Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 06 Μάρ 2024
Ελευθέριος Βενιζέλος / 1,3 δισ. κερδοφορία ο αερολιμένας που ξεπουλήθηκε
Κλίκ για μεγέθυνση

 


 

Νέο ρεκόρ κερδών εμφάνισε για το 2023 το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», δικαιώνοντας εκ νέου τις έντονες αντιδράσεις προς την κυβέρνηση για το ξεπούλημα των ασημικών του Δημοσίου.

Οπως είχε προβλέψει εξάλλου η ΑΥΓΗ στο φύλλο της 8/2/2024, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) παρουσίασε το 2023 κατακόρυφη αύξηση της καθαρής κερδοφορίας της τάξεως του 38%, ήτοι 231,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν. Σημειωτέον ότι το 2022 η καθαρή κερδοφορία ήταν στα 168 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά την 9ετία 2015-2023 τα καθαρά κέρδη του «Ελ. Βενιζέλος» ανέρχονται στο αστρονομικό ποσό των 1,255 δισ.!

Αναλυτικά, το 2015 τα καθαρά κέρδη ήταν 120,7 εκατ. ευρώ, το 2016 132,4 εκατ., το 2017 140 εκατ., το 2018 171 εκατ., το 2019 174,4 εκατ., το 2020-41,9 εκατ., το 2021 158,8 εκατ., το 2022 168 εκατ. και το 2023 231,5 εκατ. ευρώ.

Το παραπάνω ποσά είναι καταδεικτικά της εγκληματικής για τα μακροπρόθεσμα έσοδα του Δημοσίου απόφασης της κυβέρνησης να βγάλει στο σφυρί το 30% που κατείχε το ΤΑΙΠΕΔ στον ΔΑΑ. Γεγονός που πανηγύρισε η κυβέρνηση διά των αρμόδιων υπουργών της στις 7 Φεβρουαρίου, όταν δηλαδή εισήχθη και τυπικά το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, επισημοποιώντας την απεμπόληση ενός από τους πιο κερδοφόρους δημόσιους οργανισμούς. Απεμπόληση η οποία συνοδεύτηκε με την τυπική διάθεση του 30% του ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτες, αποφέροντας 785 εκατ. ευρώ στο κράτος, με την επάλληλη απώλεια από το Δημόσιο της μετοχικής πλειοψηφίας της κεντρικής πύλης εισόδου της χώρας. Από το ποσοστό αυτό αρχικά το 10% παραχωρήθηκε στην AviAlliance, καθιστώντας το καναδικό fund PSP Investments πλειοψηφικό μέτοχο με 50%, 1% πήγε στην οικογένεια Κοπελούζου και το υπόλοιπο 19% σε ιδιώτες επενδυτές. Το Ελληνικό Δημόσιο απέμεινε πλέον με το 25% του Υπερταμείου.

Την ώρα που η επιβατική κίνηση σημείωσε το 2023 την καλύτερη επίδοση από τότε που ξεκίνησε ο ΔΑΑ τη λειτουργία του (2001), ξεπερνώντας τα 28 εκατομμύρια επιβάτες και υπερβαίνοντας τα προ Covid-19 επίπεδα, καταγράφοντας αύξηση κατά 10,2% σε σχέση με το 2019. Επιπρόσθετα, ο ΔΑΑ, όντας ο μεγαλύτερος αερολιμένας της Ελλάδας και αντιπροσωπεύοντας περίπου το 35% της συνολικής αεροπορικής κίνησης της χώρας, σκοπεύει να υλοποιήσει επέκταση των εγκαταστάσεών του σε τρεις φάσεις βάσει προσυμφωνημένου χωροταξικού σχεδίου, που έχει ως στόχο την αύξηση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών σε 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως έως το 2046.

από:https://www.avgi.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου