Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 04 Απρ 2021
Το “ατόπημα” του στρατηγού με το casus belli
Κλίκ για μεγέθυνση





Οι προσπάθειες του Aρχηγού ΓΕΕΘΑ να εμπλακεί σε θέματα εξωτερικής πολιτικής και το “λεκτικό ατόπημα” που κανείς δεν διόρθωσε.

Όλο και πιο συχνές είναι τελευταία οι προσπάθειες του Aρχηγού ΓΕΕΘΑ στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου να εμπλακεί σε θέματα εξωτερικής πολιτικής.

Δεν είναι μόνο η απόπειρα που έκανε να επισκεφθεί τις ΗΠΑ και συνεπικουρούμενος από τον πρέσβη Τζέφρι Πάιατ έκλεισε ραντεβού με Αμερικανούς αξιωματούχους που εμπλέκονται σε θέματα εξωτερικής πολιτικής.

Το ταξίδι όπως ήδη γράψαμε ακυρώθηκε για αυτόν ακριβώς το λόγο. Ωστόσο φαίνεται ότι ο στρατηγός δεν το βάζει κάτω.

Μιλώντας χθες σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Αμερικανοελληνικό Ινστιτούτο (AHI) στην Ουάσιγκτον, άφησε άφωνους τους πάντες. Απαξιώνοντας πλήρως την επίσημη ελληνική εξωτερική πολιτική, σύμφωνα με τηλεγράφημα του ΑΠΕ, ο στρατηγός Φλώρος υποστήριξε ότι η απειλή του casus belli στην περίπτωση επέκτασης της ελληνικής αιγιαλίτιδας ζώνης στα 12 μίλια στο Αιγαίο, είναι μη σοβαρή. Πρόσθεσε δε, ότι η ελληνική κυβέρνηση επιφυλάσσεται να ασκήσει το νόμιμο κυριαρχικό δικαίωμά της όποτε επιθυμεί και όποτε κρίνει ότι είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή.

Η επίσημη ελληνική θέση για το τουρκικό casus belli, όπως περιγράφεται από τα επίσημα κείμενα υπογραμμίζει ότι η συμπεριφορά αυτή της Τουρκίας παραβιάζει κατάφωρα θεμελιώδεις αρχές του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών περί απαγόρευσης χρήσης ή απειλής χρήσης βίας (Άρθρο 2, παρ. 4), περί ειρηνικής επίλυσης (‘Αρθρο 2, παρ. 3) και περί καλής γειτονίας και ειρηνικής συνύπαρξης (Προοίμιο).

Παράλληλα, δυναμιτίζει τη συμμαχική σχέση που οφείλουν να έχουν κράτη που μετέχουν στην ίδια Συμμαχία και αντίκειται στις βασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται το ΝΑΤΟ (Άρθρα 1 και 2 του Ατλαντικού Συμφώνου).

Η άρση του casus belli έχει συμπεριληφθεί μεταξύ των βασικών κριτηρίων για την ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε., στο πλαίσιο της υποχρέωσής της για πλήρη σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου και της καλής γειτονίας που αποτελεί θεμέλια αρχή πάνω στην οποία έχει οικοδομηθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι αυτονόητο ότι ένα υποψήφιο προς ένταξη κράτος δεν είναι δυνατόν να απειλεί με πόλεμο άλλο κράτος και πολύ περισσότερο ένα μέλος της Ε.Ε. και μελλοντικό εταίρο.

Χαρακτηρίζοντας ο στρατηγός την απειλή ως “μη σοβαρή”, αφαιρεί ουσιαστικά επιχειρήματα από την χώρα μας και ακυρώνει πλήρως την ακολουθούμενη εξωτερική πολιτική.

Το θέμα βέβαια είναι εάν το έκανε εσκεμμένα ή είναι μέρος της πολεμικής ρητορικής ενός «κομάντο» που όμως μπορεί να προκαλέσει ζημιά στην εξωτερική πολιτική.

Η επίσημη θέση της Ελλάδας είναι ότι η άρση του casus belli είναι “αναγκαία προϋπόθεση για την ουσιαστική βελτίωση των ελληνο-τουρκικών σχέσεων. Οι προσπάθειες εξομάλυνσης των σημείων τριβής και ειρηνικής επίλυσης των διαφορών δεν μπορούν να ευοδωθούν υπό το κράτος απειλής πολέμου”.

Εάν το casus belli είναι όπως δηλώνει ο Έλληνας Αρχηγός ΓΕΕΘΑ “μη σοβαρή” απειλή, τότε παύει να υφίσταται και αυτή η προϋπόθεση, το μήνυμα που πηγαίνει στην Ευρώπη είναι ότι η Ελλάδα υποχωρεί από τις επίσημες θέσεις της και συνεπώς μπορεί να ανοίξει ο δρόμος ακόμα και για συγκυριαρχία (με διχοτόμηση) στο Αιγαίο, σχέδιο που προωθεί σταθερά η Γερμανία, προκειμένου να γίνει και εκμετάλλευση των όποιων ενεργειακών πηγών βρίσκονται στην περιοχή.

Το πιο ανησυχητικό είναι ότι ουδείς μέχρι αυτή τη στιγμή από πλευράς της κυβέρνησης έχει “διορθώσει” το “λεκτικό ατόπημα” του Έλληνα Αρχηγού ΓΕΕΘΑ. Μήπως τελικά λειτουργεί ως κερκόπορτα εξελίξεων;
 03/04/2021

πηγη: https://info-war.gr

 
© Copyright 2011 - 2021 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου