Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 19 Μάρ 2023
Έγγραφα και εργαζόμενοι καταρρίπτουν το αφήγημα περί τηλεδιοίκησης στη Λάρισα
Κλίκ για μεγέθυνση












19.03.2023


Έγγραφα, σιδηροδρομικοί, αλλά και η ίδια η δήλωση δικτύου από τον ΟΣΕ για το 2023 καταρρίπτουν το κυβερνητικό αφήγημα σχετικά με τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα.

Πιο συγκεκριμένα το ethnos.gr αποκαλύπτει σειρά εγγράφων που πάνε ενάντια σε όσα έχει δηλώσει προς το παρών ο νέος Υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης. Συγκεκριμένα αναφέρει για τη Λάρισα ότι διαθέτει σηματοδότηση, αλλά όχι Κεντρική Διαχείριση Κυκλοφορίας, δηλαδή τηλεδιοίκηση.

Διευκρίνιζει μάλιστα ότι οι σιδηροδρομικοί διαχωρίζουν πλήρως την τηλεδιοίκηση από το τοπικό σύστημα χειρισμού, που πράγματι λειτουργεί στη Λάρισα και δίνει τη δυνατότητα αυτόματης χάραξης πορείας.

Το ρεπορτάζ της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Έθνους» αφήνει ακόμη πιο έκθετο τον κ. Γεραπετρίτη, που επέμενε χθες σε δηλώσεις του προς τις κάμερες ότι «το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα», καθώς αποκαλύπτει ότι ο υπουργός κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων κατέθεσε μόνο την πρώτη σελίδα του σχετικού πρωτοκόλλου.

Στις επόμενες όμως σελίδες, τις οποίες έχει εξασφαλίσει το «Εθνος» αναφορικά με τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας σημειώνεται πως «παρέχονται όλες οι σηματοτεχνικές διαδρομές εκτός των διαδρομών από τα φωτοσήματα εξόδου (ΛΑΡ 11, ΛΑΡ 13, ΛΑΡ 15) προς βορρά (προς Εμπορικό Λάρισας) λόγω προσωρινής απουσίας των σηματοτεχνικών πληροφοριών με τον Σ.Σ. Εμπορικού Λάρισας. Οι εργασίες αυτές θα ολοκληρωθούν στο εγγύς μέλλον.

Τα φωτοσήματα ΛΑΡ 11, ΛΑΡ13, ΛΑΡ15 θα παραμείνουν κλειστά (ερυθρό) και η κυκλοφορία μεταξύ Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Εμπορικού Λάρισας θα διεξάγεται σύμφωνα με τον Κανονισμό Κινήσεως – Μέρος Β΄».

Επίσης, προτείνει και την αντικατάσταση λόγω παλαιότητας του πίνακα χειρισμών: «Λόγω παλαιότητας και χρήσης του πίνακα χειρισμών του Σ.Σ. Λάρισας, προτείνεται από τον ΟΣΕ η αντικατάστασή του με νέο μωσαικό τύπου, εάν αυτό είναι δυνατόν μεσω της υπ΄αρ. 717/2014 σύμβασης».

Το δημοσίευμα αποκαλύπτει επίσης δύο έγγραφα απ’ τα οποία προκύπτει πως ούτε στο πρωτόκολλο παραλαβής ούτε στο εσωτερικό έγγραφο του ΟΣΕ δε γίνεται λόγος για σύστημα τηλεδιοίκησης καθώς το λεγόμενο σύστημα «τοπικού χειρισμού» που δίνει τη δυνατότητα χάραξης πορείας και «βλέπει» το σταθμό για περίπου 8,5 χλμ καμία σχέση δεν έχει με την τηλεδιοίκηση.

«Τηλεδιοίκηση σιδηροδρομικά είναι στο τελείωμα του σταθμού του Δομοκού έως και το Πλατύ. Αυτό είναι η τηλεδιοίκηση της Λάρισας. Στη Λάρισα αυτήν την στιγμή, το σύστημα τηλεδιοίκησης, κάποια κομμάτια λειτουργούν κάποια όχι, οι πίνακες δεν είναι σε λειτουργία. Αυτό που έχει η Λάρισα είναι τοπικός χειρισμός του σταθμού, δηλαδή έχει δύο χλμ. νότια προς την Αθήνα και άλλα 4 – 5 προς βόρεια, Θεσσαλονίκη» είπε σήμερα Κυριακή στο MEGA και στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι» ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ Νίκος Τσικαλάκης.

Όπως εξήγησε «μιλάμε για ένα σύστημα τοπικού χειρισμού στο επίπεδο των 10 – 11 χλμ. Σε αυτά τα 11 χλμ, το επίμαχο κλειδί που άλλαξε την πορεία της αμαξοστοιχίας είναι εντός του πίνακα αυτού, δηλαδή το βλέπει ο σταθμάρχης. Δηλαδή, αν παρακολουθούσε σωστά τον πίνακα θα καταλάβαινε ότι το τρένο έχει μπει στην γραμμή καθόδου».

«(…) Αυτό που είναι δεδομένο είναι ότι κάποιος έκανε λάθος και αντί να το βάλει στην ανόδου, το έβαλε στην καθόδου. Και αυτό το λάθος μπορεί να το κάνει μόνο ένας άνθρωπος, ο υπεύθυνος του χειρισμού, ο σταθμάρχης. Από την στιγμή που του μπήκε σε λάθος γραμμή, θα μπορούσε να το διορθώσει» ανέφερε για να καταλήξει λέγοντας ότι: «Αν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, και μετά τα 4 – 5 χλμ. θα το έβλεπε. (…) Το ανθρώπινο λάθος θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί».

Επιπλέον και χωρίς αυτά τα έγγραφα, αδιάσειστη απόδειξη της μη λειτουργίας της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα αποτελεί η ίδια η δήλωση δικτύου που υποχρεούται να κάνει ο ΟΣΕ ετησίως και είναι διεθνής υποχρέωση. Αυτή υποβάλλεται στην αρχή κάθε χρονιάς. Κατά συνέπεια υποβλήθηκε το 2023 άρα μετά την παράδοση της σηματοδότησης τον Νοέμβριο.

Στη δήλωση αυτή ο ΟΣΕ σημειώνει τα εξής: «Κεντρική διαχείριση κυκλοφορίας(«τηλεδιοίκηση») στο εθνικό δίκτυο γίνεται από τους Κεντρικούς Χειριστές (ΚΧ), οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι στα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ). Ο ΟΣΕ διαθέτει Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας στην Κόρινθο (προσωρινά σε αναστολή λειτουργίας), Αθήνα (προσωρινά σε αναστολή λειτουργίας), ΣΚΑ («Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών»), Λιανοκλάδι, Λάρισα και Θεσσαλονίκη (προσωρινά σε αναστολή λειτουργίας)».

Παράλληλα στο παράρτημα 2 της ίδιας δήλωσης ο μοναδικός σταθμός μεταξύ Παρνασσού και Τεμπών που σημειώνεται με σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας είναι αυτός στο Λιανοκλάδι και κανένας άλλος. Η Λάρισα (με τον αριθμό 66 στον πίνακα) φαίνεται ότι δεν έχει τηλεδιοίκηση, ενώ αντίθετα είναι σαφές πως διαθέτει σύστημα σηματοδότησης Φ.Η.Σ. (Φωτεινή Ηλεκτρική Σηματοδότηση).

Για το λόγο αυτό και ο ΟΣΕ στην ανακοίνωσή του της 6ης Μαρτίου δεν κάνει καμία αναφορά σε τηλεδιοίκηση επισημαίνοντας ότι μετά την καταστροφή της πυρκαγιάς του Ιουλίου του 2019: «Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».

Αλλά και πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ ξεκαθάριζε στο Action24 πως «δεν είναι τηλεδιοίκηση αυτό που λειτουργεί στη Λάρισα Προφανώς επειδή ο υπουργός είναι καινούργιος στο Υπουργείο αυτοί που έπρεπε να τον ενημερώσουν, δεν το έχουν κάνει σωστά. Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα θα ήταν από το Παλιοφάρσαλο έως το Πλατύ που σημαίνει ότι θα είχαν εικόνα του συμβάντος, πριν συμβεί εννοείται. Θα έβλεπαν ότι το τρένο είναι σε άλλη γραμμή. Τέτοια τεχνολογία δεν υπάρχει. Υπήρχε και καταστράφηκε. Αυτό που λειτουργεί στην Λάρισα και θα είχε εικόνα ο σταθμάρχης είναι ο τοπικός χειρισμός του σταθμού. Από τα 390 χλμ. οπτικό πεδίο έχει τα 7 χλμ. του σταθμού του. Ένα δύο χλμ. πριν, και τόσο και μετά.… δεν είναι τηλεδιοίκηση».

Αλλά και ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, διέψευσε τους ισχυρισμούς περί πλήρους λειτουργίας της τηλεδιοίκησης στο σταθμό της Λάρισας.«Το σύστημα αυτοματοποιημένης πορείας, δεν το χρησιμοποιούσαν στην γραμμή ανόδου γιατί είναι βραχυκυκλωμένο για πολύ καιρό. Δε γινόταν συντήρηση των φωτοσημάτων στην γραμμή ανόδου. Ήταν δύο κόκκινα φώτα που δεν είχε εντοπιστεί η κακοτεχνία. Δε θα μπορούσε κανείς να το βάλει, μόνο χειροκίνητα να γυρίσει τα κλειδιά» είπε ο κ. Αποστολέρης. «Δεν μπορώ να πω ψέματα, αυτό που μπορώ να πω είναι σίγουρο ότι η χάραξη στην γραμμή ανόδου είχε προβλήματα πάρα πολύ καιρό, ήταν βραχυκυκλωμένο μήνες το σύστημα» πρόσθεσε.



Πηγή: www.rosa.gr
 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου