Παράλληλα, ο Θ. Κιουρτζής ανέφερε ότι ενώ οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν από 01/01/21 έως και 01/06/22 κατά 100 %, οι τιμές στην Ελλάδα αυξήθηκαν την ίδια περίοδο πάνω από 200%.
Ασφάλεια αυτοκινήτου με εγγύηση χαμηλότερης τιμής! Εως και 40% φθηνότερα!σύγκριση ανάμεσα σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
«Εταιρείες διϋλισης και κράτος τριπλασίασαν κέρδη και έσοδα, ενώ οι πρατηριούχοι κρατάμε άμυνα για να σώσουμε τις επιχειρήσεις μας» τόνισε ο Θ. Κιουρτζής, κάνοντας λόγο για οικονομική εξόντωση των πρατηρίων που είναι οικογενειακές επιχειρήσεις και προσπαθούν να επιβιώσουν με περιθώρια κέρδους της τάξης του 3%-4%.
Το φαινόμενο της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων γιγαντώθηκε την τελευταία τριετία και αφού γέμισε η Αθήνα με λαθραία καύσιμα, τώρα η πρακτική αυτή επεκτείνεται στη Θεσσαλονίκη και στα υπόλοιπα αστικά κέντρα επειδή «δεν γίνονται έλεγχοι».
Η κλοπή στα καύσιμα γίνεται με τρεις τρόπους: είτε με καύσιμα προς εξαγωγή που δεν φορολογούνται αλλά και δεν εξάγονται ποτέ, είτε με νοθεία του καυσίμου με διαλύτες είτε με κλοπή στην αντλία.
Το σύστημα εισροών-εκροών που έχει τοποθετηθεί υποχρεωτικά από το 2013 υποτίθεται, όπως είπε, ότι λειτουργεί σωστά. «Κάθε όμως ηλεκτρονικό σύστημα έχει καταδολιευθεί με αποτέλεσμα όταν βάλει λαθραίο καύσιμο ο πρατηριιούχος, αυτό να μην καταγράφεται σωστά».
Σήμερα, στην αγορά υπάρχουν 30-35 συστήματα διαφορετικών εταιρειών και τα στοιχεία που στέλνονται στη Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων είναι πλασματικά ενώ ζήτησε να φτιαχτεί μια ενιαία πλατφόρμα από την Πολιτεία στα πρότυπα του mydata.
Ο πρόεδρος έφερε ως παράδειγμα στοιχεία που ανακοίνωσε η Πολιτεία ως «επιτυχίες» όπως είπε. Αν και ανακοινώθηκε ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν 7.5 εκατ. τόνοι λαθραίου υγραερίου δεν ονοματίστηκαν οι παραβάτες. «Συγνώμη δεν έπρεπε να γνωρίσουν οι καταναλωτές ποιοι τα κατείχαν. Δεν έπρεπε να ειπωθούν αυτά τα ονόματα ώστε οι καταναλωτες να ξέρουν από που πήραν νομοθευμένο καύσιμο» αναρωτήθηκε.
«Εμείς δεν θέλουμε φτηνό καύσιμο αλλά τιμές καυσίμων που ισχύουν σε όλη την Ευρώπη. Θα πρέπει να βάζουμε καύσιμα από τη Σλοβενία, από την Ιταλία ή από τη Βουλγαρία; Στη Βουλγαρία, το πετρέλαιο κίνησης είναι στα 1,40 ευρώ και στην Ελλάδα στα 1,85-1,90 και αυτό επειδή η Ελλάδα έχει σε τόσο υψηλά επίπεδα το ΦΠΑ και τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης» τόνισε ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης ο οποίος δραστηριοποιείται, επιχειρηματικά, στον κλάδο του τουρισμού , προσφωνώντας τους εκπροσώπους των ΕΝΒΕΘ και ΠΟΠΕΚ.
πηγη: https://left.gr