Loading...

Κατηγορίες

Δευτέρα 12 Απρ 2021
Επιστροφή στις τάξεις, αλλά πάλι σε πλήρη... αταξία
Κλίκ για μεγέθυνση
EUROKINISSI


12.04.2021, 09:02

 

 
Μέχρι τις 9.30 χθες το βράδυ, στη σχετική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας είχαν δηλωθεί 98.965 αρνητικοί και 236 θετικοί μαθητές, σε σύνολο 224.000, ενώ κανείς δεν ξέρει για τον τρόπο εκπαίδευσης των νοσούντων ή εκείνων που θα κάνουν επαναληπτικό τεστ και θα αναμένουν τα αποτελέσματα.
Για ακόμη μια φορά, τα σχολεία ανοίγουν όπως έκλεισαν. Χωρίς κανένα σοβαρό έκτακτο μέτρο. Υπό τις χειρότερες επιδημιολογικά συνθήκες, με όλη την ευθύνη κυριολεκτικά στα χέρια των οικογενειών και με μαθητές και εκπαιδευτικούς να μετατρέπονται σε εργαλεία για να κάνει το δικό της επικοινωνιακό self test η κυβέρνηση.

Τόσο απλά, τόσο ανεύθυνα. Χθες, μέχρι τις 9.30 το βράδυ, στη σχετική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας είχαν δηλωθεί 98.965 αρνητικοί και 236 θετικοί μαθητές (σε σύνολο 224.000), ενώ από τους εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό καταγράφηκαν 50.887 αρνητικοί και 172 θετικοί (σε σύνολο πάνω από 50.000). Δηλαδή, η θετικότητα μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν στο 0,27%.

Το έκαναν όλοι σωστά; Ποιος να ξέρει.

Πριν ακόμα ανακοινωθούν οι αριθμοί, στελέχη της κυβέρνησης έλεγαν πως όσοι εμφανιστούν θετικοί, αν δεν έκαναν το τεστ θα πήγαιναν τη Δευτέρα στο σχολείο. Δηλαδή, ζητούσαν και συγχαρητήρια για τη μεγάλη ιδέα, σίγουρα χωρίς να έχουν αναρωτηθεί για την πραγματικότητα στα σπίτια των 224.000 μαθητών Λυκείων (Γενικών και ΕΠΑΛ) και περίπου 50.000 καθηγητών και του υπόλοιπου προσωπικού. Και σίγουρα χωρίς να έχουν αναρωτηθεί για την αξιοπιστία τη δική τους. Δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά.

Με δεδομένες τις διαφωνίες ακόμα και ανάμεσα στα μέλη της επιτροπής των ειδικών, την ανοιχτή διαφοροποίηση του Σωτήρη Τσιόδρα και την ανετοιμότητα στην οργάνωση που αναγκάζει όλο το σύστημα (προμηθευτές, φαρμακεία, δικαιούχοι) να δουλεύει συνεχώς με ανανεούμενες «νέες οδηγίες», τι επιχειρεί η κυβέρνηση;

Να ανοίξει τα σχολεία σήμερα 12 Απριλίου και για δύο μόνο εβδομάδες, καθώς αυτά θα ξανακλείσουν λόγω διακοπών Πάσχα, και μετά να τα ανοίξει πάλι αλλά όχι ενόψει πανελλαδικών, όπως επιμένει να ισχυρίζεται, αφού και οι πέτρες ξέρουν ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου είναι οι μόνοι που λείπουν από τα σχολεία αυτή την περίοδο. Γιατί λοιπόν όλο αυτό; Γιατί τώρα; Γιατί έτσι; Γιατί τώρα προέχουν όλα όσα υπερσκέλιζε μέχρι χθες η προστασία της δημόσιας υγείας;

Οταν αποφάσισαν να κλείσουν τα σχολεία είπαν πως το κάνουν για την προστασία των παιδιών και των οικογενειών τους. Τώρα ξείπαν: «Ολες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν διατηρήσει τα σχολεία ανοιχτά. Ακόμη και με πολύ χειρότερα επιδημιολογικά δεδομένα τα σχολεία έμειναν ανοιχτά - δεν υπάρχει καμία ιδιαιτερότητα στην Ελλάδα» είπε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη.

Τότε προείχε η «υγεία» σκέτο, τώρα η «ψυχική υγεία» των παιδιών. Και -όπως συμπλήρωσε: «Μπορεί τηλεκπαίδευση να έχει λειτουργήσει καλά αλλά έχει φθάσει στο σχετικό της όριο, τα παιδιά θα πρέπει να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον». Και για να μη θεωρηθεί ότι πρόκειται απλώς για καιροσκοπική πολιτική κίνηση λόγω της μεγάλης πίεσης που παρατηρείται στην κοινωνία, η κυβέρνηση έσπευσε.

Ανακάλυψε τους αυτοδιαγνωστικούς ελέγχους, πήρε ένα rapid test, το βάφτισε self test και αμέσως εγένετο το πολιτικό θέλημα. Το κοινωνικό; Η κυβέρνηση δείχνει ότι νιώθει ασφαλής. Η κοινωνία;

Την ίδια στιγμή,

● οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών δεν γίνονται κατά προτεραιότητα, όπως όλοι έχουν συμφωνήσει τουλάχιστον σε επίσημο επίπεδο. Η ΟΛΜΕ ενόψει επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων έχει ζητήσει συνάντηση με τον πρωθυπουργό και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ενώ ζητεί «την πραγματοποίηση κοινής συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων και της Ομοσπονδίας».

● η εκπαίδευση ανήλικων μαθητών μετατρέπεται σε ζήτημα προς διαπραγμάτευση αφού αποκλείεται οποιαδήποτε εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης αν ο μαθητής δεν κάνει τεστ. Ζήτημα που αγγίζει τα όρια της συνταγματικότητας. Και δεν είναι η πρώτη φορά.

Κάποτε επιβλήθηκε η τηλεκπαίδευση, τώρα επιβάλλεται η κατάργησή της και μαζί το δικαίωμα της μόρφωσης. Κανένα σοβαρά μελετημένο νομοθέτημα που να προστατεύει υγεία και αγαθά. Καμιά σοβαρή προσαρμογή στις συνθήκες. Μόνον επιβολή εύκολων λύσεων απαγόρευσης.

● κανείς δεν ξέρει για τον τρόπο εκπαίδευσης των νοσούντων ή εκείνων που θα κάνουν επαναληπτικό τεστ και θα αναμένουν τα αποτελέσματα. Σύγχρονη ταυτόχρονη τηλεκπαίδευση; Τηλεκπαίδευση απλή; Διαδικτυακά τμήματα με μαθητές από διάφορα σχολεία (αυτό μόνο ως ανέκδοτο αντέχει); Και με ποιους καθηγητές για όλα αυτά; Και με ποιες κάμερες στην τάξη για την ταυτόχρονη; Θα ανοίξει πάλι το κρίσιμο ζήτημα της κάμερας στην τάξη.

● κανείς δεν μπορεί να ξέρει αν γίνεται σωστά το αυτοδιαγνωστικό τεστ, ούτε οι ίδιοι οι γονείς ή οι μαθητές που αναλαμβάνουν να το κάνουν. Δεν πρέπει κάποιος να έχει κάποιο μέρος αυτής της ευθύνης;

● κανείς δεν μπορεί να πει ότι πρόκειται για αξιόπιστο rapid test, ακόμα κι αν γίνεται σωστά. Εξ ου και η απαίτηση για επαναληπτικό, το οποίο, σημειωτέον, είναι επίσης rapid test. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συσκευασία των selt tests φέρει οδηγίες αναλυτικές για όλη τη διαδικασία και μεταξύ άλλων αναφέρει πως όσοι εμφανιστούν θετικοί, θα κάνουν δεύτερο τεστ «ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test)» στις προκαθορισμένες υπάρχουσες δομές.

● όλα τα προβλήματα θα λύνονται στις «δομές». Δεν έχουν ΑΜΚΑ; Δεν μπορούν να εντοπιστούν από το σύστημα; Βγήκαν θετικοί; Ολοι στην ουρά για τις «δομές».

Το συμπούρμπουλο με την αποστολή των συσκευασιών στα φαρμακεία, με την επιβάρυνση των φαρμακοποιών να φτιάξουν το ειδικό κιτ, με το μπάχαλο των ΑΜΚΑ και το πρόβλημα των Εσπερινών, που λύθηκε εντέλει με… ταχυμεταφορά στις μονάδες, είναι απλώς η αρχή και απλώς επιβεβαιώνει τον πάγιο κανόνα της ανοργανωσιάς.

 
© Copyright 2011 - 2021 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου