Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 15 Απρ 2023
Σχολιάζοντας την επιλογή του Δ. Κουτσούμπα να δώσει συνέντευξη στον Δ. Δανίκα, την οποία και παραθέτουμε.
Κλίκ για μεγέθυνση











Του Γ.Γ.

Πριν πολλά χρόνια, το 1985, ο Χαρίλαος ρωτήθηκε από δημοσιογράφο γιατί το κόμμα συνεργάστηκε και προώθησε για βουλευτή, (οι εκλογές εκείνες είχαν διεξαχθεί με τη διαδικασία της λίστας), ένα πρόσωπο που στο παρελθόν, όσο βρισκόταν στο ΠΑΣΟΚ, -μιλάμε για τον Στάθη Παναγούλη-, είχε αναφερθεί υποτιμητικά για το κόμμα του. Ο τότε γ.γ του ΚΚΕ απάντησε με μια παροιμία: “Η εκκλησιά να’νε ορθόδοξη και κερί να ρθει ν ανάψει όποιος θέλει”.

Δεν ξέρω πόσο αρμόζει η λογική αυτή σε έναν κομμουνιστή ηγέτη. Μου είναι δύσκολο δηλαδή να καταλάβω γιατί ο Δημήτρης Κουτσούμπας δέχτηκε να δώσει συνέντευξη σε έναν πολιτικό γενίτσαρο ο οποίος με την αρθρογραφία του δεν παρουσιάζεται απλώς σαν αντιΚΚΕς, αλλά είναι ανοιχτά αντικομμουνιστής. (Είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα να ασκείς κριτική ή και πολεμική στις πολιτικές θέσεις του ΚΚΕ, με το να παρουσιάζεσαι ξεκάθαρα σαν αντικομμουνιστής). Και μιλάμε φυσικά για τον Δημήτρη Δανίκα στον οποίο ο Δ. Κουτσούμπας θεώρησε σκόπιμο να του παραχωρήσει συνέντευξη η οποία δημοσιεύεται στο “Πρώτο Θέμα”, που κυκλοφορεί και την οποία αναδημοσιεύουμε.

Φυσικά στον Περισσό γνωρίζουν καλύτερα από μένα τους τρόπους για να προπαγανδίσουν τις θέσεις του κόμματος τους. Απλώς θυμήθηκα τι απάντησε ένας σύντροφος καλλιτέχνης, πριν κάποια χρόνια, σε έναν πολύ “έγκυρο” δημοσιογράφο, όταν αυτός του ζήτησε να του κάνει αφιέρωμα στην τηλεοπτική του εκπομπή. (Αν μου το επιτρέψει θα δημοσιεύσω αυτή την ιστοριούλα. Εχει ενδιαφέρον).

Τέσπα. Ισως έχω τα κολλήματά μου και δίνω βαρύτητα σε θέματα που πιθανόν κάποιοι να τα θεωρούν ανούσια.

Πάμε να δούμε την τρισέλιδη συνέντευξη του Δ. Κουτσούμπα στον Δ. Δανίκα:

Τρία πράγματα με εντυπωσίασαν σε αυτή την πρόσφατη συνομιλία με τον Δημήτρη Κουτσουμπά. Είναι ο γενικά γραμματέας της Κ.Ε του ΚΚΕ. Αλλά όταν μιλάς μαζί του, όλοι οι τίτλοι και τα παράσημα εξαφανίζονται εν ριπή οφθαλμού. Τόσο ανθρώπινος και τόσο θερμός. Αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο, δεν κολώνει σε όποια ερώτηση, όσο προκλητική κι αν είναι. Και το τρίτο, η ταχύτατη προσαρμογή του στη σημερινή πραγματικότητα. Με άλλα λόγια, και με τρανς, και με γκέι, και lifestyle, και με πιστούς χριστιανούς. Και πάντα με την επανάσταση. Και το μικρόφωνο, όπως αποτύπωσε αυτή την κουβέντα πλησίον της θηριώδους κεφαλής του Λένιν, στο αίθριο του Σπιτιού του Λαού, στον Περισσό. Με τον σύντροφο πανέτοιμο να απαντήσει και να τοποθετηθεί και πάντα με τη γνωστή και αδιαπραγμάτευτη πολιτική γραμμή που περίπου λέει: Εμείς και ο ΣΥΡΙΖΑ δύο πράγματα εντελώς διαφορετικά και αντίθετα. Ούτε φλερτ, ούτε τίποτα. Το διαζύγιο πριν από τα στέφανα!

Σκηνή 1: 0 ΣΥΡΙΖΑ με το διεφθαρμένο σύστημα

  • Τι σημαίνει σήμερα ο όρος «Αριστερά»;

«Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για έναν όρο που έχει ταλαιπωρηθεί από πολλούς διαχρονικά – και στην Ελλάδα και διεθνώς. Ομως στη συνείδηση μεγάλου κομματιού του λαού μας, Αριστερά εξακολουθεί να σημαίνει πράγματα όπως αγωνιστικότητα, αλληλεγγύη, αγάπη για τους ανθρώπους του μόχθου. Σημαίνει να βλέπει τις δυνατότητες για πρόοδο που έχει δημιουργήσει η ανθρώπινη εργασία και σκέψη και να τις αντιστοιχίζει με την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού. Για παράδειγμα σημαίνει εναντίωση στην εργοδοτική εκμετάλλευση, σε κάθε άλλη μορφή εκμετάλλευσή ανθρώπου από άνθρωπο, εναντίωση στον ρατσισμό, στη μισαλλοδοξία. Να είσαι πάντα με τον αδύναμο, “να τρέμει από αγανάκτηση για κάθε αδικία”, που έλεγε και ο Τσε Γκεβάρα. Σημαίνει να είσαι με το πλευρό όλων των λαών του κόσμου και να εναντιώνεσαι σε αυτούς που τους μακελεύουν και τους καταπιέζουν για τα συμφέροντα κάποιων λίγων».

  • Είναι ο ΣΥΡΙΖΑ κόμμα αριστερό και προοδευτικό;

«Τι απ’ όλα τα παραπάνω που σου είπα σου θύμισε τον ΣΥΡΙΖΑ και τη διακυβέρνηση που άσκησε; Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει επιλέξει: Με τη σταθερότητα ενός διεφθαρμένου συστήματος, με τους “επενδυτέs”, με την ΕΕ, με το ΝΑΤΟ. Ολα μαζί, δυστυχώς, δεν γίνονται».

  • Γιατί αποκλείετε κάθε συνεργασία μαζί του;

«Μα πλέον το λένε και τα ίδια τα στελέχη του ότι τα προγράμματά μας είναι “μη συνθέσιμα”. Tους πήρε μια δεκαετία βέβαια μέχρι να το παραδεχτούν και τόσο καιρό κορόιδευαν αυτόν τον κόσμο που αισθάνεται αριστερός, ότι φταίμε εμείς που είμαστε °κολλημένοι” για το γεγονός ότι δεν τα βρίσκουμε. Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Να ξεκαθαρίσω, όμως, κάτι: το γεγονός ότι δεν συμπράττουμε σε μια αντιλαϊκή κυβέρνηση με τον ΣΥΡΙΖΑ ή κάποιο άλλο κόμμα του συστήματος δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε ανοιχτή την αγκαλιά μας σε λαϊκούς ανθρώπους, τίμιους αγωνιστές που πίστεψαν σε αυτά τα κόμματα στο παρελθόν, απογοητεύτηκαν και σήμερα βλέπουν την ελπίδα μόνο στο ΚΚΕ».

  • Στα ψηφοδέλτια του Κόμματος βλέπω κάποια ονόματα που στο παρελθόν είχαν ταυτιστεί με άλλα κόμματα.

«Δες για παράδειγμα την υποψηφιότητα της Κωνσταντίνας Κούνεβα στην A’ Αθήνας, που ήταν ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και η οποία έχει και τον ιδιαίτερο συμβολισμό της για τους αγώνες που έδωσε και όλα αυτά που τράβηξε, ή της Ασημίνας Ξηροτύρη στο Επικράτειας, που έχει υπάρξει νομάρχης Θεσσαλονίκης και βουλευτής του Συνασπισμού και της ΔΗΜΑΡ., ή άλλοι αγωνιστές που υπήρξαν και βoυλευτέs εκλεγμένοι με τον ΣΥΡΙΖΑ και τώρα βρίσκονται στα ψηφοδέλτια του ΚΚΕ».

Σκηνή 2: 0 μισθός των βουλευτών στο Κόμμα

  • Πολλοί λένε ότι το ΚΚΕ βολεύεται παίζοντας ρόλο αντιπολιτευτικό.

«Αυτοί που τα λένε αυτά, και εννοώ στελέχη άλλων πολιτικών δυνάμεων, θα άλλαζαν θέση μαζί μας; Aς έρθουν καμιά μέρα μαζί με τους κομμουνιστές να δουν πως είναι να συγκρούεσαι με τον εργοδότη σου, να σε στοχοποιούν, να θυσιάζει τον προσωπικό σου χρόνο για να τρέχεις όλη μέρα να σταματάς εξώσεις και πλειστηριασμούς, να είσαι δίπλα σε όποιον παλεύει. Και μάλιστα να μην έχεις κανένα οικονομικό όφελος απ’ αυτό, και να έχεις και χασούρα από πάνω σε πολλές περιπτώσεις, γιατί μπορεί να απολυθείς ή γιατί μπορεί να χρειαστεί να αφήσει μια ατομική ευκαιρία που σου παρουσιάζεται για να μείνεις πιστός στις αρχές σου. Αυτά κάνουν οι κομμουνιστές, αυτή είναι πρώτα απ’ όλα η αντιπολίτευση του ΚΚΕ και γι’ αυτό πρέπει να ενισχυθεί Και μέσα στη Βουλή, φυσικάL Δεν φαντάζομαι να λένε βολεμένους τους βουλευτές τον ΚΚΕ, που καταθέτουν όλο τους τον μισθό στο Κόμμα και ζουν όπως ο μέσος εργαζόμενος, τα κόμματα που τσακώνονται ποιανού η βίλα και η πισίνα είναι μεγαλύτερη».

  • Ισχυρίζονται ακόμα πως μια ενδεχόμενη κυβερνητική συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ θα αναγκάσει το ΚΚΕ να συμβιβαστεί και να υποχωρήσει από τις «άκαμπτες» θέσεις του, γι’ αυτό και το «όχι» σε κάθε συνεργασία κυβερνητική.

«Αν μπαίναμε σε οποιαδήποτε αντιλαϊκή κυβέρνηση, όχι απλά θα υποχωρούσαμε από ns θέσειs μas, αλλά θα γινόμασταν κάτι άλλο απ’ αυτό που είμαστε και απ’ αυτό που προσδοκούν από μας οι εργαζόμενοι που -ανεξάρτητα από επί μέρους διάφορές απαντάνε ότι το ΚΚΕ είναι το πιο αξιόπιστο κόμμα. Φαντάσου, για παράδειγμα, να είχαμε μπει στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ το 2015 και να είχε τώρα και τη δική μας “βούλα” η ιδιωτικοποίηση ms ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή η παράδοση των κόκκινων δανείων στα funds ή ο νόμος Κατρούγκαλου που πετσόκοψε τις συντάξεις.

Σκηνή 3: Ούτε μόνο για την απλή αναλογική σε κυβέρνηση

  • Με κανέναν;

«Εμείς θα είμαστε το μοναδικό αντίπαλο δέος απέναντι σε πποιαδήποτε αντιλαϊκή κυβέρνηση σχηματιστεί και θα είμαστε το μόνο στήριγμα για τον λαό που πρέπει από την επομένη κιόλας των εκλογών να βγει στο προσκήνιο πολύ πιο δυναμικά. Οσο πιο δυνατό είναι το ΚΚΕ και όσο πιο αδύναμη η επόμενη κυβέρνηση, τόσο πιο δυνατός θα είναι ο λαός. Και το χρειάζεται ένα πιο δυνατό το ΚΚΕ ο λαός μας, ειδικά με αυτά που έχουμε μπροστά μας. Βλέπεις τι γίνεται με τα “κανόνια” στις τράπεζες σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα γνωστά προβλήματα του καπιταλισμού, αλλά τα σπασμένα Θα πάνε να τα φορτώσουν πάλι στα γνωστά υποζύγια».

  • Κι αν προκύψει το ενδεχόμενο συνεργασiaς όλων των κομμάτων, πλην Νέας Δημοκρατίας, με το άθροισμα των 200 εδρών, δεν θα λάβετε μέρος σε μια κυβέρνηση ειδικού σκοπού για την ψήφιση μόνο τns απλής αναλογικής; Ούτε τότε;

«Εμείς είμαστε εδώ για να υπερψηφίσουμε την απλή αναλογική όποια κυβέρνηση κι αν τη φέρει, δεν χρειάζεται να μπούμε σε κυβέρνηση ειδικού σκοπού. Οπως υπερψηφίσαμε την κατάργηση του καλπονοθευτικού μπόνους των 50 εδρών όταν το έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ, ή την ψήφο στα 17, αλλά καταψηφίσαμε το όριο του 3% που διατηρήθηκε για να μπει ένα κόμμα στη Βουλή. Γιατί όταν λέμε απλή αναλογική, εννοούμε απλή αναλογική! As μη γελιόμαστε, όμως, δεν υπάρχει ενδεχόμενο να φτιαχτεί κυβέρνηση μόνο γι’ αυτό».

Σκηνή 4: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μεταλλαχθεί

  • Δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και τη Νέα Δημοκρατία;

«Υπάρχουν, αλλιώς Θα ήταν ένα κόμμα και όχι δύο. Εμείς δεν λέμε ότι είναι ίδιοι, λέμε ότι συμφωνούν στα βασικά, στα “χοντρά ”, σαν αυτά που σου έλεγα πιο πριν. Γι’ αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε τα μισά νομοσχέδια του Μητσοτάκη, όπως και το αντίστροφο πιο πριν. Από εκεί και πέρα, θα διαφωνήσουν και σε κάποια θέματα γιατί άλλος τα έχει καλύτερα -ξέρω γω- με κάποιους εφοπλιστές, άλλος με κάποιους βιομηχάνους ή τραπεζίτες. Οπωσδήποτε έχουν και διαφορετικές καταβολές, αν και σε μεγάλο βαθμό ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μετάλλαχθεί και οργανωτικά πλέον, έχει μαζέψει όλο το παλιό ΠΑΣΟΚ και πλέον μαζεύει και την καραμανλική Δεξιά, δεν είναι καν η “ανανεωτική Αριστερά” που λέγαμε κάποτε: Και ξέρεις πολύ καλά ότι αυτές οι μικροδιαφορές είναι αναζωογονητικέs για το δικομματικό σύστημα, γιατί τις μεγεθύνουν κιόλας και δείχνουν στον κόσμο μια εικόνα ότι είναι “η μέρα με τη νύχτα”, ώστε όταν απογοητεύεται από τον έναν να πηγαίνει στον άλλον και μετά πάλι πίσω, φτου κι απ’ την αρχή».

  • Για τον σκουριασμένο και άχρηστο κρατικό μηχανισμό μόνο οι κυβερνήσει φταίνε; Καμία απολύτως ευθύνη δεν έχουν εργατοπατέρες και γενικά αρκετοί δημόσιοι υπάλληλοι;

«Το πρώτο που φταίει είναι ότι αυτό εδώ το Kράτος είναι φτιαγμένο για να υπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα. Πρώτα απ’ όλα επιχειρηματικά συμφέροντα Δες πόσες συμβάσεις έγιναν και μετά πάγωσαν, ξαναξεκίνησαν, ακυρώθηκαν για να τρώνε και να ξανατρώνε οι εργολάβοι και αντί για τηλεδιοίκηση να παραδίδουν αέρα κοπανιστό. Αυτό το κράτος ήταν που έκανε τον ΟΣΕ κομματάκια και πούλησε το φιλέτο, το κερδοφόρο κομμάτι που έχει τα εισιτήρια στους ιδιώτες. Και κράτησε το ζημιογόνο κομμάτι των υποδομών, το οποίο το υποχρηματοδοτούσε κιόλας».

  • Και οι εργατοπατέρες;

«Υστερα, αυτό το κράτος, όλες οι κυβερνήσεις το χρησιμοποίησαν και για εξαγορά συνειδήσεων, για να δημιουργούν πελατειακές σχέσεις και με εργαζόμενους. Και οι εργατοπατέρες υπάρχουν, και εμείς είμαστε οι πρώτοι που τα βάζουμε με αυτούς και σε εταιρείες του Δημοσίου και στη ΓΣΕΕ, όπως γνωρίζουν και οι πέτρες σε αυτή τη χώρα, Οι άλλοι τούς ανακαλύπτουν όποτε τους βολεύει για να κρυφτούν πίσω από αυτούς. Οπότε, πάνω σε αυτό το έδαφος, είναι λογικό να διαμορφώνεται σε κάποιους και ένας συγκεκριμένος τρόπος σκέψης, μια λογική συνδιαλλαγής, βολέματος, ένας ωχαδερφισμός, πες το όπως θέλεις. Μαζί πάνε όλα αυτά».

  • Ο πρώτος και βασικός ένοχος φυσικά για την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών είναι η κυβέρνηση, όμως καμία ευθύνη, η παραμικρή και σε εκείνοι τους εργαζόμενοί στον ΟΣΕ, όπως ο σταθμάρχης ο επόπτης και ο κλειδούxos;

«Είναι φως φανάρι ότι υπάρχουν και ατομικές ευθύνες και ανθρώπινα λάθη, και η Δικαιοσύνη πρέπει να τα εντοπίσει και να αποφασίσει τις ποινές που αρμόζουν σε κάθε εμπλεκόμενο. Δεν το αμφισβητεί κανένας λογικός άνθρωπος αυτό, οπότε ας μην κουράζεται η κυβέρνηση να δίνει μια αντιπαράθεση με μια άποψη που δεν υπάρχει. Γιατί το κάνει; Για να κρύψει τις δικές ms ευθύνες. Και αυτό το σιγοντάρει και ο ΣΥΡΙΖΑ που λέει “ναι, ο σταθμάρχης φταίει, Oλα ήταν ρουσφέτι της Ν.Δ.” Το θέμα είναι τι μέτρα έχουν πάρει όλοι τους ώστε να μην μπορεί κανένα ανθρώπινο λάθος και καμία ανεύθυνη συμπεριφορά να οδηγεί σε 57 νεκρούς. Ημαρτον, δηλαδή, στο 2023 ζούμε».

Σκηνή 5: Οχι στην κρατικοποίηση, ναι στην κοινωνικοποίηση

  • 0 «κρατισμός», δηλαδή η κρατικοποίηση όλων των υπηρεσιών και των μηχανισμών, μπας και προκαλεί απώθηση σε μεγάλα τμήματα του πληθυσμού;

«Το σημερινό κράτος ο κόσμος το αποστρέφεται και έχει δίκιο γιατί είναι ένα Kράτος εχθρικό γι αυτόν. Γιατί τον κυνηγάει με φόρους, με πλειστηριασμούς, γιατί ψηφίζει νόμουs εναντίον του, γιατί έχει γραφειοκρατία εκεί που το βολεύει, αλλά λειτουργεί “fast track” σε άλλες περιπτώσεις, γιατί δεν κάνει αντιπλημμυρικά έργα, αντισεισμικά έργα στα σχολεία, γιατί δεν καθαρίζει τα δάση για να μην καίγονται και πάει λέγοντας. Εμεis δεν’ είμαστε με αυτό το Κράτος. Και δεν λέμε απλώς “κρατικοποίηση”, σαν αυτή που θα κάνει τώρα, όπως λέει, ο Μητσοτάκης με την ΕΥΔΑΠ, αλλά το νερό θα συνεχίσει να είναι εμπόρευμα. Λέμε “κοινωνικοποίηση”. Δηλαδή οι επιχειρήσεις, τα εργοστάσια, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τα ναυπηγεία, ο σιδηρόδρομος να ανήκουν στους ίδιους τους εργαζόμενους που τα δουλεύουν. Οχι με το να γίνουν οι εργαζόμενοι μέτοχοι, όπως λένε κάποιοι άλλοι, αλλά με το να περάσουν όλα αυτά στον έλεγχο ενός άλλου, γνήσια λαϊκού κράτους που πρέπει να φτιάξουμε εξαρχής, ενός κράτους και μιας εξουσίας των εργαζομένων».

Σκηνή 6: Γιατί τα ταβάνια πέφτουν; Δεν αξιολογήθηκαν;

  • Δεν πρέπει για τη σωστή και παραγωγική λειτουργία όλων των κρίκων της κρατικής μηχανής να αξιολογούνται οι εργαζόμενοι όλων των ρόλων και όλων των βαθμίδων;

«Το πρόβλημα δεν είναι η αξιολόγηση ως έννοια, αλλά η κακοποίησή της από τη σημερινή πολιτική και το αντιδραστικό περιεχόμενο που της δίνουν. Οι καθηγητές, για παράδειγμα, αξιολογούνται κάθε μέρα από τους μαθητές τους, τους γονείς, τους συναδέλφους, τον διευθυντή. To πρόβλημα ξέρεις ποιο είναι; Να σου ζητάει αυτό το κράτος να μπεις σε μια διαδικασία η οποία στην άλλη άκρη έχει διαθεσιμότητες, απολύσεις και μειώσεις μισθών, την ώρα που το ίδιο δεν σου έχει εξασφαλίσει ούτε τα απαραίτητα για να κάνεις καλά m δουλειά σου. Και, το κυριότερο, έχει κατηγοριοποίηση των σχολείων σε “καλά” και “κακά”. Αλήθεια, τα ταβάνια που πέφτουν σχεδόν κάθε μέρα στα σχολεία ms χώρας, γιατί πέφτουν; Επειδή δεν αΕιολογήθηκαν; Ή μήπως επειδή δεν δίνει το κράτος χρήματα για την εκπαίδευση επειδή το θεωρεί “κόστος” που δεν φέρνει άμεσο κέρδος».

  • Τι ακριβώς εννοεί το ΚΚΕ με τη φράση «όταν θελήσει ο λαός;». Μερικοί αυτή τη φράση την ερμηνεύουν ως «επανάσταση με τα όπλα», κάποιοι άλλοι ως γενική εξέγερση και καταστροφή.

«Οταν ο λαός θελήσει, θα βρει τον τρόπο να εκφράσει τη θέληση του, όπως τον έχουν βρει οι λαοί σε όλη την Ιστορία: Και τότε δεν θα τον σταματήσει τίποτα: Γιατί ξέρεις πολύ καλά ότι το παλιό κατεστημένο θα κάνει τα πάντα για να εμποδίσει τέτοιες ριζικές αλλαγές. Εμείς τη λέξη “επανάσταση” δεν τη φοβόμαστε και δηλώνουμε θαυμαστές και των επαναστάσεων που ανέτρεψαν τη φεουδαρχία και έφεραν τον καπιταλισμό σε κάθε χώρα, όπως η Γαλλική και η Ελληνική, και φυσικά των επαναστάσεων που έφεραν τον σοσιαλισμό για πρώτη φορά σε πολλές χώρες τον προηγούμενο αιώνα, όπως η Οκτωβριανή Επανάσταση στη Ρωσία ή η Κουβανική Επανάσταση και άλλες. Σίγουρα δεν πρόκειται για καταστροφή, αλλά για τη δημιουργία μιας πολύ πιο δίκαιης κοινωνίας και ενός καλύτερου κόσμου».

Σκηνή 7: Η Βρετανία εκτός Ε.Ε., η Φινλανδία στο ΝΑΤΟ

  • Με τις σημερινές διεθνείς συγκυρίες σε περίπτωση λαϊκής εξουσίας και έξωσης όλων των αμερικανικών βάσεων, αυτό δεν θα αποτελέσει πράξη εχθρική προς τους σημερινούς συμμάχους με αποτέλεσμα να βρεθεί απομονωμένη η μικρή Ελλάδα και, ακόμα χειρότερα, να προκληθεί θερμό πολεμικό επεισόδιο με την Τουρκία;

«Δεν μου λες, σήμερα που είμαστε με τα μπουνιά στο ΝΑΤΟ, δεν συμβαίνουν θερμά επεισόδια; Αυτά που έγιναν τον Φλεβάρη του 2020 στον Εβρο ή μετά, το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς, με το ερευνητικό πλοίο στην ελληνική υφαλοκρηπίδα, τι ήταν; Για να μην πάμε στην εισβολή στην Κύπρο που ήταν πόλεμος κανονικός. Οταν παίρνουμε τα τεθωρακισμένα από τα νησιά και τα στέλνουμε στον Ζελένσκι επειδή το ζητάει το ΝΑΤΟ, δεν αδυνατίζουμε απέναντι στον επιθετικό γείτονα; Οι αμερικανικές βάσεις που έχουν γεμίσει τη χώρα και χρησιμοποιούνται για να φεύγει πολεμικό υλικό του NATO προς τα πάνω, δεν θα γίνουν στόχος επίθεσης από το αντίπαλο στρατόπεδο αν γενικευτεί ο πόλεμος και γίνει και τυπικά και με τα όλα του πόλεμου ΝΑΤΟ – Pωσίας; Μιλάμε για ns πόλεις μας τώρα, ε; Τη Λάρισα, την Αλεξανδρούπολη, τα Χανιά».

  • Μα τότε θα απομονωθούμε εντελώς.

«Και να σου πω και για την απομόνωση. Οι κυρώσεις στη Ρωσία, στο Ιράν και σε άλλες χώρεs στις οποίες συμμετέχουμε ως μέλος του NATO και της ΕΕ δεν μας απομονώνουν από άλλους λαούs, με τους οποίους είχαμε και θα μπορούσαμε να έχουμε σχέσεις να αγοράζουν τα αγροτικά μας προϊόντα, να μας πουλάνε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, όσο δεν αξιοποιούμε τα δικά μας κοιτάσματα, να έρχονται για διακοπές στη χώρα μας και τόσα άλλα ακόμα; Επομένως, αυτά που περιγράφεις τα έχουμε και τώρα. Κοίταξε, εμείς δεν κοροϊδεύουμε κανέναν. Και ο δρόμος που προτείνουμε θα έχει δυσκολίες. Με τη διαφορά ότι θα είναι δυσκολίες σε έναν δρόμο που οδηγεί σε κάτι καλύτερο».

  • Για noλλούς μια τέτοια θέση ανεξαρτησίας και ουδετερότητας μοιάζει με μπουρλότο στα θεμέλια τns χώρας.

«Εμείς, πάντως, δεν επιδιώκουμε καμία απομόνωση ms χώρας, αν αυτό εννοείς. Ούτε “να βγούμε από την Ευρώπη”, όπως ακούω πολλές φορές να λένε, λες και θα πάρουμε m χώρα να την πάμε στην Αυστραλία. Η Ευρώπη υπήρχε και πριν από mv Ευρωπαϊκή Ενωση και θα υπάρχει και μετά. Για να καταλάβει κανείς τι λέει το ΚΚΕ πρέπει να σκεφτεί και λίγο τα πράγματα στην κίνησή τους, όχι στάσιμα. Δεν μπορεί, δηλαδή, στην Ελλάδα να συμβαίνουν κοσμοϊστορικές αλλαγές και γύρω-γύρω να μην “κουνιέται φύλλο”. Μήπως φανταζόταν κανείς πριν από 20 χρόνια ότι η Βρετανία θα έχει αποχωρήσει από την ΕΕ ή ότι θα έχει μπει στο ΝΑΤΟ η Φινλανδία, η οποία θεωρούνταν ο ορισμός της “ουδετερότητας”; Τα πράγματα αλλάζουν λοιπόν. Το θέμα είναι να βάλουν την σφραγίδα τoυς αλλαγές οι λαοί και να μη σέρνονται πίσω από άλλα συμφέροντα που τις καθορίζουν σήμερα».

  • Η αποδέσμευση ακούγεται καλά στ’ αυτιά, η πραγματικότητα όμως μοιάζει με εφιάλτη.

«Εμείς θα επιδιώκουμε ισότιμη συνεργασία με όλες τις γειτονικές χώρες όπως και με άλλες χώρεs και μόνο η αποδέσμευσή μας από τις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες που συμμετέχουμε σήμερα θα μας επιτρέψει να το κάνουμε».

Σκηνή 8: Η σκιά του υπαρκτού

  • Αφού λοιπόν, το σύστημα είναι εχθρικό προς τους πολλούς και αφού η φτωχοποίηση είναι «αθεράπευτη» και συστηματική, γιατί τα ποσοστά του Κόμματος παραμένουν μονοψήφια;

«Θα μου επιτρέψει την παρατήρηση ότι αυτή δεν είναι ερώτηση για προεκλογική περίοδο. Σε πέντε βδομάδες ο λαός θα πάει στην κάλπη και θα έχει m δυνατότητα να μας δώσει ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό και πολύ περισσότερες έδρες στη Βουλή. Αυτό τον καλούμε να κάνει, όχι γιατί μας το χρωστάει ή σαν επιβράβευση για τον αγώνα που κάνουμε, αλλά γιατί αυτή η δύναμη θα επιστρέφει στον ίδιο. Και όλα δείχνουν ότι το ΚΚΕ θα βγει αρκετά δυναμωμένο. Το εισπράττουμε και στον δρόμο που γυρίζουμε κάθε μέρα, το καταγράφουν και οι δημοσκοπήσεις, όση αξία πρέπει να τους δίνουμε. Σε μία από αυτές, μάλιστα, όπως προείπα, έκαναν ένα ενδιαφέρον ερώτημα “ποιο κόμμα θεωρείτε το πιο αξιόπιστο” και το ΚΚΕ ήρθε πρώτο. Ε, ας πάμε και στις κάλπες με αυτό το κριτήριο μια φορά, έτσι για αλλαγή».

  • Mπας και η ανάμνηση του υπαρκτού σοσιαλισμού εξακολουθεί να ρίχνει βαριά τη σκιά του στις επιλογές κυρίως των μαζών;

«Μια σκιά υπάρχει σίγουρα. Δεν ξέρω όμως αν είναι τόσο η σκιά της ανάμνησή ή της απουσίας. Σίγουρα υπήρξαν σοβαρά προβλήματα και λάθη στην πορεία οικοδόμησης του σοσιαλισμού στη Σοβιετική Ενωση και σε άλλες χώρες σίγουρα σε πολλούς υπάρχει ως “ανάμνηση” και μια διαστρεβλωμένη εικόνα, γιατί έχουν χυθεί και τόνοι μελανιού για αντικομμουνιστική προπαγάνδα. Αλλά αυτό που κυρίως βαραίνει είναι η σκέψη ότι “ο σοσιαλισμός υπήρχε και δεν υπάρχει σήμερα, οπότε μάλλον απέτυχε”. Δεν υπάρχει amos ο “φάρος” που είχαμε τότε και μπορούσαμε να λέμε στον κόσμο “κοίτα, εκεί έχουν αυτά τα δικαιώματα, μπορούμε κι εδώ να τα κατακτήσουμε αν παλέψουμε σε αυτή την κατεύθυνση”. Γι’ αυτό εμείς έχουμε ξεκινήσει εδώ και χρόνια μια τεράστια προσπάθεια και τη συνεχίζουμε για να μελετήσουμε και να εντοπίσουμε τις αιτίες που είχαμε αυτή την κατάληξη. Ολα τα στοιχεία μας οδηγούν σε ένα βασικό συμπέρασμα: ότι δεν ήταν τελικά ο σοσιαλισμός αυτός που απέτυχε; αλλά η προσπάθεια να λυθούν προβλήματα του σοσιαλισμού με “συνταγές” του καπιταλισμού».

Σκηνή 9: Μιλάμε κοινή γλώσσα

  • Πώς εξηγείται αυτή η αντίφαση ανάμεσα σε μια θλιβερή και αντιλαϊκή πραγματικότητα και στην πλειοψηφική πριμοδότηση όλων αυτών των «αστικών» κομμάτων που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο υπηρετούν το σύστημα;

«Το σύστημα έχει στη διάθεσή του πολλούς τρόπους για να εκβιάζει τους εργαζόμενους. Από το “αν απεργήσεις θα απολυθείς” μέχρι το “ψήφισε για να έχουμε σταθερή κυβέρνηση, αλλιώς θα μπούμε σε περιπέτειες” ή το “ψήφισε αυτόν για να μη βγει ο άλλος”. Εχει την εξουσία και το φτιάχνει το παιχνίδι με τους δικούς του όρους, πώς θα το κάνουμε; Μήπως νομίζεις ότι ο εργαζόμενος που δουλεύει δέκα ώρες τη μέρα, τρώει δυο ώρες στα μέσα μεταφοράς και μετά έχει να φροντίσει και το σπίτι και τα παιδιά του, προλαβαίνει να ενημερωθεί για τις εξελίξεις και τις θέσεις των κομμάτων; Ο,τι προλάβει να αρπάξει από τους τίτλους που σκρολάρει στο κινητό και εκεί ξέρεις ότι είναι λίγο δύσκολο να πέσει πάνω στη δική μας άποψη, παρόλο που το προσπαθούμε».

  • Και κάτι σχετικά με την εμφάνισή σας στο Παρίσι, αν ξαναπηγαίνατε θα απευθυνόσασταν στα γαλλικά;

«Γιατί να το αλλάξω, καλά δεν πήγε την πρώτη φορά; Λες οι Γάλλοι εργάτες να προτιμούν να τoυς μιλήσω αγγλικά ή ιταλικά; Για να σου απαντήσω σοβαρά; αυτό που μετράει για εμάς είναι ότι μπορούμε και μιλάμε στη γλώσσα των εργαζομένων που αγωνίζονται ενάντια σε μια αντιλαϊκή πολιτική, η οποία είναι κοινή σε όλη την ΕΕ. και όχι μόνο. Γι αυτό πήγαμε και στη Γαλλία και μας υποδέχτηκαν πολύ εγκάρδια και θα πάμε και σε άλλες χώρες στην πρώτη ευκαιρία. Κάποιοι άλλοι, που χαιρέτησαν τη νίκη του Μακράν στη Γαλλία ή των σοσιαλδημοκρατών στη Γερμανία, δεν ξέρω τι θα βρουν να τους πουν αν πάνε».

Επίλογος: Ο παππούς μου ήταν ιερέας

  • Η θέση του ΚΚΕ, η δική σας θέση για το θέμα της Χρυσής Αυγής.

«Εμείς από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι το ζήτημα αυτό, η αντιμετώπιση του φασισμού, του ναζισμού και των εγκλημάτων τους δεν γίνεται με νομοθετικά ρυθμίσεις. Η ουσιαστική απάντηση πρέπει να δοθεί από τον ίδιο τον λαό. Αλλο να μιλάς, να διαφωτίζεις, να ενημερώνεις τον ελληνικό λαό, να επιλύεις προβλήματα του και να αντιμετωπίζεις και τον φασισμό».

  • Είστε εναντίον δηλαδή.

«Ναι, ψηφίσαμε κατά, γιατί δεν λύνεται. Χώρια που χρειάστηκε τρεις συνεχείς τροπολογίες να φέρει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Και δεν το έκανε βέβαια, όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, από ανικανότητα ή επειδή της ξέφυγαν ζητήματα, νομίζω απ’ από την αρχή ήταν λάθος το θέμα. Οχτώ χρόνια πέρασαν και δεν έχει ακόμα τελεσιδικήσει η απόφαση για την εγκληματική οργάνωση της Χρυσής Αυγής. Γιατί αν είχε τελεσιδικήσει η απόφαση στο Εφετείο -γιατί εκκρεμεί το Εφετείο εδώ και οκτώ χρόνια ή έστω τον προηγούμενο χρόνο- δεν χρειαζόταν καμία νομοθετική ρύθμιση. Απλά δεν θα ήταν υποψήφιος ο Κασιδιάρης, δεν θα μπορούσαν να κατέβουν οι φασίστεs, οι εγκληματίες στην εκλογική μάχη. Και γι’ αυτό 8 χρόνια τώρα ευθύνεται και ο ΣΥΡΙΖΑ που ήταν πριν και η Νέα Δημοκρατία τα τελευταία 4 χρόνια. Οκτώ χρόνια, τέσσερα ο ένας, τέσσερα ο άλλος. Και κρατάνε σε εκκρεμότητα αυτό το ζήτημα. Παρότι εμείς είχαμε κάνει προτάσεις στη Βουλή, τους είχαμε συγκεκριμένα ζητήσει, αφού ακούσαμε και τις Ενώσεις Δικαστών και Εισαγγελέων που ζητούσαν ενίσχυση και σε κτίρια που θα γίνονταν οι διεργασίες και σε προσωπικό που έλειπε γιατί γι’ αυτό καθυστερεί και παίρνει αναβολή. Και δεν τα κάνανε αυτά τα πράγματα».

  • Και μια τελευταία ερώτηση. Εάν εγώ είμαι χριστιανός, μπορώ να είμαι μέλος του KKΕ;

«Βέβαια, έχουμε μέλη μας που είναι χριστιανοί».

  • Αν είμαι ομοφυλόφιλος

«Ναι, έχουμε επίσης Εμείς είμαστε ενάντια σε όλη αυτή την ομοφοβία που υπάρχει, Λένε το ΚΚΕ ομοφοβικό κόμμα, αλλά καλύτερα να διαβάσεις m συνέντευξή μου στο Antivirus. για το τι λέμε πραγματικά -και όχι τι λένε ότι λέμε εμείς- για τα άτομα με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό, για ομοφυλόφιλους για τρανς».

  • Είναι αλήθεια ότι ο παππούς ήταν ιερέας;

«Ναι, είναι Ο παππούς μου ο Δημήτρης Κουτσούμπας, που έχω το όνομά του, ο πατέρας του πατέρα μου δηλαδή, ήταν ιερέας στο χωριό Βελεσιώτες Δομοκού, ιερέας και δάσκαλος του χωριού. Ηταν οργανωμένος στην Αντίσταση, στο ΕΑΜ. Ηταν υπεύθυνος Εθνικής Αλληλεγγύης για την επαρχία Δομοκού και πιάστηκε σε μπλόκο που έγινε στο χωριό, την ημέρα του Αγίου Αντωνίου, από τους Γερμανούς. Μετά από προδοσία πρέπει να έγινε, κάποιος με κουκούλα εκεί τους κατέδωσε. Μαζί με άλλους χωριανούς ο παπάς, ο παππούς μου δηλαδή, και ο θείος μου – ο γιos του. Τη μέρα του Αγίου Αντωνίου.
Μάλιστα από την εκκλησία τους πήραν, τους πήγαν στην πλατεία όπου ήταν μαζεμένο όλο το χωριό, με τους Γερμανοί)s, και μετά τους πήγαν στη Λαμία, στην Γκεστάπο. Tous βασάνισαν περίπου για τρεις μήνες, μετά τους πήγαν στις φυλακές τns Aμφισσας και από εκεί τους εκτέλεσαν σε αντίποινα στη θέση Πασχάλη, έξω από το χωριό Χρυσός της Φωκίδας. Εκεί υπάρχει μνημείο».

πηγη:http://vathikokkino.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου