Σοβαρά προβλήματα εκτιμάται πως θα δημιουργήσουν  οι νέοι κανόνες (και τα πρόστιμα) για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εν μέσω της πανδημίας του κοροναϊού, που τέθηκαν σε εφαρμογή από το πρωί της Πέμπτης, καθώς τίθεται εν αμφιβόλω η εποπτεία και ο έλεγχος αν και κατά πόσον αυτοί τελικά είναι ρεαλιστικό να εφαρμοστούν.

Υπενθυμίζεται πως η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς συζητήθηκε εκτενώς κατά τη σημερινή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου.

 

Σύμφωνα με τη νέα Υπουργική Απόφαση για τους "Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού COVID-19" που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την Κυριακή, συγκεκριμενοποιούνται οι κανόνες που θα πρέπει να τηρούν οι επιβάτες αλλά και το προσωπικό στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Συγκεκριμένα, οι κανόνες αφορούν:

  • όλα τα λεωφορεία, δηλαδή τα λεωφορεία δημοσίας χρήσης (ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία κλπ), τα λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, όλα τα λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης και φυσικά τα λεωφορεία που υπάγονται στην αρμοδιότητα του ΟΑΣΑ στην Αττική και του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη
  • τα μέσα σταθερής τροχιάς που ανήκουν στην αρμοδιότητα της ΣΤΑΣΥ (δηλαδή το μετρό και τραμ της Αθήνας) και
  • το σιδηρόδρομο (αρμοδιότητας ΤΡΑΙΝΟΣΕ), δηλαδή όλα τα τρένα προαστιακού και υπεραστικού σιδηροδρόμου

Με τη νέα απόφαση, εξακολουθεί να ισχύει ο κανόνας μεταφοράς επιβατών μέχρι πλήρωσης 65% του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού επιβατών ανά όχημα/συρμό. Υπενθυμίζεται ότι το ποσοστό αυτό βρίσκεται σε ισχύ από τον Ιούνιο, οπότε και είχε αυξηθεί από το προηγούμενο όριο του 50%.

Επίσης, η χρήση μάσκας είναι επιβεβλημένη για τους επιβάτες και το προσωπικό τόσο εντός των μέσων μαζικής μεταφοράς όσο και στους χώρους προσέλευσης και αναμονής (π.χ. στάσεις, αποβάθρες κλπ).

 

Επίσης, στην ίδια απόφαση, ορίζονται και τα αντίστοιχα πρόστιμα που θα επιβάλλονται στους παραβάτες. Το διοικητικό πρόστιμο των 150 ευρώ αφορά τις περιπτώσεις μη χρήσης μάσκας αλλά και υπεράριθμων επιβατών εντός των οχημάτων/συρμών (πέραν του 65% που ορίζεται). Στην τελευταία περίπτωση μάλιστα, το πρόστιμο θα επιβάλλεται τόσο στον οδηγό όσο και στους υπεράριθμους επιβάτες.

Σύμφωνα, επίσης, με το άρθρο 4 της υπουργικής απόφασης, την εποπτεία, διαχείριση πλήθους και υποβοήθηση των επιβατών έχει το προσωπικό (μόνιμο και έκτακτο) των συγκοινωνιακών φορέων και οι επιβάτες οφείλουν να συμμορφώνονται στις υποδείξεις τους όσον αφορά την τήρηση των αποστάσεων και την ελεγχόμενη επιβίβαση των επιβατών στα μέσα, για την αποφυγή συγχρωτισμού.

 

Προβλήματα και ερωτήματα που προκύπτουν

Υπενθυμίζεται ότι όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που αραιώνουν τα δρομολόγια των Μέσων λόγω καλοκαιριού, κάτι που προμηνύει μια ακόμη πιο δύσκολη κατάσταση.

Παράλληλα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που παρατηρούν ότι στις μετακινήσεις του Μετρό, παρά το γεγονός ότι ενώ ο κανόνας της κενής ανά μία θέσης τηρείται, στους χώρους ορθίων παρατηρείται έντονος συνωστισμός.

Παράλληλα, μια σειρά πρακτικά ερωτήματα που τίθενται λογικά από το προσωπικό αλλά και το επιβατικό κοινό με βάση του νέους κανόνες είναι τα εξής:

  • Ποιός και πώς θα ελέγχει πότε ένας συρμός ή όχημα είναι ήδη κατά 65% γεμάτο και θα επιβάλει τα αντίστοιχα πρόστιμα; Θα υπάρχει προσωπικό, για το σκοπό αυτό, σε κάθε στάση λεωφορείου και σε κάθε αποβάθρα ή συρμό;
  • Πώς θα γνωρίζει ο επιβάτης αν ο συρμός ή το όχημα στο οποίο πρόκειται να επιβιβαστεί είναι ήδη κατά 65% γεμάτο;
  • Σε περίπτωση μέσου με υπεράριθμους επιβάτες, ποιοί επιβάτες νοούνται ως οι υπεράριθμοι, στους οποίους θα πρέπει να επιβληθεί το πρόστιμο;

ΣΥΡΙΖΑ: Θέατρο του παραλόγου από την κυβέρνηση

Με αιχμηρό τρόπο αναφέρθηκε στο θέμα σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας λόγο για «θέατρο του παραλόγου».

Αναλυτικά, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης σημειώνει:

Μιας και ο κ. Μητσοτάκης έχει σύσκεψη για την αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού, ας δώσει μία εξήγηση και για το θέατρο του παραλόγου με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Την ώρα που μειώνουν ακόμη περισσότερο τα δρομολόγια, απειλούν με πρόστιμα τους πολίτες, στην περίπτωση που υπερβαίνουν το 65% της χωρητικότητας του μέσου. Και αφού τα κρούσματα διαρκώς αυξάνονται, τώρα ο κ. Μητσοτάκης πετάει το μπαλάκι στους επιστήμονες για ενδεχόμενη λήψη νέων μέτρων για τα ΜΜΜ.
Αν τα μέλη της κυβέρνησης, εκτός από ελικόπτερα, είχαν χρησιμοποιήσει έστω και μία φορά στη ζωή τους λεωφορείο ή τρένο, θα αντιλαμβάνονταν ότι οι αποφάσεις τους είναι εκτός πραγματικότητας και γίνονται πλέον επικίνδυνες.

 
23:00 | 30 Ιουλ. 2020


πηγη:https://tvxs.gr