Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 23 Σεπ 2022
Ένταση στα Εξάρχεια: Ξήλωσαν το ιστορικό άγαλμα των Τριών Ερώτων για τη στάση του μετρό
Κλίκ για μεγέθυνση








Τι γνωρίζουμε για το μυστηριώδες άγαλμα της πλατείας Εξαρχείων που ξηλώθηκε σήμερα - Τουλάχιστον δύο προσαγωγές από το σημείο

Το άγαλμα των Τριών Ερώτων ξήλωσαν από την πλατεία Εξαρχείων οι εργολάβοι που έχουν αναλάβει την κατασκευή του νέου σταθμού του μετρό, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα παρά λύσεις.

Λίγους μήνες μετά τον αποκλεισμό της πλατείας από λαμαρίνες και ΜΑΤ, σήμερα το πρωί έγινε γνωστό πως τα συνεργεία κατασκευής του νέου σταθμού ξήλωσαν και απομάκρυναν τον ιστορικό και πολύ ξεχωριστό γλυπτό φανοστάτη με τους Τρεις Έρωτες που κοσμούσαν για πολλές δεκαετίες την πλατεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη στο σημείο συγκεντρώνονται κάτοικοι για να διαμαρτυρηθούν σχετικά με τη νέα παρέμβαση στον ιδιαίτερο χαρακτήρα της γειτονιάς, ενώ έχουν ήδη γίνει τουλάχιστον δύο προσαγωγές.

Οι εικόνα που δημοσιεύονται στα social media είναι ενδεικτικές:

 

Τι γνωρίζουμε για το άγαλμα

Όπως αναφέρει άρθρο του oneman, λειψές είναι οι πληροφορίες και οι αφηγήσεις για το άγαλμα που κοσμεί το κέντρο της πλατείας Εξαρχείων – στην ουσία δεν πρόκειται παρά για ορειχάλκινο φανοστάτη με τις τρεις φιγούρες ως διακόσμηση. Τοποθετήθηκε κατά τη ρυμοτομική οριοθέτηση της πλατείας τη δεκαετία του ’60, επί Δημαρχίας Γεωργίου Πλυτά, μετά τις πιέσεις από τον Σύλλογο Εξαρχείων, αλλά η κατασκευή του γλυπτού-φανοστάτη είναι σίγουρα παλαιότερη: Η επιγραφή επάνω του αναφέρει το γαλλικό χυτήριο του Antoine Durenne που ειδικευόταν στη χύτευση γλυπτών και διακοσμητικών έργων τέχνης.

Βάσει όσων αναφέρει η ιστορικός τέχνης Ζέτα Αντωνοπούλου στο βιβλίο Τα γλυπτά της Αθήνας «η χρονολογία κατασκευής του έργου πρέπει να τοποθετείται μετά το 1900, καθώς παλιότερα το χυτήριο δούλευε αποκλειστικά με χυτοσίδηρο».

Γνωρίζουμε επίσης το συνομήλικο αδερφάκι του: ένα πολύ παρόμοιο (αλλά όχι ίδιο) γλυπτό από τους παρισινούς τεχνίτες, το οποίο κοσμεί το κέντρο της πλατείας Αγίου Γεωργίου στην Κυψέλη. Στο σύγγραμμα Ιχνηλατώντας την πόλη των Γιοχάλα και Καφετζάκη κατονομάζεται ο Γάλλος γλύπτης Carrier ως δημιουργός εκείνου του ορειχάλκινου φανοστάτη, στις αρχές του 20ού αιώνα.

Τα αγόρια σε εκείνο το γλυπτό κρατούν κύπελλο, κλαδί και κέρατο, ενώ οι Τρεις Ερωτίδες στα Εξάρχεια έχουν στα χέρια τους ένα κοχύλι, ένα αγγείο και ένα μουσικό όργανο.

Με πλούσια κόμη, στεφάνια στα μαλλιά και κομψά σπασίματα στον κορμό τους, οι τρεις μικροί Έρωτες (ύψους περί το 1,30 μ. ο καθένας) είναι στραμμένοι προς τις τρεις πλευρές της πλατείας, αποπνέοντας ένα μείγμα αθωότητας και ελευθερίας. Τα απόκρυφα σημεία τους είναι καλυμμένα με ύφασμα.
πηγη: https://www.koutipandoras.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου