Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 23 Φεβ 2022
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα της Ν. Κεραμέως για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

 

 

 
Του Γιώργου Κ. Καββαδία*

 

Πεδίο εύκολων και ανεκπλήρωτων υποσχέσεων οι διορισμοί στην εκπαίδευση και η υπουργός παιδείας Ν. Κεραμεώς το βρίσκει πολύ βολικό. «Ο στόχος είναι να αφήσουμε πίσω τη "στρέβλωση" των αναπληρωτών και είναι απόλυτη προτεραιότητά μου οι διορισμοί εκπαιδευτικών και η επιμόρφωση τους», δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία επισκέφτηκε 4 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην πόλη της Ξάνθης. «Προσπαθώ να φύγουμε από το καθεστώς των αναπληρωτών που υπηρετούν για πολλά έτη ως αναπληρωτές», είπε η κ. Κεραμέως. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας η Κυβέρνηση προγραμματίζει τον διορισμό περίπου 6.000 εκπαιδευτικών στην  Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς στόχος είναι να καλυφθούν τα κενά που θα αφήσουν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι αναμένεται να φύγουν φέτος με συνταξιοδότηση. (Οι υπογραμμίσεις δικές μου)

Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια

 

Την ίδια ώρα που στο ΥΠΑΙΘ «κόπτονται» και τάζουν  διορισμούς, η πραγματικότητα γελά μαζί τους! Με 9.000 κενά άνοιξαν τα σχολεία μετά τις γιορτές, χωρίς να υπολογίζονται τα χιλιάδες κενά που προέκυψαν λόγω της πανδημίας και της μεγάλης μεταδοτικότητας της «Ο». Για αυτά  έκαναν συνολικά 4.274 προσλήψεις, εκ των οποίων οι 2.500 χιλιάδες ήταν με τρίμηνες συμβάσεις. Και τι βλέπουμε καθημερινά στα σχολεία μας; Να αναστέλλονται τμήματα ένταξης και Γενικής Παιδείας, να χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες μαθημάτων και παράλληλης στήριξης -που ήδη ήταν «πετσοκομμένες» - και τους εκπαιδευτικούς τριμηνίτες να τρέχουν από τμήμα σε τμήμα και από σχολείο σε σχολείο, κλείνοντας τις «τρύπες» που έχει δημιουργήσει η ίδια η πολιτική του Υπουργείου και της Κυβέρνησης. Τους βλέπουμε ακόμα και να καλύπτουν κενά που υπάρχουν από το Σεπτέμβριο! Όπως καταλαβαίνουμε, τραγικές είναι και οι συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, ύστερα μάλιστα από 2 χρόνια σε αυτήν την κατάσταση, με τις συνέπειες της τηλεκπαίδευσης κλπ. Να μην αναλύσουμε ότι πολλοί μαθητές έχουν τεράστια κενά ακόμα και στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα! 

 

Επίσης, από τη στιγμή που το Υπουργείο δεν παίρνει την ευθύνη της συνολικής κάλυψης των κενών, συχνά οι αναπληρωτές δέχονται πιέσεις από τη διοίκηση για αναπλήρωση μαθημάτων άλλων ειδικοτήτων, για κάλυψη κενών εκτός του ωραρίου τους κ.α., καλύπτοντας έτσι τα κενά χωρίς «κόστος» για τη κυβέρνηση, ενώ υπονομεύεται η μόρφωση των μαθητών. Ας σκεφτούμε λοιπόν πως όλα τα παραπάνω ισχύουν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό για τους συμβασιούχους με τρίμηνη διάρκεια, που έχουν γίνει λάστιχο και θα απολυθούν τον Απρίλιο!. Αντιμετωπίζουν τόσο σοβαρά οικονομικά και άλλα προβλήματα με σοβαρές επιπτώσεις στην ατομική και κοινωνική ζωή τους και στην άσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου.

Ο «Δούρειος Ίππος» των ελαστικών σχέσεων εργασίας

 

Την ίδια ώρα που η Ν. Κεραμέως δηλώνει: «Προσπαθώ να φύγουμε από το καθεστώς των αναπληρωτών που υπηρετούν για πολλά έτη ως αναπληρωτές», η ίδια και η Κυβέρνηση αξιοποιούν  την πανδημία για να παγιώσουν την πρόσληψη εκπαιδευτικών όποτε και για όσο θέλει, τσακίζοντας περαιτέρω το δικαίωμα στη σταθερή εργασία με δικαιώματα.

 

 Είναι η ίδια η υπουργός παιδείας που εφαρμόζει με θρησκευτική ευλάβεια το … ευαγγέλιο του ΟΟΣΑ, ο οποίος στην τελευταία έκθεσή του «Για ένα λαμπρό μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα» έχει σε κεντρική θέση το ζήτημα των διορισμών και της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Το παρακάτω απόσπασμα είναι ενδεικτικό της αντίληψης που έχει για το θέμα της στελέχωσης των σχολείων με εκπαιδευτικούς και για τον τρόπο επίλυσής του:  «Η επίλυση του προβλήματος των λιγότερων οργανικών θέσεων ήταν ευφυής (!) και από διοικητική και από οικονομική άποψη. Η εναλλακτική λύση ήταν η χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τη συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. (…) Δεν μισθοδοτούνται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, κι έτσι –από μια μακροοικονομική άποψη- δεν αποτελούν μια επιπλέον μακροχρόνια επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού».

 

Κυβέρνηση, μνημονιακά κόμματα, ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΣΕΒ συμφωνούν με μοχλό την περίφημη «αυτονομία της σχολικής μονάδας» και τη λεγόμενη «αποκέντρωση» να εισέλθουμε σε μια νέα περίοδο εργασιακού μεσαίωνα με ακόμα πιο βάρβαρες μορφές ελαστικής απασχόλησης (τρίμηνες συμβάσιες κ.α.) αντί της μέχρι τώρα σχεδόν «μόνιμης» επανάληψης των συμβάσεων αναπληρωτών και της σχετικής κατοχύρωσης της ελαστικής έστω εργασίας (στην καλύτερή της εκδοχή – του αναπληρωτή), με βάση την προϋπηρεσία.

Την ίδια ώρα που η Ν. Κεραμέως, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση υπόσχονται 6.000 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και το «τέλος του καθεστώτος των αναπληρωτών», ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που αναμένεται να προσληφθούν μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς θα ξεπεράσει τις 44.000 (ήδη έχουν προσληφθεί μέχρι τώρα περίπου 43.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί) με αποτέλεσμα τη σχολική χρονιά που έρχεται (2022/23) να παρουσιαστεί ο μεγαλύτερος αριθμός κενών θέσεων από τη μεταπολίτευση και μετά καθώς θα κυμαίνεται περίπου στις 50.000 (μαζί με τα κενά που θα αφήσουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη δηλώσει παραίτηση λόγω συνταξιοδότησης)!  Αλλά ακόμα και οι 6.000 μόνιμοι διορισμοί δε επαρκούν να καλύψουν 15.665 συνολικά τα οργανικά κενά (9.945 στην πρωτοβάθμια + 5.710 στη δευτεροβάθμια),χωρίς να υπολογίζουμε τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα συνατξιοδοτηθούν.

Όρος για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης ο ενιαίος και παρατεταμένος αγώνας για μόνιμους διορισμούς και ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου.

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022 | 9:30 π.μ.
πηγη: http://tsak-giorgis.blogspot.com


 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου