Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 10 Σεπ 2021
Άνοιγμα σχολείων / «Ατομική ευθύνη» του γονιού αν θα αφήσει το παιδί σε τάξη με κρούσματα
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

Η λειτουργία των σχολείων με τους μαθητές παρόντες φαίνεται ότι θα κριθεί μόνο από το «θάρρος» των γονιών που όταν ενημερωθούν για κρούσμα θα συνεχίσουν να στέλνουν τα παιδιά τους τις επόμενες ημέρες, όπως φαίνεται από τις δηλώσεις που έκανε στο ΣΚΑΪ η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου εάν γονιός που θα ενημερωθεί πως στην τάξη του παιδιού του υπάρχουν 2 κρούσματα οπότε δεν θα κλείσει με την λογική του 50%+1, θα πρέπει να στείλει το παιδί στο σχολείο την επόμενη ημέρα, η κα Μακρή απέφυγε ευθέως να υποστηρίξει την συνέχιση της λειτουργίας του τμήματος με όλους τους μαθητές που δεν έχουν εντοπιστεί θετικοί στον κορωνοϊό, εμμέσως δηλαδή ενέκρινε το να κρατούν οι γονείς τα παιδιά τους στο σπίτι και εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

«Προφανώς εγώ δεν θα σας υποδείξω τι θα κάνετε», είπε χαρακτηριστικά, προκαλώντας απορίες για το ποιος είναι αρμόδιος να δώσει κατεύθυνση στους γονείς για το τι πρέπει να κάνουν, αν όχι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Αντί αυτού, απέφυγε την «καυτή πατάτα» αναφερόμενη στη διαδικασία ιχνηλάτησης για την οποία αρμόδιοι είναι οι ανά σχολείο υπεύθυνοι covid-19. Ωστόσο, ενώ υποστήριξε ότι θα είναι επαρκής για την μη εξάπλωση του κορωνοϊού μέσα στην τάξη, την ίδια ώρα άφησε ορθάνοιχτο το παράθυρο της αποτυχίας: «αν κάποια στιγμή οι ειδικοί αποφανθούν ότι υπάρχουν ειδικά επιδημιολογικά δεδομένα σε μία τάξη και πρέπει να διαφοροποιηθεί το 50%+1, προφανώς θα ακολουθήσουμε τις οδηγίες».

Ταυτόχρονα, επιβεβαίωσε ότι οι γονείς που αγωνιούν για την υγεία των παιδιών τους, ειδικά των μαθητών Δημοτικού που δεν έχουν πρόσβαση σε εμβολιασμό, θα πρέπει να ρισκάρουν με τις απουσίες του παιδιού τους, εφόσον αποφασίσουν να το απομακρύνουν από μία τάξη στην οποία υπάρχουν κρούσματα. «Αν το παιδί δεν είναι κρούσμα, αν δεν έχει συνέπειες που επιτρέπουν την απουσία από το σχολείο, προφανώς θα παίρνει απουσίες» είπε η κα Μακρή, επαναλαμβάνοντας την αντίστοιχη δήλωση της Ν. Κεραμέως.

Επίσης, εντύπωση προκάλεσαν νωρίτερα αναφορές της με τις οποίες φαίνεται να υποβαθμίζει κατά πολύ τον κίνδυνο έξαρσης κρουσμάτων στα σχολεία και ειδικά στα Δημοτικά όπου κανένα παιδί δεν έχει πρόσβαση σε εμβόλια. «"αν και εφόσον" υπάρχει έξαρση, "αν και εφόσον" οι ειδικοί το υποδείξουν, προφανώς τα σχολεία θα έχουν διαφορετικά πρωτόκολλα και ενδεχομένως κλείσιμο. Αλλά με το "αν και εφόσον" δεν μπορούμε ούτε πολιτική να ασκήσουμε, ούτε μέτρα να υποδείξουμε», είπε η κα Μακρή, μεταθέτοντας και πάλι την ευθύνη στους επιστήμονες: «Είμαστε σε στενότατη συνεργασία με την επιτροπή των ειδικών, τις προηγούμενες δύο εβδομάδες είχαμε πολύωρες συζητήσεις, πολλές φορές ξεπερνούσαν και τις τρεις ώρες, για να καταλήξουμε σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα».

Κατά τα άλλα, το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε 14 ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τα μέτρα προστασίας και το πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων για το έτος 2021-2022, σημειώνοντας ότι «δεν υπάρχει σημαντικότερο μέτρο προστασίας στο σχολείο από το ίδιο το εμβόλιο» και παραπέμποντας σε συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών σχετικά με τον εμβολιασμό παιδιών και εφήβων.

1.    Με τι δικαιολογητικά θα προσέρχονται οι μαθητές στις σχολικές μονάδες;
Οι μαθητές οφείλουν να επιδεικνύουν εντός της τάξης πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση νόσησης εντός του τελευταίου εξάμηνου ή τη σχολική κάρτα COVID-19 αρνητικού αποτελέσματος που εκδίδεται από την πλατφόρμα self-testing.gov.gr. Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος για τους/τις μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκτός από όσους έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους (εφόσον ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που συστήνεται ο εμβολιασμός) ή έχουν ιστορικό νόσησης εντός τελευταίου εξαμήνου, διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο. 

2.    Με τι δικαιολογητικά θα προσέρχονται οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες;
Οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) των σχολικών μονάδων, θα πρέπει να φέρουν είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού έναντι του COVID-19 ή πιστοποιητικό νόσησης τελευταίου εξαμήνου, ή αρνητικό αποτέλεσμα εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου (ταχείας δοκιμασίας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) ή μοριακού τεστ (RT-PCR)) στο οποίο θα πρέπει να υποβάλλονται δύο φορές την εβδομάδα, έως και 48 ώρες πριν από την προσέλευση την Τρίτη και την Παρασκευή, και να το επιδεικνύουν προ της ανάληψης των καθηκόντων τους στον Διευθυντή/Προϊστάμενο. 

3.    Τι γίνεται όταν μαθητής ή μέλος του προσωπικού εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να οφείλονται σε λοίμωξη COVID-19;
Εάν ένας μαθητής ή μέλος του προσωπικού εκδηλώσει ύποπτα συμπτώματα εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο. Εάν εμφανιστούν συμπτώματα όταν βρίσκονται στο σχολείο, απομονώνονται, ο υπεύθυνος COVID-19 επικοινωνεί με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού στην περίπτωση μαθητή, και ακολουθεί ιατρική αξιολόγηση. Εφόσον κριθεί απαραίτητο, διενεργείται διαγνωστικός έλεγχος για τον COVID-19. Εν αναμονή του αποτελέσματος, το ύποπτο κρούσμα παραμένει σε απομόνωση, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του. 

4.    Ποιος είναι αρμόδιος στο σχολείο να διαχειρίζεται τα θέματα που αφορούν την πανδημία COVID-19;
Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.

5.    Τι συμβαίνει αν μαθητής ή μέλος του προσωπικού διαγνωστεί θετικό σε COVID-19;
Ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή ή το μέλος του προσωπικού ενημερώνει άμεσα τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας ή/και τον διευθυντή της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19. Ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 του σχολείου, μεταξύ άλλων: επικοινωνεί με τις οικογένειες των παιδιών του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής, με την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και με την αρμόδια Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, και φροντίζει να γίνει ενδελεχής καθαρισμός και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων του σχολείου όπου κινήθηκε το κρούσμα. Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας επικοινωνεί με τον ΕΟΔΥ για συνδρομή στην επιδημιολογική διερεύνηση και εκτίμηση κινδύνου, εάν αυτή χρειαστεί. Επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός) καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος (π.χ. περίπατοι ή παιχνίδι έξω, συναντήσεις κλπ.) Επίσης, πρέπει να αποφεύγεται κάθε επαφή με ευάλωτα άτομα και να λαμβάνονται συστηματικά μέτρα προφύλαξης κατά την επαφή του με τα άτομα που διαμένουν μαζί του στην ίδια κατοικία.

6.    Πότε και με ποιους όρους επιστρέφει στο σχολείο μαθητής ή μέλος του προσωπικού των σχολείων, εφόσον βρεθεί θετικό;
Μαθητής ή μέλος του προσωπικού που είναι εργαστηριακά επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Σε περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το απαιτούμενο διάστημα από την έναρξη των συμπτωμάτων να φθάσει τις 20 ημέρες, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού. Για την επάνοδο στο σχολείο των επιβεβαιωμένων περιστατικών δεν απαιτείται η διενέργεια νέου τεστ και δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση στο σχολείο ιατρικής βεβαίωσης. Αυτό ισχύει γιατί ο ιός μπορεί να ανιχνεύεται με μοριακό έλεγχο για αρκετό χρονικό διάστημα μετά την ανάρρωση, παρότι το άτομο δεν είναι μεταδοτικό.

7.    Τι συμβαίνει όταν μαθητής ή εκπαιδευτικός που είχε χαρακτηριστεί ύποπτο κρούσμα COVID-19 διαγνωστεί αρνητικός στον κορωνοϊό;
Το παιδί ή ο ενήλικος μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και τη βελτίωση των συμπτωμάτων του - καθώς αυτός είναι ο χρόνος επανόδου για τις συνήθεις ιογενείς λοιμώξεις του αναπνευστικού. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση στο σχολείο ιατρικής βεβαίωσης.

 

8.    Τι συμβαίνει έως την έκδοση του αποτελέσματος διαγνωστικού τεστ μαθητή ή μέλους του προσωπικού που εμφανίζει συμπτώματα;
Έως την έκδοση του αποτελέσματος του διαγνωστικού τεστ, το άτομο που εμφανίζει συμπτώματα που μπορεί να εκδηλωθούν στο πλαίσιο της COVID-19 παραμένει προσωρινά σε κατ’ οίκον απομόνωση (εφόσον έχει κριθεί από τον ιατρό ότι η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία). Η περαιτέρω διαχείριση γίνεται ανάλογα με το αποτέλεσμα. Οι στενές επαφές του ύποπτου περιστατικού προσέρχονται κανονικά στο σχολείο με οδηγία για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και το τμήμα του μαθητή (ή στο οποίο δίδαξε εκπαιδευτικός) λειτουργεί κανονικά.

9.    Πώς ορίζεται η στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 στη σχολική μονάδα;
Οι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 περιγράφονται αναλυτικά στο πρωτόκολλο «Αρχές Διαχείρισης Ύποπτων ή Επιβεβαιωμένων Περιστατικών Λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» και περιλαμβάνουν, υπό προϋποθέσεις, μαθητές που ανήκουν στο ίδιο ή σε διαφορετικό τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του, μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19, εκπαιδευτικούς που δίδαξαν συστηματικά σε τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19, άτομα που είχαν επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 ή άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19, καθώς και μαθητές ή μέλη του προσωπικού που κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων κινήθηκαν προς ή από το σχολείο μαζί με το επιβεβαιωμένο κρούσμα στο ίδιο σχολικό λεωφορείο, στο ίδιο ταξί ή ανάλογο ιδιωτικό μεταφορικό μέσο.

10.    Τι προβλέπεται για τις στενές επαφές επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 στις σχολικές μονάδες;
Όλα τα άτομα που εμπίπτουν στον ορισμό «στενής επαφής» επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 στη σχολική μονάδα, αφού αναγνωριστούν και καταγραφούν από τον υπεύθυνο COVID-19 του σχολείου θα πρέπει να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους και να μην τεθούν σε κατ’ οίκον απομόνωση (καραντίνα), αλλά θα πρέπει να υποβάλλονται σε επιπλέον διαγνωστικούς ελέγχους στο διάστημα των 7 ημερών μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν. Ειδικότερα:
-    Ανεμβολίαστοι χωρίς ιστορικό νόσησης το τελευταίο εξάμηνο: δύο επιπλέον διαγνωστικοί εργαστηριακοί έλεγχοι με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) δωρεάν στα Σταθερά Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ, πέρα από τους προληπτικούς συστηματικούς ελέγχους που πραγματοποιούν ανά εβδομάδα για να προσέλθουν στη σχολική μονάδα. Εάν αυτοί κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, τότε επιπλέον των δύο ανωτέρω rapid test και των δύο self test για την προσέλευση στο σχολείο, θα πρέπει την εβδομάδα εκείνη να κάνουν και 3 επιπλέον self-test τα οποία θα τους προμηθεύσει το σχολείο (τα σχολεία θα έχουν απόθεμα self-test για τον σκοπό αυτό). Δηλ. οι μαθητές αυτοί θα υποβληθούν σε καθημερινό έλεγχο για 7 ημέρες από την τελευταία επαφή με το κρούσμα.  
-    Εμβολιασμένοι ή άτομα με ιστορικό νόσησης το τελευταίο εξάμηνο: δύο αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι (self test) στο διάστημα των 7 ημερών μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα.
Στόχος των πολύ αυξημένων ελέγχων σε περίπτωση επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19  είναι η διασφάλιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Οι στενές επαφές με κρούσμα θα εξακολουθούν να παρακολουθούν στενά την υγεία τους και να είναι σε αυξημένη επαγρύπνηση για ενδεχόμενη εκδήλωση συμπτωμάτων ύποπτων για λοίμωξη COVID-19 για 14 ημέρες μετά την έκθεση. 

11.    Τι προβλέπεται σε περίπτωση συγκατοίκησης με κρούσμα επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19;  
Μαθητές ή μέλη του προσωπικού, οι οποίοι ούτε είναι πλήρως εμβολιασμένοι ούτε έχουν ιστορικό νόσησης το τελευταίο εξάμηνο, και οι οποίοι είναι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος με το οποίο διαβιούν κάτω από την ίδια στέγη, θα πρέπει να μπαίνουν σε καραντίνα για 10 ημέρες ύστερα από την τελευταία επαφή τους με το κρούσμα, και να επιστρέφουν στις σχολικές δραστηριότητες την 11η ημέρα, εφόσον παραμένουν ασυμπτωματικοί, και με αρνητικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου [ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) ή μοριακό τεστ (RT-PCR)] τη 10η ημέρα.
- Εάν το τεστ είναι αρνητικό: άρση της καραντίνας, αλλά τα άτομα οφείλουν να τηρούν αυστηρά τα μέτρα ατομικής προστασίας και να παρακολουθούν την υγεία τους για εμφάνιση συμπτωμάτων μέχρι και την ολοκλήρωση των 14 ημερών.
-    Εάν το τεστ είναι θετικό: ακολουθείται το ισχύον πρωτόκολλο για την απομόνωση των κρουσμάτων COVID-19 χωρίς να απαιτείται επανάληψη του τεστ.

12.    Ποια άλλα μέτρα πρόληψης θα εφαρμόζονται στο σχολείο; 
Παράλληλα με τον εμβολιασμό μαθητών και εκπαιδευτικών και τα νέα μέτρα αυξημένων εργαστηριακών και αυτοδιαγνωστικών ελέγχων, εξακολουθούν να ισχύουν όλα τα προηγούμενα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό, όπως:
- η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους (εκτός από την ώρα της γυμναστικής και του φαγητού),
- τα διαφορετικά διαλείμματα για σταθερές ομάδες μαθητών, 
- οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, 
- η τήρηση αποστάσεων και προσωπικών κανόνων υγιεινής - χρήση αντισηπτικών, 
- οι επαρκείς, τακτικοί αερισμοί των χώρων,
- τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.,
- εκπαιδευτικές εκδρομές, επισκέψεις, σχολικοί περίπατοι, μαθητικά συνέδρια, διαγωνισμοί και ενδοσχολικές εκδηλώσεις με τήρηση όλων των γενικών και συγκεκριμένων κατά περίπτωση μέτρων,
- δυνατότητα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριών προς και από τις σχολικές μονάδες, σε διαφορετικές ώρες και από διαφορετικές εισόδους/εξόδους,
- ο σχολαστικός καθαρισμός των αιθουσών.

13.    Πότε θα κλείνει ένα τμήμα ή ένα σχολείο;
Ένα σχολικό τμήμα, γενικής εκπαίδευσης ή ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν ταυτόχρονα επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 σε παραπάνω από τους μισούς (50%+1) μαθητές του. 

14.    Πότε θα γίνεται τηλεκπαίδευση;
Τηλεκπαίδευση θα πραγματοποιείται:
(α) Σε περίπτωση αναστολής της λειτουργίας σχολικού τμήματος λόγω ύπαρξης επιβεβαιωμένων κρουσμάτων COVID-19 σε πάνω από τους μισούς μαθητές του τμήματος και 
(β) Για τους μαθητές κάτω των 12 ετών οι οποίοι έχουν ένα από τα σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, τα οποία αναφέρονται στο Παράρτημα Ι του πρωτοκόλλου «Μέτρα προστασίας και πρόληψης διασποράς του ιού SARS– CoV-2 στις σχολικές μονάδες». 
Οι μαθητές από 12 ετών και άνω με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα κατά κανόνα θα παρακολουθούν τα μαθήματά τους δια ζώσης, λόγω της δυνατότητας εμβολιασμού τους. Σε περίπτωση αιτήματος του θεράποντος ιατρού τους και εφόσον δοθεί η απαιτούμενη έγκριση από αρμόδια επιτροπή, θα μπορούν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τηλεκπαίδευσης. 
Οι περιπτώσεις παιδιών που συγκατοικούν με άτομο με σοβαρό υποκείμενο νόσημα και εξ αυτού θα πρέπει να απέχουν από το σχολείο κάνοντας χρήση τηλεκπαίδευσης περιορίζονται πλέον δραστικά καθώς υπάρχει δυνατότητα εμβολιασμού των ατόμων με υποκείμενα νοσήματα. Μόνο σε περίπτωση συγκατοίκησης με άτομα για τα οποία, λόγω σοβαρής ανοσοκαταστολής, τεκμηριώνεται ότι ο εμβολιασμός τους ενδέχεται να μην παρέχει την απαιτούμενη προστασία, και αφού έχουν πρώτα αναζητηθεί όλες οι εναλλακτικές λύσεις, μπορεί να δίνεται άδεια σε μαθητές που συγκατοικούν με άτομο με σοβαρό υποκείμενο νόσημα να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τηλεκπαίδευσης.

Ν. Ηλιόπουλος: Να πάρουν πίσω τις εγκληματικές επιλογές 

Για «επανάληψη των περσινών εγκληματικών λαθών στο άνοιγμα των σχολείων εν μέσω ενός τέταρτου κύματος της πανδημίας», κατηγόρησε την κυβέρνηση ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νάσος Ηλιόπουλος, μιλώντας στο ρ/σ «ZarpaRadio 89.6» Χανίων.

 «Για άλλη μια χρονιά τα σχολεία ανοίγουν με 25 και 27 παιδιά μέσα στις τάξεις, σε μια περίοδο μάλιστα που έχουμε να κάνουμε με μια μετάλλαξη του ιού, τη Δέλτα, η οποία, όπως λένε οι επιστήμονες, είναι εξίσου επιθετική στα παιδιά», ανέφερε, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε να «σπάσει» τις αίθουσες και όπου αυτό δεν είναι εφικτό, ειδικά για τα γυμνάσια και τα λύκεια να προχωρήσει στη λειτουργία τους πρωί-απόγευμα, ως έκτακτη λύση.

Είπε ότι «δεύτερη εγκληματική» επιλογή είναι αυτή κατά την οποία ένα τμήμα θα κλείνει μόνο όταν αρρωσταίνει από covid το 50%+1 των μαθητών και μίλησε για «έντονες ανησυχίες των επιστημόνων για την επιλογή αυτή -η κ. Λινού λέει ότι μπορεί με αυτό το πρωτόκολλο από κάθε τμήμα στην κοινότητα να έχουμε 100 με 150 κρούσματα». «Πρέπει να εξηγήσει κάποιος στην κ. Κεραμέως ότι εδώ δεν ψηφίζουμε για εκλογές 15μελούς…», σχολίασε, για να σημειώσει πως η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να πάρει πίσω αυτές τις επιλογές και να προχωρήσει «σε ουσιαστικά μέτρα». Μίλησε για «ξεκάθαρη αποτυχία» της κυβέρνησης στο στόχο των εμβολιασμών προσθέτοντας ότι «σε αυτή την αποτυχία σίγουρα έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι καθυστέρησε πάρα πολλούς μήνες να λειτουργήσει τις κινητές μονάδες εμβολιασμού για συνανθρώπους μας -ειδικά σε πιο μεγάλες ηλικίες- με προβλήματα μετακίνησης».

Άσκησε κριτική και για το γεγονός, όπως είπε, ότι το ΕΣΥ εδώ και πάρα πολύ καιρό λειτουργεί μονοθεματικά που σημαίνει ότι «πολλοί συμπολίτες μας που πάσχουν από άλλες ασθένειες πέραν του covid ή έκτακτα περιστατικά που χρειάζονται χειρουργείο, δεν μπορούν να μπουν στα δημόσια νοσοκομεία και κατευθύνονται αναγκαστικά στις ιδιωτικές κλινικές». Εξέφρασε δε αμφιβολίες για το αν η κυβέρνηση έχει φροντίσει για την παροχή φροντίδας για ανθρώπους με σύνδρομο longcovid. Είπε ακόμη ότι «με βάση τα επίσημα στοιχεία, στο δημόσιο σύστημα υγείας υπάρχουν λιγότεροι μόνιμοι εργαζόμενοι από ό,τι πριν από την πανδημία» και πως «είναι ξεκάθαρη η ανάγκη άμεσης ενίσχυσης του ΕΣΥ.

Μιλώντας για τις πολιτικές εξελίξεις, ο κ. Ηλιόπουλος είπε ότι «με βάση όλα τα ποιοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων το τελευταίο διάστημα, γίνεται ολοένα πιο φανερό ότι ο φόβος και η ανασφάλεια επιστρέφουν ως κυρίαρχα συναισθήματα σε ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας» και πως «το πολιτικό κλίμα που διαμορφώνεται για την κυβέρνηση σταδιακά θα είναι όλο και πιο βαρύ και είναι πολύ πιθανό ότι το 2022 θα είναι χρονιά εκλογών».

«Από την πλευρά μας, ως ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δεν πρόκειται μέσα σε αυτές τις συνθήκες, εν μέσω πανδημίας, να ζητήσουμε εκλογές. Προτεραιότητά μας σήμερα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής», τόνισε, προσθέτοντας ότι βασικό μέλημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι «η πίεση στην κυβέρνηση ώστε να ενισχυθεί ουσιαστικά το δημόσιο σύστημα υγείας, να κερδηθεί η μάχη με την πανδημία αλλά και να επιβιώσει οικονομικά η πλειοψηφία της κοινωνίας, η οποία δοκιμάζεται ξανά από μια πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση, με την ακρίβεια, την καθήλωση των μισθών, τη συσσώρευση χρεών». Ανέφερε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καταθέσει «συνεκτική πρόταση που δείχνει ότι τα πράγματα μπορούν να πάνε αλλιώς, με την ενίσχυση του ΕΣΥ, με την αύξηση του κατώτατου μισθού, με τη διαγραφή ενός μεγάλου κομματιού του ιδιωτικού χρέους των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όλα αυτά στην προοπτική μιας αριστερής προοδευτικής διακυβέρνησης».
πηγη: https://www.avgi.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου