Οι συναυλίες που στήνονται στα μπαλκόνια ήταν μια πρακτική που εφήρμοσε πλήθος καλλιτεχνών ήδη κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας, προκειμένου να κρατηθεί η ψυχολογία η δική τους αλλά και των γειτόνων τους σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση, δεδομένων των συνεπειών που έχουν τα μέτρα καραντίνας στη ψυχολογία των ανθρώπων.
Την ίδια πρακτική θέλησαν να αναπαράγουν και ορισμένοι μουσικοί στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο η ΕΛΑΣ είχε άλλη άποψη. Η πρωτοβουλία «Η Γειτονιά της Αλεξάνδρου Σβώλου», επιχείρησε να στήσει μια «διαμπαλκονική Συναυλία», όπως ανέφερε η σχετική ανακοίνωση που καλούσε άπαντες τους γείτονες και τους περαστικούς να τηρήσουν τα μέτρα ασφαλείας, όπως και έγινε σύμφωνα με τη δημοτική κίνηση της Θεσσαλονίκης «Η Πόλη Ανάποδα».
Ωστόσο, σύμφωνα με την καταγγελία της δημοτικής κίνησης, ενώ κάποιος κόσμο βρισκόταν στο πεζοδρόμιο, τηρώντας τις απαραίτητες αποστάσεις και τα μέτρα υγειονομικής ασφάλειας, περιπολικά και αρκετοί πεζοί αστυνομικοί, διέλυσαν την καλλιτεχνική δράση, η οποία όπως αναφέρει «Η Πόλη Ανάποδα», «δεν συνιστούσε κανέναν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία».
Παράλληλα αναφέρεται η επιλεκτικότητα της ΕΛΑΣ και κατ’ επέκταση της κυβέρνησης, καθώς ναι μεν παρενέβη για τον τερματισμό μιας καλλιτεχνικής δράσης, με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, «την ίδια στιγμή μάλιστα που έξω από τα λιγοστά ανοιχτά καταστήματα υπήρχαν απρόσκοπτα μεγάλες ουρές καταναλωτών», σημειώνει η ανακοίνωση.
Καταλήγοντας η δημοτική κίνηση ζητά να μπει άμεσα ένα τέλος στον παραλογισμό και την ασυδοσία του κράτους και της αστυνομίας. Μάλιστα υπογραμμίζει ότι «επιδιώκουν μια κοινωνία όπου δεν χωρούν πολίτες και δημότισσες που δρουν με αυτοοργάνωση, ευαισθησία και αλληλεγγύη, αλλά μόνο καταναλωτές».