Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 02 Οκτ 2018
Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Yπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Δημήτρη Τζανακόπουλο
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

Κυρίες και Κύριοι,

Το χθεσινό δημοψήφισμα στην ΠΓΔΜ ολοκληρώθηκε με μεγάλη υπεροχή του ΝΑΙ. Πρόκειται για μια θετική εξέλιξη στην πορεία για την κύρωση και θέση σε ισχύ της Συμφωνίας των Πρεσπών.

 Μας προβληματίζει ωστόσο η χαμηλή συμμετοχή των πολιτών στην όλη διαδικασία καθώς αναδεικνύεται ότι μεγάλο τμήμα των πολιτών  στη γειτονική χώρα αντιμετωπίζει τη συμφωνία με σκεπτικισμό και τελικά η συντριπτική υπεροχή του ΝΑΙ  δεν καθίσταται πολιτικά δεσμευτική για την αντιπολίτευση.

Τον λόγο επομένως έχει τώρα η Βουλή της πΓΔΜ και ελπίζουμε ότι η πρωτοβουλία της κυβέρνησης του κ. Ζάεφ για Συνταγματική Αναθεώρηση θα τελεσφορήσει.

 Από τη δική μας πλευρά, τονίζουμε ότι συνεχίζουμε να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και υποστηρίζουμε την πρωτοβουλία του κ. Ζάεφ με κύριο γνώμονα τη διαφύλαξη της δυναμικής της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Θεωρούμε πάντως ότι το κλίμα εθνικισμού και καχυποψίας που συντηρείται και στις δύο πλευρές των συνόρων από συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις υπονομεύει τις δυνατότητες για την επίλυση της διαφοράς μεταξύ των χωρών μας και φιλοδοξεί να συντηρήσει το πολιτικό και ιστορικό αδιέξοδο στα βαλκάνια.

 Ο παραλογισμός της στάσης αυτής και στην Ελλάδα αλλά και στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας έχει οδηγήσει σε ένα λογικά ανυπόφορο εθνικιστικό παράδοξο.

Τόσο η ΝΔ, όσο και το VMRO χαρακτηρίζουν τη συμφωνία εθνικά επιζήμια και επιβλαβή για τα εθνικά συμφέροντα: Η ΝΔ για τα συμφέροντα της Ελλάδας και το VMRO για τα συμφέροντα της ΠΓΔΜ.

Βλέπουμε λοιπόν τη Νέα Δημοκρατία, ακολουθώντας τις εθνικιστικές φωνές στο εσωτερικό της, να πανηγυρίζει για το γεγονός ότι οι απέναντι εθνικιστές κατάφεραν να επιφέρουν μέσω της αποχής πλήγμα στη διαδικασία της κύρωσης της Συμφωνίας.

 

Τη βλέπουμε να επιχαίρει για τη δήθεν πολιτική επιτυχία όσων στη γειτονική χώρα επιμένουν στη διατήρηση της ονομασίας «Μακεδονία», όσων θεωρούν τους  εαυτούς τους απόγονους του Μεγάλου Αλεξάνδρου και  όσους διαδήλωναν χθες στην πόλη των Σκοπίων με σύνθημα: «όχι στην ελληνική γενοκτονία».

Και αναρωτιέται κανείς: Αν η συμφωνία είναι επιζήμια για την Ελλάδα πώς είναι δυνατόν να είναι  ταυτόχρονα επιζήμια και για την ΠΓΔΜ; Και πώς μπορεί να ισχύει και το αντίθετο;

Η απάντηση είναι ότι τόσο η ΝΔ όσο και το VMRO, αιχμάλωτοι και οι δύο μιας ακροδεξιάς λογικής και υπό τον φόβο του πολιτικού κόστους δεν τολμούν να αναλάβουν την ευθύνη για να βρεθεί μια δίκαιη και βιώσιμη λύση στη διαφορά μεταξύ των δύο χωρών.

Προτιμούν να διατηρούν το αδιέξοδο, προτιμούν να μεταθέτουν το θέμα, προτιμούν να συντηρούν τον εθνικισμό.

Και ρωτάμε τη ΝΔ: Αν αυτή η συμφωνία είναι εθνικά επιζήμια για την Ελλάδα και παρόλα αυτά δήθεν απορρίφθηκε από τον γειτονικό λαό, ποια κατά τη γνώμη της μπορεί να είναι η λύση; Η απάντηση είναι σαφής: Καμία.

Άρα, ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει ούτε τη βούληση, ούτε το όραμα, ούτε βεβαίως τη δύναμη να συγκρουστεί με τις αντιδραστικές δυνάμεις και ιδεολογίες στο εσωτερικό της ΝΔ αλλά και στην ελληνική κοινωνία για να δημιουργηθεί ένα άλλο κλίμα φιλίας, συνεργασίας και συνανάπτυξης στην ευρύτερη Βαλκανική.

Προτιμά να οχυρώνεται πίσω από αντιδραστικές και ακροδεξιές δυνάμεις με μοναδικό του σκοπό όχι την εξυπηρέτηση του εθνικού συμφέροντος, αλλά των μικροπολιτικών του επιδιώξεων.

Και δυστυχώς ξέρει πολύ καλά ότι αυτή είναι η πραγματικά εθνικά επιζήμια στάση. Αυτή είναι η στάση που τροφοδοτεί ένθεν κακείθεν τους εθνικισμούς, τους φανατισμούς και τον ιστορικό παραλογισμό.

Συνεχίζει λοιπόν την παράδοση του κ. Σαμαρά ο κ. Μητσοτάκης. Την παράδοση του κ. Σαμαρά και των ομοίων του, που είναι και οι υπεύθυνοι για όσα σήμερα έχουν να αντιμετωπίσουν οι δύο λαοί.

Και το λέω με τη μεγαλύτερη δυνατή ένταση και σαφήνεια: Ο κ. Μητσοτάκης με τη στάση του ενισχύει τον εθνικισμό στη γειτονική μας χώρα όπως και ο εθνικισμός του VMRO ενισχύει τον εθνικισμό στην Ελλάδα. Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος λοιπόν ΝΔ και VMRO καθώς ο ένας δεν υπάρχει χωρίς τον άλλο.

Επαναλαμβάνω λοιπόν το αυτονόητο: Η ελληνική κυβέρνηση θα συνεχίσει με νηφαλιότητα, σωφροσύνη και αίσθηση του εθνικού της καθήκοντος να υποστηρίζει την ανάγκη για να τεθεί σε ισχύ η Συμφωνία των Πρεσπών. Αυτός είναι και ο μοναδικός δρόμος για να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στη σχέση των δύο χωρών, ώστε τα Βαλκάνια να κάνουν ένα ακόμη βήμα προς τη σταθεροποίηση και την εξασφάλιση της φιλίας και της συνεργασίας.

Κυρίες και Κύριοι,

Όπως γνωρίζετε κατατίθεται σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων  της Βουλής, το Προσχέδιο του Προϋπολογισμού για το 2019 όπου και θα συζητηθεί ώστε το τελικό σχέδιο να εισαχθεί στη Βουλή σύμφωνα με τις προθεσμίες που ορίζει το Σύνταγμα. 

 

Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, θα αποτυπώνεται το σημερινό δημοσιονομικό περιβάλλον αλλά και η πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε δημοσιονομικές παρεμβάσεις που θα αποτρέπουν την περικοπή των συντάξεων.

Ειδικότερα, από τη μεριά μας, έχουμε ήδη δηλώσει με σαφήνεια ότι το μέτρο της περικοπής των συντάξεων δεν είναι αναγκαίο για την επίτευξη του στόχου πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5%, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα εφαρμοστεί φυσικά και το σύνολο των αντιμέτρων.

Αντιθέτως, έχουμε εξηγήσει, και αυτό θα αποτυπώνεται στο προσχέδιο, ότι και χωρίς την εφαρμογή του μέτρου των περικοπών των συντάξεων υπάρχει αρκετός δημοσιονομικός χώρος για την εφαρμογή της δέσμης μέτρων που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ.

Η ακριβής ποσοτικοποίηση των μέτρων αυτών θα καθοριστεί στο πλαίσιο της επεξεργασίας των προϋπολογισμών όλων των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά τη διαδικασία του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

ΖΟΡΜΠΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, με δεδομένα όσα χρεώσατε στη ΝΔ για τη στάση της απέναντι στη Συμφωνία των Σκοπίων και ότι αλληλοτροφοδοτείται από το VMRO, διότι -όπως είπατε- χωρίς το ένα κόμμα δεν υπάρχει και το άλλο, σε ό,τι αφορά τη σκοπιμότητα. Το ίδιο ισχύει αναρωτιέμαι και για τον κ. Καμμένο, ο οποίος χθες έσπευσε να πανηγυρίσει και να μιλήσετε για κύρωση Συμφωνίας; Και κάτι ακόμη: Θα περιμένετε τον κ. Ζάεφ να ολοκληρώσει το έργο του; Δηλαδή, δεσμεύεστε ότι η κυβέρνηση θα είναι αυτή που θα περιμένει έως τέλους να ευοδωθεί ή όχι το σενάριο της υλοποίησης της Συμφωνίας;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Καταρχάς, πρέπει κ. Ζορμπά να σας πω ότι πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικές καταστάσεις. Η ΝΔ και οι ΑΝΕΛ δεν είχαν πάντοτε την ίδια θέση. Η ΝΔ, αντιθέτως, ισχυριζόταν ότι υποστηρίζει μία συμφωνία με σύνθετη ονομασία, η οποία θα περιλαμβάνει και το erga omnes και την συνταγματική αναθεώρηση. Αλλά, αντιθέτως, στην πορεία, στην πορεία των διαπραγματεύσεων φάνηκε ότι υπό την πίεση των εσωκομματικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε ο κ. Μητσοτάκης και για λόγους που έχουν να κάνουν με τις μικροπολιτικές του επιδιώξεις, με το γεγονός ότι δε θέλει να δημιουργήσει προβλήματα σε ένα, αν θέλετε, πιο συντηρητικό ακροατήριο, ακόμα και ακροδεξιό ακροατήριο που ακολουθεί τη ΝΔ, άλλαξε αυτή την πολιτική του τοποθέτηση και άρχισε να τοποθετείται εναντίον της Συμφωνίας των Πρεσπών, ακόμα και πριν αυτή υπογραφεί. Αντιθέτως, ο κ. Καμμένος και στο καταστατικό του κόμματός του, αλλά και από την πρώτη στιγμή, είχε με σαφήνεια δηλώσει ότι δε συμφωνεί με τη σύνθετη ονομασία και αυτή είναι μια γνωστή διαφορά, η οποία υπήρχε μεταξύ του υπουργού Εθνικής Άμυνας και του Έλληνα Πρωθυπουργού. Ωστόσο, ο κ. Μητσοτάκης πρέπει να σας πω ότι ισχυρίζεται ότι είναι ένας κεντρώος φιλελεύθερος μεταρρυθμιστής και ως τέτοιος κρίνεται. Και ως τέτοιος πρέπει να τοποθετείται πάνω στα μεγάλα ζητήματα, τα οποία αντιμετωπίζει η χώρα. Φιλοδοξεί ο κ. Μητσοτάκης να γίνει Πρωθυπουργός. Επομένως, πρέπει να μας πει: Με ποιον ακριβώς τρόπο θα χειριστεί την όλη διαδικασία για να μπορέσουμε τελικά να καταλήξουμε σε μία συμφωνία; Και αυτό το οποίο ισχυρίζομαι και το ισχυρίζομαι σαφώς, είναι ότι ο κ. Μητσοτάκης δε θέλει και δεν μπορεί να προχωρήσει σε μία τέτοια συμφωνία για τον λόγο ακριβώς του ότι βάζει το μικροπολιτικό συμφέρον της ενότητας της ΝΔ και της ενότητας με τις ακροδεξιές δυνάμεις, με τον κ. Σαμαρά, με τον κ. Γεωργιάδη και τον κ. Βορίδη, πάνω από το εθνικό συμφέρον. Αυτό είναι νομίζω το κεντρικό χαρακτηριστικό της κριτικής μας απέναντι στον κ. Μητσοτάκη. Τώρα, σε ό,τι αφορά τον κ. Καμμένο, πρέπει να σας πω και κάτι άλλο. Ο κ. Καμμένος από την πρώτη στιγμή και επειδή γνώριζε ότι η Συμφωνία δεν είναι ούτε προδοτική, αλλά, αντιθέτως, ούτε κατά τον τρόπο που εννοείται από τη ΝΔ αποτελούσε μία παράδοση άνευ όρων στους γείτονές μας, είχε κάνει την εκτίμηση ότι θα υπάρχει πολύ μεγάλη δυσκολία στη γειτονική χώρα, για να περάσει αυτή η Συμφωνία. Άλλο η ιδεολογική τοποθέτηση του κ. Καμμένου και άλλο αυτή η εκτίμηση, η οποία σε καμία περίπτωση δεν χαρακτήρισε ποτέ τη Συμφωνία αυτή προδοτική ή συμφωνία παράδοσης άνευ όρων, λοιπόν, στους γείτονές μας. Ο κύριος, λοιπόν, Καμμένος νομίζω ότι έχει το δικαίωμα να θεωρεί ότι είχε δίκιο στην πρόβλεψή του ότι πράγματι θα υπάρξουν δυσκολίες στη γειτονική χώρα, για να προχωρήσει στη διαδικασία της κύρωσης της Συμφωνίας μέσω της Συνταγματικής Αναθεώρησης. Εμείς, από τη δική μας πλευρά, συνεχίζουμε. Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια την οποία έχει αναλάβει ο κ. Ζάεφ. Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε την ανάγκη για τη διαφύλαξη της δυναμικής της Συμφωνίας των Πρεσπών, καθώς θεωρούμε ότι είναι κρίμα να πάει χαμένη μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για να επιλυθεί ένα ζήτημα, το οποίο ταλαιπωρεί τα Βαλκάνια εδώ και περίπου 30 χρόνια. Τώρα, σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα της Συμφωνίας, επίσης να σας απαντήσω το εξής: Εμείς δεν είμαστε ανελαστικοί ως προς το ζήτημα του χρονοδιαγράμματος. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, αναμένουμε τις πρωτοβουλίες που θα πάρει η κυβέρνηση του κ. Ζάεφ και για εμάς το κρίσιμο δεν είναι η τήρηση ενός αυστηρού χρονοδιαγράμματος. Το κρίσιμο είναι η ουσία. Δηλαδή, να υπάρξουν, να πληρωθούν οι ουσιαστικές προϋποθέσεις για την κύρωση της Συμφωνίας από την Ελλάδα. Όμως, θέλουμε να στείλουμε και ένα συγκεκριμένο και σαφές μήνυμα ότι δεν πρέπει, το ξαναλέω, να αφήσουμε αυτή την ευκαιρία να πάει χαμένη, γιατί είναι δεδομένο ότι η σημερινή ελληνική κυβέρνηση δεν πρόκειται να αποδεχθεί την ένταξη της γειτονικής μας χώρας σε οποιονδήποτε διεθνή οργανισμό, χωρίς να έχει υπάρξει πρώτα Συνταγματική Αναθεώρηση με τροποποίηση της ονομασίας και αν δεν έχει τεθεί σε ισχύ η Συμφωνία των Πρεσπών.

ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, είπατε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε την ευκαιρία να πάει χαμένη. Αυτό σημαίνει κατά τη γνώμη σας ότι μια εκλογική διαδικασία βουλευτικών εκλογών στη γείτονα, θα πάει τη διαδικασία πιο πίσω; Είναι ένας όρος ο οποίος δεν θα τηρηθεί, με τον τρόπο αυτό, δεν θα τηρηθεί η Συμφωνία των Πρεσπών; Και όσον αφορά τον κ. Καμμένο και τη ΝΔ, μιλήσατε πολύ για εθνικισμό, μιλήσατε πολύ για ακροδεξιά. Κατανοητό ότι ΝΔ και ΑΝΕΛ εκκινούν από διαφορετικές πηγές, αλλά μήπως καταλήγουν στο ίδιο; Μήπως, δηλαδή, όλα αυτά που είπατε για τον κ. Μητσοτάκη ισχύουν και για τον κ. Καμμένο, ανεξαρτήτως από πού ξεκίνησε η κάθε πλευρά;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Λοιπόν, θα σας πω το εξής. Εμείς θα υποστηρίξουμε οποιαδήποτε πρωτοβουλία του κ. Ζάεφ ώστε να τεθεί σε ισχύ η Συμφωνία των Πρεσπών. Δε θεωρούμε ότι μια πιθανή εκλογική διαδικασία θα μπορούσε να αποτελέσει τροχοπέδη. Καταλαβαίνουμε ότι φυσικά είναι μια πιθανότητα να υπάρξει μια μικρή καθυστέρηση ως προς τους χρόνους οι οποίοι ορίζονται, ως προς τα χρονοδιαγράμματα τα οποία ορίζονται στη Συμφωνία των Πρεσπών. Όμως, επαναλαμβάνω ότι για εμάς το κρίσιμο είναι να πληρωθούν οι ουσιαστικές προϋποθέσεις για τη θέση σε ισχύ της Συμφωνίας, δηλαδή να υπάρξει Συνταγματική Αναθεώρηση στη γειτονική χώρα. Τώρα, αν αυτό θα ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο ή αν θα ολοκληρωθεί τον Φλεβάρη ή τον Μάρτη, δε θεωρώ ότι για εμάς αποτελεί πολύ μεγάλο ζήτημα. Το αντίθετο. Εμείς, ξαναλέω, θέλουμε την ουσιαστική πλήρωση των προϋποθέσεων. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο σκέλος του ερωτήματός σας, και επειδή επιμένετε σε σχέση με την τοποθέτηση του κ. Καμμένου, ξαναλέω: Ο κ. Καμμένος πάντοτε υποστήριζε ότι είναι, αν θέλετε, προέρχεται, από τη λεγόμενη λαϊκή δεξιά. Το θέμα αφορά τον κ. Μητσοτάκη, ο οποίος υποστηρίζει ότι, ξαναλέω, είναι ένας κεντρώος φιλελεύθερος μεταρρυθμιστής. Και ως κεντρώος φιλελεύθερος μεταρρυθμιστής, το μόνο το οποίο κάνει καθόλη τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, καθόλη τη διάρκεια της προσπάθειας να επιλυθεί το ζήτημα με τη γειτονική χώρα έτσι ώστε να προχωρήσουμε σε μία νέα φάση στην ευρύτερη Βαλκανική, είναι να οχυρώνεται πίσω από αντιδραστικές ακροδεξιές και εθνικιστικές ιδεολογίες στο εσωτερικό του κόμματός του, με μοναδικό γνώμονα να μη διασπαστεί ή να μη χάσει ψήφους στη μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνει να γίνει Πρωθυπουργός της χώρας, πράγμα το οποίο δε θεωρώ και πάρα πολύ πιθανό.

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ωστόσο, ο κ. Καμμένος, πολύ λίγα λεπτά αφού έγινε γνωστό το αποτέλεσμα, μίλησε για άκυρο δημοψήφισμα. Αυτή είναι μια άλλη τοποθέτηση. 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ο κ. Καμμένος έκανε μια νομική ερμηνεία. Το δημοψήφισμα, τί θα πει ότι είναι άκυρο δημοψήφισμα; Δεν καταλαβαίνω τη συγκεκριμένη νομική ερμηνεία.

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό γράφει.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ξαναλέω, όμως. Δε νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία αυτό. Δηλαδή, κάνει μια νομική ερμηνεία ο κ. Καμμένος. Από εκεί και πέρα, αυτό το οποίο έχει σημασία είναι το εξής: θα προχωρήσει η Συνταγματική Αναθεώρηση στη γειτονική χώρα ή όχι; Εφόσον προχωρήσει η Συνταγματική Αναθεώρηση στη γειτονική χώρα, τότε πληρούται η ουσιαστική προϋπόθεση για να θέσει και η Ελλάδα τη Συμφωνία σε ισχύ. Τελεία και παύλα. 

ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ: Πάντως, κύριε Εκπρόσωπε, ο κ. Καμμένος, επειδή προσπαθείτε να αναδείξετε διαφορές ανάμεσα …

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν προσπαθώ τίποτα. Προσπαθώ να περιγράψω…

ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ: Δεν ήρθε ουρανοκατέβατος. Στη ΝΔ ήταν. Από το ίδιο κόμμα προέρχεται.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εντάξει.

ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ: Δηλαδή, μπορεί να δικαιολογηθούν οι μετατοπίσεις και από τις δύο πλευρές. Εγώ θέλω να ρωτήσω το εξής: Η ελληνική κυβέρνηση γιατί έχει αυτή την «πρεμούρα» να τελειώσουν όλα γρήγορα; Θα μπορούσε να πάμε κι εμείς εδώ σε εκλογές και να αποφασίσει και ο ελληνικός λαός, εφόσον κι εσείς έχετε δώσει, θα έλεγα, τόση έμφαση σε αυτή τη Συμφωνία. Δεν καταλαβαίνω, δηλαδή, γιατί πρέπει όλα να τελειώσουν μέχρι τον Μάρτιο ή μέχρι την άνοιξη;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε να δείτε. Όπως καταλάβατε, εμείς δεν έχουμε καμία «πρεμούρα», έτσι όπως είπατε. Το αντίθετο. Ξαναλέμε ότι για εμάς το κεντρικό δεν είναι το χρονοδιάγραμμα. Το κεντρικό είναι η ουσιαστική πλήρωση των προϋποθέσεων, για να τεθεί η Συμφωνία σε ισχύ. Από εκεί και πέρα, όμως, κ. Κατσίγιαννη, έχουμε πάρει πολιτική πρωτοβουλία και θεωρούμε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα παράθυρο ευκαιρίας για να επιλυθεί ένα ιστορικού χαρακτήρα ζήτημα, μια ιστορικού χαρακτήρα διαφορά, που θα ανοίξει ένα παράθυρο ευκαιρίας για το πέρασμα σε μια νέα εποχή στην ευρύτερη Βαλκανική. Αυτή την πολιτική πρωτοβουλία θα την υποστηρίξουμε, θα την τεκμηριώσουμε, θα την ενισχύσουμε και θα προσπαθήσουμε να την υλοποιήσουμε. Αυτό νομίζω ότι είναι το άλφα και το ωμέγα για να μπορούμε να συζητάμε για μια εφαρμογή μιας αξιόπιστης εξωτερικής πολιτικής.

 

ΓΚΑΝΤΩΝΑ: Είπατε, κύριε Εκπρόσωπε, ότι ο κ. Καμμένος έκανε μια νομική ερμηνεία για το θέμα του δημοψηφίσματος. Εγώ πολιτικά θέλω να σας ρωτήσω, εάν θεωρείτε ότι είναι φυσιολογικό, λογικό να βγαίνει σε καθημερινή βάση κάποιος βουλευτής από τους ΑΝΕΛ, να προειδοποιεί και να απειλεί ότι θα ρίξει την κυβέρνησή σας, πρώτον. Και δεύτερον, θα ήθελα να μας πείτε από πού αντλείτε αυτή τη μεγάλη αισιοδοξία ότι η κυβέρνηση θα αντέξει, εκτός αν έχετε προχωρήσει σε επαφές με βουλευτές από άλλα κόμματα.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της διαφωνίας που υπάρχει μεταξύ του Υπουργού Εθνικής Άμυνας και του Πρωθυπουργού, και οι δύο συμφώνησαν πριν από μια περίπου εβδομάδα ότι επειδή η κυβέρνηση έχει πάρα πολλά πράγματα να κάνει, έχει να ξεκινήσει τη διαδικασία για τη μετάβαση στη μεταμνημονιακή περίοδο, για να κάνουμε τα πρώτα βήματα ως χώρα στη μεταμνημονιακή περίοδο, έχουμε να επιλύσουμε το ζήτημα των συντάξεων, έχουμε να εφαρμόσουμε μια σειρά από επεκτατικά δημοσιονομικά μέτρα, έχουμε να εφαρμόσουμε μια σειρά από ελαφρύνσεις στη φορολογική πολιτική που θα δημιουργήσουν άλλους όρους για την καθημερινότητα ευρύτερων κοινωνικών κατηγοριών, θεώρησαν ότι είναι ορθό να ξανανοίξει το συγκεκριμένο ζήτημα τον Μάρτιο. Επομένως, αυτή τη στιγμή, η διαφωνία αυτή δεν απασχολεί ούτε τον κ. Τσίπρα, ούτε τον κ. Καμμένο. Αντιθέτως, είναι και οι δύο στοχοπροσηλωμένοι στο να γίνουν τα πρώτα σταθερά βήματα στη μεταμνημονιακή περίοδο για την Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά την αισιοδοξία μας, σας λέω το εξής, ότι  υπάρχει μια έντιμη συμφωνία με τον κ. Καμμένο, υπάρχει μια ειλικρινής συμφωνία με τον κ. Καμμένο. Ωστόσο, έχουμε την πεποίθηση ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει η δυνατότητα, ούτε αυτή τη στιγμή, ούτε πρόκειται στο μέλλον να υπάρξει από κανέναν, να προκαλέσει πολιτικές εξελίξεις και αυτό είναι ζήτημα που έχει να κάνει με τα κοινοβουλευτικά μαθηματικά και τους πολιτικούς συσχετισμούς. Δεν υπάρχουν υπόγειες σχέσεις με κανέναν βουλευτή της αντιπολίτευσης. Αντίθετα, όμως, υπάρχουν συγκεκριμένες πολιτικές τοποθετήσεις συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων που λένε ότι δεν είναι ορθό αυτή η κυβέρνηση να μην ολοκληρώσει την τετραετία. Και το λένε αυτό, όχι για λόγους προσωπικούς, αλλά αντιθέτως, το λένε για λόγους που έχουν να κάνουν με την ανάγκη να εδραιωθεί η πολιτική και οικονομική σταθερότητα στη χώρα.

 

ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ: Εφόσον λέτε ότι δεν υπάρχει καμία «πρεμούρα» για την κύρωση της συμφωνίας, το ενδεχόμενο - και το ρωτώ αυτό γιατί ο κ. Καμμένος το έχει πει σε συνέντευξή του - να πάει η κύρωση μετά τις εκλογές, δηλαδή να γίνει «μπαλάκι» στην επόμενη κυβέρνηση, το εξετάζετε; Και κάτι ακόμα: Είναι πραγματικά αντιφατικό το αποτέλεσμα του χθεσινού δημοψηφίσματος, όπως το χαρακτήρισε το υπουργείο Εξωτερικών; Γιατί από αυτά που μας είπατε, αντιλαμβάνομαι ότι μάλλον υπάρχει άλλη άποψη στο Μαξίμου.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η ίδια η συμφωνία λέει ότι αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η Συνταγματική Αναθεώρηση θα πρέπει η Συμφωνία των Πρεσπών να κατατεθεί στην ελληνική Βουλή. Από τη δική μας μεριά, θα ήταν το άκρον άωτον της αναξιοπιστίας, μια πολιτική πρωτοβουλία που έχουμε πάρει να μην την ολοκληρώσουμε και να πούμε ότι δε σηκώνουμε αυτή τη μεγάλη, την ιστορική, την εθνική ευθύνη και παραπέμπουμε το ζήτημα, το μεταθέτουμε σε μια επόμενη Βουλή. Για ποιο λόγο να το κάνουμε αυτό; Θεωρείτε ότι δεν έχουμε ισχυρά επιχειρήματα για να υποστηρίξουμε τη Συμφωνία των Πρεσπών; Το αντίθετο συμβαίνει. Την υποστηρίζουμε και θέλουμε να τη δούμε σε ισχύ. Αυτή είναι η πολιτική στάση αυτής της κυβέρνησης, αυτή είναι η πολιτική στάση του Πρωθυπουργού. Σε ό,τι αφορά, δε, στο αν είναι ή δεν είναι αντιφατικό το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, επιτρέψτε μου να σας ξαναδιαβάσω τις πρώτες φράσεις της εισαγωγικής μου τοποθέτησης όπου είπα ότι το αποτέλεσμα του χθεσινού δημοψηφίσματος στην ΠΓΔΜ αποτελεί μια θετική εξέλιξη στην πορεία για την κύρωση και θέση σε ισχύ της Συμφωνίας των Πρεσπών. Μας προβληματίζει ωστόσο, εδώ έχει χρησιμοποιηθεί ένας αντιθετικός σύνδεσμος, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι μιλάμε για μια αντίθεση, δηλαδή ένα αντιφατικό αποτέλεσμα. Νομίζω ότι αυτό απαντά ευθέως και με καθαρότητα στην ερώτησή σας.

 

ΚΛΑΥΔΙΑΝΟΣ: Να πάω στο θέμα του προϋπολογισμού και των συντάξεων. Είπατε ότι η ακριβής ποσοτικοποίηση των μέτρων της ΔΕΘ, αλλά και των συντάξεων, θα γίνει στα πλαίσια του ευρωπαϊκού εξαμήνου. Αυτό σημαίνει ότι οι οποιεσδήποτε αποφάσεις είτε θα μείνουν όπως ισχύουν οι περικοπές, είτε η κατάργησή τους, θα γίνει μέσα στον Νοέμβριο και σίγουρα πριν το Eurogroup του Δεκεμβρίου που θα εγκριθεί η εκταμίευση της δόσης των SNPs;

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θέλω να είμαι σαφής. Η πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης είναι να μην εφαρμοστεί το μέτρο της περικοπής των συντάξεων και αυτό θα αποτυπώνεται και στο σημερινό προσχέδιο του προϋπολογισμού. Η ακριβής ποσοτικοποίηση των μέτρων και των δημοσιονομικών προβλέψεων θα γίνει στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού εξαμήνου μετά από τη σχετική διαβούλευση που θα ακολουθήσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε ό,τι αφορά δε, στις πιθανές δημοσιονομικές παρεμβάσεις, είναι προφανές ότι αυτές απαιτούν συγκεκριμένη νομοθέτηση πριν από την κατάθεση του τελικού σχεδίου του προϋπολογισμού. Διότι εάν δεν έχουν νομοθετηθεί οι συγκεκριμένες δημοσιονομικές παρεμβάσεις, δε θα μπορούν να συμπεριληφθούν και στο πλαίσιο του τελικού σχεδίου του προϋπολογισμού, πολλώ δε μάλλον, δε θα μπορούν να συμπεριληφθούν στον ψηφισμένο προϋπολογισμό. Άρα, λοιπόν, η οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση χρειάζεται για να προσδιοριστούν οι συγκεκριμένες δημοσιονομικές παρεμβάσεις θα γίνει πριν από την τελική ψήφιση του προϋπολογισμού.

 

ΖΟΡΜΠΑ: Σε ό,τι αφορά στο σχέδιο του προϋπολογισμού που θα κατατεθεί απόψε, μια διευκρίνιση. Είπατε στην εισαγωγική σας τοποθέτηση ότι τα μέτρα που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη, ανεξαρτήτως περικοπής συντάξεων ή όχι, υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος για να εφαρμοστούν.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι, δεν είπα αυτό, αν μου επιτρέπετε.

 

ΖΟΡΜΠΑ: Λάθος κατάλαβα.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είπα ότι ακόμα και χωρίς την περικοπή των συντάξεων, δηλαδή αν δεν περικοπούν οι συντάξεις, παρόλα αυτά, δημιουργείται ένας δημοσιονομικός χώρος, το ακριβές ύψος του οποίου θα προσδιοριστεί κατά τη διάρκεια της εξέτασης του προϋπολογισμού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο οποίος μας επιτρέπει να υλοποιήσουμε τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ.

 

ΖΟΡΜΠΑ: Ανεξαρτήτως περικοπής συντάξεων ή όχι;

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αν υποθέσει κανείς ότι θα γινόταν η περικοπή των συντάξεων, θα δημιουργούνταν ακόμη μεγαλύτερος δημοσιονομικός χώρος. Αλλά επειδή κάτι τέτοιο δεν προτιθέμεθα να ισχύσει, σας λέω ότι και χωρίς το μέτρο της περικοπής των συντάξεων υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για να νομοθετηθούν οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού.

 

ΖΟΡΜΠΑ: Συνεπώς, περιλαμβάνονται αυτές στο σχέδιο που κατατίθεται απόψε, ως έχουν ή με διαφοροποιήσεις;

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θα περιλαμβάνονται σε αδρές γραμμές. Ωστόσο, σας ξαναείπα ότι το οριστικό ύψος του ποσού που θα χρησιμοποιηθεί για τις εξαγγελίες αυτές, θα προσδιοριστεί κατά τη διάρκεια της εξέτασης του προϋπολογισμού από την Κομισιόν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού εξαμήνου.

 

ΑΝΤΖΟΛΕΤΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, αν η κυβέρνηση σε αυτή τη διαπραγμάτευση για τις συντάξεις με τους θεσμούς βρει μπροστά της έναν τοίχο, είναι αποφασισμένη να οδηγήσει τη χώρα στις εκλογές;

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εδώ υπάρχει μια διαβούλευση με πολύ καλούς όρους που γίνεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σας έχω πει πάρα πολλές φορές ότι δεν υπάρχει λόγος να ψάχνετε λόγους για εκλογές. Η κυβέρνηση αυτή θα εξαντλήσει την τετραετία. Θα βρεθεί μια συνισταμένη με την Κομισιόν, καθώς είναι αυταπόδεικτο ότι το 3,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος μπορεί να επιτευχθεί και χωρίς την εφαρμογή του δημοσιονομικού μέτρου της περικοπής των συντάξεων.

 

ΡΙΣΤΟΦΣΚΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, χθες είχαν μια τηλεφωνική επικοινωνία ο κ. Τσίπρας με τον κ. Ζάεφ. Έχετε κάποιες λεπτομέρειες, κάτι παραπάνω, πώς ήταν το κλίμα μεταξύ τους;

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι, δεν έχω κάτι παραπάνω. Ήταν σε πάρα πολύ θετικό κλίμα, σε πάρα πολύ φιλικούς τόνους. Ο Πρωθυπουργός εξέφρασε την υποστήριξή του στον κ. Ζάεφ και τον επαίνεσε για την πρωτοβουλία του να προχωρήσει με τη διαδικασία για την κύρωση της Συμφωνίας, τον επαίνεσε για την πρωτοβουλία του να προχωρήσει την διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης στο κοινοβούλιο της πΓΔΜ.

 

ΣΙΑΡΚΟΣ: Μέχρι χθες, διάφορα στελέχη της κυβέρνησης ανέφεραν ότι στο προσχέδιο του προϋπολογισμού δεν θα περιλαμβάνονται οι περικοπές στις συντάξεις. Ωστόσο, και εσείς χθες σε συνέντευξή σας και σήμερα, αναφέρατε ότι θα περιλαμβάνονται. Τι έχει μεσολαβήσει; Γιατί αυτή η μεταστροφή;

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Επιτρέψτε μου να πω ότι δεν έχετε παρακολουθήσει με σαφήνεια τα λεγόμενά μου. Αυτό το οποίο θα περιγράφει το προσχέδιο, θα είναι το σημερινό δημοσιονομικό περιβάλλον, δηλαδή, το τί θα συνέβαινε εάν εφαρμόζονταν μέτρα και αντίμετρα και αυτό θα χρησιμοποιηθεί ως βάση υπολογισμού των αποτελεσμάτων των δημοσιονομικών παρεμβάσεων της κυβέρνησης. Σε όλες τις χώρες του κόσμου, όταν καταθέτεις ένα προσχέδιο προϋπολογισμού, λες «ποια είναι τα ψηφισμένα μέτρα;», «τι θα συνέβαινε αν ίσχυαν όλα αυτά τα ψηφισμένα μέτρα;», «θα είχα αυτό το συγκεκριμένο δημοσιονομικό αποτέλεσμα». Αυτό είναι μια βάση υπολογισμού για τις δημοσιονομικές παρεμβάσεις που θέλεις να κάνεις. Δεν υπάρχει κάτι διαφορετικό σε σχέση με αυτό.

 

ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ: Να σας πάω σε ένα άλλο θέμα. Έχουμε τον κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη, πρώην υπουργό της πρώτης κυβέρνησης της Αριστεράς, που τα τελευταία 24ωρα και με δηλώσεις του, αλλά και όπως προκύπτει από τη σχετική δικογραφία, σας καταγγέλλει, καταγγέλλει ότι τα υπόγεια του Μεγάρου Μαξίμου έχουν ενορχηστρώσει ένα μπαράζ πολιτικών διώξεων προς το πρόσωπό του και σε άλλα στελέχη τα οποία έχουν κινητοποιηθεί για τους πλειστηριασμούς. Έχει καταγγείλει, μάλιστα, ότι ασφαλίτες, ντυμένοι κάμεραμαν, τον παρακολουθούσαν καθόλη τη διάρκεια της πολιτικής του δράσης. Πώς απαντά η κυβέρνηση σε αυτά που καταγγέλλει ο πρώην υπουργός σας;

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Κατσίγιαννη, εδώ τα πράγματα πρέπει να γίνουν πάρα πολύ καθαρά και σαφή από τη δική μας πλευρά. Η Ελληνική Αστυνομία, στο πλαίσιο μιας εισαγγελικής παραγγελίας, για την οποία, όπως γνωρίζετε, δεν έχει ευθύνη η Διοίκηση, αλλά έχει ευθύνη η δικαστική εξουσία, και στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης, κάλεσε σε απολογία τον κ. Λαφαζάνη. Δεν θεωρώ ότι είναι και πολύ εύστοχη, τέλος πάντων, η συγκεκριμένη εξέλιξη από τη μεριά όσων έχουν την ευθύνη για τη διενέργεια της προκαταρκτικής εξέτασης. Ωστόσο, πρέπει να σας πω ότι ουδέποτε – και εδώ θέλω να είμαι σαφής –  η Ελληνική Αστυνομία παρακολούθησε την πολιτική δράση του κ. Λαφαζάνη και μάλιστα με τον τρόπο τον οποίο ισχυρίζεται ο κ. Λαφαζάνης ότι έγινε, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας για την πολιτική του δίωξη. Θα ήμασταν ανόητοι στην κυριολεξία, δε βάζω εδώ το ζήτημα αρχής, ότι ποτέ δεν θα προχωρούσε η ελληνική κυβέρνηση σε μια τέτοια κίνηση ή δε θα ανεχόταν μια τέτοια πρακτική. Θα σας το θέσω και στο επίπεδο του ρεαλισμού, ότι θα ήμασταν ανόητοι αν προχωρούσαμε σε οποιαδήποτε τέτοια κίνηση. Τώρα, εάν ο κ. Λαφαζάνης θέλει να αυτοηρωοποιηθεί, αυτό είναι δικό του ζήτημα. Για τον τρόπο με τον οποίο πολιτεύεται και μιλά, κρίνεται και από τον ελληνικό λαό και από την ελληνική Αριστερά. Εγώ θα σας πω ότι εμείς, σε καμία περίπτωση, ούτε ποτέ δώσαμε εντολή, ούτε ποτέ συνέβη οποιαδήποτε τέτοιας μορφής παρακολούθηση, όπως αυτή που ισχυρίζεται ο κ. Λαφαζάνης.

 

ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχει σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις στοιχηματικές εταιρείες, όπου ζητείται ένα ποσό νομίζω, 5 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αδειοδοτηθούν. Σε σύγκριση και με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αυτό το ποσό θεωρείται μεγάλο. Μήπως με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται συνθήκες ολιγοπωλιακές ή ακόμα και μονοπωλιακές στο χώρο του στοιχήματος;

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι, δεν το θεωρώ αυτό. Αντιθέτως, οι στοιχηματικές εταιρείες έχουν πάρα πολύ μεγάλους τζίρους, παρουσιάζουν πάρα πολύ μεγάλα κέρδη και από τη μεριά του υπουργείου Οικονομικών θεωρήθηκε ένα εύλογο ποσό για να μπορέσει μια εταιρεία να αδειοδοτηθεί. Η άλλη λύση θα ήταν να έχουμε ένα numerus clausus, έναν κλειστό αριθμό δηλαδή αδειών που θα μπορούσαμε να δώσουμε, πράγμα το οποίο θα οδηγούσε σε αυτό που θα λέγαμε «πλειοδοσία». Δηλαδή, όποιος έδινε τα περισσότερα, θα έμπαινε. Εμείς θεωρήσαμε ότι θα έπρεπε να έχουμε έναν ανοιχτό αριθμό και για αυτό τον λόγο προσδιορίσαμε το συγκεκριμένο ποσό. Η διαβούλευση συνεχίζεται. Ωστόσο, νομίζω ότι το συγκεκριμένο ποσό είναι εύλογο για την αδειοδότηση των στοιχηματικών εταιρειών.

 

ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ: Ήθελα να σας ρωτήσω, εάν υπάρχει κάποιο σχόλιο σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στη Μόρια, γιατί υπάρχουν πάρα πολλά δημοσιεύματα, και του διεθνούς Τύπου πλέον, έχει ξεφύγει δηλαδή από τα σύνορα. Κυρίως, όμως, σας ρωτώ, διότι πριν από δύο εβδομάδες συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι και συγκεκριμένη εφημερίδα, ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ που ξεκίνησε την έρευνα αυτή με αφορμή και τα κονδύλια, οδηγήθηκαν στο κρατητήριο από μια μήνυση στελέχους της κυβέρνησης.

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Έχω τοποθετηθεί, και η ελληνική κυβέρνηση έχει τοποθετηθεί σε σχέση με τη διαδικασία του αυτοφώρου, στην οποία, όμως, πρέπει να σχολιάσω ότι η διεύθυνση του ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥ, προσπάθησε κιόλας να την προκαλέσει αρκετά. Εν πάση περιπτώσει, καταλαβαίνω ότι δεν είναι ιδιαιτέρως εύκολο ζήτημα. Έχουμε πει ότι πιθανότατα θα υπήρχε ανάγκη για δημόσια διαβούλευση σε σχέση με το αν θα πρέπει ή δε θα πρέπει, η διαδικασία του αυτοφώρου για εγκλήματα συκοφαντικής δυσφήμισης δια του Τύπου, και δη που τελούνται από δημοσιογράφους, να ισχύει. Αυτό, όμως, είναι μια ανοιχτή συζήτηση. Πάμε, τώρα, στην ουσία του ερωτήματός σας για τη Μόρια. Δεν είναι ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ μόνο που κάνει έρευνα για τη Μόρια. Πολλές εφημερίδες, πολλοί δημοσιογράφοι προσπαθούν να καταγράψουν μια πραγματικά δύσκολη κατάσταση, η οποία υπάρχει εκεί. Και έχουμε πει πάρα πολλές φορές ότι από τη μεριά του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής γίνεται η μεγαλύτερη δυνατή προσπάθεια για την αποσυμφόρηση του νησιού και, όπως ξέρετε, τις τελευταίες ημέρες έχουν αποχωρήσει εκατοντάδες άνθρωποι από τη Μόρια, στο πλαίσιο μιας μεγάλης επιχείρησης αποσυμφόρησης.  Αυτό, βεβαίως, δεν το βλέπω να καλύπτεται και ιδιαιτέρως από τις αντιπολιτευτικές εφημερίδες. Το δεύτερο πράγμα σε ό,τι αφορά στα κονδύλια τα οποία λέτε, έχει απαντηθεί τέσσερις, πέντε, έξι, δέκα, δώδεκα φορές και δεν ξέρω για πόσο καιρό θα επαναφέρετε αυτή τη συκοφαντία, μιας και δε σας αρέσουν οι συκοφαντίες, κ. Περδικάρη, η οποία έχει προκύψει και από το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πολλάκις αναφέρει ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα, σε σχέση με τη διαχείριση των κονδυλίων για το Μεταναστευτικό, από την Ελλάδα. Αλλά, αντιθέτως, κινήθηκε μια διαδικασία που είχε να κάνει, που προκλήθηκε μάλλον από τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα και η οποία είμαι βέβαιος ότι θα καταλήξει και πάλι σε ένα συμπέρασμα: ότι, δηλαδή, δεν έχει υπάρξει καμία απολύτως κακοδιαχείριση για αυτό το θέμα. Διότι ξέρετε, η κακοδιαχείριση δεν αφορά τελικά την ελληνική κυβέρνηση, εφόσον αποδειχτεί ότι ισχύει. Αυτός ο οποίος είναι ο κύριος ωφελούμενος από τα κονδύλια της Ε.Ε., ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι είναι οι διεθνείς οργανισμοί, οι οποίοι παρεμβαίνουν και προσπαθούν να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να εξομαλύνουν τη ζωή των προσφύγων, όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις χώρες πρώτης υποδοχής στην Ευρώπη. Δηλαδή, πρόκειται για οργανισμούς και ΜΚΟ, οι οποίες για πάρα πολλά χρόνια δραστηριοποιούνται στον χώρο της προστασίας των προσφύγων και νομίζω ότι γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο θα έπρεπε να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί όταν κάνουμε καταγγελίες με μοναδική επιδίωξη και μοναδικό στόχο να προκαλέσουμε πολιτικές εντυπώσεις και πολιτικό θόρυβο.

 

ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ: Εγώ δεν έχω καταλάβει, αν θυμάμαι καλά, είχε ψηφιστεί ένας νόμος και υπήρχε και ένα σχέδιο από τον πρώην Γραμματέα  Μεταναστευτικής Πολιτικής, τον κ. Βουδούρη, που ουσιαστικά προέβλεπε ότι μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, ασχέτως αν ο κ. Βουδούρης έφυγε και πήγε στο σπίτι του, η ευθύνη για τη σίτιση των προσφύγων θα έπρεπε να φύγει από την αρμοδιότητα του Στρατού. Παρόλα αυτά, αυτό συμβαίνει ακόμα σήμερα. Μπορείτε να μας εξηγήσετε γιατί ο Στρατός έχει ακόμα αυτή την ευθύνη και αν θα αλλάξει κάποια στιγμή;

 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ξέρετε ότι το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής είναι ένα νεοσύστατο υπουργείο. Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική Δημόσια Διοίκηση και νομίζω ότι είναι γι’  αυτόν ακριβώς τον λόγο που ο Στρατός ακόμα παίζει, και ορθώς, έναν κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια διαχείρισης της προσφυγικής κρίσης.

 

Σας ευχαριστώ.

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου