Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 05 Μάρ 2021
Σχολεία / Βροντερό όχι των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση
Κλίκ για μεγέθυνση

 



 

Παρά την προσπάθεια τρομοκρατίας από το υπουργείο Παιδείας και τους κομματικούς μηχανισμούς, τα ποσοστά της αποχής των εκπαιδευτικών από την τιμωρητική διαδικασία της αξιολόγησης είναι συντριπτικά. Σύμφωνα με στοιχεία από τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις, η αποχή στη Δευτεροβάθμια αγγίζει το 86,2%, ενώ στην Πρωτοβάθμια είναι πάνω από 95%, όπως καταγράφεται από τα στοιχεία της ΔΟΕ.

 

Προσπάθεια τρομοκράτησης

«Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες εκφοβισμού και τρομοκρατίας, ο κλάδος είπε ‘όχι’. Και η αποχή ξεπέρασε το 85%» λέει στην ΑΥΓΗ ο τ. αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου του ΥΠΑΙΘ Νεκτάριος Κορδής, κάνοντας λόγο για πολλαπλό «χαστούκι» στην υπουργό Παιδείας.

Σύμφωνα με στοιχεία από τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις, η αποχή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αγγίζει το 86,2%. Συγκεκριμένα, σε σύνολο 1.663 σχολείων, τα 1.217 απέχουν από τη διαδικασία, 251 αναμένεται να καθορίσουν τη στάση τους, ενώ μόλις 195 έχουν δεχτεί την αξιολόγηση. Σε ό,τι αφορά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το ποσοστό αποχής είναι πάνω από 95%, όπως καταγράφεται από τα στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, τα οποία ανανεώνονται συνεχώς.

Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό ποσοστό αποχής, που έδωσε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην υπουργό Παιδείας σύμφωνα με τον Ν. Κορδή. Υπενθυμίζεται ότι η αποχή συνιστά ακόμα ένα φιάσκο του υπουργείου Παιδείας, καθώς όλες οι επιδιώξεις του για κάμερες και live streaming στις σχολικές τάξεις, η προσπάθεια για απουσίες στους μαθητές που έκαναν καταλήψεις και οι εκλογές των αιρετών για τα υπηρεσιακά συμβούλια, όπου η αποχή ήταν στο 90%, έδειξαν ότι ο κλάδος των εκπαιδευτικών δεν θα υπακούει τυφλά στις προειλημμένες αποφάσεις της υπουργού Παιδείας.

 

Μάλιστα, όπως καταγγέλλει ο ίδιος, ασκήθηκε πίεση με κάθε μέσο στους εκπαιδευτικούς. «Υπήρξε διαρροή ότι όποιοι διευθυντές δεν αξιολογήσουν δεν θα γίνουν ξανά στελέχη. Ασκείται τρομοκρατία σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ότι εάν δεν μπουν στη διαδικασία της αξιολόγησης, δεν θα δουλέψουν τον επόμενο χρόνο. Το ίδιο συμβαίνει και με τους νεοδιόριστους της Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι απειλούνται ότι δεν θα μονιμοποιηθούν εάν δεν κάνουν αξιολόγηση. Υπάρχουν διαρκείς πιέσεις και συνεχή τηλέφωνα από τον κομματικό μηχανισμό προς όλους» τονίζει ο Ν. Κορδής.

Υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου

Εξάλλου, οι εκπαιδευτικοί έχουν δηλώσει εξαρχής την αντίθεσή τους στην αξιολόγηση, καθώς πρόκειται για νομοθέτημα που μετακυλίει όλες τις ευθύνες για τα προβλήματα που ενδεχομένως υπάρχουν στις σχολικές μονάδες, στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους ίδιους τους μαθητές, ενώ δεν αναφέρεται πουθενά η ευθύνη της κυβέρνησης. Επιπλέον, πρόκειται για ένα μέτρο που εντείνει ακόμη περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαιδευτική διαδικασία και την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Και φυσικά, ακόμα ένα «αγκάθι» έχει να κάνει με τον σκοπό της αξιολόγησης και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, ανοίγοντας διάπλατα τις πόρτες για επικείμενες απολύσεις. Είναι μια διαδικασία που -ειδικά σε συνθήκες πανδημίας, με τα σχολεία να παραμένουν κλειστά- είναι άκαιρη και ανεφάρμοστη.

Οι ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ έχουν ήδη αποστείλει εξώδικο προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να είναι καλυμμένοι από την απεργία - αποχή. Από την πλευρά της, η υπουργός Παιδείας δείχνει αδιαλλαξία, παρ’ ότι οι δικές της παρεμβάσεις είναι εκείνες που δεν βρίσκουν τη νομιμότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας και συνεχίζει να εξαπολύει απειλές με πειθαρχικά και προσφυγές στα δικαστήρια κατά των εκπαιδευτικών.

πηγη: https://www.avgi.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου