Για «σόου κοροϊδίας και εξαπάτησης των συμπολιτών μας» έκανε λόγο, αναφερόμενος στην πρεμιέρα της πρωτοβουλίας «καλάθι του νοικοκυριού» ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτή, Γιώργος Λεχουρίτης.

Όπως τόνισε, μιλώντας στο Kontra, η ευχέρεια που παρέχει η απουσία ελέγχων στους μεσάζοντες επιτρέπει να θησαυρίζουν εις βάρος παραγωγών και καταναλωτών, ενώ το ίδιο ισχύει για το λαθρεμπόριο καυσίμων που εκμεταλλεύεται ότι επιβάλλεται υψηλός Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης.

«Το λέγαμε από πριν, θα μπουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και προϊόντα προσφορών. Τι άλλαξε; Τίποτα. Το μόνο που άλλαξε είναι τα ψέματα που συνεχίζει να λέει ο υπουργός Ανάπτυξης». «Ο κ. Άδωνις έχει περάσει παραπάνω από τους πολιτικούς. Τι μας είπε; Ότι είχαν τα προϊόντα καλύτερες τιμές από ό,τι τις προηγούμενες ημέρες. Να σας δείξω φυλλάδιο που έχω στα χέρια μου; Είναι οι ίδιες τιμές με το καλάθι του νοικοκυριού. Και είναι φυλλάδιο προσφορών. Τι άλλαξε λοιπόν; Τίποτα!», επεσήμανε ο κ. Λεχουρίτης.

«Για το περιβόητο γάλα που λέει, 1,12 ευρώ, όλα τα σούπερ μάρκετ έχουν γάλα ιδιωτικής ετικέττας 1,12. Δεν ντράπηκε να πάρει στα χέρια του γάλα γερμανικό, το οποίο παράγεται και συσκευάζεται στη Γερμανία και πωλείται από ελληνικό σούπερ μάρκετ;», αναρωτήθηκε.

«Αυτός έκανε το σόου στις τηλεοράσεις. Εγώ έκανα την πραγματική έρευνα της αγοράς. Μπήκα στο e-katanalotis, έλεγξα ορισμένα σούπερ μάρκετ. Υπάρχουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέττας, στο 80%-90% σε ορισμένα σούπερ μάρκετ. Υπάρχουν και επώνυμα προϊόντα αλλά είναι προϊόντα σε φυλλάδιο προσφορών. Δεν χρειάζεται να διαφημίζω ποιο σούπερ μάρκετ είναι, όπως έκανε ο υπουργός για επώνυμα μακαρόνια ... μπορεί να είχαν π.χ. ονομαστική τιμή 1,42 ευρώ αλλά με τις προσφορές τα πούλαγαν τα σούπερ μάρκετ στα 1,2-1,27 ευρώ».

«Θέλοντας να επιβεβαιωθεί ο ίδιος, έκανε την μία "πατάτα" μετά την άλλη. Ως ΙΝΚΑ έχουμε στοιχεία, τα αντιπαραθέτουμε. Αποδεικνύουν ότι αυτό που λέμε εμείς είναι αλήθεια, αυτό που λέει ο υπουργός είναι ψέματα ... στα αυγά, στα απορρυπαντικά, στα είδη περιποίησης ... τα είδα στο φυλλάδιο προσφορών, ήταν ακριβώς οι ίδιες τιμές με αυτές στο e-katanalotis ... υπάρχει και περίπτωση, πιθανώς τυπογραφικό λάθος, που το φυλλάδιο το έχει φθηνότερα».

«Λύση υπάρχει και είναι συγκεκριμένη», συνέχισε, «στην πηγή που ξεκινά ένα προϊόν. Πόσο πωλείται στο χωράφι; Πόσο φτάνει στον καταναλωτή; Τι περιθώριο ποσοστού κέρδους πρέπει να έχει, 100%, 200%, 500%; Δεν μπορεί να έχει 1.500%, να πωλείται π.χ. η ελιά 40-50 λεπτά και να φτάνει στον καταναλωτή 7-8 ευρώ. Δεν μπορεί να παραπονιούνται οι παραγωγοί ότι πωλούν φτηνά και οι καταναλωτές να αγοράζουν ακριβά. Το λεμόνι πωλείται στο χωράφι 35 λεπτά, στη λιανική φτάνει 1,8 ευρώ. Το αχλάδι, το μήλο. Ξέρουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς, δεν ξέρει μόνο το υπουργείο. Αλλά εμείς είμαστε 52 χρόνια στην "πιάτσα", ξέρουμε τι σημαίνει ακρίβεια και αγορά, δεν είμαστε σε γραφείο αλλά στο δρόμο. Ψάχνουμε και πηγαίνουμε, ερευνώντας».

Εμφανίστηκε επίσης αρνητικός στην προοπτική μείωσης του ΦΠΑ στον ευρωπαϊκό μέσο όρο. «Δεν θα ωφελήσει τον καταναλωτή αλλά τον επιχειρηματία. Το είδαμε όταν μειώθηκε ο ΦΠΑ από το 24% στο 13%. Δεν μειώθηκε ο καφές, οι υπηρεσίες».

«Η μοναδική λύση είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα», κατά τον κ. Λεχουρίτη. «Αυτό θα επιφέρει μείωση τιμών στην αγορά, στο κόστος παραγωγής, στο κόστος ενέργειας. Αυτόματα, θα πέσουν οι τιμές στα προϊόντα. Η επίκληση της κυβέρνησης, ότι δεν συμφέρει τα δημόσια οικονομικά μία μείωση του ΕΦΚ, είναι κοροϊδία. Αυτούς που δεν συμφέρει, είναι στο λαθρεμπόριο καυσίμων. Όσο μεγαλύτερος είναι ο ΕΦΚ, τόσο περισσότερα λαθραία καύσιμα κυκλοφορούν. Αυτή είναι η πραγματική εικόνα».

Τέλος, θύμισε ότι στο υπουργείο Ανάπτυξης υπάρχει το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς (ΕΣΚΑ) που «συνεδριάζει μία ή δύο φορές το χρόνο. Από τότε που βγήκε ο κ. Γεωργιάδης, δεν θυμάμαι αν συμμετείχε μία φορά στο ΕΣΚΑ, μία φορά. Είναι παντογνώστης, πάνσοφος, δεν χρειάζεται ούτε τις παραγωγικές τάξεις ούτε τις οργανώσεις καταναλωτών, να συζητήσει».

πηγη: https://tvxs.gr