Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 24 Ιούλ 2021
Πλοίαρχοι: Στο λιμάνι της Σάμου δεν έχει φωτισμό και τα πλοία δένουν με φώτα αυτοκινήτων
Κλίκ για μεγέθυνση






Κατά την κορύφωση της τουριστικής περιόδου, οι πλοίαρχοι καταγράφουν με ανακοίνωσή τους τα σοβαρότατα προβλήματα στα λιμάνια της χώρας.




24.07.2021



Στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, τα προβλήματα που υπάρχουν στα λιμάνια είναι πολλά, αποτελώντας μάλιστα, μεγάλο κίνδυνο για το επιβατικό κοινό.

Όπως καταγράφει το topontiko.gr, πολλά λιμάνια ας πούμε, δεν έχουν αίθουσες αναμονής και τουαλέτες για τον κόσμο. Άλλα πάλι δεν έχουν δέστρες ενώ στο αποκορύφωμα είναι στο Βαθύ στη Σάμο όπου το λιμάνι δεν έχει φωτισμό και τα πλοία αναγκάζονται να δέσουν με τη βοήθεια των φώτων των αυτοκινήτων.

Τα διαχρονικά καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και καταγράφουν οι πλοίαρχοι στα λιμάνια όλης της Ελλάδας αναδεικνύονται μέσα από τη λεπτομερή καταγραφή τους, στην έκθεση που κατατέθηκε πριν από λίγες ημέρες στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και για λογαριασμό της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, από τον Πρόεδρός της, κάπτεν Μανώλη Τσικαλάκη.

Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, για το λιμάνι ενός εκ των πιο δημοφιλών νησιών του Αργοσαρωνικού, την Αίγινα, επισημαίνεται στην έκθεση των πλοιάρχων που χρειάζεται: «Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Δ-ΝΔ ανέμους. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης-καθαρισμός εισόδου από υπάρχοντες υφάλους ή σήμανση αυτών. Απαιτείται νέα χαρτογράφηση γιατί τα βυθίσματα δεν ανταποκρίνονται σε αρκετά σημεία της λιμενολεκάνης.» Επιπλέον στο ίδιο λιμάνι «λείπουν δέστρες (μπίντες) και οι προσκρουστήρες που υπάρχουν είναι ελαστικά αυτοκινήτων. Να ενισχυθεί η φωτοβολία του φανού του προβλήτα (χάνεται στα φώτα της πόλης). Επισκευή στις ράμπες καθώς υπάρχουν στρεβλωμένες προεξέχουσες μεταλλικές ράγες. Δεν υπάρχει αίθουσα αναμονής επιβατών και w.c.»

Για το λιμάνι στους Φούρνους τονίζεται πως: «Λόγω των έργων δημιουργίας νέου προβλήτα υπάρχει περιορισμός χώρου και αύξηση επικινδυνότητας για την ασφαλή πρόσδεση του πλοίου στην παλαιά προβλήτα. Επίσης κατά τη διάρκεια παραβολής του πλοίου παρατηρείται συνεχώς, να βρίσκονται ελλιμενισμένα Βόρεια και Νότια του προβλήτα μικρά αλιευτικά-τουριστικά-αναψυχής σκάφη δυσχαιρένοντας τις κινήσεις του πλοίου για την ασφαλή πρόσδεση του, θέτοντάς και αυτά σε κίνδυνο

Στα Μέθανα όμως το λιμάνι «δεν προστατεύεται από Α-ΒΑ ανέμους. Λείπουν χώροι υγιεινής και αίθουσα αναμονής. Ενίσχυση φωτοβολίας. Να τοποθετηθεί μια ακόμηδέστρα στο κεφάλι του προβλήτα. Τοποθέτηση προσκρουστήρων ενώ για την Κύθνο χρειάζονται «φωτοσήμανση βραχονησίδας Μεριχας. Προστασία του νέου προβλήτα από λιμενοβραχίονα (Δ-ΝΔ άνεμοι). Επισκευή προσκρουστήρων –Εκβάθυνση εσωτερικού λιμένα. Αίθουσα αναμονής – w.c.».

Ακόμη για το Βαθύ Σάμου αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι χρειάζεται εγκατάσταση φωτισμού στην προβλήτα, αφού «η προσέγγιση του πλοίου κατά τη διάρκεια της νύχτας πραγματοποιείται με τη βοήθεια φώτων αυτοκινήτων!».

Επίσης για τα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας οι καπετάνιοι ζητούν πέρα από την αποκατάσταση άλλων προβλημάτων και «αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμένος σε σχέση με την πρόσβαση μεταναστών οι οποίοι χωρίς την απαραίτητη φύλαξη εισέρχονται εντός του λιμένος επιδιώκοντας την παράνομη είσοδο τους στα πλοία μέσω των φορτηγών αυτοκινήτων κατά τη παραμονή αυτών στους προβλήτες σε διάφορα σημεία της καρότσας τους.»

Για το λιμάνι της Νάξου επισημαίνεται χαρακτηριστικά πως τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο, έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο-έξοδο-χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.»

Για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας τα μέλη της ΠΕΠΕΝ σημειώνουν, μεταξύ άλλων, πως: «Λόγω των έργων που εκτελούνται για να μεγαλώσει το λιμάνι, έχουν τοποθετηθεί σημαντήρες πολύ κοντά στην ευθυγράμμιση του πράσινου φανού εισόδου δυσχεραίνοντας την είσοδο των πλοίων ιδιαίτερα με νότιους άνεμους. Στην θέση πρόσδεσης Νο 106 λείπει ο προσκρουστήρας(μπαλόνι) ,με αποτέλεσμα να κινδυνεύει κατά την διαδικασία πρόσδεσης να χτυπήσει το πλοίο στην προβλήτα.»

Η ΠΕΠΕΝ αναφέρει πάντως ότι «το τελευταίο διάστημα γίνεται προσπάθεια βελτίωσης των λιμανιών μέσα από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων. Η γενική όμως εικόνα απαιτεί να δοθούν λύσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν».

Πηγή: www.rosa.gr
 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου