Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 27 Απρ 2023
Εξοργιστικές δηλώσεις Γεραπετρίτη για τον σταθμάρχη που την κοπάνησε
Κλίκ για μεγέθυνση
















ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI



27.04.2023, 20:32
 
 

Το τεκμήριο της αθωότητας, αλλά κατά το δοκούν, θυμήθηκε σήμερα ο υπουργός Επικρατείας με χαρτοφυλάκιο τις Μεταφορές σχετικά με τον σταθμάρχη της Λάρισας που όχι μόνο έφυγε νωρίτερα απ' τη βάρδια του το βράδυ του τρομερού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη αλλά πείραξε με «μπλάνκο» την ώρα αποχώρησής του και πλέον έχει επιστρέψει κανονικά στο πόστο του, παρότι σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος.

Το θέμα ανέδειξε με ρεπορτάζ της η Εφ.Συν. και ο Άρης Χατζηγεωργίου που αποκάλυψε την ανεκδιήγητη αντίδραση του ΟΣΕ στο ερώτημα της εφημερίδας για την επαναφορά του σταθμάρχη στη θέση του, σαν να μην συνέβη τίποτα (σ.σ. χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι δεν ισχύει και στην περίπτωσή του το τεκμήριο της αθωότητας). 

Συγκεκριμένα η διοίκηση του ΟΣΕ απέδωσε την επιστροφή του σταθμάρχη στην εργασία του στο ότι «δεν έχει υπάρξει ώς τώρα έγγραφη ενημέρωση για την άσκηση ποινικής δίωξης από την Εισαγγελία της Λάρισας», σαν ο υπάλληλος να είχε υποπέσει σε αδίκημα κάπου αλλού και όχι «εν ώρα υπηρεσίας» και με τραγική συνέπεια την απώλεια τουλάχιστον 57 ανθρώπινων ζωών.

Σήμερα, λοιπόν, ο Γιώργος Γεραπετρίτης βρέθηκε στη Λάρισα και συγκεκριμένα στο υπό δημιουργία νέο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας και Τηλεδιοίκησης και εκεί αφού αναμάσησε το γνωστό αφήγημα περί πλήρους λειτουργίας του τοπικού συστήματος τηλεδιοίκησης, πέταξε το μπαλάκι στον ΟΣΕ για τον σταθμάρχη που διώκεται.

Έτσι, σε εντελώς αντίθετο μήκος κύματος με τις πρώτες δηλώσεις αμέσως μετά την τραγωδία που ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του δεν είχαν πρόβλημα να δικάσουν και να επιρρίψουν την ευθύνη στο ανθρώπινο λάθος, τώρα ο Γιώργος Γεραπετρίτης κόπτεται για το τεκμήριο της αθωότητας σε μια προσπάθεια προφανώς να «μπαλώσει» την τουλάχιστον αβλεψία.

Ερωτηθείς πώς γίνεται ο σταθμάρχης Κ.Π., ο οποίος διώκεται επίσης για το δυστύχημα, να έχει επιστρέψει κανονικά στη δουλειά του και να μην έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα, ο υπουργός απάντησε: «Αντιλαμβάνεστε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα τεκμήριο αθωότητας όλων όσων συμμετέχουν στη διαδικασία αυτή. Είναι αυτονόητο ότι λαμβάνεται πλήρης μέριμνα εκ μέρους του ΟΣΕ, χωρίς όμως να θίγονται τα δικαιώματα των ανθρώπων που εμπλέκονται σε αυτή τη διαδικασία και χωρίς να παρακωλύεται η δικαστική έρευνα. Άρα αυτό αξιολογείται απ' τον οργανισμό».

Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους (απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και εμφάνιση δύο φορές τον μήνα σε αστυνομικό τμήμα) και χρηματική εγγύηση 15.000 ευρώ. 

Επιμένει ότι λειτουργούσε η «τοπική» τηλεδιοίκηση

Κατά τ' άλλα στις δηλώσεις του επέμεινε να επαναλαμβάνει ότι το κρίσιμο βράδυ βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία ο τοπικός σταθμός τηλεδιοίκησης, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα να υπάρξει αυτόματη χάραξη διαδρομής, δηλαδή να χαράσσεται η πορεία πάνω στον πίνακα γεγονός που προλαμβάνει τον οποιοδήποτε κίνδυνο η αμαξοστοιχία να βρεθεί στο αντίθετο ρεύμα.

«Πλέον στην τοπική τηλεδιοίκηση βλέπουμε, δηλαδή στον πίνακα την κίνηση του τρένου. Ήταν δυνατόν να υπάρξει παρακολούθηση του τρένου και την κρίσιμη βραδιά. Ο πίνακας λειτουργούσε απολύτως όπως προκύπτει γιατί λίγο πριν το δυστύχημα υπήρξε αυτόματη χάραξη. Ο τοπικός πίνακας μετατρέπεται σε έναν υπέρτοπικό πίνακα. Το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας θα τεθεί σε λειτουργία τέλος του Ιουνίου» είπε ο υπουργός Μεταφορών.

Επίσης, υποστήριξε ότι «δικλείδες ασφαλείας υπήρχαν ως ένα σημαντικό βαθμό, αλλά στο δυστύχημα των Τεμπών δεν τηρήθηκε το πρωτόκολλο ασφαλείας που όριζαν οι κανονισμοί λειτουργίας των σιδηροδρόμων».

Όσον αφορά στη διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας και στην επαναφορά του σιδηροδρόμου σε λειτουργία είπε ότι «μετά το δυστύχημα των Τεμπών η κυβέρνηση αντιλαμβανόμενη το μέγεθος της τραγωδίας ανέλαβε τρεις δεσμεύσεις. Η πρώτη δέσμευση ήταν να φτάσει η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας μέχρι τέλους για να αποδοθούν οι ευθύνες. Το δεύτερο ήταν να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος με όρους μείζονος ασφαλείας. Το τρίτο να τηρηθούν πολύ αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και συστημάτων ασφαλείας που αφορούν την τηλεδιοίκηση και την σηματοδότηση καθώς και όλα τα συστήματα επικοινωνιών και αυτόματης πέδησης. Σε ό,τι αφορά την διερεύνηση των αιτιών έχει κατατεθεί το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων και πρόκειται για ένα πόρισμα που είναι αμερόληπτο και όλα τα πραγματικά περιστατικά με όλες τις αντιρρήσεις που έχει κάποιος-κάποια. Εντούτοις αποτελεί μια αντικειμενική προσέγγιση. Σε ό,τι αφορά την κρίσιμη βραδιά όσο και για τις παθογένειες που υφίστανται στον σιδηρόδρομο συστημικά και διαρθρωτικά, ήδη έχει διαβιβαστεί στην αρμόδια Εισαγγελία Λάρισας που διεξάγει την έρευνα και οι δικαστικές έρευνες προχωρούν τάχιστα».

Ο υπουργός συμπλήρωσε ότι «το δεύτερο ζητούμενο ήταν η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. Υπήρξε επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει μια σειρά από παρεμβάσεις που αφορούσαν την αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας. Για παράδειγμα η ενίσχυση του προσωπικού, σε σύντομο χρονικό διάστημα υπάρχει μία σημαντική αύξηση του δυναμικού του ΟΣΕ. Όσον αφορά τις κρίσιμες ειδικότητες των δύο σταθμάρχων και των κλειδούχων, η δυνατότητα να βρίσκονται επί της αμαξοστοιχίας περισσότεροι μηχανοδηγοί και προσωπικό. Έγιναν πολύ σημαντικές παρεμβάσεις από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος για την μεγαλύτερη ασφάλεια σε κρίσιμα σημεία όπως είναι σήραγγες. Και αυτό με συστήματα κατόπτευσης και με την ενίσχυση των μέσων πυρόσβεσης και πυρανίχνευσης. Το κομμάτι του προαστιακού Λάρισας Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει στο τέλος της επόμενης εβδομάδας. Το επιβατικό κοινό έχει αποδώσει εμπιστοσύνη στον σιδηρόδρομο. Είναι πολύ ικανοποιητικές οι πληρότητες που εμφανίζονται. Ήταν μέλημά μας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθούν οι συμβάσεις που προβλέπουν καθολική την διοίκηση και σηματοδότηση καθώς και τα συνοδά συστήματα αυτόματης πέδησης στο κομμάτι του κύριου άξονα Αθήνας Θεσσαλονίκης».

Όσον αφορά τις δικλείδες ασφαλείας εκείνη την νύχτα ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι «βεβαίως και υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας. Οι δικλείδες ασφαλείας ήταν η υποχρέωση της αυτόματης χάραξης. Υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας για την αλλαγή των κλειδιών, υπήρχε δυνατότητα παρακολούθησης στον πίνακα της τηλεδιοίκησης, υπήρχαν οι ασφαλιστικές δικλείδες οι οποίες καθίστανται τώρα περισσότερες. Πάντοτε όμως θα υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ο ανθρώπινος παράγοντας στο τέλος της ημέρας είναι πάντα εκεί… Προφανώς εάν υπήρχαν τα συστήματα που αναπτύσσονται τώρα, θα υπήρχαν ακόμη περισσότερες δικλείδες ασφαλείας. Ο πίνακας αυτός ενσωματώνει πολύ περισσότερα μικρά τοπικά κέντρα τηλεδιοίκησης… Εάν είχε ακολουθηθεί το πρωτόκολλο, το οποίο προβλέπει υποχρεωτική αυτόματη χάραξη, θα είχαμε άλλο αποτέλεσμα».

Τέλος ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι αυτή τη στιγμή στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη υπάρχει τηλεδιοίκηση στο τμήμα Αχαρνές-Οινόη, στο τμήμα Οινόη -Τιθορέα θα παραδοθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου, από την Τιθορέα ως τον Δομοκό η τηλεδιοίκηση λειτουργεί ήδη, από τον Δομοκό μέχρι το Αιγίνιο Πιερίας, συμπεριλαμβανομένης της Λάρισας και του Παλαιοφαρσάλου θα παραδοθεί προς λειτουργία ως το τέλος Ιουνίου και από το Αιγίνιο και το Πλατύ μέχρι τη Θεσσαλονίκη είναι σε λειτουργία.

πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου