Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 24 Νοέ 2016
Υπερψηφίστηκε από την Βουλή το νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα
Κλίκ για μεγέθυνση
Υπερψηφίστηκε, με ευρύτατη συναίνεση (ψήφισαν όλα τα κόμματα όλοι πλην ΧΑ και ΚΚΕ), από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορά στην ενσωμάτωση οδηγίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Οκτωβρίου 2014 για την ανάπτυξη Υποδομών Εναλλακτικών καυσίμων, απλοποίηση διαδικασίας, αδειοδότησης και άλλες διατάξεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας, και λοιπές διατάξεις».

Το νομοσχέδιο ενσωματώνει οδηγία που περιέχει ευνοϊκές ρυθμίσεις τόσο για το θέμα της απλοποίησης της αδειοδότησης των πρατηρίων καυσίμων, όσο και για τη δυνατότητα διατήρησης των πρατηρίων που βρίσκονται σε ισόγεια κτιρίων με αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας, αλλά και προβλέψεις προώθησης υποδομών για τη χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας στις μεταφορές, που θα οδηγήσει σε μια επόμενη ημέρα με σημαντικά μειωμένους ρύπους και απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Αυτό, άλλωστε, είναι και το πνεύμα της οδηγίας ως προς το τελευταίο.

Αυτό το κλίμα συναίνεσης, ωστόσο, έδωσε την ευκαιρία στους εκπροσώπους των κομμάτων της Αντιπολίτευσης, εισηγητές, αγορητές και κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους να επεκταθούν σε σχολιασμούς και κριτική σε σχέση με τα θέματα της επικαιρότητας.
 
Ο κ. Μανιάτης από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη επέκρινε την κυβέρνηση σε σχέση με την έκθεση της ΕΕ για την ποιότητα της ελληνικής εκπαίδευσης, κάνοντας λόγο για οπισθοχώρηση του επιπέδου της Παιδείας, ως αποτέλεσμα της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ τα δύο τελευταία χρόνια. Ζήτησε από τον κ. Σπίρτζη να απαντήσει γιατί, ενώ με βάση τη σύμβαση θα έπρεπε να έχει μεταφερθεί από τις 11 Νοεμβρίου και το πρώην αεροδρόμιο να έχει παραδοθεί καθαρό στον επενδυτή, μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο κ. Βασίλης Κεγκέρογλου κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει μπει στο τριπάκι των αξιολογήσεων με τη διαβεβαίωση ότι στις 5 Δεκεμβρίου θα έχουμε τελειώσει. «Αυτό σημαίνει» πρόσθεσε «ότι οι υπουργοί θα υπογράψουν χωρίς δάκρυα αυτή τη φορά». Για το νομοσχέδιο, ο κ. Κεγκέρογλου υποστήριξε ότι η κυβέρνηση απλώς ενσωματώνει οδηγίες και ότι η Ελλάδα πρέπει να αποκτήσει εθνική στρατηγική με παραγωγικό σχέδιο.

Για χαραμάδες αισιοδοξίας ως προς ορισμένους δείκτες, όπως η ανεργία ή οι εξαγωγές, έκανε λόγο ο κ. Σπύρος Δανέλλης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, υποστηρίζοντας, ωστόσο, τα θετικά αυτά δείγματα δεν σημαίνουν ότι βγαίνουμε από την κρίση. Μίλησε, μάλιστα, για νέες καθυστερήσεις στην αξιολόγηση, τις φωνές που όπως υποστήριξε πυκνώνουν σε σχέση με ένα τέταρτο μνημόνιο, αλλά και για απουσία επενδυτών, στοιχεία που απειλούν, όπως είπε, να ακυρώσουν τα όποια αισιόδοξα σενάρια.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αφού έκανε δεκτή τροπολογίας του κου Συντυχάκη από το ΚΚΕ για τους εργαζόμενους στις κτιριακές υποδομές, έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις στην κριτική που δέχτηκε από διάφορες πλευρές. Για την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών είπε ότι προχωράει σε άλλη λογική από αυτή που προβλεπόταν από την τότε διοίκηση του ΟΑΣΑ, χωρίς κεφαλοκυνηγούς, χωρίς τη λογική της αποδιοργάνωσης, δεν θα υπάρχουν εξωτερικοί εργαζόμενοι, δεν θα υπάρχουν υποχρεωτικές αποσπάσεις από τις εταιρείες, δεν θα υπάρχουν ιδιωτικοποιήσεις των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που πήγατε να εφαρμόσετε με συνέπεια

Σε σχέση με το Ελληνικό, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι «η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε διαγωνισμό, στον οποίο προβλεπόταν η μετακίνηση πολλών εγκαταστάσεων, αλλά με τη συνήθη πρακτική των προηγούμενων κυβερνήσεων να μετατίθενται στη φάση εκτέλεσης της σύμβασης και όχι πριν  Δεν είχε προβλέψει που θα πάνε, το κόστος που θα φέρει στο δημόσιο το να φύγουν. Το ανατρέψαμε για να μην έρχεται το δημόσιο να πληρώνει αποζημιώσεις χωρίς λόγο. Μην μας ζητάτε και τα ρέστα.
Κατέθεσε και το μνημόνιο συνεργασίας που προβλέπει ότι η μετεγκατάσταση θα γίνει τρεις μέρες πριν τη μεταφορά των μετοχών στον μειοδότη, αυτό σημαίνει πολύ μεγάλη διαδικασία, εύχομαι, είπε ο υπουργός, ο μειοδότης να ξεπεράσει τα όποια προβλήματα και να προχωρήσει.

Απευθυνόμενους στο ΚΚΕ για τις προβλέψεις για τα δικαιώματα των μηχανικών, (να σημειώσουμε ότι το νομοσχέδιο προβλέπει τον εξορθολογισμό των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων, με την απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων σε 13 ειδικότητες μηχανικών), ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι, με βάση την εμπειρία «όπου δεν θεσμοθετείται ένα συγκεκριμένο καθεστώς δικαιωμάτων αυτοί που το υπηρετούν, υπηρετούν την αποσάρθρωση του επαγγέλματος και των δικαιωμάτων, υπηρετούμε τον φιλελευθερισμό.

Για τη διάταξη που προβλέπει την απαγόρευση κίνησης των βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων, στις παράπλευρες οδούς του εθνικού δικτύου, με σκοπό την αποφυγή ατυχημάτων και την κριτική από μερίδα της Αντιπολίτευσης για το υπερβολικό κόστος των διοδίων για τα μεγάλα οχήματα, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε ότι την ερχόμενη Τρίτη θα υπάρξει συνάντηση με τους παραχωρησιούχους και την ομοσπονδία των μεταφορέων για να συζητηθεί το ενδεχόμενο χορήγησης ειδικών εκπτωτικών πακέτων για τη διέλευση μεγάλων οχημάτων από τα διόδια.

ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στάθηκε, τέλος στη μεγάλη σημασία της χρήσης των εναλλακτικών καυσίμων, θέτοντας ως προϋπόθεση ένα πολύ καλό Εθνικό Σχεδιασμό, στη συνέχεια, για να επιτευχθεί η πραγματική αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων των εναλλακτικών καυσίμων για το περιβάλλον.

Για την ενσωμάτωση της οδηγίας, είπε ότι δεν αποτελεί μια απλή μετάφραση αλλά “το πλαίσιο για τη δική μας εθνική στρατηγική”. Και προανήγγειλε τη συνέχιση της προσπάθειας για τη σύνταξη του εθνικού πλαισίου πολιτικής για τα εναλλακτικά καύσιμα.

 

Για περισσότερα δείτε εδώ το νομοσχέδιο και τα πρακτικά των συζητήσεων από την ιστοσελίδα της Βουλής:

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου