Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 02 Μάρ 2023
«Προσοχή, δεν έχει σήμα, πάμε με σβηστά φώτα»
Κλίκ για μεγέθυνση








EUROKINISSI/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ




02.03.2023, 12:59
 
 
Χωρίς φωτοσήμανση και τηλεδιοίκηση λειτουργούν εδώ και χρόνια οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι, όπως είχαν αποκαλύψει δημοσιογραφικές έρευνες και καταγγελίες μηχανοδηγών.

Πριν από τρία χρόνια και σε ανύποπτο χρόνο η δημοσιογραφική ομάδα του Μεσογειακού Ινστιτούτου Ερευνητικής Δημοσιογραφίας (MIIR) είχε δημοσιεύσει έρευνα σχετικά με τον εκτροχιασμό των συστημάτων ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο («Προσοχή, δεν έχει σήμα», 6/2/2020). Οπως γράφαμε και τότε -και ισχύει μέχρι σήμερα-, το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης των ελληνικών τρένων δεν έχει λειτουργήσει ποτέ, παρότι έχουν σπαταληθεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ εδώ και χρόνια. Πάνω από το 80% των φαναριών κυκλοφορίας του δικτύου ήταν σβηστά ή κόκκινα.

Οσα καταγγέλλει σχετικά από χθες το πρωί για την ασφάλεια του σιδηρόδρομου ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας έλεγε ακριβώς και πριν από τρία χρόνια στην έρευνα του MIIR: «Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση, ούτε η τηλεδιοίκηση. Δεν λειτουργεί κανένα σύστημα προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους, όπως το ETCS (European Train Control System), το οποίο όταν κάνουμε λάθος εμείς οι μηχανοδηγοί το αντιμετωπίζει ή προλαμβάνει το δικό μας λάθος. Για παράδειγμα, πριν από περίπου δύο χρόνια (σ.σ. 2018) συνέβη το δυστύχημα στο Αδενδρο, όπου έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι επειδή δεν είχε ο μηχανοδηγός τις απαραίτητες ενδείξεις και έτσι δεν αποφεύχθηκε το ανθρώπινο λάθος. Αυτά τα συστήματα υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη, μόνο εδώ στην Ελλάδα η κυκλοφορία του τρένου γίνεται εμπειρικά».

Αναλύοντας όλα τα διαθέσιμα στατιστικά και δεδομένα για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ε.Ε., προέκυπτε από τότε ότι η χώρα μας καταλάμβανε την πρώτη θέση σε αριθμό θανάτων αναλογικά με τα τρενο-χιλιόμετρα που διανύθηκαν το 2018 και τη δεύτερη σε σοβαρούς τραυματισμούς στις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες ατυχημάτων ήταν οι εκτροχιασμοί τρένων και οι παρασύρσεις πεζών από εν κινήσει αμαξοστοιχίες, με βασικότερη ίσως αιτία αυτών την ανεπαρκή έως ανύπαρκτη σηματοδότηση και την πλημμελή διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Και όλα αυτά πριν από το προχθεσινό προδιαγεγραμμένο έγκλημα.

Το 2020 γράφαμε: «Αυτή τη στιγμή σε όλο το δίκτυο του ελληνικού σιδηρόδρομου δεν λειτουργεί σε κανένα τμήμα του το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου των τρένων ETCS, ακόμη και στα λίγα σημεία που έχει εγκατασταθεί ήδη ο εξοπλισμός. [...] Σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο, τα έργα για την εγκατάσταση του συστήματος χρονίζουν από το μακρινό 2007, οπότε υπογράφηκαν οι πρώτες συμβάσεις οριζόντιων έργων ETCS σε γραμμές και συρμούς, ή έχουν ενταχθεί σε μελλοντικά έργα, με προθεσμίες συναρθρωμένες με τη γενική διορία (2030) ολοκλήρωσης σε όλο το δίκτυο της Ε.Ε.».

πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου