Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 12 Αύγ 2023
Το δίδυμο Μενδώνη – Παναγιωταρέα και η αντιπαράθεσή του με τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων
Κλίκ για μεγέθυνση














Του Γ. Γ.

Η είδηση, που δημιούργησε και πολιτικές παρεμβάσεις είναι γνωστή. Με την λογική Ζαγοριανάκου “Αποφασίζομεν και διατάσσομεν”, η υπουργός Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη εκδίδει διάταγμα με το οποίο «ανακαλείται η απόφαση βάσει της οποίας είχε παραχωρηθεί κτίριο επί της οδού Ερμού αρ. 134-136 προς το μη συνδικαλιστικό σωματείο του Αστικού Κώδικα, με την επωνυμία “Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων” (Σ.Ε.Α.)».

Σαν πρόσχημα χρησιμοποιείται το γεγονός ότι ο μαχητικός σύλλογος των Αρχαιολόγων παραχώρησε τον χώρο -ο οποίος του είχε δοθεί από το 1982 με υπουργική απόφαση που υπέγραφε η τότε υπουργός Πολιτισμού, Μελίνα Μερκούρη– σε 6 συλλογικότητες για να οργανώσουν εκδήλωση με τον τίτλο «Δικαιοσύνη στο έγκλημα της Πύλου».

Μια αυταρχική, πολιτική απόφαση – δίωξη που δεν το κρύβει ούτε το σκεπτικό που επικαλείται όταν αναφέρει: “εν γνώσει του Σ.Ε.Α., η εκδήλωση εντός δημοσίου ακινήτου-μνημείου, δεν συνδέονταν ούτε με τα επιστημονικά, εργασιακά και οικονομικά συμφέροντα των αρχαιολόγων-μελών του Σ.Ε.Α., ούτε με την αρχαιολογία, τις αρχαιότητες, τα μνημεία και την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, ούτε με τις επιστήμες, τις τέχνες και τις πολιτιστικές δράσεις, αλλά αφορούσε σε πρόσφατο πραγματικό περιστατικό, το οποίο είχε λάβει πολιτικές διαστάσεις, η δε εκδήλωση ελάμβανε συγκεκριμένη θέση επί του θέματος, όπως προέκυπτε ήδη από τον τίτλο αυτής”.

Αυτή η υπόθεση έχει πολύ παρασκήνιο και κακώς επικεντρώνεται, σε δημοσιεύματα, ότι αιτία γ’ αυτή την εξέλιξη είναι ένα ανακριβές άρθρο του γνωστού Γ. Παπαχρήστου, στα “Νέα”.

Ας τα πιάσουμε τα πράγματα απ’ την αρχή, παραθέτοντας πρώτα το “βιογραφικό” της υπουργού, όπως το παρουσίαζε ο Ι.Σ. Καριώτης, μέσα από την στήλη του στο Documento:

 Η Μενδώνη δεν είναι πια κάποια της προσκολλήσεως στο καθεστώς. Είναι η παλιτιστική του γκιλοτίνα. Εργαλείο και φόβητρο του καθεστώτος. Με λίγα λόγια, είναι -επιτέλους!- καθεστώς. 

Χρειάστηκε μεγάλο αγώνα για να καταλάβει την περίοπτη αυτή θέση πλάι στον Ηλιογάβαλο. Αγώνα αισθητικής αλλά και αναισθησίας. Αποκεφάλισε τα αρχαία της Εγνατίας στη Θεσσαλονίκη. Στάθηκε πλάι στον Λιγνάδη των παίδων εν καμίνω. Εδωσε την ευλογία της στη νομιμοποίηση της αρχαιοκαπηλίας. Τσιμέντωσε την Ακρόπολη. Και τσιμέντωσε επίσης κάθε αλήθεια για την τέχνη και τους ανθρώπους της. Οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος θα βρουν κάποτε κάτω από τόνους τσιμέντου το ανάγλυφό της αγκαλιά με την Παναγιωταρέα. Και την υπογραφή της κάτω από δεκάδες πράξεις δολοφονίας ανθρώπων, ιδεών και βέβαια του Πολιτισμού που ο Μητσοτάκης την έταξε να υπηρετεί.

Για τov δικό του πολιτισμό -με μικρό π- πρόκειται, αν δεν το καταλάβατε ή δεν σας αφήνουν να το καταλάβετε. Για τον πολιτισμό του Πλεύρη, του Βορίδη, του Αδωνη, του Πιερρακάκη και του Κοντολέοντα, που σκέπει ο Ηλιογάβαλος. Τον πολιτισμό που ηγερία του είναι η Μαρέβα και έργο του τα Zeus+Dione και το σπίτι του Βολταίρου, οι offshore και οι Μαλδίβες, οι πάπυροι του Παναμά και οι κρύπτες των πόθεν έσχες.

Η Μενδώνη είναι η άλλη πλευρά του Πάτση και του Μαραβέγια, η σιδηρά κυρία, το τσεκούρι, η λαιμητόμος πάντων των ανησυχιών και των ανήσυχων περί της τέχνης. Διότι η τέχνη, όπως έλεγαν οι συνταγματάρχες, είναι ελεύθερη, αρκεί να μην κάνει πολιτική.

Η Μενδώνη αμολήθηκε δυστυχώς από τον Μητσοτάκη να κάνει πολιτική. Να μην αφήσει τίποτε όρθιο στη δημιουργία και την ευαισθησία της αμφισβήτησης και της ανυπακοής – στην τέχνη, με δυο λόγια, που πάντα είναι επικίνδυνη για τα καθεστώτα. Να συνδράμει το καθεστώς στην επιβολή του γύψου, εκεί που φύτρωνε φλιοκούνι κι άγρια μέντα κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο. Να αποκεφαλίσει τα χρώματα και τους μύστες εν μέσω αλαλαγμών και φραγμών. Να δώσει με τη λαιμητόμο της στους καλλιτέχνες να καταλάβουν ότι πρέπει να καταλάβουν αυτό που η ίδια θέλει να καταλάβουν, αν θέλουν να τους καταλαβαίνει και να τους ανταμείβει.

Τι δεν καταλαβαίνετε, τέλος πάντων, με την Κυρία της Γκιλοτίνας;

Ας δούμε τώρα το παρασκήνιο αυτής της υπόθεσης που έχει μεγάλο παρελθόν. Οταν ανέλαβε η Λίνα Μενδώνη το υπουργείο Πολιτισμού ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανε ήταν να μας γνωστοποιήσει την είδηση ότι η Αννα Παναγιωταρέα αναλαμβάνει «Καθήκοντα Ειδικής Συμβούλου σε θέματα Επικοινωνίας, καθ’ υπέρβαση του οριζόμενου ανώτατου αριθμού ειδικών συμβούλων και συνεργατών, στο Πολιτικό Γραφείο της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού». Μιλάμε για το πρόσωπο με την γνωστή της προσφορά της στο κοινωνικό σύνολο σαν «υπεύθυνη τάφου» στην Αμφίπολη και το άτομο που σαν δημοσιογράφος υπηρέτησε πιστά την Νέα Δημοκρατία και γενικά σαν προσωπικότητα συγκεντρώνει όλα τα προσόντα μιας “άριστης” νεοδημοκράτισσας.

Και μια λεπτομέρεια: Η Ελένη Παναγιωταρέα, κόρη της συμβούλου της κ. Μενδώνη, ήταν υποψήφια ευρωβουλευτής με τη ΝΔ. Αφού δεν εκλέχτηκε, διορίστηκε αμέσως από την Ν.Δ στην Παγκόσμια Τράπεζα, με έδρα την Αμερική, με μηνιαίο μισθό 11.000 δολάρια 

Το δίδυμο, λοιπόν Παναγιωταρέα – Μενδώνη το μόνο που έχει να επιδείξει είναι τα  πολυτελή και  πολυδάπανα -με χρήματα του ελληνικού λαού φυσικά-  “ταξίδια αναψυχής” που έκανε με διάφορα προσχήματα, σε όλο τον κόσμο, δαπανώντας αστρονομικά ποσά, κάτι που σχολιάστηκε πλατιά από τον τύπο, αλλά και από χρήστες τους διαδικτύου.

Και εδώ να κάνουμε μια παρένθεση.

Η κυρία Παναγιωταρέα, μας λένε, προσφέρει τις υπηρεσίες της στην κ. Μενδώνη αμισθί και θα πληρώνεται μόνο τα οδοιπορικά της.
Είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα; Τυπικά ναι, στην ουσία; 

Οπως διαβάζουμε στο ΦΕΚ με απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η Αννα Παναγιωταρέα αναλαμβάνει «καθήκοντα Ειδικής Συμβούλου σε θέματα Επικοινωνίας στο Πολιτικό Γραφείο της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού».

Αυτό, απλά σημαίνει. ότι η Αννα Παναγιωταρέα θα είναι το πρόσωπο που θα έχει στην διάθεση του και θα διαθέτει, όπου αυτή νομίζει, τα τεράστια κονδύλια, που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Πολιτισμού για την διαφημιστική προβολή της χώρας μας. Από κει και πέρα τα συμπεράσματα δικά σας

Και μετά αυτή την εισαγωγή, ερχόμαστε τώρα να δούμε που κολλάνε τα παραπάνω με την απόφαση που έλαβε η Μενδώνη -πέρα απ’ την πολιτική της διάσταση- σε βάρος του Συλλόγου Αρχαιολόγων. Αφού η σχέση του διδύμου Μενδώνη – Παναγιωταρέα, είναι κάτι παραπάνω από αδελφική, είναι λογικό να έχουν και κοινούς αντιπάλους.

Η κ. Παναγιωταρέα έχει διαχρονικό μέτωπο με την πρόεδρο του Συλλόγου των Αρχαιολόγων, Δέσποινα Κουτσούμπα. Μάλιστα είναι μια αντιπαράθεση που έχει πάρει και δικαστικές διαστάσεις αφού η Παναγιωταρέα έχει καταθέσει πολυσέλιδη αγωγή σε βάρος της γνωστής αγωνίστριας της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς στην οποία την κατηγορεί για «συκοφαντική δυσφήμηση δια του Τύπου» η οποία της προκάλεσε «ηθική βλάβη», που για να επουλωθεί χρειάζεται το στέλεχος της ΑΝΤΑΡΣΥΑ να της καταβάλει 15.000 ευρώ μου. Τόσο την κοστολόγησε.

Τώρα με την ιστορία που έχει προκύψει μετά την παραχώρηση του χώρου του ΣΕΑ για την εκδήλωση με τον τίτλο «Δικαιοσύνη στο έγκλημα της Πύλου» θεώρησε η Μενδώνη ότι θα καταφέρει καίριο χτύπημα στην πρόεδρο του Συλλόγου Αρχαιολόγων και θα ικανοποιήσει την φίλη της Παναγιωταρέα.

(Αναγκαία διευκρίνηση: Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων έχει ένα πανέμορφο κτήριο στο οποίο στεγάζει τα γραφεία, τη βιβλιοθήκη, τον ξενώνα και τις δράσεις του, παραχωρημένο από το ΥΠΠΟ από το 1982. Το διαχειρίζεται με τα έσοδα από τις εισφορές των μελών του και τα λοιπά έσοδα που προβλέπει το καταστατικό του Συλλόγου. Δεν πρόκειται για κάποιο «προνόμιο» του Συλλόγου, καθώς αντίστοιχο κτίριο έχει παραχωρηθεί στην Ομοσπονδία ΠΟΕ ΥΠΠΟ, στο Κοινωνικό Πολύκεντρο της ΑΔΕΔΥ, στο Ίδρυμα Σαμαρά, στο Ίδρυμα Γεωργίου Παπανδρέου, στο Ίδρυμα Μητσοτάκη, στο Ίδρυμα Φλογαίτη κλπ, ).

Φυσικά με την μικροπρέπεια και την βαθιά φασιστική τους αντίληψη θα μείνουν. «Προφανώς και ο Σύλλογος δεν θα λογοκριθεί, ούτε θα αφήσει το κτίριο να δοθεί για εμπορευματικές χρήσεις», όπως γράφει η πρόεδρος του ΣΕΑ. Κι αυτό γιατί αυτή δεν είναι μια υπόθεση απλώς μιας συνδικαλιστικής συλλογικότητας. Τέτοιες βαθιά αντιδημοκρατικές αντιλήψεις θα βρουν απέναντι τους όλο τον κόσμο του κινήματος.

πηγη:http://vathikokkino.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου