Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 15 Ιούν 2022
Τα «γρήγορα» τρένα αργούνε να φτάσουνε
Κλίκ για μεγέθυνση











ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ





15.06.2022, 15:43

 

 
Τον πρώτο μήνα της λειτουργίας τους οι πολυδιαφημισμένοι συρμοί ETR της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που υποτίθεται πως θα διήνυαν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, καταγράφουν σημαντικές καθυστερήσεις με ανάλογη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. ● Οι Ιταλοί της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αντί να αναλάβουν την ευθύνη, τη ρίχνουν στον δημόσιο ΟΣΕ.

Ενας μήνας συμπληρώνεται σήμερα από την πρώτη επίσημη εμφάνιση των «γρήγορων» τρένων ETR της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και ήδη καταγράφονται 6 δρομολόγια με σημαντικές καθυστερήσεις, ενώ ξεκίνησε και πόλεμος με τον ΟΣΕ για το ποιος φέρει την ευθύνη των προβλημάτων.

Οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατάφεραν να δρομολογήσουν τα ανακατασκευασμένα από τους ίδιους ETR (αρχική κατασκευή στη δεκαετία του ‘90) στις 15 Μαΐου 2022, ενώ η αρχική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να ξεκινήσουν στις 25 Μαρτίου 2021 για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση. Η ιταλική διοίκηση θέλησε να δώσει μεγάλη έμφαση στη συνέπεια και την αυξημένη ποιότητα των συγκεκριμένων τρένων, που δεν έλαβαν τελικά την ονομασία «Λευκό Βέλος», όπως αρχικά αναμενόταν.

Με τον τρόπο αυτό δικαιολόγησαν και το ιδιαίτερα αλμυρό εισιτήριο, που κοστίζει 55 ευρώ στη Β’ θέση (65 ευρώ στην Α’) για απλή διαδρομή και χωρίς έκπτωση στην επιστροφή, ενώ στα απλά Ιντερσίτι Αθηνών-Θεσσαλονίκης το κόστος είναι 43 ευρώ και 68,8 μετ’ επιστροφής. Στο μεταξύ, η διάρκεια του ταξιδιού στα ETR είναι ελάχιστα μικρότερη (κατά 15 λεπτά), ενώ τα απλά Ιντερσίτι πραγματοποιούν και περισσότερες στάσεις.

Το κόστος εισιτηρίου στα ETR σχολιάστηκε για ακόμη δύο λόγους: 1) Εχουν περιληφθεί ως «άγονες γραμμές» στη σύμβαση με την οποία το Δημόσιο επιδοτεί με 750 εκατομμύρια ευρώ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την επόμενη 15ετία, 2) το κόστος των εισιτηρίων καθορίζεται από το Δημόσιο, σύμφωνα με τη σύμβαση την οποία ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής υποτίθεται θα έφερνε στη Βουλή προς επικύρωση.

Το θέμα είναι όμως ότι τα προβλήματα με τα ETR ξεκίνησαν δυστυχώς από την πρώτη εβδομάδα. Οπως δημοσίευσε η «Εφ.Συν.», την Παρασκευή 20/5 το απογευματινό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη έφτασε με μεγάλη καθυστέρηση λόγω «αστοχίας συστήματος» και βραδυπορίας στο ταξίδι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναγκάστηκε να αποζημιώσει τους επιβάτες.

Προχθές Δευτέρα 13/6, ημέρα επιστροφής από την αργία του Αγίου Πνεύματος, πάλι το απογευματινό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη δεν ξεκίνησε ποτέ λόγω βλάβης. Οι εκατοντάδες επιβάτες υποχρεώθηκαν να κατέβουν και να επιβιβαστούν μετά από σχεδόν μία ώρα σε άλλο συρμό, ενώ διαμαρτύρονταν ότι χάνουν τις ανταποκρίσεις με άλλα δρομολόγια.

Ομως και χθες σημειώθηκε καθυστέρηση 44 λεπτών στο ίδιο δρομολόγιο. Αυτή τη φορά, σε αντίθεση με τις προηγούμενες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέδωσε επίσημη ενημέρωση προς τον Τύπο, τονίζοντας όμως ότι οφείλεται «σε κακοκαιρία και συσσώρευση υδάτων», δηλαδή σε προβλήματα υποδομής γραμμών και όχι τροχαίου υλικού. Με τον τρόπο αυτό, η «ιδιωτικοποιημένη» ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταβιβάζει την ευθύνη στον δημόσιο ΟΣΕ που είναι αρμόδιος για την υποδομή.

Ακριβά εισιτήρια

Οπως αναφέρουν εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο, εκτός από τα τρία προβληματικά δρομολόγια ETR που προαναφέραμε, υπήρξαν μέσα στον πρώτο μήνα ακόμη τρία με σημαντικές καθυστερήσεις. Το χειρότερο είναι ότι, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η συνέπεια των ETR και να δικαιολογηθεί το ακριβό εισιτήριο, παίρνουν απόλυτη προπορεία, δηλαδή άλλα δρομολόγια με κοινά τρένα καθυστερούν περισσότερο ή ενίοτε καταργούνται.

Εκφράζονται φόβοι ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει περισσότερο όταν αρχίσουν να ανεβαίνουν πολύ οι θερμοκρασίες. Η δοκιμασία θα είναι μεγάλη για τις μηχανές και τα συστήματα ψύξης-αερισμού, στον βαθμό μάλιστα που κάποιες μηχανές έλξης έχουν βγει εκτός λειτουργίας ύστερα από σύγκρουση με ζώα (αγελάδες, αγριογούρουνα) στη διάρκεια διαδρομών λόγω έλλειψης προσωπικού φύλαξης.

● Σαν να μην έφταναν τα κανονικά ζώα, το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας, το τουριστικό τρενάκι του Πηλίου συγκρούστηκε με όχημα τύπου τζιπ του οποίου ο οδηγός αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις σιδηροτροχιές αντί για τον δρόμο. Ευτυχώς, λόγω της μικρής ταχύτητας, το τρενάκι δεν υπέστη βλάβη, ενώ το τζιπ βρέθηκε στο πλαϊνό χαντάκι χωρίς να τραυματιστεί ο οδηγός.

πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2022 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου