Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 29 Μαρ 2024
Καταργεί τον ΟΑΣΘ η κυβέρνηση και δημιουργεί νέο οργανισμό - Σε ιδιώτες δεκάδες δρομολόγια
Κλίκ για μεγέθυνση










17:29
| 29.03.2024

 

Σε εκκαθάριση ο ΟΑΣΘ, δημιουργείται νέος οργανισμός για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, o «νέος ΟΑΣΘ» που θα εκτελεί δρομολόγια μόνο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ενώ τα υπόλοιπα δρομολόγια θα αναλάβουν ιδιώτες

Νέο μοντέλο αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο υπουργικό συμβούλιο. το οποίο προβλέπει περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνίων. Καταργείται ο ΟΑΣΘ και συστήνεται νέος φορέας, ενώ στα σχέδια της κυβέρνησης προβλέπεται η ανάθεση σε ιδιώτες, «του υπολειπόμενου συγκοινωνιακού έργου μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών από τον ΟΣΕΘ».

Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης ο «νέος ΟΑΣΘ» θα εκτελεί δρομολόγια μόνο στο κέντρο της πόλης, λόγω της έλλειψης οχημάτων και οδηγών, και τα υπόλοιπα δρομολόγια θα αναλαμβάνουν ιδιώτες, με το ανάλογο τίμημα για το ελληνικό Δημόσιο.

«Η διαδικασία αυτή ακολουθείται και σήμερα, μέσω των αναθέσεων που έχουν γίνει στα ΚΤΕΛ», σημειώνει το υπουργείο προσθέτοντας ότι «στόχος είναι να εκσυγχρονιστεί και να προσαρμοστεί στις μακροχρόνιες ανάγκες της πόλης, λαμβάνοντας πλέον υπόψιν και την επερχόμενη λειτουργία του μετρό (ήδη αυτό σήμερα γίνεται με τα ΚΤΕΛ)».

Κλειδί για την επόμενη ημέρα στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης αποτελεί άλλωστε και η φράση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ότι «ο “νέος ΟΑΣΘ” θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο που θα μπορεί να υλοποιεί με συνέπεια προς τους πολίτες».

Οι βασικές αρχές του νέου μοντέλου

  • Καταργείται μέσω της διαδικασίας εκκαθάρισης εν λειτουργία ο ΟΑΣΘ και συστήνεται νέος δημόσιος Φορέας (ενδεικτικά «Νέος ΟΑΣΘ»), σε πλήρη συμμόρφωση με τις διατάξεις του Κανονισμού Ε.Κ. 1370/2007.
  • Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του ΟΣΕΘ, ως 100% θυγατρική του.
  • Εκτέλεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου από τον «Νέο ΟΑΣΘ», και ανάθεση σε μία ή περισσότερες ιδιωτικές εταιρείες (ιδιώτες πάροχοι) μέσω
  • διαγωνιστικών διαδικασιών από τον ΟΣΕΘ. (ήδη αυτό σήμερα γίνεται με τα ΚΤΕΛ)
  • Ο «Νέος ΟΑΣΘ» θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο που θα μπορεί να υλοποιεί με συνέπεια προς τους πολίτες, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται ότι μέρος του συγκοινωνιακού έργου, αναλόγως των αναγκών, θα μπορεί να ανατίθεται σε ιδιωτικές εταιρείες μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών. (κάτι που ήδη γίνεται)
     
 

Ποιος θα είναι ο ρόλος του ΟΣΕΘ

Ο Νέος ΟΑΣΘ θα είναι ανώνυμη εταιρεία, 100% θυγατρική του ΟΣΕΘ, ο οποίος θα έχει τον έλεγχο και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου και της λειτουργίας του «Νέου ΟΑΣΘ». Οι αρμοδιότητες του ΟΣΕΘ θα είναι:

  • Ανάθεση υπόλοιπου συγκοινωνιακού έργου σε μία ή περισσότερες ιδιωτικές εταιρείες μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών
  • Ιδιοκτησία (ή μίσθωση) και διαχείριση των βασικών πάγιων περιουσιακών στοιχείων που απαιτούνται για την εκτέλεση του
  • αστικού συγκοινωνιακού έργου με λεωφορεία στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης (π.χ. αμαξοστάσια, οχήματα, σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων λεωφορείων)
  • Συνέχιση υφιστάμενων αρμοδιοτήτων σχεδιασμού, συντονισμού και ελέγχου του συγκοινωνιακού έργου με λεωφορεία στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης
από: https://left.gr
 
Copyright © 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου