Ο Άνσελμ Φόιερμπαχ (Anselm Feuerbach), 1829 Σπάιερ (Speyer) 1880 Βενετία θεωρείται κορυφαίος ζωγράφος του νεοκλασικισμού του 19ου αιώνα. Γιος της γνωστής αρχαιολόγου Ιωσηφίνας Άνσελμ Φόιερμπαχ (Joseph Anselm Feuerbach) και ο εγγονός του νομικού Γιόχαν Άνσελμ Φόιερμπαχ, αφού περάσει μέσα από τις σχολές καλών τεχνών του Ντίσελντορφ και Μόναχο, πήγε στην Αμβέρσα και στη συνέχεια στο Παρίσι, όπου επωφελήθηκε από τη διδασκαλία του Τομά Κουτίρ (Couture), και παρήγαγε το πρώτο αριστούργημα του, Hafiz (γνώστης του κορανίου) στην Κρήνη το 1852. Στη συνέχεια εργάστηκε στην Καρλσρούη και στη Βενετία, όπου συνέπεσε στην περίοδο της μεγαλύτερης ακμής της σχολής colourists. Το 1873, εξελέγη καθηγητής στο Βιέννη, αλλά απογοητευμένος με την υποδοχή για το σχεδιασμό του: πτώση των Τιτάνων πήγε να ζήσει στη Βενετία, όπου και πέθανε σε 1880. Μετά το θάνατό του, ο Μπραμς στην Νανά συμπεριέλαβε ένα κομμάτι για χορωδία και ορχήστρα, στη μνήμη του.
Επιλογή έργων
-
Νανά, 1861, Βερολίνο, Άλτε Νατσιονάλγκαλερί
-
Ιφιγένεια, 1, 1862, Ντάρμσταντ, Hessisches Landesmuseum
-
Μύριαμ, 1862, Βερολίνο, Άλτε Νατσιονάλγκαλερί
-
Δυο γυναίκες στην εξοχή, 1867, Βερολίνο, Άλτε Νατσιονάλγκαλερί
-
Ricordo di Tivoli(Ανάμνηση του Τίβολι), 1867, Βερολίνο, Άλτε Νατσιονάλγκαλερί
-
Ανοιξιάτικη εικόνα, 1868, Βερολίνο, Άλτε Νατσιονάλγκαλερί
-
Μήδεια, 1870, Μόναχο, Νέα Πινακοθήκη
-
Ιφιγένεια, 2, 1871, Στουτγκάρδη, Staatsgalerie
-
Αυτοπροσωπογραφία, 1873, Βερολίνο, Άλτε Νατσιονάλγκαλερί
-
Το Συμπόσιο του Πλάτωνα, 1874, Βερολίνο, Άλτε Νατσιονάλγκαλερί