Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 01 Μάρ 2013

 

Παρέμβαση Νίκου Χρυσόγελου στην παρουσίαση του σχεδίου LeaderShip

 

Συμμετέχοντας στην εκδήλωση που οργανώθηκε στις Βρυξέλλες για να παρουσιαστεί από τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν και Επίτροπο Βιομηχανίας κ Tajani και να συζητηθεί η Στρατηγική LeaderShip 2020 για τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο, επισήμανε στην παρέμβασή του:

“Για να μην καταρρεύσει ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής στην Ευρώπη, μια και απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, απαιτείται η συνεργασία των ευρωπαϊκών θεσμών, της βιομηχανίας, των συνδικάτων, κοινωνικών και περιβαλλοντικών φορέων καθώς και θαλάσσιων περιφερειών και ενδιαφερόμενων Κρατών - Μελών στο πλαίσιο μιας συμφωνημένης και συνεκτικής πολιτικής που θα στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:

• Κατασκευή πλοίων που θα έχουν χαμηλή κατανάλωση ενέργειας ή θα χρησιμοποιούν ανανεώσιμη ενέργεια και θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις για ελαχιστοποίηση ή μηδενισμό εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κι ατμοσφαιρικών ρύπων,

• κατασκευή τμημάτων της πράσινης τεχνολογίας (πχ πυλώνες για ανεμογεννήτριες)

• Ανακύκλωση πλοίων με υψηλές περιβαλλοντικές και κοινωνικές προδιαγραφές, όταν σήμερα η διάλυση των πλοίων γίνεται με απαράδεκτες από άποψη περιβάλλοντος κι ασφαλείς διαδικασίες”.

Χρειάζεται καλύτερος συντονισμός μεταξύ περιφερειακών αρχών, ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ναυπηγείων ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών κι άλλων περιοχών, καθώς και συνέργειες μεταξύ πολιτικών για την απασχόληση, τη βιομηχανία, την προστασία του περιβάλλοντος, τη θαλάσσια στρατηγική, την περιφερειακή ανάπτυξη”.

 

Στην συνάντηση υψηλού επιπέδου [1], που οργανώθηκε από την Κομισιόν στις 20 Φεβρουαρίου, συμμετείχαν εκπρόσωποι Δ/νσεων της Κομισιόν, περιφερειών, κρατών -μελών, βιομηχανιών, συνδικάτων, επιστημονικών φορέων καθώς και 4 ευρωβουλευτές. Οι μόνες ελληνικές συμμετοχές ήταν του Νίκου Χρυσόγελου και του καθηγητή του Παν/μίου Αιγαίου Νικήτα Νικητάκου.

 

Ο Νίκος Χρυσόγελος συμμετέχει σε ομάδα εργασίας ευρωβουλευτών για τη βιωσιμότητα του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, ενώ έχει οργανώσει σειρά εκδηλώσεων και συναντήσεων διαλόγου για τα θέματα αυτά σε ευρωπαϊκό και εθνικό / περιφερειακό επίπεδο [3]. Έχει παρουσιάσει αναλυτική πρόταση για την αναζωογόνηση του κλάδου της ναυπηγο-επισκευής στην Ελλάδα, στις κατευθύνσεις ακριβώς που κινείται τώρα η ευρωπαϊκή στρατηγική LeaderSHIP 2020. Συμμετείχε, επίσης, πρόσφατα σε συνάντηση εργασίας για την παρουσίαση από σκανδιναβική εταιρία του σχεδίου της για κατασκευή 2 φέρυ-μποτ που θα κινούνται μόνο με αιολική ενέργεια και υδρογόνο. Έχει τέλος καταθέσει σχετική ερώτηση προς την Κομισιόν [3], απαντώντας στην οποία, ο κ. Tajani αναφέρει τις δυνατότητες στήριξης του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου από Ευρωπαϊκούς πόρους και προγράμματα και αξιολογείται η διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων σε συναφείς «πράσινες» δραστηριότητες ως ιδιαίτερα σημαντική.

 

[1] http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-116_en.htm?locale=en

[2] Πρωτοβουλίες

• Η επιβίωση των ναυπηγείων και των ακτοπλοϊκών συνδέσεων περνάει μέσα από την πράσινη οικονομία. Ευρωπαϊκή υποχρέωση το πρασίνισμα πλοίων και λιμανιών

• ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ - ΕΙΔΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Πράσινη Στροφή της Ναυτιλίας, των Λιμανιών, της Ακτοπλοΐας και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας. Ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών

[3] Ερώτηση για ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, Απάντηση Επιτροπής Βιομηχανίας κ. Tajani

 

 Διαβάστε αναλυτικά για τη Στρατηγική LeaderShip 2020 εδώ.

 Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία εδώ.

 

 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου