Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 21 Μάρ 2021
Παγκόσμια Ημέρα Οικιακής Οικονομίας
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 
Από τις 21 Μαρτίου του 1982 η Διεθνής Ομοσπονδία της Οικιακής Οικονομίας (IFHE) γιορτάζει την παγκόσμια ημέρα Οικιακής Οικονομίας. Συγχρόνως τα κείμενα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της UNESCO για τις σύγχρονες κατευθύνσεις της εκπαίδευσης, αναφέρονται στον κρίσιμο ρόλο της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση της έννοιας και του περιεχομένου της Αειφόρου Ανάπτυξης (η διευρυμένη έννοια του περιβάλλοντος που πέρα από το αναντικατάστατο οικολογικό απόθεμα, σε μία συνολική θεώρηση οποιουδήποτε θέματος, περιλαμβάνει και το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτιστικό απόθεμα). Σύμφωνα με την UNESCO, τα έτη 2005-2014 έχουν οριστεί ως η «Δεκαετία της εκπαίδευσης για την « Αειφόρο Ανάπτυξη».
 
Η 21η Μαρτίου είναι αφιερωμένη στην Οικιακή Οικονομία. Μια επιστήμη που μελετά την άρρηκτη σχέση του ανθρώπου με ο,τι τον περιβάλλει. Η σύνδεσηhttp://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10×10.png αυτή αφορά το τρίπτυχο κοινωνία – οικονομία – περιβάλλον, με το οποίο αλληλεπιδρά και αλληλοεπηρεάζεται. Επηρεάζει την προσωπικότητα του ατόμου, τις επιλογές του, τις προσδοκίες του, την υγεία του, την ασφάλεια του, τη μόρφωση του, την εργασία του.
 
Στην Ελλάδα του 2014, η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας, διαπιστώνει την οικονομική εξάντληση του Ελληνικού λαού, την υποβάθμιση της παιδείας, της ασφάλειας, της υγείας και γενικά της ποιότητας ζωής, θέτοντας προτάσεις και έμπρακτες λύσεις. Στους καιρούς αυτούς οι μαθητές νιώθουν ακόμα πιο έντονα την ανάγκη να μάθουν για το πώς λειτουργεί το οικονομικό σύστημα, το πώς διαμορφώθηκαν οι σημερινές οικονομικές συνθήκες, αναγνωρίζοντας τα οικονομικά αδιέξοδα, συνειδητοποιώντας ότι η οικονομική κατάσταση των οικογενειών τους έχει άμεσο αντίκτυπο στις διατροφικές συνήθειες τους και κατ΄ επέκταση στην υγεία τους.
 
Η διαθεματικότητα της διδασκαλίας του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας επιτρέπει στο καθηγητή να χρησιμοποιεί επί το πλείστον βιωματικές δράσεις, οπτικοακουστικά μέσα με στόχο την κινητοποίηση της σκέψης και της κρίσης του μαθητή. Από την άλλη επιτρέπει στο μαθητή να εκφράσει τις απόψεις του, τους φόβους του και τους προβληματισμούς του, με άλλα λόγια του επιτρέπει να εκφραστεί μέσα από δράσεις όπου ο μαθητής είναι ενεργός και συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία της γνώσης και της μάθησης.
 
Είναι φανερό λοιπόν ότι η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας μέσα από τα θέματα που άπτονται της καθημερινής ζωής των μαθητών εφήβων και μελλοντικών ενηλίκων δίνει όλα τα εφόδια και τις γνώσεις στους νέους εφήβους μαθητές για να μπορέσουν να είναι οι πρωταγωνιστές και όχι οι θεατές της ίδιας τους της ζωής.
 
Με εκτίμηση
 
Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
 
 
 
************************************************************
Η 21η Μαρτίου είναι η παγκόσμια ημέρα Οικιακής Οικονομίας και συνάμα η Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού.
 
Όλοι γνωρίζουμε ότι η οικογένεια και το νοικοκυριό αποτελούν τη βάση των κοινωνιών, ενώ η κατάλληλη διαχείριση των σχέσεων μεταξύ των μελών τους παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του οικογενειακού κλίματος και διασφαλίζει την ποιότητα των σχέσεων στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.
 
Από τη σκοπιά της, η Οικιακή Οικονομία συμβάλλει στο να αποκτήσουν οι νέοι γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας μέσα στη σύγχρονη οικογένεια και την ευρύτερη κοινωνία. Στο πλαίσιο επίσης του μαθήματος οι νέοι διδάσκονται τις αξίες της δημοκρατίας, της αλληλεγγύης, του σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της ειρήνης και της ελευθερίας.
 
Στο σημείο αυτό η Οικιακή Οικονομία συναντά την Εκπαίδευση για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού γιατί στηρίζεται σε ίδιους πυλώνες – ισότητα, αποδοχή ετερότητας και σεβασμός. Η συνάντηση αυτή μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για μια νέα προσέγγιση του προγράμματος του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας, όπου οι προτεραιότητες σηματοδοτούν μια προοπτική αλληλοκατανόησης και αλληλεκτίμησης των ανθρώπων, αρχικά μέσα στο οικογενειακό και στο σχολικό περιβάλλον και στη συνέχεια στη σύγχρονη ελληνική πολυπολιτισμική κοινωνία.
Η Οικιακή Οικονομία με τον τρόπο αυτό συμβάλλει στο να διαμορφώσουν οι μαθητές μια καινούργια στάση και κατανόηση όσον αφορά τις προσωπικές, και κοινωνικές προκλήσεις και με τον τρόπο αυτό να διαμορφώσουν μια προοπτική βιωσιμότητας και οικοδόμησης αξιακών θέσεων.
 
H Σχολική Σύμβουλος Δ.Ε.κλ. ΠΕ15
Δρ. Δήμητρα Μακρή
 
© Copyright 2011 - 2021 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου