Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 01 Μάι 2021
Αποκαλυπτικά στοιχεία / Τα ψέματα Καραμανλή για τα λεωφορεία καταρρέουν
Κλίκ για μεγέθυνση

 



 

Δεν έχουν σταματημό τα ραπίσματα στον υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή μετά και τη νέα αποκάλυψη με τα προστατευτικά γάντια που προμηθεύθηκε η ΟΣΥ από εταιρεία επίπλων στις Σέρρες σε τιμές τέσσερις φορές πάνω από το κανονικό. Το νέο χαστούκι ακολουθεί τις συναπτές παταγώδεις αποτυχίες και τα ψέματα γύρω από τη διαχείριση της Covid-19 στα μέσα μεταφοράς, αφού είχαν προηγηθεί οι καθυστερήσεις και το προσωρινό μπλόκο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα 300 λεωφορεία με leasing που δεν διέθεταν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, η προμήθεια των πρώτων 40 εξ αυτών, από τα οποία τα μισά είχαν βλάβες, παράλληλα με τις σαθρές δικαιολογίες για τον αριθμό λεωφορείων που παρέλαβε και την ακύρωση του διαγωνισμού με τα 750 λεωφορεία, τον οποίο επέλεξε η κυβέρνηση να μην συνεχίσει τροποποιώντας τους όρους του.

 

Όμως, ως συνήθως, το ψέμα έχει κοντά ποδάρια και τα αδιαμφισβήτητα τεκμήρια που δημοσιεύει η ΑΥΓΗ για τον πραγματικό αριθμό λεωφορείων που παρέλαβε η ηγεσία του υπ. Μεταφορών, αλλά και το κείμενο της απόφασης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών για τα 750 λεωφορεία, διαψεύδουν με κρότο τον αρμόδιο υπουργό.

Τα λεωφορεία δεν ήταν ποτέ 850

Μία από τις πρώτες δικαιολογίες του κ. Καραμανλή για την τραγική κατάσταση στα μέσα μεταφοράς, με ανυπολόγιστες συνέπειες στη διασπορά της Covid-19, είναι ότι, τον Ιούλιο του 2019 που ήρθε στην κυβέρνηση, παρέλαβε μόλις 850 λεωφορεία. Δήλωση την οποία επιμένει να επαναλαμβάνει μέχρι σήμερα όπου βρεθεί και όπου σταθεί, αγνοώντας τεχνηέντως τα στοιχεία του ΟΑΣΑ / ΟΣΥ για τον αριθμό του στόλου, ο οποίος δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 1.050 λεωφορεία.

Ειδικότερα, στη σύμβαση με αριθμό 108/2020, που υπέγραψαν ο ΟΑΣΑ/ΟΣΥ για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, περιλαμβάνονται αναλυτικά και επίσημα στοιχεία σε σχέση με το συγκοινωνιακό έργο της ΟΣΥ 2015 - 2019. Στη σελίδα, λοιπόν, 69 της σύμβασης παρατίθενται αδιάψευστα στοιχεία ότι ο αριθμός των λεωφορείων δεν έπεσε ποτέ στα τέσσερα χρόνια κάτω από τα 1.050 λεωφορεία!

Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα της σύμβασης, το 2015 ο μέγιστος αριθμός των προγραμματισμένων λεωφορείων (τα λεωφορεία δηλαδή που εξέρχονται από τα αμαξοστάσια για τα δρομολόγια) ανερχόταν σε 1.177, το 2016 σε 1.153, το 2017 σε 1.134, το 2018 σε 1.063 ενώ το 2019 σε 1.050.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στη σύμβαση, την ίδια περίοδο ο αριθμός των τρόλεϊ παρουσιάζει μια ανεπαίσθητη σχεδόν μείωση, καθώς, από 169 το 2015 φτάνουν τα 166 το 2019.

Κατά συνέπεια, δεν υπάρχει πουθενά ο αριθμός των 850 λεωφορείων, τα οποία ισχυρίζεται ότι παρέλαβε ο κ. Καραμανλής!

Η Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών επέτρεψε τη συνέχιση του διαγωνισμού των 750 λεωφορείων

Μία ακόμη διάψευση του υπουργού Μεταφορών έρχεται από το ίδιο το κείμενο της απόφασης της Αρχής Εξέτασης Δικαστικών Προσφυγών, την οποία χρησιμοποίησε κατά το μέρος που τον συνέφερε ο κ. Καραμανλής, προκειμένου να επικαλεστεί ότι η Αρχή ήταν εκείνη που ακύρωσε τον διαγωνισμό με τα 750 λεωφορεία του ΣΥΡΙΖΑ και όχι η ίδια η κυβέρνηση.

Ωστόσο, στο απόσπασμα της απόφασης με αριθμό 858, 859/2019, που δημοσιεύει η ΑΥΓΗ, περιγράφεται ρητώς ότι η αναθέτουσα αρχή μπορούσε να τροποποιήσει τους επίμαχους όρους, που κρίθηκαν πλημμελείς, και να διεξαχθεί κανονικά ο διαγωνισμός. Συγκεκριμένα, ενώ η Αρχή απορρίπτει επιμέρους διατάξεις της προκήρυξης, που έχουν να κάνουν με αστοχίες σε σχέση με τις «αρχές ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζόμενων» και με «μέρος των τεχνικών προδιαγραφών», και ως εκ τούτου «θα πρέπει να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη διακήρυξη στο σύνολό της», εντούτοις αμέσως μετά περιγράφει ξεκάθαρα ότι: «Εκατέρωθεν νοείται ότι η αναθέτουσα Αρχή δύναται να τροποποιήσει τους επίμαχους όρους, κατά τρόπο με τον οποίο να καθίστανται νόμιμοι, σύμφωνα με το σκεπτικό της παρούσας, και, με την επιφύλαξη πλήρωσης των διατάξεων δημοσιότητας, ο διαγωνισμός να διεξαχθεί ως προβλέπει το λοιπό κανονιστικό πλαίσιο αυτού».

 

Η ηγεσία δηλαδή του υπουργείου Μεταφορών είχε τη δυνατότητα να τροποποιήσει τους επίμαχους όρους και να προχωρήσει κανονικά ο διαγωνισμός, ενισχύοντας άμεσα τον στόλο, με τις ευεργετικές συνέπειες που θα είχε αυτό για να την αντιμετώπιση του φαινομένου του συνωστισμού σήμερα.

Για να δώσουμε ένα παρόμοιο παράδειγμα, στο οποίο η κυβέρνηση έπραξε διαφορετικά, στην πρόσφατη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που μπλόκαρε τις συμβάσεις για την προμήθεια των 300 λεωφορείων με leasing, λόγω «ουσιωδών νομικών πλημμελειών» και για «μη προβλεπόμενους από την περί δημοσίων συμβάσεων νομοθεσία όρους υπέρ του αναδόχου», το υπουργείο Μεταφορών επέλεξε να αφαιρέσει / τροποποιήσει τους επίμαχους όρους. Πράγμα το οποίο έφερε κατόπιν την ανάκληση της απόρριψης, αν και εκκρεμεί η απάντηση του υπουργού στη Βουλή, μετά από τις ερωτήσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, για το αν όντως εφαρμόστηκαν στην πράξη στο σύνολό τους οι αλλαγές στο τμήμα των τεχνικών προδιαγραφών των λεωφορείων (πλευρικά παράθυρα).

ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ

Η ΟΣΥ, η αγορά μεταχειρισμένων αντί νέων λεωφορείων και τα υπερκοστολογημένα γάντια από «τας Σέρρας»

Ασταμάτητες οι γαλάζιες μπίζνες του υπουργείου Μεταφορών, που διευρύνει τη δραστηριότητά του από τα 40 ακατάλληλα ενοικιαζόμενα λεωφορεία που κοστίζουν ακριβότερα από την προμήθεια καινούργιων μέχρι τα υπερκοστολογημένα γάντια ατομικής προστασίας από επιχείρηση που εδρεύει -συμπτωματικά (;)- στην εκλογική περιφέρεια του υπουργού

 

Ο «δαίμονας» των λεωφορείων εξακολουθεί να καταδιώκει τον υπουργό Μεταφορών μέχρι σήμερα, καθώς, πέραν του φιάσκου με τα 40 πρώτα μεταχειρισμένα λεωφορεία, εκ των οποίων τα μισά παρουσίασαν βλάβες, σάλο προκάλεσε και η αποκάλυψη, από την ΑΥΓΗ, εγγράφου της ΟΣΥ, που παραδεχόταν πως με λίγα παραπάνω χρήματα το Δημόσιο θα μπορούσε να προμηθευτεί δικά του ασφαλή λεωφορεία. Πρόκειται για το έγγραφο του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΣΥ, που έλαβε το Ελεγκτικό Συνέδριο με αρ. πρωτ. ΕΣ 5725/8.2.2021, και στο οποίο αναφέρεται ότι η διενέργεια της προμήθειας των ανωτέρω λεωφορείων με βραχυχρόνια μίσθωση επιλέχθηκε καθώς «η τιμή ενός καινούργιου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000,00 ευρώ και, σε κάθε περίπτωση, το κόστος απόκτησης των λεωφορείων με μίσθωση είναι σημαντικά μικρότερο, ανά έτος χρήσης τους, αυτού της απόκτησης καινούργιων, λαμβανομένης υπόψη της σταδιακής απομείωσης της αξίας των τελευταίων».

Δηλαδή η ΟΣΥ παραδέχτηκε ότι με 61,5 εκατ. ευρώ θα μπορούσε να έχει ασφαλή και ιδιόκτητα καινούργια λεωφορεία, αντί των 300 μεταχειρισμένων, τα οποία αναμένουμε ακόμη πότε και σε τι κατάσταση θα κυκλοφορήσουν στο σύνολό τους.

Την ίδια στιγμή, νέο πονοκέφαλο προκαλεί στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών η αποκάλυψη της σκανδαλώδους αγοράς προστατευτικών γαντιών από την ΟΣΥ σε τιμές 4 φορές πάνω από το κανονικό από εταιρεία επίπλων που κατοικοεδρεύει στις... Σέρρες, εκλογική περιφέρεια του υπουργού Μεταφορών. Το θέμα ανέδειξαν οι τομεάρχες Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παππάς και Χρ. Γιαννούλης, οι οποίοι απέδειξαν με βάση έγγραφα της ΟΣΥ την υπερκοστολόγηση μέχρι και 4 φορές πάνω των γαντιών που προμηθεύτηκε από εταιρεία η οποία κατασκευάζει / εμπορεύεται έπιπλα και μόλις τον Ιούλιο 2020 είχε επεκτείνει το καταστατικό της για την εμπορία και ειδών - μέσων ατομικής προστασίας.

Ειδικότερα, στις 16 και 18 Μαρτίου 2020, η ΟΣΥ, με δύο αλλεπάλληλες παραγγελίες, προμηθεύτηκε 470 χιλιάδες γάντια προς 3 και 4 ευρώ την εκατοντάδα, αντίστοιχα, από εταιρεία στην Αθήνα. Λίγο αργότερα, η ΟΣΥ αποφασίζει να προχωρήσει σε νέα παραγγελία, αλλάζοντας όμως προμηθευτή. Και βρίσκει την ως άνω εταιρεία από τις Σέρρες, από την οποία προμηθεύεται: 12.000 κουτιά γάντια (των 100 τεμαχίων) προς 10 ευρώ το κουτί στις 4 Αυγούστου 2020, 16.000 κουτιά γάντια (των 100 τεμαχίων) προς 12,25 ευρώ το κουτί στις 13 Απριλίου 2021.

Έτσι λοιπόν, ενώ στην αρχή της πανδημίας, η ΟΣΥ αγόραζε γάντια σε κουτιά των 100 τεμαχίων με 3 ευρώ το κουτί, σήμερα, έναν χρόνο μετά, αγοράζει με 12 ευρώ το κουτί. Τέσσερις φορές ακριβότερα, δηλαδή...

πηγη: https://www.avgi.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου