Loading...

Κατηγορίες

Δευτέρα 06 Μάρ 2023
Το 2015 δεν βρήκαμε πουθενά τηλεδιοίκηση, ETCS ούτε σηματοδότηση
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

Τις τελευταίες μέρες ο ελληνικός λαός ζει στιγμές βαθιάς θλίψης, στον απόηχο του πρωτοφανούς σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Πέρα από αυτό όμως, όσοι από εμάς γνωρίζουμε έστω ελάχιστα για τον σιδηρόδρομο νιώθουμε και έναν βαθύ θυμό, γιατί η αλήθεια είναι πως δεν «πέσαμε από τα σύννεφα». Δυστυχώς, εδώ και καιρό έχουν δοθεί τα σήματα για το πού οδηγείται ο σιδηρόδρομος σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και την αξιοπιστία του δικτύου.

Ηδη από τον Αύγουστο του 2020, με αφορμή τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Αίγιο (ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς), είχα κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου σε σχετική ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Η κυβέρνηση, αντιμετωπίζοντας και τον σιδηρόδρομο με καθαρά επικοινωνιακούς όρους, έσπευσε να προχωρήσει στη λειτουργία της γραμμής, ενώ κανένα από τα συστήματα ασφαλείας (φωτοσήματα, τηλεδιοίκηση, ETCS) δεν λειτουργούσε και η κυκλοφορία ρυθμιζόταν από σταθμάρχη, βασιζόταν, δηλαδή, αποκλειστικά στον ανθρώπινο παράγοντα. Μάλιστα, αυτό δεν ίσχυε μόνο στη συγκεκριμένη γραμμή, αλλά σχεδόν στο σύνολο της υποδομής, μεταξύ άλλων και στα Τέμπη, γεγονός που, πέρα από τη συγκεκριμένη ερώτηση, αναφέρεται και σε άλλες παρεμβάσεις μου προς το υπουργείο.

Το παραπάνω συμβάν και άλλα που ακολούθησαν αποτέλεσαν προοίμιο του δυστυχήματος στα Τέμπη και αναδεικνύουν ξεκάθαρα τον σημαντικό ρόλο των ηλεκτρονικών συστημάτων. Συστημάτων, που είναι η απόλυτη προϋπόθεση για ασφάλεια στον σιδηρόδρομο και που όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση το 2015 δεν βρήκαμε σε κανένα τμήμα της γραμμής. Δεν υπήρχε πουθενά τηλεδιοίκηση, ETCS ούτε σηματοδότηση.

Η γνωστή πλέον σύμβαση 717 για σηματοδότηση υπεγράφη το 2014 και απεδείχθη προβληματική, όπως φαίνεται και από το πρόστιμο της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου στην ΕΡΓΟΣΕ.

Παρά το πλήθος των προβλημάτων, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να ολοκληρώσει τη σηματοδότηση και το ETCS σε πολλά τμήματα του δικτύου (π.χ., Τιθορέα-Δομοκός, Πλατύ-Προμαχώνας) και να παραδώσει έργα εξαιρετικής δυσκολίας που ήταν για καιρό βαλτωμένα, όπως η πλήρης ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η νέα γραμμή Τιθορέα-Δομοκός, η νέα γραμμή Κιάτο-Αίγιο, το Θριάσιο και άλλοι σταθμοί, γέφυρες και σήραγγες, έργα πολύ περισσότερα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης δεκαετίας.

Η Πέτη Πέρκα είναι πρώην γενική γραμματέας Μεταφορών (2015-2017), βουλευτής Φλώρινας ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

πηγη: https://www.avgi.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου