Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 12 Μάρ 2024
Έγκλημα Τέμπη: Κατέστρεψαν όλα τα στοιχεία, αγνόησαν το ξυλόλιο
Κλίκ για μεγέθυνση

 


Η έκθεση Κοκοτσάκη δείχνει τη χημική ουσία ως υπεύθυνη για την έκρηξη την ώρα που παραμένει αναπάντητο το ερώτημα γιατί εντοπίζεται εκεί ενώ δεν έχει δηλωθεί επίσημα η ύπαρξή της

Οπως έχει γράψει και παλαιότερα το Documento, το Γενικό Χημείο του Κράτους πήρε δείγματα από τον χώρο του εγκλήματος έναν ολόκληρο μήνα μετά τη σύγκρουση των τρένων, όταν κάθε στοιχείο είχε πολλαπλώς αλλοιωθεί και εκ του αποτελέσματος απομακρυνθεί από τον τόπο του δυστυχήματος.

Ακόμη και τότε όμως ανιχνεύονται ξυλόλιο και άλλες χημικές ουσίες «στη β εμπορική ηλεκτρομηχανή και όχι μόνο», το οποίο και δεν αξιολογήθηκε «στο με αριθμό ΕΜΠ 12 με ημερομ. αποστολής 10-5-2023 διαβιβαστικό που απεστάλη στον κ. Ανακριτή» καταγγέλλει ο Β. Κοκοτσάκης και συνεχίζει: «Ενώ στο έγγραφο αυτό αναφέρεται και αναλύεται με προσοχή το έλαιο σιλικόνης και η ιδανική συνθήκη ανάφλεξής του, δεν αναφέρεται και ασφαλώς δεν αναλύεται η παρουσία του ξυλολίου κ.λπ. καυσίμων που έχει ήδη ανιχνευτεί σε περισσότερα του ενός ίδια δείγματα.

Διαβάστε επίσης: Έγκλημα Τέμπη: Βαγόνι – φάντασμα στο μοιραίο τρένο

Στα επόμενα ληφθέντα δείγματα μέσω των αναλύσεων του Γενικού Χημείου του Κράτους διαπιστώθηκε πάλι η ύπαρξη ξυλολίου κ.ά. οργανικών διαλυτών, σε δείγματα που ελήφθησαν τόσο από τη 2η ηλεκτράμαξα της εμπορικής (χωρίς η ίδια να έχει καεί) όσο και από τα περισσότερα δείγματα επί των προσωπικών αντικειμένων».

Προκάλεσε τον θάνατο αρκετών θυμάτων

«Σημειώνουμε εδώ ότι λόγω της κακής διαχείρισης-προστασίας και διερεύνησης του χώρου, αλλά και της ολοσχερούς οριστικής και αμετάκλητης πιθανότατα καταστροφής αποδεικτικών στοιχείων στον τόπο της έρευνας (διαμόρφωση επιφανειών, επίχωση συντριμμιών, άτακτη και ταχύτατη χωρίς καταγραφή πειστηρίων κ.λπ), τα ληφθέντα δείγματα, πέραν του μικρού αριθμού, δεν ήταν ορθολογικά σωστά και όχι από κρίσιμα για την έρευνα και απόδειξη σημεία.

Διαβάστε επίσης – Αποκάλυψη Τέμπη: Χημική νέφωση οδήγησε στην έκρηξη – 28 από τα θύματα απανθρακώθηκαν από την πυρκαγιά

Η εξακρίβωση σε πολλά εκ των δειγμάτων ύπαρξης της χημικής ουσίας του ξυλολίου κ.λπ. οργανικών διαλυτών και στα προσωπικά αντικείμενα των επιβατών και θυμάτων τα οποία ελήφθησαν 7 μήνες αργότερα πιθανολογεί την επαφή αυτών με το αεριώδες νέφος, το οποίο φλεγόμενο πιθανότατα προκάλεσε τον θάνατο αρκετών από τους θανόντες».

Ταυτίζεται με τα χημικά εγκαύματα

Σύμφωνα με την έκθεση του Β. Κοκοτσάκη «ο αναγνωριστικός κωδικός (ταυτότητα) του τύπου αυτού (όπως αναλύθηκε από το Γενικό Χημείο του Κράτους) του ξυλολίου, Cas 1330-20-7, ταυτίζεται με τον τύπο ξυλολίου του εμπορίου, καθαρότητας μέχρι 95%, ουσία που πληροί λόγω ιδιοτήτων όλες τις προϋποθέσεις τόσο για τη δημιουργία του φαινομένου bleve όσο και στη δημιουργία αεριώδους νέφους, ανάφλεξης και πυρόσφαιρας. Μιας πυρόσφαιρας η οποία έχοντας τέτοια χαρακτηριστικά έντασης-ορμής κ.λπ., απαιτεί ποσότητα καθαρής χημικής ένωσης σχετικά μεγάλης ποσότητας» επισημαίνεται στην έκθεση που συντάχθηκε.

Εν συνεχεία οι ειδικοί αναλύουν ότι αν είχαν εξεταστεί τα χημικά εγκαύματα αλλά και οι στολές των πυροσβεστών, θα είχε εξακριβωθεί η χημική ουσία που τα προκάλεσε. Ο πραγματογνώμονας επί του θέματος εξηγεί: «Πληροί επίσης (το ξυλόλιο) όλες τις προϋποθέσεις, αν δεν ταυτίζεται κιόλας, με τις αναφορές για καυστικά προβλήματα αναπνοής και χημικά εγκαύματα (ως και περιγραφές δημιουργίας αυτών) τόσο των πυροσβεστών όσο και των διασωθέντων. (Εδώ επισημαίνεται ότι θα μπορούσε μέσω της εργαστηριακής εξέτασης των ιδίων των εγκαυμάτων, αλλά κυρίως της στολής των πυροσβεστών, να είχε εξακριβωθεί εύκολα η χημική ουσία που προκάλεσε τον τραυματισμό τους, εξακρίβωση που πέραν των θεμάτων της έρευνας, ενδεχομένως θα βοηθούσε και για την εκτίμηση ασφαλούς υγειονομικής εξέλιξης των παθόντων», ενώ εξηγεί και πού μπορεί να βρεθεί το ξυλόλιο στο εμπόριο.

«Το υλικό αυτό (ξυλόλιο), πέραν των άλλων εμπορικών κ.λπ. εφαρμογών, αποτελεί βασικό υλικό για τη δημιουργία εκρηκτικών, ιδιότητα η οποία πρέπει να συνυπολογιστεί και συνεκτιμηθεί.

Τα δοχεία στα οποία περιέχεται στο εμπόριο πέραν των βυτίων για μεταφορά μπορεί να είναι των 3, 5, 10 λίτρων αλλά και σε πλαστικά βαρέλια ερμητικά κλειστά, με ιδιαίτερη προσοχή για αποφυγή διαρροής λόγω ακριβώς της επικινδυνότητάς του και της ευκολίας δημιουργίας εκρηκτικών μειγμάτων και όλης της αλληλουχίας των παραπάνω φαινομένων μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου».
Διαβάστε επίσης – Τέμπη: Δείτε το βίντεο που εξηγεί την χημική νέφωση – Υψηλή ανάλυση από τον Δρ. Μάνο Παπαδάκη στο Παν. του Χιούστον

Το ξυλόλιο και το μανιτάρι της έκρηξης

Σημαντικό σημείο της έκθεσης είναι και το συμπέρασμα σχετικά με την αιτία της έκρηξης και της φωτιάς από βίντεο που αναλύθηκε στο ειδικό εργαστήριο του καθηγητή Πανεπιστημίου του Χιούστον δρ. Μ. Παπαδάκη και των συνεργατών του. Συγκεκριμένα, αναλύθηκε βίντεο από τη στιγμή της σύγκρουσης στα 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Και από αυτή την ανάλυση εξάγεται συμπέρασμα περί ύπαρξης ξυλολίου που διέρρευσε λόγω σύγκρουσης από τα δοχεία που το περιείχαν, σχημάτισε ερχόμενο σε επαφή με ατμοσφαιρικό αέρα τάχιστα αεριώδες εκρηκτικό μείγμα και το οποίο σε ελάχιστο χρόνο ήλθε σε επαφή με τη φωτιά που είχε δημιουργήσει στην εμπορική αμαξοστοιχία η ηλεκτρική εκκένωση.

Ακολούθησαν η έκρηξή του και δημιουργία του φαινομένου της πυρόσφαιρας με κατεύθυνση εμπρός και δεξιά με ταυτόχρονη εκτίναξη συντριμμιών κυρίως από την εμπορική αμαξοστοιχία.

Εξηγώντας τα βήματα που ακολουθήθηκαν, ο δρ Μ. Παπαδάκης αναφέρει στην επίμαχη έκθεση: «Η αρχική επεξεργασία του βίντεο με την ηθελημένη μεταβολή της στατιστικής κατανομής των χρωμάτων ενδεχομένως να αφαίρεσε τις σιλουέτες των συρμών πριν και μετά τη σύγκρουση, αλλά έδωσε και ένα πολύ ενδιαφέρον εύρημα. Το λεγόμενο μανιτάρι της θερμικής εκρήξεως είναι υπέρθερμο σφαιρικό νέφος καιόμενου αερίου, το οποίο διαστέλλεται ομοιόμορφα προς πάσα κατεύθυνση εκτός του αυτοκινητοδρόμου. Είναι όμως χαμηλής πυκνότητας, γεγονός που μας επιτρέπει να δούμε πίσω του και να έχουμε συνεχή εποπτεία του χώρου του ατυχήματος. Η χρονική εκτίμηση της σειράς των γεγονότων του ατυχήματος προσδιορίζεται με βάση των αριθμό των εικόνων του βίντεο ανά δευτερόλεπτο και προκύπτει από την ηλεκτρονική επικεφαλίδα του βίντεο.

Η μέθοδος που εφαρμόσαμε και αναπτύξαμε με τους μαθητές μας στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον είναι πειραματική, με την έννοια ότι δεν αποτελεί εμπορεύσιμο προϊόν προς το παρόν.

Εχουμε μελετήσει και εξακριβώσει την αποτελεσματικότητά της με θεωρητική μαθηματική έρευνα αλλά και πειραματικά. Η πνευματική ιδιοκτησία έχει κατοχυρωθεί από τον Αμερικανικό Οργανισμό Ευρεσιτεχνιών».

Η στιγμή της ανάφλεξης

Αυτά είναι τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν ο δρ Μ. Παπαδάκης και οι συνεργάτες του:

Στα 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τη σύγκρουση υπάρχει η πρώτη ηλεκτρική εκκένωση από την εκτροπή των ηλεκτρικών αγωγών. Στα 133 χιλιοστά του δευτερολέπτου ακολουθεί δεύτερη ηλεκτρική έκρηξη λόγω παράσυρσης των αγωγών.

Η ηλεκτρική έκρηξη ολοκληρώνεται στα 390 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ μετά τη σύγκρουση κάνει την εμφάνισή του το αεριώδες νέφος, το οποίο δεν έχει ακόμη αναφλεγεί και εκδηλώνεται χαμηλά στα τρένα –κυρίως στην εμπορική αμαξοστοιχία– εστία φωτιάς το οποίο ακολούθως αναφλέγεται δημιουργώντας το φαινόμενο της πυρόσφαιρας.

Η κίνηση του φαινομένου είναι εμπρός δεξιά σύμφωνα με την κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, δηλαδή προς τα τούνελ. Η επιβατική αμαξοστοιχία εν τω μεταξύ, αν και εκτροχιασμένη, συνεχίζει να κινείται, εισέρχεται στην πυρόσφαιρα και αναφλέγεται.

Από την ανάλυση και την καρέ καρέ φωτογράφιση απεικονίζεται η στιγμή της ανάφλεξης και εκτίναξης του βαγονιού της επιβατικής στο δεξιό άκρο του πλάνου ως μία εκ των τριών πλέον εστιών.

Εστιών που παρέμειναν μετά την ολοκλήρωση του φαινομένου της πυρόσφαιρας και που ήταν μία στο κέντρο (εμπορική αμαξοστοιχία επί των γραμμών) αριστερά κοντά στο τοιχίο αντιστήριξης και στο βαγόνι της επιβατικής εκτός γραμμών.

Το συμπέρασμα στο οποίο οδηγείται ο δρ Παπαδάκης είναι το εξής: «Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι το πτητικό υλικό, με ιδιότητες σχηματισμού εκρηκτικού μείγματος και ευρισκόμενο επί της εμπορικής αμαξοστοιχίας σε σημείο μετά τις μηχανές και τις 3 πλατφόρμες ελασμάτων (λαμαρινών) και το οποίο πτητικό υλικό προσομοιάζει –αν δεν ταυτίζεται κιόλας– με το ευρεθέν στα δείγματα ξυλόλιο με αναγνωριστικό κωδικό Cas 1330-20-7 καθαρότητας μέχρι 95% (και με πιθανή παρουσία και τουλολίου) διέρρευσε λόγω σύγκρουσης από τα δοχεία που το περιείχαν, σχημάτισε ερχόμενο σε επαφή με ατμοσφαιρικό αέρα τάχιστα αεριώδες εκρηκτικό μείγμα και το οποίο σε ελάχιστο χρόνο ήλθε σε επαφή με τη φωτιά που είχε δημιουργήσει στην εμπορική αμαξοστοιχία η ηλεκτρική εκκένωση.

Ακολούθησε η έκρηξή του και δημιουργία του φαινομένου της πυρόσφαιρας με κατεύθυνση εμπρός και δεξιά με ταυτόχρονη εκτίναξη συντριμμιών κυρίως από την εμπορική αμαξοστοιχία.
Επειδή τα τρένα συνέχιζαν να κινούνται πλέον σχεδόν παράλληλα λόγω εκτροχιασμού μέρους της επιβατικής, τμήματα αυτής ήλθαν σε επαφή με το κέντρο ουσιαστικά της πυρόσφαιρας, ανεφλέγησαν και κατέληξαν καιόμενα στα πρανή.

Οσο το πτητικό νέφος αραίωνε λόγω καύσης τόσο μειωνόταν η έντασή του ώσπου εξέλιπε, χωρίς να αποκλείεται αραιωμένα τμήματά του να επηρέασαν διασωθέντες τόσο στην όσφρηση όσο και στην αναπνοή, ακόμη όμως και να ανακατεύτηκαν με άλλους διαλύτες (νερό) και να επηρέασαν αρνητικά διά της επαφής όποιους ήλθαν άμεσα ή έμμεσα σε επαφή μαζί του.
Δεν αποκλείεται όμως ως κοινοί διαλύτες να ανακατεύτηκαν και με άλλες ουσίες (έλαια) και να μετέβαλαν τη σύστασή τους».

από: https://www.documentonews.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου