Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 29 Σεπ 2021
Στη Βουλή η τροποποίηση - δώρο στην COSCO (live) - Συλλαλητήριο στις 7 μ.μ.
Κλίκ για μεγέθυνση






17:13
| 29.09.2021

 

 

Με ταχείες διαδικασίες κυρώνεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά που ευνοεί την ΟΛΠ - COSCO εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου - Παρακολουθήστε ζωντανά τη συζήτηση - Γ. Ραγκούσης: Πάρτε πίσω τη σύμβαση - απάτη // Συλλαλητήριο σήμερα Τετάρτη 29/9 στις 7 μ.μ. στην πλατεία Κανάρη στο Πασαλιμάνι με αίτημα την απόσυρση του νομοσχεδίου

 


Τα κόμματα της αντιπολίτευσης επικρίνουν την τροποποίηση της σύμβασης με την οποία η κυβέρνηση καλύπτει τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση των υποχρεώσεων της εταιρείας δίνοντάς της παράταση πέντε ετών και δυνατότητα να ακυρώσει κάποια από τα έργα που είχε υποχρεωθεί να υλοποιήσει με τη σύμβαση του 2016.

O Γ. Ραγκούσης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, ζήτησε μάλιστα από την κυβέρνηση να πάρει πίσω τη σύμβαση - απάτη και «να πάρετε επιπλέον νομικές δεσμεύσεις από την COSCO ότι θα πάψει να επιδιώκει την κατασκευή Ναυπηγείου, Mall, 4ου προβλήτα, καθώς και θα σεβαστεί τους αρχαιολογικούς  χώρους, και το φυσικό περιβάλλον της Α ΄και Β΄ Πειραιά» (αναλυτικά παρακάτω)

Παρακολουθήστε τη συζήτηση στη Βουλή - Η ψηφοφορία θα είναι ονομαστική

Ν. Σαντορινιός: Οι πολιτικές της Κυβέρνησης υποβαθμίζουν το Λιμάνι του Πειραιά και τις αναπτυξιακές του δυνατότητες

Ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, από το βήμα της Βουλής σήμερα επιτέθηκε στις πολιτικές της Κυβέρνησης και κατέδειξε τα στοιχεία τα οποία οδηγούν σε απιστία προς τα συμφέροντα του Δημοσίου στην υπόθεση της ΟΛΠ ΑΕ. Τόνισε ακόμη τα ψέματα της ΝΔ που αποδείχθηκαν μέσα από τη συζήτηση της Σύμβασης Τροποποίησης παραχώρησης των μετοχών του Λιμανιού του Πειραιά που έρχεται προς ψήφιση.

Μια Σύμβαση- κόλαφος που προκαλεί ζημία στο Ελληνικό Δημόσιο

«Η Κυβέρνηση φέρνει μια τροποποίηση που χαρίζει, όπως αποδείξαμε με επιχειρήματα, έως και 90εκ στον ΟΛΠΑΕ- 40εκ από τις ποινικές ρήτρες και 50εκ από τα έσοδα του 16% των μετοχών που παραχωρούνται. 90 εκ. που θα έμπαιναν ζεστά στα δημόσια ταμεία. Αυτό είναι η βλάβη κατά του Δημοσίου».

«Με αυτό το Νομοσχέδιο αθωώνεται η Εταιρεία για τις ευθύνεςπου έχει για τη μη υλοποίηση συγκεκριμένων υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 290εκ ευρώ, που αφορούν σε κρίσιμες υποδομές για το λιμάνι, υποδομές που έχουν ανάγκη οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η ναυπηγοεπισκευή, οι χρήστες του λιμανιού και η εθνική οικονομία». «Επί 50 μέρες, από τις 11 Αυγούστου 2021, η Κυβέρνηση δεν επιβάλλει όσα προβλέπονται στη Σύμβαση. Διαπράττει αδικήματα ενάντια στο συμφέρον, παράβαση καθήκοντος και μάλιστα βαρύτατη και βλάβη των συμφερόντων του δημοσίου η οποία μπορεί να φτάσει μέχρι και 90 εκ. ευρώ, εάν πάμε στο ακραίο σενάριο της δεκαετίας. Και αντί να κάνετε όλα αυτά, εσείς αποφασίζετε να δώσετε στην ΟΛΠ ΑΕ το 16% των μετοχών του Λιμανιού, χωρίς να έχουν υλοποιηθεί οι υποχρεωτικές επενδύσεις, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να χάνει κάθε χρόνο 5 εκ. που μέχρι τώρα έμπαιναν στα δημόσια ταμεία».

«Λέτε ψέματα ότι θα σταματήσουν οι επενδύσεις. Δεν θα σταματήσουν οι επενδύσεις. Εσείς καθυστερείτε τις επενδύσεις, γιατί τους δίνετε δέκα χρόνια τράτο, για να ολοκληρώσουν κρίσιμες επενδύσεις, που έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί στις 11-8-21. Επιβραβεύετε με αυτόν τον τρόπο τον ασυνεπή εταίρο. Ταυτόχρονα υποβαθμίζετε το λιμάνι από τη μη έγκαιρη υλοποίηση των επενδύσεων, την ανταγωνιστικότητα των υπηρεσιών του λιμανιού και τη μη επαρκή παροχή υπηρεσιών».

Έωλο το επιχείρημα ότι υπάρχει κίνδυνος να σταματήσουν οι επενδύσεις. Με την τροποποίηση της ΝΔ υποβαθμίζεται το Λιμάνι του Πειραιά 

«Η Κυβέρνηση μονολογεί, ψευδώς, ότι για να μη σταματήσουν οι επενδύσεις, μόνη λύση είναι να βρούμε συμβιβαστική λύση, γιατί αλλιώς θα έχουμε νομικά προβλήματα με τον επενδυτή. Ε, όχι. Η Σύμβαση του 2016 είναι περιέχει προβλέψεις και δικλείδες.Σας τα λέω με βήματα για να μην μπερδευτείτε: Οφείλεται να επιβάλλετε ποινικές ρήτρες 40 εκ. (το 20% των 200 εκ. υπολειπόμενων επενδύσεων) να  μεταφέρετε την υποχρέωση από την πρώτη, στη δεύτερη επενδυτική περίοδο της υλοποίησης των υποχρεωτικών συμβάσεων και αν και τότε δεν υλοποιηθούν τα ελάχιστα επίπεδα υπηρεσιών, τότε για το υπολειπόμενο ποσό πρέπει εκ νέου να επιβληθούν ρήτρες, 120%, βάσει του παραρτήματος 16.2». «Δεν κατάλαβα, αν δηλαδή επιβάλλει κάποιος ποινικές ρήτρες και έστω κι αν προσφύγει η COSCO στη διαιτησία, σταματάει ξαφνικά η Σύμβαση;»

«Και κάνετε και κάτι άλλο χειρότερο. Δίνετε την δυνατότητα στο ΟΛΠ ΑΕ να τροποποιήσει, με διάφορα νομικά τερτίπια,ακόμη και αυτές τις υποχρεωτικές επενδύσεις που έπρεπε να υλοποιήσει. Δηλαδή αντί για παράδειγμα να ολοκληρώσει βασικές λιμενικές υποδομές θα πάρει έγκριση για Mall στον Πειραιά ή για την κατασκευή του προβλήτας 4, ο οποίος θα καταστρέψει το Κερατσίνι και το Πέραμα; Δίνετε λευκό χαρτί στον Επενδυτή».

Για να εξυπηρετήσει η Κυβέρνηση τους ιδιώτες, δεν διστάζει να κατηγορήσει τις Υπηρεσίες του Δημοσίου!

«Αυτές τις μέρες ακούσαμε διάφορα θλιβερά επιχειρήματα που προσπαθούν να τεκμηριώσουν φταίξιμο των Υπηρεσιών:

«Πρώτον, το μοναδικό επιχείρημα των Υπουργών για την παραχώρηση του 16% του Λιμανιού του Πειραιά στην ΟΛΠ ΑΕ, χωρίς να τηρούνται οι συμβατικές υποχρεώσεις, ήταν ότι για 3 έργα, που πήραν περιβαλλοντική αδειοδότηση το 2019, συνολικού ύψους 26,5 εκ.- δηλαδή λιγότερο από το 10% της συνολικής επένδυσης, φταίει το ελληνικό δημόσιο που καθυστέρησε και όχι ο ΟΛΠ». «Είναι όμως αλήθεια; Όχι. Το 2016, όταν ζήτησε ο ΟΛΠ να κάνει ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων, είχε ενημερωθεί ότι θα πρέπει να γίνει μια συνολική ανανέωση για όλες τις επενδύσεις. Ξέρετε πότε κατέθεσε ο ΟΛΠ ΑΕφάκελο για αυτές τις 3 επενδύσεις; Τον Οκτώβρη του 2019.3 χρόνια και 2 μήνες αφότου ενημερώθηκε ότι πρέπει να καταθέσει μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Άρα; Ποιος φταίει γι’ αυτήν την καθυστέρηση; Το δημόσιο, οι πολίτες ή η θεομηνία; Για να ξέρουμε τι λέμε εδώ μέσα!».

«Δεύτερον, μας λέει η ΝΔ ότι υπήρξαν καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις.  Όχι, δεν υπήρξαν διότι σχεδόν το σύνολο των 11 έργων καλύπτεται από την περιβαλλοντική μελέτη και την αντίστοιχη απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, η οποία τροποποιήθηκε και παρατάθηκε το 2018».

«Τρίτον, μας λέει ο Υπουργός ότι με το masterplan που ενέκρινε η Κυβέρνηση άνοιξε ο δρόμος για τις επενδύσεις. Χρειαζόταν το masterplan για να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις; Όχι, δεν χρειαζόταν. Γιατί με τον ν.4504/2016 (άρθρο 86) του ΣΥΡΙΖΑ, που και η ΝΔ παράτεινε, δεν είναι προαπαιτούμενο το masterplan για αυτές τις επενδύσεις. Μπορεί κάθε μία από αυτές να έχει από μόνη της άδεια έγκρισης. Για παράδειγμα, τα έργα για τις βελτιώσεις υποδομών ναυπηγοεπισκευής είχαν αδειοδοτήσεις από το 2017. Ξέρετε πότε ξεκίνησε η Εταιρεία να τα υλοποίει; Το 2020!».

«Τέταρτον, η Κυβέρνηση, για μια ακόμη φορά ψέγει τους πολίτες με χυδαίο τρόπο. Γιατί είναι χυδαίο να κατηγορείτε όσους θέλουν να προστατέψουν το περιβάλλον και ζητούν η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων να προβλέπει ότι δεν θα υπάρχει επιβάρυνση στον αέρα και στο κυκλοφοριακό της πόλης, πως αυτοί ευθύνονται για τις καθυστερήσεις των έργων».

«Άρα τι μας λέτε; Ότι δεν φταίει ο ΟΛΠ, φταίει όλοι οι άλλοι άρα ας του δώσουμε δέκα χρόνια παράταση, μπας και προλάβει να υλοποιήσει τις επενδύσεις!».Και το κύριο ερώτημα παραμένει: Ποιος ευθύνεται για τις καθυστερήσεις των 11 υποχρεωτικών επενδύσεων και γιατί η Κυβέρνηση δεν εφαρμόζει τις ποινικές ρήτρες που προβλέπονται στην ισχύουσα Σύμβαση, ενώ αντί για αυτό του δίνει και άλλα 10 χρόνια παράταση, μπας και προλάβει να τις υλοποιήσει;».«Αντί να εφαρμόσετε τη Σύμβαση του 2016 που είναι σε ισχύ και έχει προβλέψεις για όλα τα σενάρια καθυστερήσεων, η Κυβέρνηση επιλέγει να μεταφέρει το φταίξιμο στο Δημόσιο και στους πολίτες. Αθωώνετε τον ΟΛΠ και τον ξεπλένετε από τις ευθύνες του».

Κανένα επιχείρημα από την Κυβέρνηση για την απαράδεκτη τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης της ΟΛΠ ΑΕ

«Μετά από τρεις συνεδριάσεις Επιτροπών και μετά από τις ομιλίες των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας, δεν ακούσαμε κανένα απολύτως επιχείρημα από την Κυβέρνηση! Η Κυβέρνηση κρύφτηκε, αναμασώντας συγκεκριμένα «τσιτάτα», χωρίς να μπορεί να πείσει κανέναν για το γιατί χρειάζεται να τροποποίησει τη Σύμβαση Παραχώρησης της ΟΛΠ ΑΕ και μάλιστα εις βάρος του Δημοσίου!».

«Δεν μπορείτε να πείσετε την κοινωνία ούτε τους φορείς. Σχεδόν το σύνολο των φορέων είναι απέναντι σε αυτήν την τροποποίηση. Να δούμε, τουλάχιστον αν θα καταφέρετε να πείσετε τους Βουλευτές σας».

Η Σύμβαση του 2016 είχε εγγυήσεις και ρήτρες για να εξασφαλιστεί ότι ο Πειραιάς θα αναβαθμιστεί σε ένα ανταγωνιστικό λιμάνι

«Όταν εμείς υποχρεωθήκαμε να υπογράψουμε τη Σύμβαση Παραχώρησης, φέραμε μία σύμβαση η οποία προστάτευε τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου. Σήμερα αποδεικνύεται πόσο καλή ήταν και τι ρήτρες είχε μέσα για να προστατεύσει το ελληνικό κράτος και την τοπική κοινωνία. Φέραμε μία σύμβαση η οποία ήταν σε συνεχή διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τις επιχειρήσεις του Πειραιά. Σκοπός  μας ήταν να καταφέρουμε να προστατεύσουμε τις επιχειρήσεις του Πειραιά, να αποκομίσουμε τα μέγιστα για τους τοπικούς φορείς. Το καταφέραμε με τις παραχωρήσεις των χώρων προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το καταφέραμε εντάσσοντας στην Σύμβαση εγγυήσεις έτσι ώστε ότι να αναβαθμιστεί ο Πειραιάς και να μπορέσει να γίνει ένα πραγματικά ανταγωνιστικό λιμάνι».

«Οι ρήτρες που τέθηκαν στη Συμφωνία του 2016 δεν υλοποιήθηκαν και η Κυβέρνηση αντί να ζητήσει να λάβουν σάρκα και οστά, χαρίζετε λεφτά στον Επενδυτή και δίνει αφειδώς παρατάσεις. Με αυτόν τον τρόπο δεν ενισχύεται το επιχειρηματικό κλίμα στη χώρα. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγετε τον δρόμο να πετάξει ο επενδυτής τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις από το Λιμάνι. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένα επιχειρηματικό κλίμα το οποίο δεν αντιστοιχεί σε ευρωπαϊκή χώρα, αλλά σε μια χώρα του τρίτου κόσμου, αντιστοιχεί σε «μπανανία». Και εμείς «μπανανία» την Ελλάδα δεν τη θέλουμε.»

Γ. Ραγκούσης: Πάρτε πίσω τη σύμβαση - απάτη

«Να αποσύρετε τη σύμβαση-απάτη και να πάρετε επιπλέον νομικές δεσμεύσεις από την COSCO ότι θα πάψει να επιδιώκει την κατασκευή Ναυπηγείου, Mall, 4ου προβλήτα, καθώς και θα σεβαστεί τους αρχαιολογικούς  χώρους, και το φυσικό περιβάλλον της Α ΄και Β΄ Πειραιά», τόνισε συγκεκριμένα στην παρέμβασή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Γ. Ραγκούσης, επισημαίνοντας ακόμη ότι «η ίδρυση ναυπηγείου θα καταστρέψει τις θέσεις εργασίας 1000άδων εργαζομένων της μικρομεσαίας ναυπηγοεπισκευής κι εκατοντάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων».

Ο Γ. Ραγκούσης, επισήμανε απευθυνόμενος στην κυβέρνηση:

«Να αποσύρετε τη σύμβαση-απάτη και να πάρετε νομικές δεσμεύσεις από την COSCO ότι επιπλέον της τήρησης της σύμβασης παραχώρησης και της υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων:

ΔΕΝ θα διεκδικήσει ναυπηγείο

ΔΕΝ θα κατασκευάσει mall

ΔΕΝ θα κατασκευάσει 4ο προβλήτα

Θα σεβαστεί τους αρχαιολογικούς χώρους και το περιβάλλον

Θα πάψει να στήνει μονοπώλια στη διαχείριση αποβλήτων και στον εφοδιασμό».

«Η ίδρυση ναυπηγείου θα καταστρέψει τις θέσεις εργασίας 1000άδων εργαζομένων της μικρομεσαίας ναυπηγοεπισκευής κι εκατοντάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Το Mall θα καταστρέψει τον εμπορικό κόσμο της Α’ Πειραιά και της Β’ Πειραiά. Ο 4ο προβλήτας θα καταστρέψει την καθημερινή ζωή των πολιτών στο Κερατσίνι και στο Πέραμα. Ο μη σεβασμός στον αρχαιολογικό χώρο θα επιφέρει ανεπανόρθωτη ζημία στη Σαλαμίνα και στον Πειραιά. Τα μονοπώλια στη διαχείριση των αποβλήτων και στον εφοδιασμό καταστρέφουν τον ανταγωνισμό και την υγιή επιχειρηματικότητα», τόνισε ο Γ. Ραγκούσης και πρόσθεσε:

«Σας προειδοποιήσαμε στις επιτροπές να μην προχωρήσετε στην κύρωση της Τροποποίηση της Σύμβασης παραχώρησης. Όμως προχωρήσατε. Είστε άξιοι της μοίρας σας. Συνεχίζετε να εξαπατάτε την πειραϊκή κοινωνία ,το Κοινοβούλιο, το Ελεγκτικό Συνέδριο. Δεν έχει προηγούμενο η αναφορά του κ. Σταϊκούρα, ότι η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου συνιστά "αξιολογική κρίση" του δικαστηρίου . Το Ελεγκτικό Συνέδριο στις αποφάσεις αναφέρεται ρητώς στο φάκελο και στη γνωμοδότηση του Δημοσίου για τη μη υπαιτιότητα της Cosco στη μη πραγματοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων».

Τρ. Αλεξιάδης: Πειρατικό ρεσάλτο στο λιμάνι του Πειραιά

Την αθλιότητα που επιχειρεί η κυβέρνηση με την παραχώρηση μετοχών του ελληνικού δημοσίου στην COSCO, απαλλάσσοντας την από τις ευθύνες της και  χωρίς να έχει εκπληρώσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις, κατήγγειλε ο Τρύφων Αλεξιάδης, στην ομιλία του επί του νομοσχεδίου από το βήμα της Βουλής, χαρακτηρίζοντας την ως «πειρατικό ρεσάλτο στο λιμάνι του Πειραιά».

Για το τεράστιο ζήτημα του ξεπουλήματος του πρώτου λιμανιού της χώρας, ο βουλευτής μίλησε για εκκωφαντική σιωπή των μέσων ενημέρωσης και των «επαϊόντων δημοσιογράφων και αναλυτών» επί του θέματος, καθώς και για τη σημαίνουσα απουσία των τοπικών βουλευτών της ΝΔ από τη διαδικασία της συζήτησης του νομοσχεδίου στις Επιτροπές της Βουλής. Τόνισε δε ότι η στάση του καθενός στην αυριανή ονομαστική ψηφοφορία επί του νομοσχεδίου θα τον ακολουθεί στο μέλλον.

Μεγαλώνοντας, έχοντας δουλέψει στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, ζώντας και κατοικώντας στον Πειραιά, ο Τρ. Αλεξιάδης κάλεσε τον Υπουργό Οικονομικών - όπως πολλές φορές τον έχει καλέσει και για τα φορολογικά -  σε διάλογο για τα θέματα που απασχολούν τον Πειραιά. Υπενθύμισε σε όλες τις πλευρές, πως η σύμβαση με την COSCO δεν ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος βρέθηκε να διαχειρίζεται τη σύμβαση και πως «η ιστορία της χώρας δεν ξεκίνησε όταν ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση».

Η πάγια τακτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη να ρίχνει τις ευθύνες στους άλλους για όσα συμβαίνουν στη χώρα, με αποκορύφωμα τη χθεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού σε ανέστιους ανθρώπους στο Αρκαλοχώρι τους οποίους έψεξε για τον τρόπο που έκτισαν τα σπίτια τους (!), ανετράπη. «Για πρώτη φορά», τόνισε ο Τρ. Αλεξιάδης, «εγκαταλείπετε την τακτική ότι φταίνε οι πολίτες και μπροστά στην COSCO ανακαλύπτετε ευθύνες του ελληνικού δημοσίου. Βαρύτατο πολιτικό ατόπημα που θα σας ακολουθεί. Πείτε μας ένα Δήμαρχο, πείτε μας αν η Αντιπεριφερειάρχης, αναγνωρίζουν ευθύνες του ελληνικού δημοσίου για την καθυστέρηση των επενδύσεων. Ούτε ένας. Το κάνετε εσείς, γιατί έχετε συγκεκριμένη κατεύθυνση, την εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων και όχι των συμφερόντων του δημοσίου».

Ο Τρ. Αλεξιάδης στη συνέχεια έθεσε το ζήτημα συγγραφής του νομοσχεδίου, - για το οποίο δεν έλαβε καμία απάντηση στην ερώτηση που είχε υποβάλει αν κάποια διεύθυνση, υπάλληλος ή αρμόδιο τμήμα είχε υποβάλει κάποια πρόταση – αποκαλύπτοντας και καταθέτοντας στα Πρακτικά της Βουλής αποκαλυπτικό δημοσίευμα φιλοκυβερνητικού μέσου που τον Ιούλιο σημείωνε πως «Με πολιτική απόφαση, ουσιαστικά, έκλεισε η διαμάχη με την COSCO για το 16% του ΟΛΠ που τελικά περνά στην κυριότητα των Κινέζων». «Φοβηθήκατε τον διάλογο με την κοινωνία, με τους Δήμους, με την Περιφέρεια, με τους παραγωγικούς φορείς γιατί ξέρετε ότι έχετε άδικο. Είναι πολιτική σας απόφαση και έχετε ακέραια την ευθύνη για ό,τι επακολουθήσει».

Κλείνοντας την ομιλία του αναφέρθηκε στις καταγγελίες περί υπερτιμολόγησης που ακούστηκαν από Δήμαρχο και Πρόεδρο Φορέα, καλώντας εκ νέου τον Υπουργό Οικονομικών να απαντήσει αν προτίθεται να διερευνήσει, αν πρόκειται για φορολογικό αδίκημα ή ξεπερνώντας συγκεκριμένο όριο είναι πλέον και ποινικό αδίκημα.

Χ. Καφαντάρη: Το λιμάνι κινδυνεύει από την πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη

«Για σας είναι λογικό πάντα το Δημόσιο –δηλαδή εμείς οι πολίτες- να αποζημιώνει τις εταιρείες ΚΑΙ ΠΟΤΕ να μην πληρώνουν οι εταιρείες

Μιλάτε για Ανάπτυξη και Επενδύσεις τι; Είδους όμως;;

Χωρίς Νόμους- Κανόνες- Ρήτρες, χωρίς ευθύνες …

Τι μήνυμα δίνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στους ανά τον κόσμο επενδυτές;

Για 10 χρόνια θα έχουμε ένα λιμάνι, το οποίο το δώσαμε για να γίνει καλύτερο και δεν θα υπάρχει ούτε το ελάχιστο επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών

Εμείς, ως ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το 2016 πήραμε μία σύμβαση η οποία έδινε τα πάντα στον ΟΛΠ.

Την τροποποιήσαμε, βάλαμε τις υποχρεωτικές επενδύσεις για τις οποίες σήμερα μιλάμε, βάλαμε ρήτρες για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων τις οποίες σήμερα δεν εφαρμόζετε και είσαστε υπόλογοι.

Είχαμε την πρόνοια το 16% του μετοχικού κεφαλαίου να δοθεί μετά την ολοκλήρωση των συμβάσεων.

Παραχωρήσαμε χώρους στα λιπάσματα, στο Πέραμα, στην Κυνόσουρα, στην τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία σήμερα είναι αντίθετη με το εν λόγω νομ/διο και

Μεριμνήσαμε για τη διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου, διασφαλίσαμε τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, αναγνωρίστηκε ο δημόσιος χαρακτήρας ακτοπλοΐας και βάλαμε και 3 φορείς δημοσίου να ελέγχουν

Εμείς ,είμαστε υπέρ των επενδύσεων με κανόνες, συγκεκριμένο πλαίσιο, να εξασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον, καθώς και τη βιωσιμότητα στις τοπικές κοινωνίες, να εξασφαλίζουν το δικαίωμα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να ζουν και να αναπνέουν , όπως θα έπρεπε σήμερα και στο λιμάνι.

Εσείς, ΤΑ ΔΊΝΕΤΕ ΟΛΑ στον ΟΛΠ, όποιος δεν συμφωνεί με τον ΟΛΠ θα βάλει λουκέτο, όπως λουκέτο θέλετε να βάλετε σε όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις,- το είπε άλλωστε ο Υπουργός Αναπτύξεως της Κυβέρνησής σας.

Tο Λιμάνι κινδυνεύει από τη πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη, όπως ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ και Ό,ΤΙ ΔΗΜΟΣΙΟ». 

Συλλαλητήριο στις 7 μ.μ. στο Πασαλιμάνι

«Η Νέα Δημοκρατία με μια εν κρυπτώ συμφωνία με την COSCO αποφάσισε σκανδαλωδώς να παραχωρήσει στην εταιρεία το 16% των μετοχών του ελληνικού δημοσίου», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά καλώντας στο αποψινό συλλαλητήριο, στις 7 μ.μ., στο Πασαλιμάνι ενάντια στην κύρωση του νομοσχεδίου. Όπως προσθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά, «είναι μία κατάπτυστη απόφαση, ιδιαίτερα από τη στιγμή που η Σύμβαση Παραχώρησης της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με τον ιδιώτη επενδυτή το 2016 προέβλεπε ρητά τη μη μεταβίβαση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO και την επιβολή ποινικών ρητρών, που ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, εάν δεν υλοποιούνταν οι υποχρεωτικές επενδύσεις εντός της πενταετίας (2016-2021)». (διαβάστε αναλυτικά)

Η συζήτηση στις Επιτροπές

Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ του Κώστα Παπαγιάννη στην Αυγή σχετικά με την επεξεργασία του νομοσχεδίου στις Επιτροπές της Βουλής:

Ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε, κατά την επεξεργασία στις Επιτροπές της Βουλής την προθυμία της κυβέρνησης να ισχυριστεί ότι οι καθυστερήσεις δεν είναι ευθύνη της COSCO, παρότι κάτι τέτοιο πιστοποιείται από την έκθεση του ανεξάρτητου μηχανικού. Προειδοποίησε ότι η άρνηση της κυβέρνησης να απαιτήσει από την εταιρεία όσα οφείλει διότι δεν υλοποίησε έγκαιρα τα έργα συνιστά απιστία εις βάρος του Δημοσίου.

Ο εισηγητής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νεκτάριος Σαντορινιός τόνισε πως με τον ισχυρισμό ότι η εταιρεία δεν ευθύνεται για τις καθυστερήσεις η κυβέρνηση ουσιαστικά αποδίδει την ευθύνη στο Ελληνικό Δημόσιο και στους πολίτες που καταφεύγουν στα δικαστήρια για παρανομίες της COSCO. Μάλιστα υπολόγισε σε 90 εκατ. ευρώ τη βλάβη που προκαλεί η κυβέρνηση με την άρνησή της να ενεργοποιήσει τις ρήτρες αθέτησης όρων, καθώς εδώ και 50 μέρες έχει λήξει η πρώτη επενδυτική περίοδος χωρίς η εταιρεία να έχει υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της.

Η COSCO θέλει να κυριαρχήσει στο λιμάνι

Ο Ν. Σαντορινιός παρατήρησε πως η ακρόαση των φορέων έκανε σαφές ότι η τροποποίηση της σύμβασης «δεν υπηρετεί τις ανάγκες του λιμανιού, της κοινωνίας, των μικρομεσαίων, της ναυπηγοεπισκευής» σημειώνοντας ότι η παρουσία της COSCO στο Λιμάνι του Πειραιά το έχει κάνει λιγότερο ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλα λιμάνια. Επιπλέον υπογράμμισε ότι η εταιρεία «θέλει να κυριαρχήσει στο λιμάνι» και να διώξει τις επιχειρήσεις που δρουν εκεί επί χρόνια κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι με την τροποποίηση της σύμβασης συνεχίζει «να δίνει δωράκια στις μεγάλες επιχειρήσεις στραγγαλίζοντας τις μικρές επιχειρήσεις».

Ο Θοδωρής Δρίτσας επισήμανε ότι η τροποποίηση της σύμβασης το 2016, που τώρα αναθεωρείται, «ενόχλησε», καθώς θωράκισε το δημόσιο συμφέρον και υπήρξε προϊόν διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία. Ο Τρύφωνας Αλεξιάδης αναρωτήθηκε αν πρέπει να τροποποιηθεί η σύμβαση επειδή τηρήθηκε η νομιμότητα.

Άλλα λένε τα κείμενα, άλλα ισχυρίζονται Σταϊκούρας - Πλακιωτάκης

Χρήστος Σταϊκούρας και Γιάννης Πλακιωτάκης επιχείρησαν να εμφανίσουν την τροποποίηση της σύμβασης ως «φιλική διευθέτηση» ώστε να αποφευχθεί μια χρονοβόρα διαδικασία διαιτησίας για τον προσδιορισμό των ευθυνών για τις καθυστερήσεις. Παρ’ όλα αυτά, τόσο η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου όσο και το ίδιο το κείμενο της τροποποίησης της σύμβασης πιστοποιούν πως η κυβέρνηση συνομολογεί ότι οι καθυστερήσεις δεν είναι ευθύνη της COSCO.

Ο υπουργός Οικονομικών υποστήριξε ότι επί Ν.Δ. αυξήθηκε ο ρυθμός υλοποίησης των δεσμεύσεων της εταιρείας με διευθέτηση διοικητικών ζητημάτων, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας κινδυνολόγησε ότι το δικαστήριο μπορεί να απέδιδε ευθύνη στο Δημόσιο.

Αντίθετοι οι κοινωνικοί φορείς

Την αντίθεσή τους στην «επιβράβευση» της COSCO από την κυβέρνηση με την ευνοϊκή γι’ αυτήν τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά εξέφρασαν οι κοινωνικοί φορείς της πόλης κατά τη σχετική ακρόαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Οι εκπρόσωποι των φορέων επέκριναν τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση σημαντικών έργων από την COSCO εκφράζοντας φόβους ότι η νέα παράταση θα παραπέμψει πολλά έργα στις ελληνικές καλένδες. Πολλοί εκπρόσωποι των φορέων εξέφρασαν αμφιβολίες για τον ισχυρισμό ότι όλες οι καθυστερήσεις οφείλονται σε λόγους πέρα από τον έλεγχο της εταιρείας.

Οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εμφανίστηκαν δυσαρεστημένοι επειδή δεν υπήρξε διάλογος με την κυβέρνηση για την αναθεώρηση της σύμβασης, ενώ σχολιάστηκε αρνητικά ο αποκλεισμός του δημάρχου Πειραιά από το Δ.Σ. του ΟΛΠ χωρίς να αντικατασταθεί από άλλον εκπρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Παράλληλα οι φορείς της αγοράς μετέφεραν την κατάσταση που έχουν δημιουργήσει στην οικονομία του Πειραιά οι δραστηριότητες της COSCO και ο συγκεντρωτισμός της εταιρείας, η οποία εισέρχεται συνεχώς σε διάφορους κλάδους εκτοπίζοντας τις μικρότερες επιχειρήσεις.

Οι εκπρόσωποι των φορέων διαμαρτυρήθηκαν για την υψηλή τιμολόγηση που επιβάλλει η εταιρεία και για την τακτική της να δημιουργεί θυγατρικές για επιμέρους εργασίες αποφεύγοντας να συνεργαστεί με τοπικές εταιρείες, την ώρα που η ανταγωνιστικότητα του Λιμανιού του Πειραιά υποχωρεί.

πηγη: https://left.gr

 
© Copyright 2011 - 2021 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου