Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 30 Ιούλ 2020
Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης:Ομιλία της βουλευτού Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ, Σίας Αναγνωστοπούλου, στην Ολομέλεια της Βουλής
Κλίκ για μεγέθυνση
Ομιλία της βουλευτού Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ, Σίας Αναγνωστοπούλου, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», Τρίτη 28.7.2020

Αναλυτικά η ομιλία:
«Καταρχάς να ευχαριστήσω την Υπουργό που μου έκανε την τιμή να ασχοληθεί χθες με την ταπεινότητά μου και μία ανάρτηση μου στο facebook. Δεν θα απολογηθώ για την ανάρτησή μου ειδικά αφού αφορά το Πανεπιστήμιό μου το οποίο υπηρετώ επί πάρα πολλά χρόνια, φοιτητές μου άλλωστε υπήρξαν και από τη ΝΔ. Θα απαντήσω όμως σε αυτό το επικοινωνιακό σχόλιο που έκανε για τα μέλη ΔΕΠ αν τα θεωρώ να είναι του Δημοσίου ή όχι. Δεν έχω μάθει να λειτουργώ επικοινωνιακά ούτε στην πολιτική ούτε στην ακαδημαϊκή μου καριέρα. Έχω μάθει να λειτουργώ ουσιαστικά. Απαντώ λοιπόν στην κ. Υπουργό, μπορεί να ανατρέξει στα έγγραφα του υπουργείου και να τα βρει. Το τι θεωρώ εγώ τα μέλη ΔΕΠ το απέδειξα με την υπογραφή μου σε δύσκολους καιρούς όταν εκατοντάδες μέλη ΔΕΠ διορίστηκαν στα πανεπιστήμια που κατέρρεαν από τις δικές σας κυβερνήσεις. Αποδεικνύεται από τους εκατοντάδες διοικητικούς που διορίστηκαν ή επανήλθαν μετά τη διαθεσιμότητα στην οποία τους είχε βάλει ο κ. Μητσοτάκης. Άρα λοιπόν αφήστε τα αυτά τα επικοινωνιακά μαζί μου για το τι θεωρώ τα μέλη ΔΕΠ.
Ας έρθουμε στις αλήθειες της κ. Υπουργού.
Αλήθεια πρώτη: πελατειακό σύστημα. Δεν μιλάμε για ιδιωτική πρωτοβουλία ούτε για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μιλάμε απλώς και μόνο για πελατειακό σύστημα. Γιατί δεν μπορεί να είναι ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας όταν στα ιδιωτικά σχολεία συγκεντρώνονται όλες οι άλλες ιδιωτικές δραστηριότητες -για τις οποίες είμαστε εμείς υπέρ ή εναντίον αυτό δεν έχει καμία σημασία-, κέντρα ξένων γλωσσών, ωδεία, τα πάντα. Άρα λοιπόν μιλάμε για κανονική πελατεία. Δεν είναι το μόνο δείγμα, η κυβέρνηση της ΝΔ μας έχει δώσει πάρα πολλά δείγματα, δεν θα σχολιάσω καθόλου –το θεωρώ ντροπιαστικό, σύννομο ή όχι- να έρχεται ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων και να λέει δεν θα μου κάνει κουμάντο στην τσέπη μου το κράτος, για τις χορηγήσεις στη ΝΔ προεκλογικά. Εμένα αυτή η διατύπωση δεν μου άρεσε καθόλου. Δεν μου άρεσε για λόγους πολιτικούς, πολιτισμικούς, για λόγους ηθικούς. Φαίνεται παίρνει το δωράκι της η ιδιωτική εκπαίδευση συγκεντρώνοντας όλα τα άλλα μαζί, όλη την άλλη ιδιωτική επιχειρηματικότητα.
Αλήθεια δεύτερη: η μεγάλη τομή που υποτίθεται κάνετε είναι με τη δική σας φιλελεύθερη παράδοση. Δεν είναι με εμάς, έτσι και αλλιώς εμείς ιδεολογικά αντίθετοι είμαστε, χάος μας χωρίζει. Αυτούς που επικαλείστε –τον κ. Μηταφίδη και τον κ. Κουράκη- μακάρι όλα τα κόμματα να είχαν πολιτικές μορφές σαν του Μηταφίδη και του Κουράκη. Η τομή που κάνετε λοιπόν είναι με τη δική σας φιλελεύθερη παράδοση. Με την παράδοση του Παύλου Μπακογιάννη, με την παράδοση του Ράλλη, με την παράδοση του Συντάγματος του 1975 ΝΔ, με την παράδοση Γιαννάκου, με την παράδοση ΠΑΣΟΚ, δηλαδή με την καλύτερη παράδοση της Μεταπολίτευσης. Και ποια ήταν αυτή η καλύτερη παράδοση; Η Παιδεία κοινό αγαθό. Σήμερα δεν συζητάμε για δημόσια και ιδιωτική παιδεία. Συζητάμε για την παιδεία ως δημόσιο αγαθό από όπου και αν χορηγείται. Αυτή είναι η μεγάλη μας διαφορά. Έχετε νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία ή για να το θέσω καλύτερα έχει επικρατήσει στη ΝΔ η πτέρυγα της νεοφιλελεύθερης ιδεοληψίας.
Αλήθεια τρίτη: αντικαθιστάτε τον έλεγχο σκοπιμότητας με δημιουργική εποπτεία. Κυρία Υπουργέ είναι ή δεν είναι αλήθεια ότι σύμβουλός σας στο ΙΕΠ από ιδιωτικό εκπαιδευτήριο βρίσκεται σε πειθαρχικό έλεγχο για παραπτώματα πάρα πολύ βαριά; Παραπτώματα τα οποία θίγουν εργασιακά δικαιώματα, μαύρη και αδήλωτη εργασία, παραπτώματα που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών. Πειθαρχικά παραπτώματα, το ποινικό δεν με ενδιαφέρει εμένα εδώ δεν είμαι δικαστήριο, τα πειθαρχικά παραπτώματα εκκρεμούν ή δεν εκκρεμούν; Γι αυτό μίλησα για πελατειακή σχέση, η δημιουργική εποπτεία δεν καλύπτει διάφορα τέτοια παραπτώματα;
Αλήθεια τέταρτη: ασυδοσία των σχολαρχών και κατάργηση κάθε έννοιας της παιδείας ως δημόσιου αγαθού. Και ξέρετε από που προκύπτει αυτό; Επειδή λέτε στο επίκεντρο τα παιδιά. Για να είναι στο επίκεντρο τα παιδιά πρέπει να είναι οι καθηγητές και οι δάσκαλοι. Καταργείται την ειδική επιτροπή στην οποία μπορούν να προσφεύγουν οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων. Είστε σύγχρονο και προοδευτικό κράτος εσείς υπέρ της λογικής όπως είπε ο κοινοβουλευτικός σας εκπρόσωπος; Για πείτε μου αλήθεια, σε όλα τα σύγχρονα ευρωπαϊκά κράτη- για να μην αναγκάζεται αυτή η ειδική κατηγορία εργαζομένων να προσφεύγει στη δικαιοσύνη η οποία είναι χρονοβόρα και όλα αυτά-, έχουν προβλέψει για ειδικές κατηγορίες εργαζομένων να προσφεύγουν σε ειδικές επιτροπές. Και ποιες είναι αυτές οι κατηγορίες εργαζομένων; Αυτές που κατεξοχήν διαχειρίζονται, χορηγούν δημόσιο αγαθό. Δηλαδή η Παιδεία.
Αλήθεια λοιπόν είναι, πέρα από όλες τις άλλες αλήθειες, ότι θέλετε να μετατρέψετε την Παιδεία σε εμπόρευμα. Τους μαθητές με voucher σε πελάτες και τους γονείς σε πελάτες.
Αλήθεια τελευταία: «Αριστεία». Μας δώσατε τα δείγματα όλο αυτό το διάστημα με διοικητές με υφυπουργούς, αυτή είναι η «Αριστεία» που ευαγγελίζεστε; Κατηγορήθηκε ο κ. Κουράκης ότι είναι ιδεοληπτικός. Η Φινλανδία λοιπόν είναι μία ιδεοληπτική χώρα. Ζήσαμε για να το ακούσουμε και αυτό. Ευχαριστώ».
 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου