Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 26 Μάι 2021
Νέα σχολεία ή νέα συρματοπλέγματα;
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 
Αντιδρά η εκπαιδευτική κοινότητα στη μετατροπή 50 σχολικών μονάδων σε Πρότυπα και Πειραματικά, θεωρώντας πως ανοίγουν τον δρόμο για τη δημιουργία Παιδείας πολλών ταχυτήτων.

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται σε πολλές περιοχές της χώρας οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας μετά την ανακοίνωση από το ΥΠΑΙΘ μετατροπής 50 σχολικών μονάδων σε Πρότυπα-Πειραματικά με τη γνωστή τακτική τού «αποφασίζουμε και διατάζουμε» και παρά την αρνητική απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων, των μαθητών και των γονέων τους.

Στη Μαγνησία, στη Λάρισα, στη Λευκάδα, στην Ηλεία, στα Τρίκαλα, στη Φθιώτιδα, στο Ρέθυμνο, στην Κόρινθο, στα Χανιά, στην Αρκαδία, στην Κέρκυρα, στη Μεσσηνία, στην Εύβοια, στην Ξάνθη, στη Χίο, στον Πειραιά κ.α. εκπαιδευτικοί μαζί με μαθητές και γονείς ζητούν να μην υλοποιηθεί η απόφαση του ΥΠΑΙΘ.

Στην παραπλανητική γλώσσα του το υπουργείο σημείωσε ότι «στόχος μας είναι τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία να συμβάλουν στον καλύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα. Με τον τρόπο αυτό αναβαθμίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης για κάθε μαθητή και μαθήτρια».

Αν υπήρχε ζυγαριά ευαίσθητη στο φως, θα έβλεπες τον δίσκο με την εξαπάτηση να τινάζεται στον αέρα! Γιατί και μόνο ο τρόπος που προωθήθηκε η μετατροπή των σχολείων σε Πρότυπα-Πειραματικά είναι ενδεικτικός για το αν ο στόχος είναι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

Να το ξεκαθαρίσουμε: η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (που «πατάει» πάνω στα ιδεολογικά χνάρια του αντίστοιχου νομοθετήματος της Αννας Διαμαντοπούλου, η οποία το 2011 με τον νόμο 3966 άλλαξε άρδην το θεσμικό πλαίσιο των πειραματικών σχολείων) δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Πέρα από την παραπάνω σύνδεσή της, έχει αρνητικές επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, αλλά και στους μαθητές των σχολείων αυτών.

Οι «πονηριές»

Σε αντίθεση με όσα προβλέπονται από το νέο ΦΕΚ, είναι επιστημονικά παραδεκτό στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι τα πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα από αυτά προγράμματα με βάση την παιδαγωγική έρευνα σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών.

Τυχαίο πρέπει να είναι και το δείγμα των διδασκόντων/ουσών σε αυτά. Επίσης επιβάλλεται η περιοδική μετατροπή σχολείων της δημόσιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης σε όλη τη δημόσια εκπαίδευση. Εχουν καμιά σχέση τα παραπάνω με όσα προωθεί το ΥΠΑΙΘ; Οχι, βέβαια!

Η γενίκευση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει τον δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.

Η επιλογή των μαθητών δεν θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας. Οι μαθητές (μιλάμε και για αποφοίτους Δημοτικού σχολείου!) καλούνται να δώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Γυμνάσια, ενώ για την εισαγωγή στα πειραματικά σχολεία θα πραγματοποιείται κλήρωση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Στα σχολεία αυτά επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους, χάνοντας τη χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου. Γίνεται υποχρεωτική μετακίνηση των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών, στην εκπαιδευτική τους διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια φέρνουν γονείς και μαθητές σε απόγνωση, καθώς τα παιδιά του Δημοτικού αναγκάζονται να καταφεύγουν σε φροντιστήρια (που φυτρώνουν σαν μανιτάρια με τις νέες τους υπηρεσίες) από τόσο μικρή ηλικία, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των διαγωνισμών. Μια ματιά να ρίξει μόνο κάποιος στα φροντιστήρια θα διαπιστώσει εδώ ότι και κάμποσο καιρό ένα μεγάλο μέρος της πελατείας τους αποτελούν πλέον 12χρονοι μαθητές!

Σλόγκαν από γνωστές αλυσίδες φροντιστηρίων

■ «Στηριζόμενοι στις παραπάνω αρχές, σχεδιάσαμε τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα για τις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνασίων & Λυκείων)».

■ «Η εισαγωγή σε ένα Πρότυπο Σχολείο είναι ένας ιδιαίτερα μεγαλεπήβολος στόχος, ο οποίος κοντά μας γίνεται πραγματοποιήσιμος, καθώς το παιδί προετοιμάζεται γνωστικά αλλά και ψυχολογικά».

■ «Οι προσομοιώσεις αποτελούν την κορύφωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας “Στοχεύω Πρότυπο”, καθώς οι μαθητές εκπαιδεύονται στον τρόπο και τις συνθήκες των εξετάσεων, ώστε να αποκτήσουν τεχνογνωσία στον τρόπο γραφής και παρουσίασης γραπτού».

πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου