«Η κ. Κεραμέως μας πάει στα δικαστήρια για 4η φορά, γιατί έτσι αντιλαμβάνεται το υπουργείο Παιδείας τη δημοκρατία. Ταυτόχρονα ανακοινώνει κι άλλη μείωση εισακτέων στα ΑΕΙ. Το μήνυμα είναι σαφές: θέλουμε λιγότερους στα πανεπιστήμια για να τους καταστήσουμε πελάτες στα κολλέγια» λέει στο tvxs  ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Θοδωρής Μαλαγάρης, προσθέτοντας πως πρόκειται για ρεκόρ μείωσης θέσεων από τη μια χρονιά στην άλλη τουλάχιστον για τα τελευταία 20 χρόνια.

«Σε καμία χώρα του κόσμου, δεν απαντά με αγωγές το υπουργείο Παιδείας σε εκπαιδευτικούς. Μάλιστα,  η ΕΤUCE (Πανευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών), έχει στείλει επιστολές στον πρωθυπουργό αλλά και στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας με αφορμή τακτικές της υπουργού κατά την περίοδο της πανδημίας» προσθέτει.

Έρχεται νέα σφαγή υποψηφίων

Προχθές η υπουργός εξήγγειλε 9.000 λιγότερους εισακτέους από πέρσι. Το ποσοστό της μείωσης φτάνει το 12% εξηγεί ο αντιπρόεδρος. Ωστόσο αυτή δεν είναι η πρώτη μείωση που έκανε η κ. Κεραμέως.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394. Πέρσι, ο αντίστοιχος αριθμός εισακτέων ήταν 77.415. Πως αιτιολογεί την απόφασή του το υπουργείο;

«Δεν υπάρχει σκεπτικό πίσω από την απόφαση. Απλώς μια ανακοίνωση έβγαλε, που λέει ότι το κάνει για εξορθολογισμό του συστήματος μετά την εφαρμογή της ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής) για την αναβάθμιση, τη σύνδεση ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας κλπ. Είναι τελείως αυθαίρετο. Στην πραγματικότητα μιλάμε για νέα σφαγή υποψηφίων. Γιατί στους 9.000 λιγότερους φοιτητές που θα έχουμε, πρέπει να προστεθούν και οι 10.000 που έμειναν πέρσι εκτός εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που παλεύουμε να καταργηθεί. Πέρσι συνολικά έμειναν εκτός 40.000 μαθητές. Πρώτη φορά  είχαμε τέτοιον αριθμό» λέει ο Θ. Μαλαγάρης.

Πού όμως σταματάει ο κόφτης του υπουργείου όταν με διάφορους τρόπους φροντίζει η κυβέρνηση να μειώνει συνεχώς τον αριθμό των εισακτέων και μάλιστα ιδιαίτερα στα τμήματα με μεγάλη ζήτηση;

«Κανείς δεν γνωρίζει. Φαντάζομαι έχει στο νου της η υπουργός ένα πλαφόν στο οποίο θέλει να φτάσει ώστε να επιτύχει την πλήρη συρρίκνωση των τμημάτων που επιθυμεί, να απαξιώσει τα δημόσια πανεπιστήμια και να δημιουργήσει πελάτες για τα ιδιωτικά κολέγια» απαντά ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας.

Δημιουργούν αντιπαιδαγωγική κουλτούρα κι ένα σχολείο που δεν θα χωράει όσους δεν έχουν να πληρώσουν

Η ΟΛΜΕ έκανε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 11 του μήνα έξω από το υπουργείο Παιδείας, αλλά σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ομοσπονδίας το υπουργείο κώφευσε σε όλα τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας.

«Ζητήσαμε να προχωρήσουμε σε μείωση της ύλης γιατί υπήρξαν και λόγω της πανδημίας μαθησιακά κενά, εξαιτίας και του παράλογου πρωτοκόλλου να κλείνουν τα τμήματα όταν νοσήσουν 50+1 μαθητές. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η ύλη να προχωράει με λίγους μαθητές στην αίθουσα και οι απόντες και απούσες δεν είχαν κανέναν τρόπο να καλύψουν τα κενά. Υπήρξαν και ψυχοκοινωνικά θέματα που προήλθαν από πανδημία  και τον εγκλεισμό. Το υπουργείο αντί να σκύψει σε αυτά, επιμένει στην εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων που θα αυξήσει τη μαθητική διαρροή γιατί πολλά παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε σε φροντιστήριο, εγκαταλείπουν το σχολείο.

Το υπουργείο, αρνήθηκε να μειώσει την ύλη και ταυτόχρονα, επέμεινε στην εφαρμογή τράπεζας θεμάτων και στην ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής) που όπως εξήγησα νωρίτερα, είχε σαν αποτέλεσμα να μείνουν εκτός των πανεπιστημίων χιλιάδες μαθητές. Οι κινητοποιήσεις μας την οδήγησαν να μας στείλει 4η φορά στα δικαστήρια»

Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ μας θυμίζει το ιστορικό των αγωγών της υπουργού.

«Πέρσι με αφορμή την εισαγωγή μαθητών σε πρότυπα-πειραματικά προκηρύξαμε 3ωρη στάση εργασίας και η υπουργός απάντησε με αγωγή. Μετά τον Σεπτέμβριο μας ξανά έστειλε για την αυτοαξιολόγηση. Ακολούθησε η απόφαση του πρωτοδικείου που κήρυξε την απεργία μας παράνομη αλλά όχι καταχρηστική, απόφαση που δεν άρεσε στην υπουργό η οποία ξανά προσέφυγε για να βγάλει παράνομη την απεργία μας. Στο μεταξύ προσέφυγε κατά της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ επίσης. Τώρα για τέταρτη φορά απαντά με αγωγές, γιατί δεν έχει καταφέρει να πείσει πως είναι προς όφελος του δημοσίου σχολείου οι ενέργειες της».

Η ίδια η υπουργός ωστόσο υποστηρίζει πως οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αρνούμενται διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης. Τι απαντά ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ;

«Για μια ακόμα φορά η κ. Κεραμέως προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από την πραγματικότητα.  Επιπρόσθετα, αποδεικνύεται για  μια ακόμα φορά η άγνοια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘ και για τη σχολική πραγματικότητα και τις ανάγκες του δημοσίου σχολείου.

Οι εξετάσεις τύπου PISA  όπως και η τράπεζα θεμάτων και η ΕΒΕ μετατρέπουν το ελληνικό σχολείο σε εξεταστικό κέντρο με τον παιδαγωγικό του ρόλο εξοβελισμένο με  στόχο τον αποκλεισμό μαθητών -τριών από τη δημόσια εκπαίδευση.

Οι εξετάσεις τύπου PISA οδηγούν σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ παράλληλα αποπροσανατολίζουν τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα  και ενισχύουν τη στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης. Δημιουργούν μια αντιπαιδαγωγική κουλτούρα μιας δήθεν “αριστείας” και σχολεία που δεν θα χωρούν παιδιά που δεν έχουν να πληρώσουν για φροντιστήρια»

πηγη: https://tvxs.gr