Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 06 Απρ 2018
Ουαί  και αλίμονο γραμματείς και φαρισαίοι υποκριτές
Κλίκ για μεγέθυνση

 

του Β. Αντωνίου

Οι κάτοικοι της Ανατολικής Αιγιάλειας απαιτούν  το οριστικό κλείσιμο του ΧΥΤΑ για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος και  της δημόσιας υγείας (επισυνάπτεται  ενημέρωση από τον Τριαντ Οικονόμου μέλους της επιτροπής αγώνα των κατοίκων της Ανατ. Αιγιάλειας   για το κλείσιμο του ΧΥΤΑ )*.

Ποινικές , αστικές ή διοικητικές ευθύνες σε όποιον φορέα δεν εφαρμόσει την απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για μεταφορά των απορριμμάτων του δήμου Αιγιάλειας στους νόμιμους  ΧΥΤΑ 

Για την  απόφαση του  Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτ. Ελλάδος και Ιονίου, για μεταφορά των απορριμμάτων του δήμου Αιγιάλειας στους 4 ΧΥΤΑ,  τρεις της Αιτωλοακαρνανίας και ένας της Δυτ. Αχαΐας μιλά το ΦΕΚ (13054 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος Β’ 1174/02.04.2018 ), στο οποίο δημοσιεύτηκε η απόφαση. (επισυνάπτεται Document PDFτο ΦΕΚ)

Η απόφαση ρητά απαιτεί από το δήμο Αιγιαλείας να ενεργήσει για την επίλυση του προβλήματός του. Συγκεκριμένα ο δήμος Αιγιάλειας καλείται να μεριμνήσει για τη διευθέτηση της περιοχής της εγκατάστασης δεματοποίησης στη θέση «Νησί», Τέμενης Αιγίου, ενώ ο Αναγκαστικός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων  της 4ης Διαχειριστικής Ενότητας Αχαΐας ( Δ.Ε Αιγείρας. Δ.Ε Ακράτας , Δ.Ε Διακοπτου) οφείλει να μεριμνήσει για την ταχεία λειτουργία του ΧΥΤΑ στη θέση «Κακιχούνι» της Δ.Ε. Αιγείρας και ο Αναγκαστικός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 3ης  Διαχειριστικής Ενότητας Αχαΐας ( Δ.Ε Αιγίου. Δ.Ε Συμπολιτείας. Δ.Ε Ερινεού και Δήμος Καλαβρύτων) οφείλει να μεριμνήσει για την άμεση αδειοδότηση και υλοποίηση των υποδομών που ορίζονται στον ισχύοντα ΠΕΣΔΑ (ΜΕΑ, ΜΕΒ, κομποστοποίηση).

Για τη μεταφορά των απορριμμάτων της Αιγιάλειας στους τέσσερις  νόμιμους ΧΥΤΑ  στην Αιτωλοακαρνανία και τη Δυτ. Αχαΐα θα πρέπει ο δήμος Αιγιάλειας να έρθει σε επαφή με τους φορείς διαχείρισης των ΧΥΤΑ ώστε να καθοριστεί το τέλος ταφής των απορριμμάτων και να υπογραφούν οι σχετικές προγραμματικές συμβάσεις.

- 1500 τόνοι στο Χ.Υ.Τ.Α. της 1ης  Δ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στη θέση «Κοχλαστή» του Δ. Ναυπάκτου

- 3500 τόνοι στο Χ.Υ.Τ.Α. της 2ης  Δ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στη θέση «Μονοδένδρι» του Δ. Αγρινίου

- 5500 τόνοι στο Χ.Υ.Τ.Α. της 3ης  Δ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στη θέση «Κακοπετριά» του Δ. Ακτίου – Βόνιτσας

- 1000 τόνοι στο Χ.Υ.Τ.Α. της 4ης  Δ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στην περιοχή «Συλλόγου Ακτημόνων Αγ. Συμεώνος» του Δ. Ι.Π. Μεσολογγίου

- 500 τόνοι στο Χ.Υ.Τ.Α. της 2ης  Δ.Ε. Αχαΐας στη θέση «Κάτω Βάθρες ή Γκούντα» του Δ. Δυτικής Αχαΐας.

 

Άμεση ήταν  η αντίδραση του Φορέα Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΦΟΣΔΑ) Δυτικής Αχαΐας που αρνείται  να εφαρμόσει την απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης να πάρει 500tn από την Αιγιάλεια.

Το παράδοξο της υπόθεσης έγκειται στην άρνηση του Δημάρχου Αιγιάλειας να αποδεχθεί ότι ο ΧΥΤΑ Αιγείρας  έχει μετατραπεί σε μια τεράστια χωματερή και ο χώρος του ΧΥΤΑ έχει υπερκορεστεί  από τη  μεταφορά αμέτρητων τόνων απορριμμάτων αγνώστου προελεύσεως και συνθέσεως,  με αποτέλεσμα να μην υπάρχει άδεια λειτουργίας  από την  έναρξη της «Καλλικρατικής» του θητείας.  

Ο Δήμαρχος Αιγιάλειας τυγχάνει από την ανάληψη των καθηκόντων του να έχει στην αρμοδιότητά του και  την καθαριότητα του Δήμου συνεπικουρούμενος από τον εκάστοτε αντιδήμαρχο  Ανατολικής Αιγιαλείας

 Ο Δήμαρχος Αιγιαλείας  γνωρίζει την  έκθεση «καταπέλτη» του Τεχνικού Επιμελητηρίου  Δυτ. Ελλάδος, έκθεση η οποία  τεκμηριώνει την κακή λειτουργία  του ΧΥΤΑ Αιγείρας από το 2011 και ως εκ τούτου  την ακαταλληλότητά του, διότι προκαλεί σοβαρά προβλήματα  ρύπανσης του  εναέριου, υπέργειου, υπογείου, φυτικού  και ζωικού  περιβάλλοντος απειλώντας άμεσα  και σοβαρά την υγεία των κατοίκων της περιοχής.

Ο Δήμαρχος ως διαχειριστής των απορριμμάτων  ολοκλήρου του Δήμου Αιγιάλειας εισπράττει ανελλιπώς  τα τέλη καθαριότητας. Τα τελευταία χρόνια κάτω από αδιαφανείς  αποφάσεις για τους κατοίκους της Ανατ. Αιγιάλειας,  μεταφέρει τα απορρίμματα της 3ης Διαχειριστικής Ενότητας ( πλην του Δήμου  Καλαβρύτων)  στο ΧΥΤΑ της Αιγείρας , ενώ έπρεπε να τα μεταφέρει σε άλλο  νόμιμο ΧΥΤΑ, μετατρέποντας την καθαριότητα του Δήμου από ανταποδοτική υπηρεσία σε κερδοσκοπική επιχείρηση.

Γιατί αργοπορεί Δήμαρχος Αιγιάλειας την υλοποίηση της απόφασης του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου;

Γιατί επιμένει ο Δήμαρχος Αιγιάλειας να μην κηρύσσει την Ανατολική Αιγιάλεια σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης;

Γιατί ο δήμαρχος στη πρόσφατη συνέντευξη τύπου δηλώνει ότι ο λεγόμενος ΧΥΤΑ Ανατ. Αιγιάλειας θα πρέπει να δέχεται απορρίμματα μέχρι το 2021, όταν έχει λήξει η λειτουργία του προ πολλού, το φορτίο των απορριμμάτων από τους 150.000tn περίπου, που είχε ως όριο κατασκευαστικά,  έχει φτάσει  σύμφωνα με υπολογισμούς στους 300.000tn;

Μετά από την  αποκομιδή των  12.000tn , τα σκουπίδια του Δήμου Αιγιάλειας που θα πάνε;

Η υγεία των κατοίκων της Ανατ. Αιγιάλειας έχει προτεραιότητα , και αυτό είναι απαραίτητο να το γνωρίζουν θεσμοί και υπηρεσίες.

Επισυνάπτω  την απόφαση ( ΦΕΚ(13054 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος Β’ 1174/02.04.2018 )**,  του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτ. Ελλάδος και Ιονίου

 

*

Παραθέτω την ανάρτηση σε Ηλεκτρονικά Μέσα Δικτύωσης του μέλους της επιτροπής αγώνα των κατοίκων Ανατ. Αιγιάλειας  για το ΧΥΤΑ Αιγείρας Τριαντάφυλλου Οικονόμου

 

Φωτογραφία του Τριαντάφυλλος Οικονόμου.

 

« Πεντηκοστή μέρα κλεισίματος του κατ' επίφαση "ΧΥΤΑ η χθεσινή και έμελλε να ήταν η πιο σημαδιακή.
Το πρωί, χαράματα, δυο διμοιρίες των ΜΑΤ συνοδεύοντας δυο τεράστια φορτηγά με σκουπίδια, επιχείρησαν να σπάσουν τον κλοιό και να αποθέσουν στον "ΧΥΤΑ" πράγμα που το αποτρέψαμε. Αυτή τη φορά άνδρες των ΜΑΤ είχαν αποκλείσει τον δρόμο στην παράκαμψη για "ΧΥΤΑ" και οι καθυστερημένοι συμπολίτες μας - το ραντεβού ήταν πέντε το πρωί - αναγκάστηκαν να περπατήσουν μέσα από τα χωράφια για να ενισχύσουν το μπλοκ. Είναι η τέταρτη άγονη επιχείριση των αστυνομικών δυνάμεων και ξέρουμε πολύ καλά ότι κάποια στιγμή -πολύ πιθανόν την Τρίτη μετά το Πάσχα- θα επιχειρήσουν πιο ουσιαστικά. Εκεί θα είμαστε και θα τους περιμένουμε πιστοί στο καθήκον να "φυλάσσουμε Θερμοπύλες".
Στο πολιτικό πεδίο όμως η συνέντευξη του δημάρχου μονοπώλησε το ενδιαφέρον. Δεν θα αναφερθούμε αναλυτικά - δεν υπάρχει λόγος άλλωστε - αλλά θα σταθούμε σε μερικά μόνο σημεία που νομίζουμε ότι πρέπει να σχολιάσουμε.
Πρώτα απ' όλα, μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, η έλλειψη οποιασδήποτε αναφοράς του δημάρχου εισηγητικά στο θέμα της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου για έκτακτη ανάγκη σε όλο τον δήμο. Μόνο μετά από διευκρινιστική ερώτηση της δημοσιογράφου απάντησε - ανερυθρίαστα - ότι δεν προωθήθηκε, γιατί θεσμικά έπρεπε να το κάνει ο δήμαρχος και όχι το δημοτικό συμβούλιο. Κάποιος ίσως πίστευε ότι ένας δήμαρχος πρέπει να ενεργεί πριν απ' όλα στη βάση του δικαίου και να υπηρετεί την θέληση των συμπολιτών του όπως εκφράζεται μέσα από τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου.
Δεν ήταν άλλωστε μια τυχαία απόφαση. Το θέμα της κήρυξης έκτακτης ανάγκης σε όλο τον Δήμο είχε προβληθεί από την επιτροπή αγώνα μήνες πριν, είχε ωριμάσει και υιοθετηθεί από όλες τις δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης, και με δική τους πρωτοβουλία είχε συζητηθεί σε θυελλώδη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στις 21 Μαρτίου. Μιας τέτοιας βαρύτητας απόφαση, ο κ. Παναγόπουλος δεν είχε κανένα ενδοιασμό να την γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων του. Ίσως έχει μάθει από την επαγγελματική του ιδιότητα να ερμηνεύει κατά το δοκούν και να χρησιμοποιεί τους νόμους κατά το συμφέρον του. Και μπορεί σαν άτομο να το συνηθίζει, αλλά σαν δήμαρχος δεν πρέπει να του επιτρέπεται.
Και εδώ έρχονται οι ευθύνες όλων των δημοτικών συμβούλων που ψήφισαν και ειδικά εκείνων των τριών της συμπολίτευσης, που η απόφασή τους είχε εκ των πραγμάτων μεγαλύτερη βαρύτητα. Η επιτροπή επικοινώνησε μαζί τους, ζητώντας τους το αυτονόητο, να στηρίξουν την ψήφο τους. Όμως μέχρι τώρα δεν το έπραξαν. Δεν νομίζουμε ότι ζητήματα σαν και αυτό που άπτονται θεμελιωδών δημοκρατικών κανόνων πρέπει να εξετάζονται με δικονομικά κριτήρια. Και περιμένουμε ακόμα την αντίδραση όλων των συμβούλων που ψήφισαν την έκτακτη ανάγκη. Να γνωρίζουν όμως όλοι ένθεν και ένθεν ότι η κοινωνία και βλέπει και κρίνει. Και στη συνείδησή της όλος ο δήμος Αιγιάλειας βρίσκεται σε έκτακτη ανάγκη. Η τακτική του δημάρχου όχι μόνο δεν τιμά τις δημοκρατικές παραδόσεις του τόπου μας, αλλά αποτελεί ένα ακόμα επεισόδιο στο βοναπαρτικό σήριαλ της συμπεριφοράς του. Να τον χαιρόμαστε.
Ένα δεύτερο σημείο που θα θέλαμε να σχολιάσουμε, έχει να κάνει με τις ευθύνες της 4ης διαχειριστικής ενότητας που το περιβόητο ΦΕΚ -απόφαση της αποκεντρωμένης διοίκησης- αναφέρει. Κατά λέξη λέει: "Ο Αναγκαστικός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 4ης Διαχειριστικής Ενότητας Αχαΐας οφείλει να μεριμνήσει για την ταχεία λειτουργία του ΧΥΤΑ στη θέση «Κακιχούνι» της Δ.Ε. Αιγείρας." Αρχικά να παρατηρήσουμε ότι μόνο ένα μυαλό σαν αυτό του κ. Παναγόπουλου θα θεωρούσε ότι αυτό που μόλις διαβάσαμε σημαίνει ότι πρέπει να στείλει τα ΜΑΤ - η παιδαριώδης δικαιολογία ότι δεν τα στέλνει αυτός, παραβλέπεται - για να ανοίξει ο "ΧΥΤΑ". Μια επιτροπή διαχείρισης κάποιου ΧΥΤΑ το μόνο καθήκον που έχει, είναι να μεριμνεί ώστε το έργο να λειτουργεί σύμφωνα με τις νόμιμες προδιαγραφές. Πόσο στρεβλό και πόσο απελπισμένο πρέπει να είναι το μυαλό κάποιου για να θεωρεί την καταστολή και όχι την φροντίδα σαν ευθύνη από τη θέση του μέλους της. Η όλη σύνταξη της απόφασης άλλωστε, οδηγεί στην ερμηνεία της φροντίδας αφού η - 5 στη σειρά - αριθμημένη οδηγία εντάσσεται στις ευθύνες του δήμου για την εφαρμογή του περίφημου "εντέλλεστε". Υπάρχει όμως και κάποια ασάφεια στην απόφαση της αποκεντρωμένης διοίκησης που επιτρέπει παρερμηνείες. Σε καμιά όμως περίπτωση εκείνη που ο κ. Παναγόπουλος έδωσε. Ένα ερώτημα που πρέπει να μας απασχολήσει είναι γιατί ο . Παναγόπουλος επιμένει με τόση μανία να κρατήσει ανοιχτό τον "ΧΥΤΑ" Αιγείρας, ενώ έχει την δυνατότητα να τον κλείσει, τουλάχιστον για την περίοδο που θα πραγματοποιούνται οι περίφημες εργασίες αποκατάστασης. Και στην αποκεντρωμένη διοίκηση την ίδια επιμονή συναντήσαμε. οι εργασίες -λένε- θα γίνονται ταυτόχρονα με την απόθεση σκουπιδιών.
Το θέτουμε σαν ερώτημα που πρέπει να μας απασχολήσει. Όπως πρέπει να μας απασχολήσει και το θέμα της επόμενης μέρας, που από την συνέντευξη δεν φαίνεται να απασχολεί σοβαρά - πέρα από το επίπεδο της προπαγάνδας- τον κ. δήμαρχο.
Κατά τα άλλα, την Δευτέρα το βράδυ οι 24ωρες βάρδιες συνεχίζονται και την Τρίτη το πρωί από τις 5 όλοι στα πόστα μας "περιμένοντας τους βαρβάρους"

Η φωτο είναι της Γιώτας και έκανε τον γύρο σε όλες τις εφημερίδες τοπικές και μη αφού κανένας, επαναλαμβάνω κανένας δημοσιογράφος δεν ήταν εκεί για να καλύπτει το γεγονός Δεν θέλουμε κάνουμε υποθέσεις, απλά καταγράφουμε το γεγονός

**

13054 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος Β’ 1174/02.04.2018

 

Αριθμ. 64413 (2)

Διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) του Δήμου Αιγιαλείας Π.Ε. Αχαΐας, Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΟΥ

Έχοντας υπόψη:

1. Το ν. 1650/1986 «Για την προστασία του περιβάλλοντος» (ΦΕΚ 160 Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

2. Το ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 87 Α), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

3. Τις διατάξεις των άρθρων 14, 16, την παράγραφο 1 του άρθρου 29, σε συνδυασμό με το εδάφιο β του άρθρου 3, το άρθρο 44 και την παράγραφο 5 του άρθρου

57 του ν. 4042/2012 «Ποινική προστασία του περιβάλλοντος - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ – Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ – Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής» (ΦΕΚ 24 Α), όπως αυτή τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 παράγραφο 7 του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270/Α/24-12-2014), και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 158 του ν. 4389/2016 (ΦΕΚ 94/Α/2016).

4. Τις διατάξεις των άρθρων 13 έως και 17 του ν. 4071/2012 «Ρυθμίσεις για την τοπική ανάπτυξη, την αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη διοίκηση Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚ» (ΦΕΚ 85 Α΄).

5. Τις διατάξεις του άρθρου 30 του ν. 3536/2007 «Ειδικές ρυθμίσεις θεμάτων μεταναστευτικής πολιτικής και λοιπών ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης» (ΦΕΚ 42 Α΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

6. Το π.δ. 139/2010 (ΦΕΚ 232/Α΄/27-12-2010) «Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου».

7. Τη με αρ. 2527/2009 απόφαση «Ειδικότερα ζητήματα και θέματα αναφορικά με τη λειτουργία, την άσκηση των δραστηριοτήτων και την άσκηση τιμολογιακής πολιτικής των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ)» (ΦΕΚ 83 Β΄).

8. Τις διατάξεις της με αρ. Η.Π. 29407/3508/2002 κοινή υπουργική απόφαση «Μέτρα και όροι για την υγειονομική ταφή των αποβλήτων» (ΦΕΚ 1572 Β), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

9. Τις διατάξεις της με αρ. Η.Π. 50910/2727/2003 κοινή υπουργική απόφαση «Μέτρα και όροι για τη διαχείριση στερεών αποβλήτων. Εθνικός και Περιφερειακός σχεδιασμός διαχείρισης» (ΦΕΚ 1909 Β΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ειδικά την παράγραφο 3 του άρθρου 10, όπως αυτή προστέθηκε με την παράγραφο 5 του άρθρου 57 του ν. 4042/2012.

10. Την εγκύκλιο ΥΠΕΚΑ με αρ. πρωτ. Οικ. 129043/4345/8–7–2011 με θέμα: «Εφαρμογή νομοθεσίας για τη διαχείριση μη επικίνδυνων στερεών αποβλήτων».

11. Την απόφαση 2003/33/ΕΚ του Συμβουλίου για τον καθορισμό κριτηρίων και διαδικασιών αποδοχής των αποβλήτων στους χώρους υγειονομικής ταφής σύμφωνα με το άρθρο 16 και το παράρτημα ΙΙ της οδηγίας 1999/31/ΕΚ (ΕΕ L 11/16.1.2003/σελ.27).

12. Την 144/02-12-2016 απόφαση για την Έγκριση Τροποποίησης του Περιφερειακού Σχεδιασμού ΔΣΑ της ΠΔΕ (ΑΔΑ: 6Λ7Σ7Λ6-1ΥΥ), όπως αυτή κυρώθηκε με την κοινή υπουργική απόφαση 61491/5301/2016 (ΦΕΚ 4175/Β΄/2016).

13. Τα άρθρα 28 και 28Α του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ 47/ Α/11-05-2015), όπως ισχύει, «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις».

14. Την υπουργική απόφαση 15870/15-05-2017 (ΦΕΚ 250/Υ.Ο.Δ.Δ./26-05-2017) «Διορισμός του Νικόλαου Παπαθεοδώρου του Αγγελάκη ως Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου».

15. Το γεγονός της καθυστέρησης υλοποίησης του συνόλου των υποδομών διαχείρισης στερεών αποβλήτων, που προβλέπονται από τον ισχύοντα Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕ.Σ.Δ.Α.) Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την εξυπηρέτηση του Δήμου Αιγιαλείας.

16. Την ανάγκη παύσης λειτουργίας και αποκατάστασης όλων των Ανεξέλεγκτων Χώρων Διάθεσης Αποβλήτων (Χ.Α.Δ.Α.) και την αποφυγή δημιουργίας νέων Χ.Α.Δ.Α., χάριν της προστασίας της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία.

17. Την αρ. πρωτ. 229685/1066/22-08-2017 (ΑΔΑ: 66ΨΗ7Λ6-Ρ2Ι) απόφαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με θέμα «Κήρυξη των Δημοτικών Ενοτήτων Συμπολιτείας, Ερινεού και Αιγίου του Δήμου Αιγιάλειας της Π.Ε.Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας λόγω αδυναμίας πλήρους αποκομιδής των αποριμμάτων».

18. Την αρ. πρωτ. 318105/1533/14-11-2017 (ΑΔΑ:642Α7Λ6-ΔΤΞ) απόφαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με θέμα «Παράταση της Κήρυξης των Δημοτικών Ενοτήτων Συμπολιτείας, Ερινεού και Αιγίου του Δήμου 13052 Αιγιάλειας της Π.Ε. Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας λόγω αδυναμίας πλήρους αποκομιδής των αποριμμάτων».

19. Την αρ. πρωτ. 65122/349/01-03-2018 (ΑΔΑ:ΩΜΥΚ7Λ6-Ω1Π) απόφαση της Περιφέρειας ΔυτικήςΕλλάδας με θέμα «Κήρυξη των Δημοτικών Ενοτήτων Συμπολιτείας, Ερινεού και  Αιγίου του Δήμου Αιγιαλείας της Π.Ε. Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας λόγω αδυναμίας πλήρους αποκομιδής των αποριμμάτων».

20. Το υπ΄αριθ. 02/2018 (ΑΔΑ: 72M1OΡΗΝ-ΩΓΧ) απόσπασμα πρακτικού της αριθ. 1/19-01-2018 τακτικής συνεδρίασης του Δ.Σ. του Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Π.Ε. Ηλείας, με βάση το οποίο ο σύνδεσμος αποφασισε τη μη αποδοχή ΑΣΑ του Δ. Αιγιαλείας στο ΧΥΤΑ/Υ στη θέση «Τριανταφυλλιά» της Ηλείας.

21. Το υπ΄αριθ. 34/2017 (ΑΔΑ: 6Υ2ΣΟΚΚΦ-ΚΚΧ) απόσπασμα πρακτικού της συνεδρίασης του Δ.Σ. του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων   2ης  Διαχειριστικής Ενότητας Αχαΐας, με βάση το οποίο ο σύνδεσμος αποφάσισε τη μη αποδοχή ΑΣΑ στο ΧΥΤΑ στη θέση «Φλόκα» από άλλους δήμους.

22. Το υπ΄αριθ. 221/27-11-2017 έγγραφο του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 3ης Διαχειριστικής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, με το οποίο διαβιβάζεται στο Δ. Αιγιαλείας το υπ’ αριθ. 17/2017 (ΑΔΑ: 6ΡΟΕΟΞΚΚ-Π5Μ) απόσπασμα πρακτικού της συνεδρίασης του Δ.Σ. του, με βάση το οποίο απορρίπτεται το αίτημα του Δ. Αιγιαλείας για διάθεση ΑΣΑ στο ΧΥΤΑ Παλαίρου.

23. Το υπ΄αριθ. 735/21-03-2018 έγγραφο του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 2ης Διαχειριστικής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, με το οποίο απορρίπτεται το αίτημα του Δ. Αιγιαλείας για διάθεση ΑΣΑ στο ΧΥΤΑ Στράτου.

24. Το με αρ. πρωτ. 5/17-01-2018 έγγραφο αίτημα του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 3ης  Διαχειριστικής Ενότητας Αχαΐας προς το Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελ/σου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου.

25. Την υπ΄αριθ. 1/2018 (ΑΔΑ:7Α0ΤΟΞΚΨ) απόφαση του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 3ης Διαχειριστικής Ενότητας Αχαΐας, με την οποία αποφασίστηκε η υποβολή αιτήματος μεταφοράς  12000t ΑΣΑ σε ΧΥΤΑ εκτός Δήμου, λόγω εκτάκτου ανάγκης που έχει προκύψει στο Δήμο Αιγιαλείας.

26. Το υπ’ αριθ. 86673/1366/19-03-2018 έγγραφο της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Ε. Αχαΐας της ΠΔΕ, περί άμεσης απομάκρυνσης απορριμμάτων ώστε να προστατευθεί η δημόσια υγεία για τους κατοίκους του Δ. Αιγιαλείας.

27. Την από 05/03/2018 αίτηση κατοίκων του Δ. Αιγιάλειας για λήψη ασφαλιστικών μέτρων ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αιγιαλείας, με αίτημα – μεταξύ άλλων – την οριστική παύση λειτουργίας του ΧΥΤΑ στη θέση «Κακιχούνι» στο Δ. Αιγιαλείας και την προσωρινή διαταγή απαγόρευσης εισόδου ΑΣΑ στον εν λόγω ΧΥΤΑ, μέχρι την έκδοση απόφασης επί της αιτήσεώς τους.

28. Την από 08-03-2018 απόρριψη, από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αιγίου, του αιτήματος κατοίκων του Δ. Αιγιαλείας για χορήγηση προσωρινής διαταγής απαγόρευσης εισόδου ΑΣΑ στο ΧΥΤΑ στη θέση «Κακιχούνι» στο Δ. Αιγιαλείας, μέχρι την έκδοση απόφασης επί της από 05/03/2018 αιτήσεώς για λήψη ασφαλιστικών μέτρων.

29. Την υπ’ αριθ. 54910/15-03-2018 πρόσκληση του Συντονιστή ΑΔΠΔΕΙ προς τους ΦοΣΔΑ ΠΔΕ για συνάντηση εργασίας με θέμα «Διαχείριση των Αστικών Στερεών αποβλήτων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας».

30. Το από 19-03-2018 απόσπασμα Πρακτικού της Συνάντησης εργασίας μετά την υπ’ αριθ. 54910/15-03-2018 πρόσκληση του Συντονιστή ΑΔΠΔΕΙ.

31. Την α.π. 58991/21-03-2018 βεβαίωση της ΔΙ.ΠΕ. ΧΩ.ΣΧ. Δυτ. Ελλάδας ΑΔΠΔΕΙ προς τον Αναγκαστικό Σύνδεσμο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 4ης Δ.Ε. Αχαΐας, σχετικά με την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου «ΧΥΤΑ 4ης Διαχειριστικής Ενότητας Αχαΐας».

32. Το υπ΄αριθ. 424/21-03-2018 (α.π. 61823/23-03-2018 Γραφείου Συντονιστή) έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού Αποβλήτων/ΥΠ.ΕΣ.

33. Τη σχετική εγγύτητα των νομίμως λειτουργούντων Χ.Υ.Τ.Α. υποδοχής των ΑΣΑ εντός ΠΔΕ, σε συνδυασμό με τη φέρουσα ικανότητα και την υπολειπόμενη χωρητικότητα αυτών, όπως προκύπτει από στοιχεία της Υπηρεσίας μας και συγκεκριμένα από τις εκδοθείσες ΑΕΠΟ των ΧΥΤΑ υποδοχής των ΑΣΑ του Δ. Αιγιαλείας (ΑΔΑ:7ΘΩ4ΟΡ1Φ-ΓΜ3-1η  Δ.Ε. Αιτ/νιας, ΑΔΑ: 4ΑΛ1ΟΡ1Φ-ΕΡ-2η  Δ.Ε. Αιτ/νιας, ΑΔΑ: ΒΕΙΛΟΡ1Φ-ΑΘΙ-3η  Δ.Ε. Αιτ/νιας,ΑΔΑ: 7ΟΚ4ΟΡ1Φ-ΩΕΥ-4η  Δ.Ε. Αιτ/νιας και ΑΔΑ: 67ΔΑ-ΟΡ1Φ-8Ι3-2η  Δ.Ε. Αχαΐας).

34. Το υπ’ αριθ. 7484/23-03-2018 αίτημα του Δ. Αιγιαλείας (α.π. 61812/23-03-2018 Γραφείου Συντονιστή) για την επίλυση του προβλήματος διάθεσης των ΑΣΑ που αντιμετωπίζει.

35. Το υπ’ αριθ. 62722/26-03-2018 έγγραφο του Συντονιστή Α.Δ.Π.Δ.Ε.Ι. με θέμα «Εισήγηση για τη διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) του Δήμου Αιγιαλείας Π.Ε. Αχαΐας, Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» προς τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης  Αποβλήτων.

36. Το α.π. 440/27-03-2018 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με το οποίο εκφράζεται η σύμφωνη γνώμη του επί του προσχεδίου απόφασης κατά το άρθρο 158 του ν. 4389/2016 (α.π. 64413/28-03-2018 ΔΙΠΕΧΩΣΧ.ΔΕ ΑΔΠΔΕΙ).

37. Το γεγονός ότι δεν προκύπτει από την ισχύουσα νομοθεσία, για την κατά παρέκκλιση του ΠΕΣΔΑ έκδοση απόφασης Διαχείρισης ΑΣΑ με μεταφορά σε νόμιμα λειτουργούντα ΧΥΤΑ άλλης Δ.Ε., ότι είναι απαραίτητη η σύμφωνη γνώμη του φορέα υποδοχής των ΑΣΑ.

38. Το γεγονός ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του εξυπηρετούμενου Δήμου, η οποία θα καλυφθεί από τα ανταποδοτικά τέλη, το ύψος της οποίας δεν μπορεί εκ των προτέρων να υπολογισθεί, αποφασίζουμε:

Την τελική διάθεση των αστικών στερεών αποβλήτων(ΑΣΑ) του Δήμου Αιγιαλείας της Π.Ε. Αχαΐας σε νόμιμα λειτουργούσα εγκατάσταση διάθεσης (Χώρο Υγειονομικής Ταφής Αποβλήτων, Χ.Υ.Τ.Α.), κατά παρέκκλιση του ισχύοντος Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕ.Σ.Δ.Α.) Δυτικής Ελλάδας.

Η προσωρινή αυτή διαχείριση επιβάλλεται προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κατάσταση έκτακτης ανάγκης στο Δήμο Αιγιαλείας, να προστατευθεί η δημόσια υγεία, να αποτραπεί η τυχόν ενεργοποίηση Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (Χ.Α.Δ.Α.), λόγω της μη εισέτι υλοποίησης των αντίστοιχων υποδομών διαχείρισης στερεών αποβλήτων, που προβλέπονται από τον ισχύοντα Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, και έχει ως ακολούθως:

1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, τα ημερησίως παραγόμενα αστικά στερεά απόβλητα (ΑΣΑ) του Δήμου Αιγιαλείας Π.Ε., καθώς και τα αστικά απόβλητα που είναι σωρευμένα στους οικισμούς του Δήμου, έως την ποσότητα των δώδεκα χιλιάδων τόνων (12000t), θα διατίθενται σε Χ.Υ.Τ.Α. εντός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και συγκεκριμένα:

- 1500 τόνοι στο Χ.Υ.Τ.Α. της 1ης  Δ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στη θέση «Κοχλαστή» του Δ. Ναυπάκτου

- 3500 τόνοι στο Χ.Υ.Τ.Α. της 2ης  Δ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στη θέση «Μονοδένδρι» του Δ. Αγρινίου

- 5500 τόνοι στο Χ.Υ.Τ.Α. της 3ης  Δ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στη θέση «Κακοπετριά» του Δ. Ακτίου – Βόνιτσας

- 1000 τόνοι στο Χ.Υ.Τ.Α. της 4ης  Δ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στην περιοχή «Συλλόγου Ακτημόνων Αγ. Συμεώνος» του Δ. Ι.Π. Μεσολογγίου

- 500 τόνοι στο Χ.Υ.Τ.Α. της 2ης  Δ.Ε. Αχαΐας στη θέση «Κάτω Βάθρες ή Γκούντα» του Δ. Δυτικής Αχαΐας.

2. Η δαπάνη υγειονομικής ταφής απορριμμάτων (τέλος ταφής) καθορίζεται με βάση την τιμολογιακή πολιτική των χώρων υποδοχής των ΑΣΑ και αναφέρεται στην προγραμματική σύμβαση μεταξύ αυτών και του Δήμου Αιγιαλείας, που είναι απαραίτητο να προηγηθεί της μεταφοράς και να κοινοποιηθεί άμεσα στο Γραφείο του Συντονιστή ΑΔΠΔΕΙ.

3. Στους ανωτέρω Χ.Υ.Τ.Α. αποδεκτά θα γίνονται μόνο τα απόβλητα που κατατάσσονται στο Κεφάλαιο 20 του Ευρωπαϊκού Καταλόγου Αποβλήτων (ΕΚΑ) και ειδικότερα τα απόβλητα που μνημονεύονται στις οικείες αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (Α.Ε.Π.Ο.) και τις άδειες λειτουργίας αυτών.

4. Ο Δήμος Αιγιαλείας οφείλει: α. Να μεταφέρει τα αστικά στερεά απόβλητά του στις υποδεικνυόμενες στην παρούσα νόμιμα λειτουργούσες εγκαταστάσεις (Χ.Υ.Τ.Α.) και να καταβάλει το τέλος χρήσης, που καθορίζεται από την τιμολογιακή πολιτική των χώρων υποδοχής των ΑΣΑ.

β. Να εφαρμόσει άμεσα και πλήρως πρόγραμμα χωριστής συλλογής αποβλήτων συσκευασιών στο πλαίσιο της υφιστάμενης σύμβασης συνεργασίας με Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών, υπό την εποπτεία του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (Ε.Ο.ΑΝ.), με σκοπό να επιτευχθούν τάχιστα οι στόχοι του προγράμματος ανακύκλωσης αποβλήτων συσκευασίας.

γ. Συνδυαστικά με την ανακύκλωση, να μεριμνήσει για τρόπους προσωρινής διαχείρισης των αστικών στερεών αποβλήτων, με κατάλληλη αδειοδότηση και όρους περιβαλλοντικής προστασίας και με δοκιμασμένη μεθοδολογία που να οδηγεί σε σημαντική μείωση των αποβλήτων που οδηγούνται προς τελική διάθεση.

δ. Να μεριμνήσει για τη διευθέτηση της περιοχής της εγκατάστασης δεματοποίησης στη θέση «Νησί», Τέμενης Αιγίου, σύμφωνα με τις διαδικασίες του άρθρου 9 της κοινής υπουργικής απόφασης 50910/2003 (σχετ. 9).

5. Ο Αναγκαστικός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 4ης Διαχειριστικής Ενότητας Αχαΐας οφείλει να μεριμνήσει για την ταχεία λειτουργία του ΧΥΤΑ στη θέση «Κακιχούνι» της Δ.Ε. Αιγείρας.

6. Ο Αναγκαστικός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 3ης Διαχειριστικής Ενότητας Αχαΐας οφείλει να μεριμνήσει για την άμεση αδειοδότηση και υλοποίηση των υποδομών που ορίζονται στον ισχύοντα ΠΕΣΔΑ (ΜΕΑ, ΜΕΒ, κομποστοποίηση).

7. Ο Φορέας Λειτουργίας του εκάστοτε Χ.Υ.Τ.Α. υποδοχής οφείλει:

α. Να αποδέχεται υποχρεωτικά τα ΑΣΑ του Δήμου Αιγιαλείας, σύμφωνα με τα  προβλεπόμενα στις παραγράφους 1, 2, 3 και 4 της παρούσας.

β. Να ελέγχει τη σύνθεση, την ποσότητα και το είδος των αποβλήτων που μεταφέρει στις εγκαταστάσεις του Χ.Υ.Τ.Α. ο Δήμος Αιγιαλείας, ώστε να είναι αποδεκτά σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, σύμφωνα με τις αδειοδοτήσεις της εγκατάστασης υποδοχής ως προς τα κριτήρια αποδοχής και γενικότερα με τις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.

8. Για να εξασφαλιστεί η ιχνηλασιμότητα των αποβλήτων (παραγωγός – συλλογέας – μεταφορέας – παραλήπτης), τα απόβλητα θα διακινούνται με «έντυπο παρακολούθησης αποβλήτου», που είναι τριπλότυπα έντυπα με βάση το υπόδειγμα του Παραρτήματος ΙΙ της (10) σχετικής Εγκυκλίου ΥΠΕΚΑ.

9. Σε περίπτωση παράλειψης εφαρμογής της παρούσας απόφασης, καταλογίζονται ποινικές, αστικές ή διοικητικές ευθύνες στον υπεύθυνο για την μη εφαρμογή της φορέα, όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις.

10. Ο Δήμος Αιγιαλείας υποχρεούται στην υποβολή προς το Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, διμηνιαίας έκθεσης εφαρμογής της παρούσας απόφασης, καθώς και των εντύπων του σημείου 8 της παρούσας.

11. Έναρξη ισχύος της παρούσης απόφασης ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσής της, για συνολική ποσότητα έως δώδεκα χιλιάδες τόνους (12000t) αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) του Δήμου Αιγιαλείας.

12. Η παρούσα ισχύει για ένα έτους από τη δημοσίευσή της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πάτρα, 28 Μαρτίου 2018

Ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ

Σχετικά Αρχεία

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου