Loading...

Κατηγορίες

Δευτέρα 14 Ιούν 2021
Press Cafe: Τι αριστούργημα το ντοκιμαντέρ «Εφτά Λεπτά Ψυχής»
Κλίκ για μεγέθυνση







14.06.2021, 15:52

 

 

Σας το προτείνω ανεπιφύλακτα: στην πλατφόρμα του Cinobo -εκεί βρίσκεται, αποκλειστικά- το ντοκιμαντέρ «Εφτά Λεπτά Ψυχής» του Πάνου Βλάχου. Αναφέρεται στην ιστορία του Σπύρου Λούη, ενός παιδιού που ήταν νερουλάς στο Μαρούσι και έγινε ο μεγάλος νικητής του Μαραθωνίου στους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, στην Αθήνα. Μια περίεργη νίκη, μια και ήταν ερασιτέχνης και όχι επαγγελματίας αθλητής, «ένα από τα πιο θρυλικά κατορθώματα στην ιστορία του παγκόσμιου αθλητισμού» που άφησε «τους πάντες άφωνους, προκαλώντας κύματα ενθουσιασμού, εντός και εκτός Ελλάδας».

Στο ντοκιμαντέρ βλέπουμε την ιστορία αυτή αλλά και την αμφισβήτηση της νίκης του, μια και πολλοί υποστηρίζουν πως ίσως «έκλεψε» στην πορεία, κάπου στο Πικέρμι. Δεύτερος νικητής του Μαραθωνίου αναδείχθηκε ο Χαρίλαος Βασιλάκος ο οποίος, όπως έλεγε, δεν είδε ποτέ κανέναν να τον ξεπερνάει. Αντιγράφω από το Wikipedia: «Κυρίως ευρωπαϊκές εφημερίδες της εποχής δημοσίευσαν άρθρα σκεπτικιστικά ως προς τις επιδόσεις του Σπύρου Λούη, ενώ η επιτροπή του αγώνα έκανε δεκτή ένσταση του Ούγγρου αθλητή Κέλνερ σύμφωνα με την οποία ο τρίτος κατά σειρά Μπελόκας ανέβηκε σε κάρο κατά τη διαδρομή. Ο Χαρίλαος Βασιλάκος, ο επίσημα δεύτερος νικητής, φέρεται να εξεπλάγη με τη νίκη του Σπύρου Λούη, καθώς δεν τον είδε να τον προσπερνάει (σύμφωνα με βιβλίο του Ντόναλντ Μακ Φέιλ), ωστόσο ουδέποτε εξέφρασε τις αντιρρήσεις του δημόσια».

Στο «Εφτά Λεπτά Ψυχής» («Seven Minutes of Soul»), που αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Πάνου Βλάχου, συνδέονται αριστοτεχνικά το χθες με το σήμερα. «Ο σκηνοθέτης διερευνά τις ακριβείς συνθήκες που οδήγησαν στο κατόρθωμα του Σπύρου Λούη, δοκιμάζει τον ίδιο του τον εαυτό σε αυτές και ρίχνει φως στους αφανείς ήρωες και στον πιο αμφιλεγόμενο Μαραθώνιο μέχρι σήμερα». Δεν θα σας πω φυσικά τι συμπέρασμα βγαίνει. Αν βγαίνει, δηλαδή.

Ο Πάνος Βλάχος είναι ηθοποιός και τραγουδοποιός. Εννοείται πως είναι και ο ίδιος δρομέας, ερασιτέχνης μεν αλλά πολύ παθιασμένος. Οσο για το τι ακριβώς σημαίνει το «Εφτά Λεπτά Ψυχής», θα το δείτε στο φιλμ και είναι πολύ συγκινητικό.

Σκηνοθεσία: Πάνος Βλάχος
Παραγωγή: Production House, Αλέξης Καπλάνης-Πάνος Μανωλίτσης, Πάνος Βλάχος
Μοντάζ: Δημήτρης Μάρης
Πρωτότυπη μουσική: Κώστας Χρηστίδης
Συμμετέχουν: Δημήτρης Θεοδωρακάκος, Γιάννης Κούρος, Χαρίλαος Βασιλάκος, Paco Borao, Dr. Yannis Pitsiladis
Αφήγηση: Αιμίλιος Χειλάκης, Νίκος Καλογερόπουλος, Πάνος Βλάχος

● Σας έχω ξαναπεί για το Cinobo. Συγγνώμη, αλλά το θεωρώ πολύ ανώτερο από το Netflix.

▶Αγαπημένο «Μονόγραμμα», όπως κάθε Δευτέρα

Ο Βαγγέλης Μουστάκας με τον παραγωγό Στέλιο Σγουράκη και τον σκηνοθέτη Μπάμπη Πλαϊτάκη

Ο γλύπτης Βαγγέλης Μουστάκας, με πολλά εμβληματικά έργα στο ενεργητικό του, αυτοβιογραφείται στο αποψινό «Μονόγραμμα» στην ΕΡΤ 2, στις 8 το βράδυ.

Γεννήθηκε στον Πειραιά. Ο πατέρας του, μηχανοδηγός, όταν πήρε τη θέση του μηχανοστασιάρχη στους σιδηρόδρομους των ΣΠΑΠ μετακόμισε με την οικογένειά του στους Μύλους Ναυπλίου. Ενας μηχανικός στο μηχανοστάσιο των ΣΠΑΠ τού έκανε δώρο ένα σφυρήλατο παιχνίδι, που το κατασκεύασε μπροστά του με ταπεινά υλικά. Ο μικρός παγιδεύτηκε στη γοητεία της δημιουργίας, στα πρώτα παιχνίδια με την ύλη.

Στη Σχολή Καλών Τεχνών πέρασε χωρίς καν φροντιστήριο και κατ’ ευθείαν στο πρώτο έτος. Ωστόσο ο πατέρας του τον προειδοποίησε ότι με αυτή την τέχνη θα ζήσει δύσκολα: «…βγάζει τη ζώνη του, ήταν ευτραφής, και μου λέει παιδί μου φόρεσέ την. Του λέω πατέρα δεν μπορώ να τη φορέσω, οι τρύπες, πρέπει να ανοίξω πολλές. Μου λέει άνοιξε, θα πεινάσεις παιδί μου… Οταν ήρθαν όμως τα βραβεία, όπως το 1ο βραβείο γλυπτικής στην Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, μαλάκωσε…».

Το μεγαλύτερο έργο που έχει κάνει σε μέγεθος και ιστορικά είναι πάρα πολύ σημαντικό, είναι το άγαλμα του Μεγαλέξανδρου καβάλα στον Βουκεφάλα, στη Θεσσαλονίκη, πριν από 40 χρόνια. Ενα άγαλμα 6 μέτρων και βάρους 5 τόνων. Το έργο αυτό το αγάπησε πολύ αλλά και τον δυσκόλεψε πολύ: «Εγώ δεν ήθελα να στήσω αυτό το θρυλικό άλογο να περπατάει ή να καλπάζει απλώς, εγώ το ήθελα να πετάει, να το στήσω στα δύο πόδια».

Παραγωγός Γιώργος Σγουράκης, σκηνοθεσία Μπάμπης Πλαϊτάκης, δημοσιογραφική επιμέλεια Ιωάννα Κολοβού, Αντώνης Εμιρζάς, φωτογραφία Μαίρη Γκόβα, ηχοληψία Λάμπρος Γόβατζης, μοντάζ Θανάσης Παπαθανασίου, διεύθυνση παραγωγής Στέλιος Σγουράκης.

▶H δημοσιογραφία στην «Αόρατη Πόλη»

Την τιμητική μας έχουμε στο αποψινό επεισόδιο της «Αόρατης Πόλης» του Kontra Channel, τα μεσάνυχτα ακριβώς. Οι Φοίβος Κλαυδιανός, Κυριάκος Δημάγγελος και Ιάσονας Σχινάς-Παπαδόπουλος ερευνούν τη δημοσιογραφία και την κρίση την οποία διέρχεται ο χώρος των ΜΜΕ. Αναγνωρισμένοι δημοσιογράφοι και διευθυντικά στελέχη μέσων ενημέρωσης, με χρόνια εμπειρίας στον χώρο και ειδικοί πολιτικοί επιστήμονες μιλούν για την αξιοπιστία των media στις μέρες μας και για τις σχέσεις που έχουν αυτά με τα κόμματα, τους πολιτικούς και τις κυβερνήσεις. Για το αν τα μέσα είναι οικονομικά βιώσιμα, αν υπάρχει πολυφωνία, αλλά και για τα social media που -όπως φαίνεται- στο μυαλό των πολιτών κερδίζουν έδαφος έναντι των παραδοσιακών ΜΜΕ.

Μιλούν: Ελενα Ακρίτα, Αναστασία Γιάμαλη, Μανώλης Κωττάκης, Μπάμπης Κούτρας, Πάσχος Μανδραβέλης, Γιώργος Μελιγγώνης, Τάσος Παππάς, Κωνσταντίνος Πουλής, Κωνσταντίνος Ρομποτής, Αγγελος Τσέκερης και Αρης Χατζηστεφάνου, αλλά και οι καθηγητές Φανή Κουντούρη, Δημήτρης Μπούκας και Γιώργος Πλειός.

▶ Οι απεργοσπάστες του ΣΚΑΪ

Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ κατήγγειλε την προηγούμενη Πέμπτη τους απεργοσπαστικούς μηχανισμούς και παρέπεμψε στο Πειθαρχικό Συμβούλιο δύο απεργοσπάστες δημοσιογράφους: τον γενικό διευθυντή Ενημέρωσης του ΣΚΑΪ Βασίλη Παπαδρόσο και τον δημοσιογράφο Νίκο Υποφάντη. Επίσης ζητεί τη διερεύνηση τυχόν άλλων υπευθύνων. Είναι κι άλλοι, εννοείται.

Η Ενωση αναφέρεται στη θλιβερή εξαίρεση του ΣΚΑΪ που έστησε απεργοσπαστικό μηχανισμό. «Εχουμε νέα κατηγορία απεργοσπαστών: τους υπερήφανους απεργοσπάστες», είπε ο Νίκος Χατζηνικολάου στον Real FM. «Πες με ειλικρίνεια, χαμήλωσε το βλέμμα σου, πες εκβιάστηκα από το αφεντικό μου και αναγκάστηκα να εργαστώ και μην το παίζεις υπερήφανος. Μη σηκώνεις και σημαία ενώ είσαι απεργοσπάστης. Μην παριστάνεις, δηλαδή, τον υπερήφανο απεργοσπάστη διότι δεν πείθεις κανέναν».
πηγη: https://www.efsyn.gr

 
Copyright © 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου