για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων και με την ευκαιρία -όπως είπε ο Μητσοτάκης στον φούρναρη- μόλις μπορέσει ΘΑ μειώσει και τον …ΦΠΑ στις επιχειρήσεις.

Το πρόβλημα με τον Μητσοτάκη δεν είναι πως εξελίσσεται σε παράδειγμα λαϊκιστή και πολιτευτή που εγκαινιάζει όχι έργα, αλλά ακόμα και τις …σκέψεις του, αλλά πως το κάνει καταγγέλλοντας τον λαϊκισμό.

Μετά το Ελληνικό όπου φόρεσε την φόρμα εργασίας και φωτογραφήθηκε μπροστά σε μια μπουλντόζα για ένα έργο που δεν έχει ακόμα γίνει στην Αστυπάλαια έδειξε πως σημασία δεν έχει το έργο, αλλά η φωτογράφιση -κατά προτίμηση με ηλιοβασίλεμα- έχοντας ήδη δείξει άπειρες φορές πως δεν έχει καν σημασία τι λες, αλλά τι φοράς όταν το λες.
πηγη: https://www.anoixtoparathyro.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου