Το ισχυρό της ένστικτο την έσωσε από το Ολοκαύτωμα, το πάθος της την οδήγησε στην Αμερική όπου έχτισε τη δική της αυτοκρατορία, τα πορνοσινεμά της Times Square τη δεκαετία του ’70.
Η σκηνοθέτις Βάλερυ Κοντάκου μιλάει στο tvxs για την πολυτάραχη ζωή της Τσέλσι Γουίλσον, την οποία ονόμασε «Βασίλισσα της Νέας Υόρκης» (Queen of the Deuce) στο ομώνυμο βραβευμένο ντοκιμαντέρ που απολαύσαμε στο 23ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και ξεκινάει το ταξίδι στις αίθουσες της Αθήνας (Παρασκευή 31 Μαρτίου & Παρασκευή 7 Απριλίου στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ) και της Θεσσαλονίκης (Από τις 6 έως και τις 12 Απριλίου, καθημερινά στην Αίθουσα Σταύρος Τορνές στο Λιμάνι).
Στην απολαυστική ταινία παρακολουθούμε πώς μια λεσβία Ελληνοεβραία, κατόρθωσε να εγκαταλείψει τη Θεσσαλονίκη λίγο πριν από την επέλαση των ναζί, για να χρηματοδοτήσει την πιο φιλόδοξη ταινία του Νίκου Κούνδουρου, να αναδείξει τις ταινίες του Άντι Γουόρχολ και να στήσει μια παντοδύναμη βιομηχανία πορνό στη Νέα Υόρκη, παίζοντας τη ζωή στα δάχτυλα. Κάνοντας μπίζνες με ένα τσιγάρο στο χέρι, παίζοντας χαρτιά έχοντας τριγύρω της σακούλες με χαρτονομίσματα, ερωμένες, εγγόνια διάσημους αμερικανούς και καλά φυλαγμένα μυστικά.
Πως προέκυψε η ιδέα να κάνετε το ντοκιμαντέρ; Πώς και πότε μάθατε για την ιστορία της Chelly Wilson;
Την ιστορία της Chelly την ήξερα από μικρή γιατί ήταν φίλη της μητέρας μου. Η Chelly πάντα ήταν γνώριμη φυσιογνωμία στην οικογένεια μου. Την ταινία την ξεκίνησα επισήμως το 2018 όταν γνώρισα τον συγγραφέα Χρήστο Αστερίου στη ΝΥ που μου είπε ότι έκανε έρευνα για την Ελληνική ομογένεια της ΝΥ.
Εγώ, κάνοντας την έξυπνη, του λέω, με πονηρό βλέμμα, δεν ξέρεις την πιο συναρπαστική Ελληνίδα της ομογένειας. Και μου λέει, μήπως εvνoείς τη Chelly;
Έτσι κατάλαβα ότι έφτασε η στιγμή να βάλω μπρος.
Φαίνεται ότι κινηματογραφείτε την ταινία αρκετά χρόνια, πόσο διήρκησαν τα γυρίσματα και πότε καταλάβατε ότι ολοκληρώθηκε;
Μην ξεχνάτε ότι προέκυψε και το lockdown ενδιάμεσα. Το πιο χρονοβόρο ήταν η έρευνα για το αρχειακό υλικό. Πέρα από τα οικογενειακά home videos, η ταινία έχει αρκετό υλικό εποχής, κι αυτό ήταν πολύ πιο απαιτητικό. Προσπαθήσαμε να βρούμε εικόνες και βίντεο που δεν θα είχαν ξαναδεί οι θεατές. Επίσης, δεν ήταν εύκολο να πάρουμε άδεια χρήσης για τις ταινίες πορνό γιατί δεν είναι επισήμως αρχειοθετημένες και συνήθως περνάνε από τη μία εταιρεία στην άλλη, μέχρι που τα ίχνη τους χάνονται στο χρόνο. Τέλος, το animation ήταν φυσικά χρονοβόρο γιατί είναι μια κοπιώδης διαδικασία και είχαμε μια ολόκληρη ομάδα, με επικεφαλής την animator Abhilasha Dewan, που δούλεψε πολύ σκληρά σε αυτό το κομμάτι. Έκανε όμως τεράστια διαφορά στην ταινία.
Τι σας γοήτευσε περισσότερο στην περίπτωσή της;
Η σπιρτάδα της και το γεγονός ότι ποτέ δεν άφηνε καμία ευκαιρία να πάει χαμένη. Η περίπτωσή της είναι αρκετά περίπλοκη, ήταν ανακατεμένη σε κάθε είδους επιχείρηση, αλλά έπρεπε να κάνουμε κάποιες επιλογές για τι θα συμπεριλαμβάναμε στην ταινία, αλλιώς δεν θα τελειώναμε ποτέ. Ταυτόχρονα, είχε πολύ αυξημένο ένστικτο επιβίωσης, που τελικά την έσωσε από το Ολοκαύτωμα, σε αντίθεση με την υπόλοιπη οικογένειά της.
Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο;
Μάλλον τα πάντα, αλλά όπως κάθε μητέρα, όταν είσαι στο τοκετό, λες ποτέ ξανά! Όταν βλέπεις το μωρό, τα ξεχνάς όλα.
Υπάρχουν στοιχεία που αποφασίσατε να μην συμπεριλάβετε στο ντοκιμαντέρ και γιατί;
Όπως ανέφερα και παραπάνω, η ζωή της Chelly Wilson θα μπορούσε άνετα να γίνει limited series. Ήταν μια από τις πρώτες γυναίκες που οδήγησε αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Άνοιξε μια από τις πρώτες επιχειρήσεις ψυγείων, φέρνοντας την τεχνολογία από το Παρίσι, την οποία μετά πούλησε στους αδελφούς Λαμπρόπουλους. Και πολλά, πολλά ακόμη. Προτίμησα όμως να μεταχειριστώ αυτά που θα έλεγαν τη δική μου ιστορία για την Chelly.
Πόσο ταμπού ήταν το θέμα της ενασχόλησής της για την ελληνική κοινότητα στις ΗΠΑ; Είχε τελικά εχθρούς ή ανθρώπους που την περιθωριοποίησαν;
Ήταν συμπαθής στην Ελληνική κοινότητα γιατί για πολλά χρόνια τους πρόσφερε μια επαφή με την Ελληνική λαϊκή διασκέδαση μέσω των Ελληνικών ταινιών που έδειχνε. Προξενούσε ένα μίγμα φόβου και δέους σε όσους την ήξεραν προσωπικά, με μια μεγάλη δόση χιούμορ. Ήταν πολύ δραστήρια στην ντόπια κοινότητα και είχε βοηθήσει πολύ κόσμο με χαρτιά, δουλειά, λεφτά. Συνέχεια περιστοιχιζόταν από ανθρώπους που ήθελαν κάτι από αυτήν, και συνήθως τους το έδινε.
Τα παιδιά της ανακάλυψαν πράγματα που δεν γνώριζαν χάρη στην έρευνά σας;
Δεν ανακάλυψαν κάτι εντελώς καινούργιο, αλλά σίγουρα ξεκαθαρίστηκαν ορισμένα στοιχεία που δεν τους είχε εξηγήσει πλήρως η Chelly. Όπως είπε και η κόρη της Chelly, η Bondi, "Everything was on a need-to-know basis". Και σίγουρα ξεκαθάρισαν και οι ίδιοι τα συναισθήματά τους απέναντί της, μέσα από τη διαδικασία της ανάσυρσης αναμνήσεων και την ανάδειξη του προσωπικού τους αρχείου. Νομίζω ότι σε κάθε οικογένεια υπάρχουν γκρίζες περιοχές που ζουν για πάντα θαμμένες μέσα μας. Ελπίζω μέσα από αυτή την ταινία να την αγάπησαν ακόμα περισσότερο.
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης (Queen of the Deuce) trailer GR subs from Exile Films on Vimeo.
πηγη: https://tvxs.gr