Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 04 Μάι 2022
Παραίτηση-«χαστούκι» στελέχους της ΕΡΓΟΣΕ: Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, κακοδιαχείριση συμβάσεων – Έκθετοι Καραμανλής-Μητσοτάκης
Κλίκ για μεγέθυνση





Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, κακοδιαχείριση συμβάσεων, αλλά κυρίως κρίσιμα ζητήματα που άπτονται της ασφαλούς εκτέλεσης των σιδηροδρομικών δρομολογίων καταγγέλλει στην επιστολή παραίτησής του από την ΕΡΓΟΣΕ ο πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, Χρήστος Κατσιούλης.

Ο κ. Κατσιούλης, ο οποίος υπέβαλε την παραίτησή του στις 27 Απριλίου καταγγέλλει μεταξύ άλλων τη μη τήρηση των φυσικών αντικειμένων των συμβάσεων, γεγονός το οποίο επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στα έργα. Επιπλέον, μίλησε για τη δυνατότητα κίνησης αμαξοστοιχιών με ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα σε συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, το Οινόη – Τιθορέα, «χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».

Ο τέως πρόεδρος σημειώνει ότι στο παρελθόν είχε ενημερώσει τη διοίκηση της εταιρίας «για όλα τα τεχνικά θέματα που προκάλεσαν και προκαλούν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των συμβάσεων ανάταξης της σηματοδότησης 717/14 και ETCS επί γραμμής 10005/07», ενώ σε έγγραφό του προς τον Διευθυντή έργων είχε εκφράσει τη διαφωνία του με τα αναγραφόμενα στα πορίσματα του εμπειρογνώμονα «και τις αμφιβολίες μου για το πόσο ο ίδιος είναι γνώστης της λειτουργίας των καλωδιακών συστημάτων αλληλεξάρτησης σηματοδότησης (R.R.i.)».

Ο κ. Κατσιούλης προσθέτει ότι στα τμήματα γραμμής που τηρήθηκε το φυσικό αντικείμενο και συμμετείχε ο πάροχος δάνειας εμπειρίας της ανάταξης σηματοδότησης (Σ.717), η παρούσα επιτροπή, της οποίας ήταν πρόεδρος, ολοκλήρωσε το φυσικό αντικείμενο του ETCS επί γραμμής (Σ.10005), ήτοι στα τμήματα Πλατύ — Θεσσαλονίκη — Προμαχώνα, καθώς και στο τμήμα Οινόη — Χαλκίδα (ανατάχθηκε από τον ΟΣΕ).

Ο ίδιος τονίζει μάλιστα ότι η Ελλάδα έχει δεσμευτεί στην Ευρωπαική Ένωση για την αποπεράτωση του έργου της σηματοδότησης τον προσεχή Οκτώβριο ενώ η παράταση της σύμβασης ανάταξής της λήγει εντός του μήνα «χωρίς να έχει σημειωθεί πρόοδος στην εξέλιξή της».

Τα σημεία με τα οποία διαφωνεί και καταγγέλλει

  • Τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου υλοποίησης του ETCS στα τμήματα Αχαρνές – Οινόη, Δομοκός — Λάρισα και Λάρισα — Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις φωτοσημάτων.
  • Τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 με την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηματοδοτούμενων με ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάμενων συστημάτων αλληλεξάρτησης στους Σ. Σ.Τανάγρα, Ελεώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίαρτο, Αλαλκομενές, Λιβαδειά, Δαύλεια και την αντικατάστασή τους με ένα σύστημα αλληλεξάρτησης, διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής
    Την κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός — Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή ακόμα επιφέρει στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής
  • Τη μη τήρηση του συμβατικού αντικειμένου της σύμβασης 717 στο τμήμα Οινόη — Τιθορέα με την κατάργηση της συμβατικά προβλεπόμενης τμηματοποίησης της γραμμής και την αντικατάσταση των συμβατικά προβλεπόμενων κυκλώματων γραμμής με μετρητές αξόνων, διότι με την υλοποίηση του ETCS θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200Κm/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής’ με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων.
  • Τις δεσμεύσεις προς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ως προς την αποπεράτωση του ETCS τον Οκτώβριο του 2022, δεδομένου ότι η παράταση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης (Σ.717) λήγει το Μάιο του 2022, χωρίς να έχει σημειωθεί πρόοδος στην εξέλιξή της.

Την κακή κατάσταση του δικτύου είχε παραδεχτεί και ο υπουργός Υποδομών
Την ιδιαίτερα προβληματική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και την πλημμελή συντήρησή του είχε παραδεχτεί στη Βουλή από τις αρχές Μαρτίου και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή του ΜέΡΑ25, Σοφίας Σακοράφα σχετικά με τον κανονισμό για τα δικαιώματα των επιβατών και τις εξαιρέσεις που ισχύουν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο υπουργός είχε ομολογήσει ούτε λίγο ούτε πολύ ότι η ελληνική Πολιτεία «θυσίασε» τα δικαιώματα των επιβατών του σιδηροδρόμου προκειμένου να μην αναζητούνται αποζημιώσεις από την ιδιωτική εταιρία, η οποία ενδεχομένως θα τις μετακύλιε στον δημόσιο ΟΣΕ με την αιτιολογία της ευθύνης για την εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου την τελευταία 15ετία.

Ο κ. Καραμανλής είχε επιρρίψει τις ευθύνες για την πλειονότητα των καθυστερήσεων όχι στην εταιρία λειτουργίας του σιδηροδρόμου (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), αλλά στον ΟΣΕ: «Οι περισσότερες καθυστερήσεις που υπάρχουν δεν οφείλονται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά οφείλονται στον ΟΣΕ, δηλαδή σ΄αυτόν που είναι διαχειριστής της υποδομής. Αυτό συμβαίνει δυστυχώς διότι εδώ και 10 – 15 χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης δεν έχει πέσει επί της ουσίας ούτε 1 ευρώ στη συντήρηση του δικτύου. Αυτό λοιπόν έχει αλλάξει και έχουμε δρομολογήσει μια σειρά από έργα και ΣΔΙΤ για να μπορέσουμε να κάνουμε μία ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις. Εάν λοιπόν δεν είχαμε αυτήν την εξαίρεση τι θα γινόταν; Θα γινόταν το εξής: η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον τρόπο με τον οποίο έχει ιδιωτικοποιηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ έχει το δικαίωμα να πάει στον ΟΣΕ και να ζητήσει την αποζημίωση να την πληρώσει ο ΟΣΕ, δηλαδη τον διαχειριστή της υποδομής και η αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή αν γινόταν αυτό, ο ΟΣΕ δε θα μπορούσε να ανταποκριθεί, να καλύψει αυτό το κόστος».

-Διαβάστε επίσης: Νίκος Παππάς: «“Χωρίς σηματοδότηση και συστήματα ασφάλειας μεγάλο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου”, καταγγέλλει ο υπεύθυνος για την ασφάλεια των τρένων. Έκθετοι οι Μητσοτάκης – Καραμανλής από τις καταγγελίες για την τριετή πολιτική διάλυσης»

Πηγή: ethnos.gr / Μαρία Λιλιοπούλου


πηγη: https://thefaq.gr
 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου