Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 03 Σεπ 2021
Κυβέρνηση Μητσοτάκη / «Αγνοείται» ακόμη ο διαγωνισμός για τα 800 νέα λεωφορεία
Κλίκ για μεγέθυνση

 


 

Άγνωστη παραμένει η τύχη του περίφημου διαγωνισμού για την προμήθεια 800 νέων λεωφορείων, καθώς από τον περασμένο Μάρτιο, οπότε αναρτήθηκε στη διαβούλευση, ο διαγωνισμός δεν έχει βγει ακόμη στον αέρα, έξι μήνες μετά.

Μπορεί στα μέσα Ιουλίου, στη φιέστα που οργάνωσε το υπ. Μεταφορών με την πρώτη δοκιμαστική διαδρομή συγκεκριμένου ηλεκτροκίνητου λεωφορείου, ο Κ. Καραμανλής να δήλωνε ότι ο διαγωνισμός αναμένεται «να βγει στον αέρα Αύγουστο - Σεπτέμβριο», αλλά η αφερεγγυότητα των δηλώσεων του υπουργού είναι πλέον γνωστή, όπως αποδείχθηκε περίτρανα και με το φιάσκο της προμήθειας των 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων με λίζινγκ.

Εξάλλου, από τις 12 Μαρτίου, όταν αναρτήθηκε στη δημόσια διαβούλευση η διενέργεια του διαγωνισμού με τον τίτλο «Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης», μέχρι σήμερα, έξι μήνες μετά, δεν έχει δημοσιευθεί ακόμη και παραμένει κρίσιμο το ερώτημα γιατί τόσο καιρό μετά δεν έχει βγει στον αέρα.

Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια 800 λεωφορείων χαμηλών και μηδενικών ρύπων, το μείγμα των οποίων περιλαμβάνει ηλεκτρικά, φυσικού αερίου και υβριδικά λεωφορεία. Ειδικότερα ο διαγωνισμός, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 372 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), περιλαμβάνει την προμήθεια:

* 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m υβριδικής τεχνολογίας EURO VI.

* 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI.

* 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ.

* 300 απλών αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων 12m και των παρελκόμενων αυτών (φορτιστών βραδείας φόρτισης).

Η προμήθεια αυτή αποτελεί την πρώτη φάση της συνολικής αγοράς 1.300 καινούριων λεωφορείων, τα οποία θα δρομολογηθούν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Αξίζει να σημειώσουμε πως, σύμφωνα με τις πληροφορίες της Καθημερινής, στη δεύτερη φάση, που αναμένεται έως το τέλος του έτους, το υπ. Μεταφορών προσανατολίζεται στην αγορά εξ ολοκλήρου ηλεκτροκίνητων λεωφορείων. Ωστόσο, παρά τις επικοινωνιακές κορώνες του υπουργού Μεταφορών για τα «πράσινα» λεωφορεία, η πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή (σταθμοί, δομές φόρτισης κ.λπ.) για να υποδεχτεί τέτοιο αριθμό ηλεκτρικών λεωφορείων.

Μέχρι στιγμής τα τέσσερα - πέντε ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που έχουν περάσει δοκιμή δοκιμάστηκαν στην Αθήνα, είχαν μήκος 12 μέτρων, νέας τεχνολογίας, ενώ φόρτιζαν στο αμαξοστάσιο του Ρουφ με το σύστημα της αργής φόρτισης.

πηγη: https://www.avgi.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου