Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 24 Ιούλ 2021
Ας μιλήσουμε για βαρβάρους
Κλίκ για μεγέθυνση





MOTION TEAM/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ




24.07.2021, 17:03

 

 
Κυβέρνηση και Αττικό Μετρό επιχείρησαν να κάμψουν το ηθικό του κινήματος υπεράσπισης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου παρουσιάζοντας την απόσπαση ως τελειωμένη υπόθεση ● Η προσπάθεια όμως είχε τα αντίθετα αποτελέσματα αφού μέσα σε 24 ώρες οι πολίτες έδειξαν ότι παραμένουν αμετακίνητοι και το κίνημα ενισχύθηκε με πρόσωπα και συλλογικότητες που μέχρι σήμερα δεν είχαν εμπλακεί ενεργά στην υπόθεση.

«Κι ήθελε ακόμη πολύ φως να ξημερώσει. Ομως/ εγώ/ Δεν παραδέχτηκα την ήττα. Εβλεπα τώρα/ Πόσα κρυμμένα τιμαλφή έπρεπε να σώσω»
Μανόλης Αναγνωστάκης

Μνημειώδη κυριολεξία βρήκαν αυτή την εβδομάδα οι στίχοι του ποιητή της Θεσσαλονίκης. Η Αττικό Μετρό (ΑΜ) και η κυβέρνηση προχώρησαν σε επιχείρηση κάμψης του ηθικού του κινήματος υπεράσπισης των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου παρουσιάζοντας ως έναρξη της απόσπασης το... αμπαλάζ στο «χαλάκι της εξώπορτας», όπως εύστοχα περιγράφηκε η επιχείρηση. Γι’ αυτό τους μάνιασε η αντεπίθεση που οργανώθηκε με πενιχρά μέσα σε 24 ώρες και έστειλε το μήνυμα ότι τίποτα δεν έχει τελειώσει, οι πολίτες δεν καταθέτουν τα όπλα, είναι αμετακίνητοι. Μάλιστα μέσα στο κατακαλόκαιρο ενισχύθηκαν με πρόσωπα και συλλογικότητες που μέχρι τώρα δεν είχαν εμπλακεί ενεργά στην υπόθεση. Εξ αυτού και η μήνις των κυβερνητικών που εκφράστηκε με την αχαρακτήριστη ρητορική του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, συνεπικουρούμενου από πληρωμένα τρολ που προσπαθούν στα κοινωνικά δίκτυα να περάσουν κλίμα υποταγής αφού δήθεν... «όλα έχουν τελειώσει» ή την ύπουλη λογική «αφήστε να πάρουν τα αρχαία και αν δεν τελειώσουν το έργο στο χρόνο που λένε τότε θα λογοδοτήσουν»!

Το τελευταίο προϋποθέτει να έχουν ήδη λογοδοτήσει για όσα έχουν κάνει και για όσα δεν έκαναν μέχρι τώρα, αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες για όσους πιθηκίζουν την κυβερνητική πολιτική που αποφεύγει όπως ο διάολος το λιβάνι κάθε δημόσιο διάλογο. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι οι κινητοποιήσεις δεν έχουν φέρει απέναντι στα τηλεοπτικά στούντιο ούτε μία φορά τις δύο απόψεις. Αυτό από μόνο του είναι πρωτοφανές, είναι ντροπή. Λες και ένα αόρατο χέρι έχει απαγορεύσει δύο χρόνια τώρα οποιαδήποτε συζήτηση.

Λογικό, τη μοναδική φορά που έγινε ολιγόλεπτη δημόσια συζήτηση –σε εκδήλωση ιστοσελίδας–, ο κ. Καραμανλής είπε το ανεπανάληπτο, ότι κατέβηκε στη Βενιζέλου και «δεν την είδα τη σύγχρονη την Πομπηία»! Ο ίδιος προχθές στη Βουλή ειρωνεύτηκε τους διαμαρτυρόμενους «50 φίλοι σας μαζεύτηκαν σήμερα και έκαναν μια διαδήλωση», δήλωση που έχει μια εντυπωσιακή –ατυχή για τον υπουργό– συγχρονία, τουλάχιστον με την... 50άρα του Αντετοκούνμπο που κι αυτός είχε εισπράξει ανάλογες λοιδορίες.

Τι να πει άλλωστε σε έναν δημόσιο διάλογο ο υπουργός που δικαίωσε τους εργολάβους πριν από τα δικαστήρια – «κάποιος εργολάβος παίρνει χρήματα, διότι όταν σταματάει ένα έργο με υπαιτιότητα του ελληνικού Δημοσίου, δικαιούται αποζημίωσης». Δεν εννοεί άραγε ότι το Δημόσιο είναι αυτός; Οτι δική του είναι η υπαιτιότητα, την οποία όμως πληρώνει από το δημόσιο ταμείο, από το οποίο ψωμίζεται ο ίδιος για να αναλαμβάνει τουλάχιστον τις πολιτικές «υπαιτιότητες»; Και επαναλαμβάνει μονότονα το έσχατο επιχείρημα: «Ξέρετε πόσα χρήματα έχουν δοθεί μέχρι στιγμής για τις αρχαιολογικές ανασκαφές στη Θεσσαλονίκη; 130 εκατομμύρια ευρώ και ακόμη δεν έχουμε τελειώσει». Είναι ο ίδιος υπουργός που δεν συγκινείται με τα πάνω από 200 εκατομμύρια που έχουμε πληρώσει αποζημιώσεις σε εργολάβους για καθυστερήσεις, για αέρα κοπανιστό δηλαδή, αλλά για αυτά δεν δείχνει να πονάει και πολύ.

Οσο για τα τεχνικά και λοιπά επιχειρήματα, τα έχει αναλάβει ο βουλευτής Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Στράτος Σιμόπουλος, επί των ημερών του οποίου ως γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών εντοπίστηκαν οι αρχαιότητες στη Βενιζέλου και από τότε είχε βαλθεί να μας πείσει «δεν υπάρχει άλλη λύση [από την απόσπαση] τελεία και παύλα». Αυτά το 2013, τότε που «θα έπεφταν πολυκατοικίες» (!) αν έμεναν τα αρχαία στη θέση τους. Επανήλθε κι αυτός προχθές: «Τονίζω όμως, ότι δεν υπάρχει τεχνική λύση κατασκευής του σταθμού με τις αρχαιότητες να παραμένουν in situ. Ο,τι παρουσιάστηκε από την προηγούμενη διοίκηση της ΑΜ ήταν απλώς εκθέσεις ιδεών, χωρίς μηχανικοί με την υπογραφή τους να παίρνουν επίσημα την ευθύνη μελέτης και κατασκευής». Αυτό είναι το «κορυφαίο» επιχείρημα.

Οταν όμως ο μελετητής (Παναγιώτης Βέττας) παρουσίαζε τη μελέτη που του είχε παραγγείλει η ΑΜ στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης –προσοχή, προσοχή! όχι απλώς μια λύση, αλλά τη μελέτη κατασκευής της λύσης– ο κ. Σιμόπουλος απλώς... έλειπε. Ας ακούσει τουλάχιστον την άποψη ενός ανθρώπου υπεράνω πάσης υποψίας για τη μελέτη αυτή. Ποιου; Μα του μελετητή της... απόσπασης των αρχαιοτήτων, του Μανώλη Κορρέ, ο οποίος ερωτηθείς στο ντοκιμαντέρ της ομάδας Vice του ΑΝΤ1 απάντησε καθαρά πως «είναι εφικτή, είναι μια πολύ καλή λύση»!

Αυτό είναι όλο κι όλο το «σύμπαν» των επιχειρημάτων της ΑΜ και της κυβέρνησης, εδώ και εννιά χρόνια. Γι’ αυτό και έχουν αποδυθεί σε αγώνα να «καρυδώσουν» τον δημόσιο διάλογο και το έχουν πράξει με αξιοθαύμαστη επιδεξιότητα και αποτελεσματικότητα. Διότι στο συγκλονιστικό υπόμνημα του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων στον πρωθυπουργό και στα κόμματα της Βουλής, που θα έπρεπε να το έχουν διαβάσει όλοι οι Ελληνες και όχι μόνο οι Θεσσαλονικείς, δεν έχουν να αντιτείνουν παρά μόνο ύβρεις και περιφρόνηση. Γιατί δεν έχουν χρονοδιάγραμμα. Δεν έχουν προϋπολογισμό. Δεν μπορούν ούτε να αναφέρουν καν ότι θα παραδώσουν μετρό στους Θεσσαλονικείς το 2023, αφού και το 2025 είναι ήδη αμφισβητούμενο. Γι’ αυτό μισούν τους ανιδιοτελείς και αληθινά ευαίσθητους πολίτες. Γιατί προκρίνουν τον καταστροφικό κυνισμό της μπουλντόζας. Ε, λοιπόν, ας μιλήσουμε για βαρβάρους...
πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2021 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου