Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 21 Δεκ 2023
Επιβραβεύουν την Hellenic Train με 12 εκ ευρώ παραπάνω, την πρώτη χρονιά μετά τα Τέμπη! (ΕΓΓΡΑΦΑ)
Κλίκ για μεγέθυνση

 


«Bonus» 12 εκατ. ευρώ δίνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στην ιταλική εταιρεία Hellenic Train, για το 2022, πλην των 50 εκατ. κατ’ έτος που προβλέπεται ως πάγια αποζημίωση για τις άγονες γραμμές, χάρη στην περιβόητη αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση τον Απρίλιο του 2022 και την πρώτη χρονιά μετά το έγκλημα των Τεμπών, αδιαφορώντας προφανώς για το πως ακούγεται η απόφαση αυτή στους συγγενείς των 57 θυμάτων.

Μάλιστα, το Δημόσιο επιβαρύνεται με επιπλέον εκατομμύρια ευρώ, για μια χρονιά κατά την οποία λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών και της κακοκαιρίας «Daniel» διακόπηκαν για μεγάλο χρονικό διάστημα τα δρομολόγια.

 

Εκμεταλλευόμενη συγκεκριμένη διάταξη στη σύμβαση που προβλέπει ότι η Hellenic Train πρέπει να εξασφαλίζει ελάχιστο εγγυημένο κέρδος 2 εκατ. ευρώ μέσω της συνεισφοράς Υπηρεσιών Δημόσιας Υπηρεσίας -για τις οποίες θα επιδοτείται για 10+5 χρόνια με 50 εκατ. κατ’ έτος (σύνολο 750 εκατ. ευρώ)-, η ιταλική εταιρεία θα εισπράξει συνολικά 62 εκατ. ευρώ για το 2022. Η σχετική, μάλιστα, απόφαση δέσμευσης του ποσού του υπουργείου Μεταφορών δημοσιεύτηκε με ημερομηνία 18/12 στη Διαύγεια, όπου αναφέρεται ότι «εγκρίνουμε τη δέσμευση πίστωσης συνολικού ύψους “ΕΞΗΝΤΑ ΔΥΟ ΕΚΑΤΟΜMΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ” (62.000.000,00 €), για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης, σε βάρος της πίστωσης προϋπολογισμού εξόδων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ειδικού φορέα 1039-203-0000000 και αναλυτικού λογαριασμού 2520902001, οικονομικού έτους 2023, για την κάλυψη αποζημίωσης της σύμβασης ανάθεσης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της HELLENIC TRAIN (ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε), σύμφωνα με τον Ν. 4953/2022, για το έτος 2022».

Αξιοσημείωτο είναι ότι η ιταλική εταιρεία από την πλευρά της είχε δημοσιεύσει τις πλέον των 50 εκατ. αξιώσεις για αποζημίωση στις οικονομικές της καταστάσεις του 2022, καταγράφοντας σε αυτές υπερβάλλουσα συνεισφορά 15,07 εκατ. ευρώ στα έσοδά της προκειμένου να εξασφαλιστεί το ελάχιστο κέρδος των 2 εκατ. ευρώ. Τελικώς, μετά τις διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Μεταφορών, με το οποίο βρισκόταν σε διαβουλεύσεις για τη διευθέτηση των εκατέρωθεν χρεών, φαίνεται πως ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών κατάφερε να περικόψει… μόλις 3 εκατ. ευρώ! Πέρα από τη διαπίστωση ότι το ήδη τεράστιο ποσό των 750 εκατ. ευρώ στη 15ετία δύναται τελικά να φθάνει πολύ παραπάνω χάρη στις διατάξεις που υπέγραψε ο προκάτοχος του κ. Σταϊκούρα, Κ. Καραμανλής, προκύπτει ακόμη το μείζον ζήτημα του ύψους της τελικής αποζημίωσης του 2023 που θα επιβαρύνει το Δημόσιο. Κι αυτό ευλόγως προκύπτει, καθώς τη χρονιά που μας πέρασε λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών και της κακοκαιρίας «Daniel» διακόπηκαν για μεγάλο χρονικό διάστημα τα δρομολόγια.

Τι θα γίνει με τα χρέη της Hellenic Train προς το Δημόσιο
Μετά τη δέσμευση του ποσού αμείλικτο είναι πλέον το ερώτημα προς το υπουργείο Μεταφορών για το πού έκατσε η μπίλια της διαπραγμάτευσης για τη διευθέτηση των χρεών που έχει από την πλευρά της η ιταλική εταιρεία προς το Δημόσιο, δηλαδή προς τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ για τα τέλη χρήσης και τη μίσθωση τροχαίου υλικού. Εκτιμήσεις παραγόντων του σιδηροδρόμου με τους οποίους συνομίλησε η ΑΥΓΗ κάνουν λόγο για περίπου 120 εκατ. ευρώ το 2022 (80 εκατ. στον ΟΣΕ και 40 εκατ. στη ΓΑΙΑΟΣΕ, ποσά που αμφισβητεί η ιταλική εταιρεία), ωστόσο το υπουργείο Μεταφορών δεν έχει γνωστοποιήσει τα ακριβή ποσά.

ΠΗΓΗ: avgi.gr
από: https://thefaq.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου