Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 09 Ιούν 2021
Αλήθειες αλλά και ανακρίβειες στη συνέντευξη του αγαπητού συναδέλφου Κώστα Φέρρη
Κλίκ για μεγέθυνση



Κώστας Φέρρης





09.06.2021, 15:29

 

 

Διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον τη συνέντευξη του αγαπητού μου συναδέλφου Κώστα Φέρρη στην «Εφημερίδα των Συντακτών» της 5-6/6/21. Δυστυχώς μεταξύ των άξιων λόγων του και παρά τις αγνές του προθέσεις, αναφέρονται κάποιες ανακρίβειες σχετικά με τις οποίες θεωρώ καθήκον μου απέναντι στους αναγνώστες της «Εφημερίδας των Συντακτών» να αποκαταστήσω την αλήθεια. Συγκεκριμένα θεωρώ ανακριβείς τις ακόλουθες διατυπώσεις:

  • τη διατύπωση ότι το Δ.Σ. υπό την προεδρία του κ. Λουκάκου παρέλαβε μια κόλαση σε οικονομικό και διοικητικό επίπεδο
  • τη διατύπωση ότι για πρώτη φορά εκπονήθηκε κανονισμός λειτουργίας του ΕΚΚ επί προεδρίας του κ. Λουκάκου
  • τη διατύπωση ότι δεν είχε γίνει καμία ενέργεια προηγουμένως για τη διαφύλαξη της περιουσίας του ΕΚΚ.

Η συνέντευξη του Κώστα Φέρρη στην «Εφημερίδα των Συντακτών» (5-6/6/2021)

Για αποκατάσταση της αλήθειας και μόνο λοιπόν, αναφέρω ότι το Δ.Σ., στο οποίο είχα την τιμή να προεδρεύω, παραιτήθηκε οριστικά στις 24/7/2019 -αφού είχε ήδη υποβάλει από τις 9/7/2019 την παραίτησή του στη διάθεση της νέας υπουργού- καταθέτοντας στην κυρία Μενδώνη δύο υπομνήματα:

Α. Το ένα είχε υπογραφεί από το Δ.Σ. και αναφερόταν στα πεπραγμένα μας μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονταν τα ακόλουθα:

● εκπόνηση κανονισμού λειτουργίας (παράγραφος 1).

● θέσπιση κανόνων δεοντολογίας ύστερα από απόφαση Δ.Σ. για τη διαφανή και έννομη λειτουργία του ΕΚΚ (παράγραφος 2) στους οποίους οριζόταν το ασυμβίβαστο των μελών επιτροπών κρίσεως.

● διασφάλιση οικονομικής ευρωστίας του ΕΚΚ (παράγραφος 3) μέσω της εξασφάλισης 4.000.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από τα οποία είχαν εισπραχθεί 300.000 και τα επόμενα θα εισπράττονταν σε βάθος τριετίας. Τα χρήματα αυτά αφορούσαν αποκλειστικά τη χρηματοδότηση παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών και όχι γενικά ή άλλα έξοδα του ΕΚΚ τα οποία καλύπτονται από την κρατική επιχορήγηση του ΥΠΠΟΑ.

Σημειωτέον ότι το Διοικητικό μας Συμβούλιο στη σύντομη θητεία του των τριών μηνών κατάφερε και να εξασφαλίσει τα χρήματα αυτά και να εγκρίνει χρηματοδοτήσεις ταινιών συνολικού ύψους 1.770.000 ευρώ.

● ενέργειες για την προστασία της περιουσίας του ΕΚΚ η οποία συνιστά μέρος της νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς (άρθρο 7), για τις οποίες είχε ήδη εξασφαλιστεί από προηγούμενη διοίκηση του ΕΚΚ, επί υπουργίας Λυδίας Κονιόρδου και Μυρσίνης Ζορμπά, ποσό 890.000 ευρώ πάλι από το ΠΔΕ. Ιδιαίτερη μέριμνα λάβαμε για τα αρνητικά των ελληνικών ταινιών που άλλα στοιβάζονταν σε ακατάλληλες αποθήκες μετά το κλείσιμο κινηματογραφικών εργαστηρίων και άλλα φυλάσσονταν με καταβολή σχετικού οικονομικού τιμήματος από το ΕΚΚ σε χώρο της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, ο οποίος πληρούσε κάποιες αλλά όχι όλες τις προδιαγραφές για τη σωστή φύλαξη των αρνητικών.

Κλιμάκιο του Δ.Σ. και στελεχών του ΕΚΚ επισκεφθήκαμε τον χώρο της ταινιοθήκης, ελέγξαμε τις συνθήκες και έγιναν βελτιώσεις. Επίσης εκπονήσαμε τεχνική μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία χώρου φύλαξης νεγκατίφ με σύγχρονες προδιαγραφές σε χώρο του ΕΚΚ, προκειμένου να μεταφερθούν τα αρνητικά ταινιών που βρίσκονται σε ακατάλληλους χώρους. Το κόστος ήταν ελάχιστο μπροστά στη δυνατότητα απορρόφησης του προαναφερόμενου κονδυλίου.

Β. Το δεύτερο υπόμνημα, το οποίο υπέγραφα εγώ προσωπικά, αφορούσε το έργο που δεν προλάβαμε να ολοκληρώσουμε και θεωρούσα απαραίτητο να συνεχιστεί. Σε αυτό ανέφερα προβλήματα τα οποία είχαμε εντοπίσει και λόγω του περιορισμένου χρόνου της θητείας μας δεν είχαμε προλάβει να επιλύσουμε. Υπογράμμιζα τη σημασία τους και την ανάγκη να τύχουν της προσοχής της υπουργού και του νέου Δ.Σ. Μεταξύ αυτών και το ζήτημα οφειλών παραγωγών από ανεκτέλεστα έργα και άτοκα δάνεια που χρονολογούνταν πολύ πριν από το 2015.

Επίσης, είχαμε θέσει τον εαυτό μας στη διάθεση της υπουργού για περαιτέρω διευκρινίσεις προκειμένου να ενημερώσουμε το επόμενο Δ.Σ. αναλυτικά. Δεν λάβαμε ποτέ απάντηση από την υπουργό, ούτε αν έγινε δεκτή η παραίτησή μας ούτε αν επιθυμεί πληρέστερη ενημέρωση. Ούτε το Δ.Σ. του κ. Λουκάκου μάς κάλεσε να το ενημερώσουμε σχετικά.

Θεωρώ λοιπόν ότι η έκφραση «κόλαση» την οποία χρησιμοποιεί ο φίλος Κώστας Φέρρης είναι υπερβολική και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, δεδομένου ότι το Δ.Σ. του κ. Λουκάκου παρέλαβε έναν οργανισμό με εκπονημένο κανονισμό λειτουργίας, με θεσπισμένους κανόνες δεοντολογίας, με -στο μέτρο του δυνατού- οικονομική ευρωστία και με εντοπισμένα προβλήματα και έτοιμες προτάσεις επίλυσής τους.

Τι έγινε στα δύο χρόνια που ακολούθησαν, δηλαδή επί των διοικήσεων Λουκάκου και Χολέβα:

● Επί δύο χρόνια δεν έχει υπογραφεί κανονισμός λειτουργίας -που αφορά ακριβώς τα ζητήματα ευρυθμίας και διαφάνειας του ΕΚΚ- είτε με τη μορφή που τους τον παραδώσαμε είτε διαφοροποιημένος σύμφωνα με δικές τους τροποποιήσεις. Γιατί;

●Η διοίκηση Λουκάκου αποδέχτηκε την κατάργηση του αυτοδιοίκητου του ΕΚΚ μέσω του προγράμματος Covid-19 (το οποίο ο ίδιος ο Κ. Φέρρης χαρακτηρίζει αποτυχημένο) και τον διορισμό εκτός ΕΚΚ τριών επιτροπών κρίσεως (για ταινίες μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ και animation).

● Η διοίκηση Χολέβα έσπευσε μέσα σε 20 μέρες από την ανάληψη των καθηκόντων της να καταργήσει τους κανόνες δεοντολογίας που είχαμε θεσπίσει για το ασυμβίβαστο των κριτών κι έτσι έδωσε τη δυνατότητα, εμμέσως πλην σαφώς, οι κριτές να είναι και κρινόμενοι, με αποτέλεσμα όλη την αναστάτωση που έχει επέλθει στον κινηματογραφικό χώρο.

● Η υπουργός απένταξε από το ΠΔΕ το ποσό του 1.000.000 ευρώ για το 2020 και άλλο 1.000.000 ευρώ για το 2021 και οι δύο διοικήσεις το αποδέχτηκαν. Επειτα από σχετική ερώτηση στη Βουλή από την αξιωματική αντιπολίτευση η υπουργός υποχρεώθηκε να καλύψει μέρος του κενού με έκτακτη επιχορήγηση. Τι σκοπεύει να κάνει για το 2022;

● Γιατί δύο χρόνια τώρα οι δύο διοικήσεις Λουκάκου και Χολέβα δεν έχουν κάνει τίποτα για την προστασία των αρνητικών των ταινιών που αποτελούν την πραγματική περιουσία του ΕΚΚ, αφού είναι το υλικό με τη μεγαλύτερη διάρκεια στον χρόνο και συγχρόνως αποτελεί τη μήτρα για κάθε σωστή ψηφιοποίηση; Γιατί δεν απορρόφησαν το κονδύλι του ΠΔΕ που εμείς είχαμε εξασφαλίσει και αφορά την προστασία του αρχείου του ΕΚΚ και την αναβάθμιση του τεχνικού του εξοπλισμού;

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου είναι ο κατ’ εξοχήν αρμόδιος φορέας για τη στήριξη της ελληνικής κινηματογραφίας και χρειάζεται τη στήριξη όλων μας προκειμένου να εξυγιανθεί και να επιτελέσει το έργο για το οποίο προορίζεται. Οταν ένας θεσμός νοσεί, τον γιατρεύεις, δεν τον σκοτώνεις. Λάθη μπορεί να γίνουν και στη διάγνωση και στη θεραπεία, αλλά και τα λάθη διορθώνονται, όταν υπάρχουν όραμα, θέληση και ειλικρινείς προθέσεις.

Το πρόγραμμα Covid-19, καταπατώντας το αυτοδιοίκητο του ΕΚΚ, αποτέλεσε ένα πρώτο πλήγμα στο κύρος του φορέα. Οι αδιαφανείς διαδικασίες της σημερινής διοίκησης αποτελούν ένα ακόμα χτύπημα. Πόσα χτυπήματα θα αντέξει, άραγε, ο δημόσιος οργανισμός που στηρίζει τόσες γενιές Ελλήνων κινηματογραφιστών; Μήπως άλλα είναι τα σενάρια που εξυφαίνονται από το επιτελικό κράτος για το ΕΚΚ και όχι η εξυγίανσή του;

* Σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός
πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου