Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 19 Φεβ 2021
Σεξουαλική κακοποίηση / Εισαγγελική παρέμβαση ύστερα από 15 ημέρες για τις καταγγελίες
Κλίκ για μεγέθυνση

 


 

Χρειάστηκαν ακριβώς δύο εβδομάδες από τη στιγμή που δημοσιοποιήθηκε για πρώτη φορά η καταγγελία για σεξουαλική κακοποίηση εναντίον του γνωστού πλέον σκηνοθέτη και ηθοποιού, ενώ στην υπόθεση προστίθενται σχεδόν καθημερινά νέα στοιχεία, για να κινηθεί εισαγγελική διαδικασία για την υπόθεση.

 

Χθες, ύστερα και από τηλεοπτική συνέντευξη που δόθηκε από άλλο νεαρό άτομο, το οποίο έχει ήδη υποβάλει μήνυση για σεξουαλική κακοποίησή του σε ηλικία 15 ετών από τον ίδιο άνθρωπο, ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Κ. Σπυρόπουλος κάλεσε τον πρόεδρο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών Σπ. Μπιμπίλα προκειμένου να συγκεντρώσει πληροφορίες σχετικά με την προανακριτική εξέταση που διεξάγει αναφορικά με τις καταγγελίες στον χώρο του θεάτρου.

Μέχρι χθες πάντως ο πρόεδρος του ΣΕΗ δήλωνε άγνοια για τον ακριβή λόγο για τον οποίον κλήθηκε από τον εισαγγελέα, καθώς ο ίδιος έχει ζητήσει να κατατίθενται στο σωματείο όλες οι σχετικές καταγγελίες. «Δεν γνωρίζω αν κλήθηκα για την υπόθεση Λιγνάδη και δεν θέλω να προτρέχω. Θα το μάθω τη Δευτέρα» δήλωσε σχετικά χθες ο κ. Μπιμπίλας.

Σε κάθε περίπτωση η καθυστέρηση με την οποία κινήθηκε η Δικαιοσύνη στην προκειμένη περίπτωση προκάλεσε αρκετές απορίες, δεδομένης της ταχύτητας εισαγγελικών παρεμβάσεων που έχουμε δει σε άλλες ήσσονος -ή και αμφιλεγόμενης- σημασίας υποθέσεις, αλλά και με την άμεση κίνηση των εισαγγελικών διαδικασιών στην περίπτωση της ιστιοπλόου Σοφίας Μπεκατώρου και τη δική της καταγγελία έναν μήνα πριν.

Τα ερωτήματα πολλαπλασιάζονται καθώς, πέραν των δύο γνωστών έως τώρα μηνύσεων που έχουν υποβληθεί (μία κατά του σκηνοθέτη και μία κατά του προσώπου που στην πρώτη καταγγελία εμφανίζεται ως τρίτο πρόσωπο που παρακολουθεί την κακοποίηση), μέσα σε αυτές τις 15 ημέρες έχουν δει το φως της δημοσιότητας μια σειρά ακόμα υποθέσεις, οι οποίες ρίχνουν βαριά τη σκιά τους στα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου από την κυβέρνηση της Ν.Δ. -και ο οποίος, αφού αρχικά διέψευσε ειρωνευόμενος ότι επρόκειτο να παραιτηθεί, εν συνεχεία παραιτήθηκε σε συνέχεια των καταγγελιών.

Συγκεκριμένα, δημοσιεύματα και καταγγελίες φέρουν τον ίδιο σκηνοθέτη να έχει απομακρυνθεί όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις φορές από την εργασία του, και πάντα για τον ίδιο λόγο: την παρενόχληση των μαθητών και σπουδαστών του, αγοριών και κοριτσιών.

 

Η πρώτη περίπτωση αφορά την Αρσάκειο Σχολή, σε μια υπόθεση που ανακινήθηκε πρόσφατα και εμπλέκει και άλλα γνωστά άτομα, η δεύτερη τον ιδιωτική δραματική σχολή  Ίασμος και η τρίτη -και αυτό είναι το πιο εντυπωσιακό- την ίδια τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Μάλιστα η τελευταία περίπτωση την εποχή που η σημερινή υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη ήταν η ίδια γενική γραμματέας του υπουργείου.

Γεννάται αμέσως το ερώτημα τι έκανε τόσο επιτακτικό τον διορισμό ενός ανθρώπου με τέτοιο παρελθόν στην καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου, και μάλιστα μετά την εσπευσμένη κατάργηση της προκήρυξης διαγωνισμού για την πλήρωση των θέσεων καλλιτεχνικού διευθυντή σε τέσσερις εποπτευόμενους οργανισμούς (Εθνικό Θέατρο, ΕΜΣΤ, Ελληνικό Φεστιβάλ, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης) το 2019, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και υπουργίας της Μυρσίνης Ζορμπά.

Το εντυπωσιακό είναι ότι η Λ. Μενδώνη, εν μέσω του σκανδάλου που ξέσπασε, διέρρεε προς τους δημοσιογράφους ότι γνώρισε τον Δημ. Λιγνάδη τρεις μέρες πριν από τον διορισμό του! Δήλωση που δεν μοιάζει αληθής, δεδομένης τόσο της συνύπαρξης της ίδιας κατά την προηγούμενη θητεία της στο υπουργείο μαζί του ως δραματικού δασκάλου στο Εθνικό, αλλά και της γνωστής στους καλλιτεχνικούς κύκλους γνωριμίας τους.

Η δήλωση αυτή μοιάζει περισσότερο με την ανάγκη να μη χρεωθεί η ίδια την επιλογή Λιγνάδη στο Εθνικό. Ποιος όμως είχε την ευθύνη αν όχι η υπουργός Πολιτισμού;

Τα βιαστικά και ασυνήθιστα δημόσια εύσημα από ισχυρούς ανθρώπους, που εμπλέκονταν στις παλιότερες ιστορίες, η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη κατά το τελευταίο ξέφρενο καλοκαίρι του για να παρακολουθήσει τις πρόβες τις παράστασης «Πέρσες» στο Εθνικό και εν συνεχεία η πολυδιαφημισμένη παρουσία του στην Επίδαυρο -όπου πήγε με πρωθυπουργικό ελικόπτερο- αλλά και ο διορισμός στενού συγγενικού προσώπου του στη διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου δείχνουν ίσως κατά πού στρεφόταν το δάκτυλο της κ. Μενδώνη.

Πηγη: https://www.avgi.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου